Tammikuiset 2019

Piti kattoa ja löytyikin helposti se nettisivu mitä lueskelin ennen kuopuksen syntymää. Benesinfo ja sieltä vaikkapa se fysiologinen synnytys. Suosittelen :)
Esikoista odottaessani katselin lähinnä ohjelmia joissa ponnistettiin tuskissaan enkä lukenut mitään järkevämpää tietoa mistään, koska uskoin vakaasti, ettei ne koske minua, sillä mun synnytys tulee varmasti olemaan kamala.
Jälkeenpäin ajateltuna en yhtään ymmärrä itseäni enkä myöskään neuvolasta saamiani ohjeita. Ehkä se täti yritti olla ymmärtäväinen, mutta pelko vaan paheni sillä myöntelyllä. Tiedättekö nää tälläset terveydenhoitajat: "joo, niin, niin se voi olla, ei välttämättä tarvitse perehtyä kun ei sitä voi kuitenkaan tietää, niin, juu, kyllä" :hilarious: Sit kun pelkäsin että vauva on iso ja synnytys sen takkia vielä vaikeampi: "juu, kyllä, iso se voi olla ja aiemmin oli jo näin ja näin iso, laitetaan vielä ultraan ja käynnistetään heti laskettunapäivänä ettei kasva vielä isommaksi".
Jos se neuvolan täti olisi sanonut, että vauva on ihan normaali kokoinen ja isommankin lapsen voi synnyttää alateitse, olisin saattanut uskoa siihen ja jopa itseeni.
 
:confused004:confused004

Olen myös ’iäkkäämpi’ :happy: odottaja vm. 77. Vielä kukaan ei tiedä, minkäköhänlaisia kommentteja sitä sitten saa?!? Reilu viikko vielä ar-ultraan :confused004

Kiva tietää, että meitä vähän iäkkäämpiä on useampikin :love017 Toivotaan että ihmiset osaa edes joskus ajatella asiaa myös muiden kannalta, sitten jäisi ainakin turhat typerät kommentit väliin o_O
 
Mulle ei tosiaan lasten saaminen tullut oikeastaan mieleenkään ennen 35 ikävuotta ja saan toki olla tyytyväinen, että raskaus alkoi lopulta todella pian ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. Eipä sitä näillä vuosilla paljon vois enää odotellakaan :D

Oon siis 36 ja mies päälle 40. Itselleni tämä on juuri oikea aika. On ehtinyt kokea ja tehdä monenlaista, kun työelämääkin on takana jo vuosikausia. Toki biologisesti ajatellen parhaat vuodet on menneet jo ajat sitten, mutta eipä se nykynaisen elämä enää mene pelkän biologian mukaan. Onneksi.
 
Tää väsymys on ihan mahotonta. Tuntuu ettei työnteosta tuu mitää ku meinaan nukahtaa pystyyn.. muilla samaa? Rv 5+6
 
Ihmekö77,ihmiset on niin outoja,kun ne kuvittelee,et aina on oikeus kommentoida:angry4
Mä päätin,et nautin tästä ja sanon pahasti takas jos kommenttia tulee:meh: tai niitä loputtomia ehkäsy vitsejä,kun on iso perhe:confused:
 
Mullakin jo tota väsymystä vaikka ihan alussa vasta mennään, en tie johtuuko raskaudesta vai jostain muusta.. Miten noi viikot muuten menee, jos jossain lukee että "viikko 5"? Tarkoittaako se viidettä viikkoa eli 4+0 - 4+5 vai 5+0-5+6?
 
Mullakin jo tota väsymystä vaikka ihan alussa vasta mennään, en tie johtuuko raskaudesta vai jostain muusta.. Miten noi viikot muuten menee, jos jossain lukee että "viikko 5"? Tarkoittaako se viidettä viikkoa eli 4+0 - 4+5 vai 5+0-5+6?

Viides viikko on 4+0-4+6 :) itse nyt 7+2 eli kahdeksas raskausviikko meneillään. Hiton sekavasti ilmoitettu mun mielestä. :D

Neuvolassa käyty, lääkäriaika parin viikon päästä. Ei mitään oireita mihinkään suuntaan vieläkään, vaikea uskoa olevansa raskaana. Ei auta kuin odottaa ekaa ultraa. :)
 
"Kiukuttelevat pojat" ei oikein sovi nukkuvan äudin kanssa:meh: 3tuntia vielä....onnex pääsin livistää vanhempainillasta,en ous selvinny sieltä...haukotus..
 
Tää väsymys on ihan mahotonta. Tuntuu ettei työnteosta tuu mitää ku meinaan nukahtaa pystyyn.. muilla samaa? Rv 5+6

No ihan sama juttu ja melkein joka työpvä mietin et voisko jäädä leposaikulle!:woot::confused: odotan nukkumaan menoa jo viidestä eteenpäin ja sängyssä oon ollu iltaisin välillä jo klo.20. päikkäreitä en voi ottaa tai muuten menen ihan sekaisin rytmissä! Ja kauheaa haukottelua koko ajan!:hungover: ja mulla siis 5+4.
 
Piti kattoa ja löytyikin helposti se nettisivu mitä lueskelin ennen kuopuksen syntymää. Benesinfo ja sieltä vaikkapa se fysiologinen synnytys. Suosittelen :)
Esikoista odottaessani katselin lähinnä ohjelmia joissa ponnistettiin tuskissaan enkä lukenut mitään järkevämpää tietoa mistään, koska uskoin vakaasti, ettei ne koske minua, sillä mun synnytys tulee varmasti olemaan kamala.
Jälkeenpäin ajateltuna en yhtään ymmärrä itseäni enkä myöskään neuvolasta saamiani ohjeita. Ehkä se täti yritti olla ymmärtäväinen, mutta pelko vaan paheni sillä myöntelyllä. Tiedättekö nää tälläset terveydenhoitajat: "joo, niin, niin se voi olla, ei välttämättä tarvitse perehtyä kun ei sitä voi kuitenkaan tietää, niin, juu, kyllä" :hilarious: Sit kun pelkäsin että vauva on iso ja synnytys sen takkia vielä vaikeampi: "juu, kyllä, iso se voi olla ja aiemmin oli jo näin ja näin iso, laitetaan vielä ultraan ja käynnistetään heti laskettunapäivänä ettei kasva vielä isommaksi".
Jos se neuvolan täti olisi sanonut, että vauva on ihan normaali kokoinen ja isommankin lapsen voi synnyttää alateitse, olisin saattanut uskoa siihen ja jopa itseeni.
Törkeen tökerö neuvola:shifty:
 
Mäkin töissä odottelen että koska pääsen kotisohvalle lepäämään, mutta väsymystä kurjempi on silti pahoinvointi, koska se vaikuttaa ainakin mulla niin paljon mielialaan. Tänään oli parin tunnin hetki, kun oli suht normaali olo ja tämän huomasin vasta siitä kun fiilis oli yhtäkkiä niin hyvä. :grin
 
Jäätävä sushihimo! Miten tässä jaksaa olla ilman sushia vielä 7kk. Aiemmin söin sushia joka viikko, mutta raskaustestin tekemisen jälkeen en oo viittinyt syödä.
 
Mulla viikkoja 7+6, jäätävä ceasar salaattihimo ollut jo viikon, en oo oikeeastaan muuta syönytkään. Kivennäisvettä ja salaattia, kaikki muu oksettaa, niin ja omena himottaa kans!
 
Takaisin
Top