Tärkeät hankinnat vauvalle & turhakkeet

Ekan aikaan narttukoiramme sai nuuhkia tulokkaan pukluliinaa, ennen kuin kotiuduttiin laitokselta. Kotiintullessa koira sai käydä haisteleen uutta perheen jäsentä ja juoksi pois kun alkoi vaavi kitistä. Helppoa oli myös pitää sitterissä kun koira antoi olla rauhassaan, mitä nyt välistä piti hieman haistella.

Tällä hetkellä meillä on skitso uroskoira ja en uskalla jättää hetkeksikään tulevaa vauvaa ja koiraa samaan tilaan. Tosta koirasta tiiä miten räyhää tulokkaalle, säikkyy jopa omaa pieruaan. Sitterin hommasin kuitenkin etukäteen ja aion käyttää kun yksinollessa varakäsiä ole tarjolla ja pinnikseen tohdi jättää.
 
Jetsoni, ostin duo deluxen. Se on aika korkean mallinen eli tilavuudesta iso osa on sitä korkeutta, mut itse tykkää että saa kaivella kassin sisältöä ilman että kaikki pursuaa heti yli äyräiden :)
 
Okei. Eli sama malli mitä mä oon katellu. Pitää miettiä että mikä haluu ku tuossa olis kuitenkin kokoo mitä mä tartten.
 
tuli tuossa yöllä mieleen että pitäis varmaan ostaa jotain nännivoidetta.ja imetystyynykin vois olla ihan jees :playful:
 
Vitsi olin jo lohuttautunut että imetystyynyä ei tarvi ostaa, mutta pitäähän se sittenki vetää takas listalle. Ihana äiti oli tehny mulle sen, mutta lähteny toi koko vähän lapasesta ja se on nyt melkee 2.5 m pitkä banaani... muuten varmasti hyvä mutten mahu sen kanssa kun sängylle, jos muualla meinaan imettää pitänee ostaa semmonen pienempi.. kun aattelen kauhulla niitä tuntien imetysmaratooneja, ja meillä ei oo makkarissa kun seinä mitä tuijottaa, ois kiva päästä vaikka olkkarin sohvalle :D
 
Voisko sitä banaania lyhentää yhtään?

Mä meinasin myös inveroida ihan imetys tyynyn että saa varmemmin hyvän asennon jos molempien imetys vaikka onnistus yhtä aikaa. :)
 
En tiiä kuinka hankala ois lyhentää, kun se on tehty vielä semmoseks että voi erikseen pestä sisäosan ja päällisen, voishan sitä kysyä.. toisaalta sen vois pitää sit semmosena unityynynä jos ostaa pienemmän imetykseen :joyful:
ei oo kauaa kun oli lastentarvikkeessa puoleen hintaan niitä, pitäis käyä kattoon.. tuntuu vaan että joka suuntaan on vieläki uppoomassa kauhia kasa rahaa :sour:
 
Imetystyyny tosiaan tarvis hommata, oon hiukan noita käytettyjä koittanut katsella mut ei oo semmosta sopivaa tullut vastaan.

Sitteri on jo hommattu mut leikkimattoa ei. Hiukan miehen kanssa erilaiset näkemykset et millanen sen tarttis olla :D
 
Leikkimatto uupuu meiltäkin, mutta koitan edelleenkin olla siinä uskossa, ettei sitä hetkeen tarvitakaan :) Tai että jonkun saa lahjaksi... Mahtoikohan se olla SkipHopin Treetop Friends mikä itseä vähän houkutti, mutta hinta kauhistutti.
 
Minä ajattelin, että tehdään itse leikkimatto. Äiti lupasi auttaa.. :)
 
Kuinka paljon olisi oikein hyvä varata pienelle vaatteita?

Oon jonkun verran ostanu jo mutta tänään meen yhteen alennusmyyntiin niin mietityttää että kuinka paljon niitä oikein tarvii.....
 
Esikoinen synty talvella ja olihan sillä aika paljon noita vaatteita koosta 50-62 ja isompiakin. Mietit vaan et ootko kova pesemään pyykkiä ym. Kyllähän niillä saa olla kovastikin vaihtelemassa niitä jos esim. puklailee paljon tai kakka tulee vaipasta yli. Meillä tais mennä 1-3 vaatekertaa/pv.
 
Huomasin, että meillä vaatteita todella paljon! Kirppareilta ja tai veljenpojilta saatuja suurinosa. Ihan tuskissani oon pessyt niitä, mutta onpa joukossa niitäkin kokoja, jotka tulee käyttöön vasta joulun jälkeen tai myöhemmin. Mietin, että kun toi vauveli tuolla jyllään niin joka puolella, tuntuu kuin siellä siltikin olisi kaksi vauvaa. Vaatteiden määrän puolesta siis voisi tullakin :wink
 
Mulla on 50-56 vaatteita yks laatikollinen, niitä en oo hamstrannut niin kauheesti, kun jää nopeesti pieneksi. 60-62 vaatteita taas mulla on enemmän. Ja toisaalta, ei mua haittaa jos ois vähän liikaakin, kun meillä on tilaa säilyttää. Ja en jaksa ihan jatkuvasti pesukoneen kansss pelata. Se taitaa olla niin lapsikohtaista, jos on kova vaikka puklaileen niin toki vaatteitakin menee enempi.
 
Minusta tuntuu, että meillä on vaatteita ihan liian vähän. Yhdelle varmaan olisi tarpeeksi, mutta kahdelle ei.. Täytyy toivoa, että saadaan paljon lahjaksi ja sitten täytyy vain käydä ostamassa, jos ei muuten. Ei oikein osaa ajatella, minkä kokoisia tarvitsee ihan oikeasti. Sairaalaan pakkasin kolme eri kokoa mukaan.. :D
 
Minulla on kaksi isoa ikean kassia, semmoset vetoketjulliset, täynnä vaatteita. Kun vielä saisi ne pestyä. Ja lajiteltua. Luulen silmämääräisesti, että potkuhousuja täytyy hankkia lisää.
 
Täällä myös iso lipasto tursuaa vaatteita. Vain muutama koneellinen pesty. Nyt pitäs ottaa niskasta kii ja alkaan pesee niitä :grinJa lajittelemaan.... Oon nyt hamstrannu noita 60,62 ja 68 koon vaatteita kun veikkaan jättivauvaa :happy:Pieniä sit on kyllä paljon niitäkin mutta vähemmän... Enempää ei varmasti tarttis mut aina vaan tarttuu kirppiksiltä jotain mukaan ja yks isompi nettitilaus tulossa :grinOon hamsteri... Amme, imetystyyny ja patjansuojukset plus pari aluslakanaa puuttuis viel. muuten kaikki on hankittu... Ton ammeen hankinta on osoittautunu mahdottomaksi :grin:grinEn ymmärrä, en vaan osaa päättä millaisen ostan
 
Täällä noita pieniä vaatteita tuntuu olevan jokapuolella ja paljon :D mutkun halvalla on saanut niin miksei :D
 
Täällä on kans kyllä pikkuvaatteitakin (50-56) aika reilusti, ja välillä löytyy vieläkin lisää, vaikkei enää oikeastaan tarvisi. Muttakun ovat niin sulosia :oops: Mutta oon kans aatellu etteipähän tarvi kokoajan olla pesemässä!
 
Takaisin
Top