Syyskuun supinat

rötkis muakin ärsyttää sama asia. Toi ultrahan on normist rv 18-20 ja mullakin on rv 22 vasta [:'(] Mullakin se on vasta 14.10 ! kaaauhea aika vielä[:@][:D]

Nopeasti tulin taas poikkeamaan.
Ei tänne uutuuksia.
Mukeloa karatekidiksi sanonut, sellaista monotusta tulee dobleriin aina[:D][:D]
 
Yönsäde : No sairaanhoitaja hei kuitenkin, vaikka et ookkaan toviin hoitoalalla ollutkaan [:)] On sulla silti paaaaaaljon paljon enemmän tietoa kun mulla perus lähärillä [8D]
Taidan kysäistä lääkäriltä vielä mielipiteen asiasta.. Mun kaverille kun sanottiin et EI saa hoitaa ja taas netistä ei selkeetä ohjetta löydy.. Ja mun neuvola ei edes tiedä koko bakteerista..
Kyllä mäkin kammoan nuita sairaalabakteereja sen verran, et taidan vältellä niiden potilaiden hoitoa joilla ko tauteja on.. Oon tosin ollut MRSA osastollakin ihan töissä entisessä työpaikassani, et saatan itekkin kantaa moista kehossani.. (vaikka suojaukset olivat hyvät, en usko niiden suojaavan 100%) .
Sitä suuremmalla syyllä siis haluaisin vältellä tota ESBL:ää, mut saa nähdä pakottavatko mut hoitamaan vai saanko lääkäriltä "vapautuksen"..
Voi voi [:D] Kaikkea se ihminen ressaakin..

*Muoks
W.astis onneks me voidaan lohduttautua sillä, et meidänkin vuoro lopulta tulee [:D] Ja että aika on mennyt niiiiiiin hurjaa vauhtia, et ei mee kun hetki, niin päästään myökin rakenneultraan [:)]
 
Moikka moi kaikille!
 
Ihana syksy alkanut!!! Pimenevät illat, kynttilänvalo, villasukat jalassa ja torkkupeitto päällä ja kaakao/teekuppi kädessä! [:)]
Aivan mahtavaa kävellä ulkona, kun pystyy (pahoinvointi hävinnyt melkein kokonaan) ja ilma raikas!
 
Maanantaina kävin neuvolassa ja sydänääniä kuunneltiin... voi vitsit, että se oli hieno tunne- ja niinpä mä tippa linssissä kuuntelin niitä. Miehelle kovasti yritin matkia ja hän ihan kateellisena kuunteli kun ei töiden takia päässyt mukaan.
 
Appivanhemmat luvanneet hommata meille rattaat/vaunut. Mutta vielä ei olla käyty miehen kanssa etsimässä niitä. Ja mun porukat hommaa kuulemma sängyn/hoitopöydän. Loput kustannetaan miehen kanssa, sukulaiset ovat vaan niin innoissaan kun vaaveli tulossa :)
 
Olo on hieno ja mahtava! Tästä on hyvä jatkaa! Oikein mukavaa syksyä kaikille tuleville äideille!
 
Huomenta masunkasvattajat [:)]
 
wastis, pakko kysyä tyhmiä... Onko tossa sun nimimerkissä ollut aina piste? Mä kun huomasin sen vasta eilen ja alkoi oikein vaivaamaan kun en oo ennen huomannu [:D][:D]
 
Raskausvitamiineista, mä ostin kesäkuussa plussatestin jälkeen heti Multivitan raskaus ja imetys tabuja, tykkään kun riittää yks nappi päivässä ja kestääkin ihan mukavasti toi purkki (120kpl). En muista hintaa, alle 20 euron kumminkin ja raskauden aikana menee reipas 2 purkkia. Ja imetyksen aikana aion niitä myös syödä.
 
Kalasta kysyisin, ootteko syöneet säännöllisesti kalaa? Mulla ei oikein kalaruoat maistu, ainut on savustettu lohi ja paistettu kuha. Lohta en ole syönyt ja kuhaakin vain muutaman kerran. Täytyy muistaa kysyä asiasta neuvolassa seuraavan kerran.
 
Varasin juuri ajan 4D-ultraan, jipii! Kallista mutta luulen että on sen arvoista [:)] Tänään pääsen hierojalle, hienoa saada jumituksia auki. Kivaa syksyistä perjantaita kaikille [:)]
 
 
Rakenneultra on meilläkin vasta rv 22, ihmettelin sitä itsekin. Eli kaikki ketä Porissa käy, on ollut rakenneultra rv 22?

Hitsi mua vähän ärsyttää, kun kaikki hajut tuntuu niin voimakkailta, voiko olla että hajuaisti on niin paljon parempi raskausaikana? Töissä kun joku seisoo vieressä ja hönkäilee kohti, meinaa oksennus tulla. Ulkoa tulee tupakansavu ja haistan se välittömästi ja se häiritsee ihan hirveesti. Ja kun työkaveri kirjoitti tussilla huoneen toisella puolella, sekin löyhkäsi heti mun nenään.

Saisko tän hajuaistin kytkettyä pois päältä raskausajaksi?
 
HeipäHei ! [:)]

Ihana syksyinen ilma ^^ Koirien kanssa tänään aamulenkillä jäätiin leikkimään vesilammikkoon kuin mitkäkin kersat [:D] Mahto olla naapureilla hauskaa [:D] Vaikka sataa ja on synkkää niin jotenkin saa siltikin tuosta ilmasta jotain energiaa, vesi rauhoittaa ainakin meikäläistä [:)]


(.) Meillä on rakenneultra rv 20 eli 28.9.2010[:)]
 
 
no ei näköjään ala tää viikonloppu hyvissä merkeissä. Eilen heitti alilämmölle ja vieläkin jatkuu.Olo on mitä kurjin.
Kyl voi näköjää 35,5 alilämpö heittää olon erilaiseks. Harvoin kun kuumeessa olen.
 
Tipsi: Mulla myös käytössä nuo Multivitat ja niitähän yksi päivässä riittää eli tuntuu ettei tule kovin kalliiksikaan. Mulla loppui kalansyönti alkuraskauteen, haju ellotti niin...Ja siis pidän tosi paljon kalasta!! Nyt pystyy taas syömään. Mutta: Ajattelin silti, etenkin nyt pimeän ajaksi aloittaa kalaöljykapselit tms. omega3:et, tuossa vau:n kysymys/vastauspalstalla lääkäri oli sanonut, että voi syödä. Varmaan kannattais silti apteekista vielä kysyä ja varmistaa sopiva valmiste.

Möllimöykky: Raskauden aikana hajuaisti todellakin joillakin odottajilla voimistuu!!!! Omalla kohdallani aivan heti ekoista viikoista lähtien. Huh, kuinka karmivaa onkaan istua julkisissa välillä tai seistä vaikka vaan kauppajonossa, kun joidenkin ihmisten deodorantti on pettänyt, tai joku muu....Auts. Ihan meinaa pyörryttää. Ja jotkut ruoat (alussa juuri kala) teki tosi pahaa, toiset vieläkin. Nyt tietysti ulkona voi sitten nauttia kun omenat ja syksyn muut ihanat tuoksut on voimakkaampia kuin koskaan. [;)]

(.) Viihdytin itseäni maksamalla laskuja, kylläpäs olen vitsikäs. Nyt sitten vaan tiukkojen ruokalistojen kanssa kauppaan, hiusväri saa (taas) odottaa, ja ehkäpä ne ekstrakalaöljytkin alkaa vasta ensi kuusta...
Vauvalle on nyt luvassa lainapinnasänky ja Britax-turvaistuin löytyi 35 eurolla (yhdellä ollut). Värinä tumman harmaa, jee, ei tarvii mitään hirmukuosia haalia jostain.
Itsellä venytän vaatetta, niin kauan kuin menee päälle..Sukkahousut rullataan masun alle ja pitkät trikootopit menee vielä jonkin aikaa, kun kesän alesta ostin M-kokoisia. [:)] Sitten vaan "lahjoitus"mekkoa ja villapaitaa päälle. Takkiongelma onkin toinen juttu. Hipheijaa, kun on vilpoista ja kaikki välikausitakit alkavat kinnata pahemmalla tavalla tuosta navan seudulta. Iik, liikaa pullaa?!! [:D][:D] Vaaka näytti ekaa kertaa elämässä 6. alkavaa, itku pääsi hormonihöyryissä..[8D] Mies lohdutti parhaansa mukaan, on se kultainen.

Simpsakkaa syyskuista loppuviikkoa!
 
tipsi eii oo ollu, mulle vaan iski sellanen olo, että kun jos googlettelee tota mun nimimerkkiä ni mut löytää täältäkin. Ja halusin täällä olla ees vähän "salassa". Kun käytän tota samaa muuallakin, niin lisäsin siihen pisteen[;)] Niin jos ihmiset vastailee mulle että hei w.astis, niin se ei "tärppää" enää googlessa[:D][:D]

möllimöykky joo niin taitaa Porissa tehdä. Ärrrrsyttää.
Kun joutuu ootteleen vielä melkein 1,5kk... Mur ! [:D][:D]

dreamer88 pikaisia paranemisia !!

Sukris mullakin vihloo välillä ja lujaa. Osin tuntuu ihan kuin olisin "nyrjäyttänyt" tuolta jotain, krinnaa pahasti vastaan.

maiza ite miettinyt kanssa tota takki asiaa... mä kun olen jo nyt 25kg ylipainoinen eli saan talvella pukeutua telttaan kun normaalien ihmisten takit ei tuu mahtumaan mulle[:D][:D][:D]
Siskon viime vuoden talvitakki (oli raskaana myös) muistutti telttaa eniten, sisko tosin oli minua parikymmentäkiloa kiloissa isompi. Mä en muutenkaan talvisin paljoa takkia käyttele, olen enemmänki kerrospukeutuja, jospa sillä pärjäisin taas[:D][:D]

ON itelle ei uutuuksia, vauvamaha on tunkenut läskit tohon ihan eteen, YÄK!
Masu tosin alkanut muotoutua<3 Ostin masutuubin ja sitä käytellyt, ei pääse veto alaselkään kun ei tartte nostella (muoks laskea,ei toki nostella[:D][:D]) koko aikaa paitoja. Sitten mun mammahousutkin tuli, niitä jos alkais käyttää, omat kun krinnaa ja osa on jo pieniä.
 
mullakin oli toi talvitakki ongelma, meinasin jo että laitan miehen toppatakin päälle. Mut onneks siskoilta löyty semmosia takkea jotka menee raskauden aikana.
Mul on nyt sit villakangastakki joka mukamas on koko 36 vaikka se kyl on enemmänki 40 kokoa.
Sit toppatakki on koko 38 semmonen pitkä toppatakki et varmasti ei reidet palellu ja siinä on ihan reippaasti tilaa mahalle (kokeiltii tyynyllä)
Että onneks ei tartte laittaa miehen toppatakkia jossa näyttäisin varmastikin michelin-ukolta :D
Mut ainaki kun kävin tuolla kirppiksellä Kontissa ( en sit tiedä löytyykö kuinka monen paikkakunnalta kyseinen liike?) Niin siel näyttää olevan käytettyjä raskausvaatteita ja kyl siel varmaan löytyis takkejakin halvalla tätä talvea varten..ostaa vaan reilumman kokosen takin.
 
Helou!
 
Yönsäde:
Kiitos ihana, kun jaksat kannustaa!
 
Mullaki toi välikausitakkiongelma nyt... Jos laitan vetskarin kiinni, niin etupuoli nousee tosi rumasi mahan päälle. [8|] [:D] Pitää siis melkein pitää auki takkia. En vaan tiiä sitte, ku nää ilmat tästä vielä kylmenee, ja pitäis pyörällä kulkea... [8|] Ite oon muuten kokenu ihan must-jutuksi pitkät trikootopit, varsinki gina tricotin. Ne on tosi jämäkkää kangasta ja tarpeeks pitkiä, lämmittävät alaselkää ja estävät mammahousujen tuubiosan vilkkumasta. Mulla on näitä ehken 5, ja ajattelin nyt sit raskausajan näitä käyttää aktiivisesti (siihen asti ku mahtuvat päälle). Sit ne on vaan virunu pilalle, mutta eivät onneks kovin kalliita, käyn ostaa uusia. [:)] Tosi alastomalta tuntuu olo, jos ei oo tämmöstä topakkaa ja pitkää aluspaitaa...
 
Ilmeisesti oon aika valas jo, työkaveri näki tänään mut oltuaan 2 vk lomalla. Sano, että maha kasvanu ihan hulluna. [:-] Kivaa, vielä puolet jälellä... [:D] Hidastuukohan tää mahan kasvu jossain vaiheessa? Ja tää maha on oikeesti jo ISO, ainaki musta tuntuu siltä.
 
Heipä hei kaikille!

Sitä kyselisin että onko muilla ollut vielä ongelmia suonikohjujen kanssa? Itsellä huomasin semmoisen tuossa polvenalapuolella. [&:] Liikun joka päivä kun koiran omistan, istun jalat yläällä kun mahdollista, mutta silti tommonen jalkaan ilmestynyt!! Ikää on 21 (mutta nuo nyt ei ikää taidakkaan katsoa[:D]) ja raskaus viikkoja 18, painoa tullu lisää vasta 1.5 kg ja muuten siis ihan normaalipainoinen. Tuki sukkia en oo vielä ostanu, mutta hankin ne.
Onko jollain ideoita miten noilta suonikohjuilta voisi välttyä tai että eivät koko jalkaani nyt vallottas?  Kiitollinen vinkeistä. [:D]

Mimmu 87, oon kade sun mahalle! Itellä se ei vielä oikein näy, mutta housut kiristää välillä kivasti. [:)]  Ja eikös tuon mahan kasvun pitäny olla kovinta 17- 24 välillä?

Onko muilla ollut näinä ihanan raikkaina ja hieman vilposina päivinä tuntunut että rinnat jäätyvät ulkona?

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Mamiks:
No joo, masu on iso, mutta eilen miehen kanssa huomattiin, että on jo tuonne alamahaan (jonne en siis ite nää, jos en tuota mahaa nostele ja venyttele peilin eessä) tullu molemmille puolille raskausarpia. [8|] [&o] [:-] Oon yrittäny sitä bodyshopin rasvaa joka ilta tunkea, mutta taitaa olla meikkiksen iho tuommosta arpeutuvaa tyyppiä, kun niitä on aiemminki tullu... [X(]
Äiti kerto jostain tutustaan, jolla on la joulukuussa, ja sille oli kuulema jo nyt iskeny rintatulehus, että kannattaa varmaan suojata tisuja tuulelta ja kylmältä... Ite en oo huomannu, että ois tuntunu kylmällä mitenkään erikoiselta.
Minuuki vähä pelottaa noi suonikohjut, kun toisella siskolla niitä on reippaasti tullu raskauden aikana... [:'(]
 
HYVÄÄ LAUANTAITA [:)],


MIMMU87: Moikka
Sulla on varmaan jo aivan ihana ja ISO masu [:)][:)]
Varmasti on ihanaa,kun masun huomaa jo muutkin [:)]??
Tää on nyt vain minun kokemustani tästä masun kasvusta [;)]..mutta mulla kasvaa aina masu aika äkkiä ja siitä näkee hyvin,että vauvamasu on on.
Mutta mulla sitten jotenkin se masun kasvu "hidastuu" niin,että mulla on aina loppuraskaudessa hyvin pieni masu.Eli siis ei ole yhtään sellainen jättikokoinen,kun yleensä raskaana olevilla on.Ja muo on aina harmittanut,kun en ikinä ole saanut ISO masua itselleni.
Lääkäritkin aina sanovat,että mulla on niin pieni masu,että onkohan meille tulossa pienikokoinen vauva??No,aina vauvat ovat olleet normikokoisia.Mulla niinkuin maha on täynnä vauvaa ( näin sanoi neuvolantäti [:D] ).Oudosti sanottu [8|][:D]
Eli minä saan nauttia VALAS-kaudesta näin alussa vain [;)][:D]


MAMIKS: Mulla itselläni ei ole yhtäkään suonikohjua.
Mutta tiedän kyllä,että niidenkin taipumus ikäväkyllä menee suvuittain.
Mulle suonikohjut ovat aika outo asia enkä ikäväkyllä osaa niihin mitään sen kummempia ohjeita antaa.
Mutta sen tiedän varmasti,että pitkään seisomista pitäisi välttää.Eli seisomatyö on pahasta suonikohjuista kärsiville.
Sitten ennaltaehkäisyssä olisi hyvää se,että tekisit pumppausliikkeitä!!
Eli seisot ja nouset vuorotellen varpaillesi.Näin tulee tällaistä pumppaavaa liikettä ja veri kiertää sitten paremmin alaraajojen laskimoissa.
Toivottavasti suonikohjut eivät kovin pahoiksi äidy [:)]



SUKRIS: Voi ei..tosi inhottavaa,että sulla noi vihlaisukivut jatkuvat [&:]
Onko ne ollut kokoajan samanlaisia?Vai ovatko pahentuneet?
Toivottavasti ne pian helpottavat [:)]..Ei kivaa!


(.) Hemmetti..kiroisin kunnolla,jos osaisin [;)]
Mulla on nyt kolmena aamuna ollut perätysten paastoarvot 5,8 [&:][:o]
Ja tänään piruuttani mittasin myös ennen ateriaa olevan arvon ja se oli huimat 6,1.
Eli nuo arvothan pitäisi siis olla alle 5,3.Ja jos ne ovat jatkuvasti 5,5 tai sen yli,niin silloin aloitetaan pitkävaikutteinen insuliini.
No,kyllähän minä jo olen osannut varautua,että joudun tässäkin raskaudessa insuliinille,mutta silti sitä on toivonut salaa,ettei kumminkaan joutuisi.

Jeps,jotain positiivistakin..Soitin neuvolaan ja kysyin siitä oikean munuaisen ja maksan ultrauksesta.Mulle tekee rakenneultran meidän sairaalan ylilääkäri ja hän samalla sitten lupasi ultrata myös tuon munuaisen ja maksan [:)][:)].
Jee,mun ei tarvi sitten toista kertaa jonotella toiseen ultraan,kun kaksi hommaa hoituu yhdellä kerralla [:D].

Vointi on vaihteleva..Mutta onnellisena voin sanoa,että kokoajan ollaan menossa parempaan suuntaan tämän pahoinvoinnin kanssa [:)].
Eilen oksensin,mutta pitkiin aikoihin en ollutkaan taas oksentanut.Pahaa ei tee enään kokoaikaa,vaan se tulee aaltomaisesti..jee!!

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 16+4
 
Hei kaikki

Huh, torstaina tuli ensimmäistä kertaa taputusta masulle - ja melkein täysin vieraalta ihmiseltä! Kyseessä oli serkkuni appi! Olimme hautajaisissa ja hän siinä sitten taputteli vatsaa ja sanoi että näin se elämä jatkuu. Olin niin ällikällä lyöty että en osannut oikein reagoida. Jälkeenpäin vaan suututti niin [:@] Millä oikeudella joku taputtelee sun vatsaa? Siskoni (jolla on siis kaksi lasta) sanoi vaan että siihen on pakko tottua. Höh. Hän sitten vinkkas että voisinhan minä siinä sitten vaikka ottaa kunnon ota miehen varustuksesta ja tokaista jotain fiksua [:)] heheh!!

Muuten - on paljon uskomuksia suuntaan sun toiseen lapsen sukupuolesta. Ja toisessa foorumissa kysyinkin näitä uskomuksia. Laittakaa tekin tänne niitä, ok? Tähän asti minulla on kasassa:

Syke yli 150 = tyttö
Syke alle 150 = poika
Paljon aamupahointvointia = Poika (jotkut tosin väittävät tämän olevan tyttö?)
Huono iho = tyttö
Maha on leveä = tyttö
Maha on "suippo", ei näy takaa = poika

Siskollani maha oli molemmilla ihan kun olisi mukamas kantanut poikia, mutta tyttöjä tuli. Ja niin hänen ihonsakin oli parempi mutta tyttöjä tuli...

Eli - minkälaisia uskomuksia, lisäyksiä tai korjauksia tuohon teillä on? Entä te jotka olette jo synnyttäneet?

Hyvää vointia mammoille!
 
mimmu87, eipä kai noista arvista kannata mitään paineita ottaa, kyllähän ne siitä sitten raskauden jälkeen haalistuu. Rasvata ihoa kannattaa toki, kun se venyy ja paukkuu, että auttas ees vähän. [:D]
Itellä ainakin niitä tuli jo murkkuna ko kasvoin niin nopeesti että paikat ei kerenny kasvuun mukaan.

Eli täytyy pitää sit tisut lämpösenä tuolla ulkoillessa.. [;)]
 
yönsäde, kiitos vinkistä, enpä oo tuota aatellukkaan. (tosiaan sehän edistää verenkiertoa ) [:D]
Taidan lähtee pumppaamaan.

palaillaan. [:)]
 
Mamiks:
Niin, kyllähän ne tietty haalistuu... Mutta se lähinnä ahistaa, että niitä jo nyt on, vaikka vasta puolivälissä ollaan. En kuitenkaan haluis näyttää lopulta yheltä isolta raskausarvelta. [:D]

Yönsäde:
Niin, jospa tää masu ei tätä vauhtia kasvas loppuun asti. [:D] Kuitenki alkaa liikkumista ja työntekoa haittaamaan, jos ihan sairaan iso tulee. [8|] Mutta joo, en valittele, ihanahan tää masu on! <3
Voi harmi, joudut nyt sitte piikittelemään. [8|] Millon sulla on kontrollikäynti lääkärissä niistä sokereista?
Ja ihanaa, ettei sun pahoinvointi enää oo kokoaikaista. Hiljaa hyvä tulee!
 
hei naiset!!

kirpparilöytöjä tehty, alkaa olla vauvojen vaatteita jo kaapit pullollaan, pitää varmaan tehdä inventarioo välillä, että mitän sitä vielä tarvii.
mun maha näyttää ku olisin noin rv30. no mut se varmaan on ihan odotettua näöin tuplaodottajalla. nyt en ole mitannu mutta navan kohdalta oli viime viikolla 106cm [;)] ja hurjasti nyt kasvaakin, eli varmaan vaavit nyt ottaa hyvää pyrähdystä. en vielä liikkeitä tunne kädellä ulospäin vaikka sellaista monotusta välillä ja hikkakin tuntuu toisella vaavilla usein.
raskausarvet on mun mielestä synnyttäneen naisen merkkejä, toiset välttyy toiset ei. mutta en ymmärrä miksi niitä hävetä pitäisi. mulla tullut molemmista lapsista ja nythän tää mun nahka varmaan repeää [:(], mutta silti en vaihtaisi pois. kyllä ne vuodet vähän haalistaa, eniten mua ärsyttää se nahkariepu, mitä ei kiinteäksi saa vaikka pystyis tekee 200 vatsaa putkeen...siis olen omannut hyvät, mutta nahka löllyttää siinä päällä. [:-]
suonikohjuista en tiedä, mäkin lenkkeilen koiran kanssa, taitaa olla verenkierrollista perimää...harmi [8D]
eilen huvikseni otin sykkeitä lenkillä, niin reippaasti kävellessä siinä 130 pintaan, vaikka normaalisti jotain 110-120 ja energian kulutuskin oli 1/3 suurempaa. eli en siis ihmettele jos paino ei kovin nouse, koska en mä ainakaan vielä ole ruokailua lisännyt. kyllä mulla ihan hoikka olo on vaikka maha onkin jo mieletön.
ei kait täällä muuta. huomenna olis neuvola.
[:D][:D]
 
TÄÄLLÄ ON HILJAISTA KUIN HUOPATOSSUTEHTAALLA [8|]

MUTTA HYVÄÄ SUNNUNTAITA SILTI,HILJAISUUDESTA HUOLIMATTA [;)][:D]



SUKRIS: No ei varmasti ole kivoja ei tuollaiset vihlomiset [&:]
Mutta onneksi sinulle ei tule mitään kovia kipuja vatsan seudulle..siis jos oikein ymmärsin tuon tilanteesi [:-]??
Nuo vihlomiset ovat todella ikäviä vaivoja,mutta ne ovat onneksi yleensä normaaleita raskausoireita.
Mutta jos sinulle tulee kunnon kipuja eikä pelkästään vihlaisuja työnteon ohella,niin muistat sitten lopettaa ne raskaat työt [:)]
Eihän sitä ikinä tässä tiedä,että jos sattuukin olla jostain muusta kyse kuin normaalista raskausvaivoista?
Yritähän ottaa varovasti ja iisimmin siellä töissä [:)]
Ja soitat heti neuvolaan,jos kivut lisääntyy.
Hyvähän se on aina varmuuden vuoksi tarkistaa tilanne.Ei sinne tule ikinä tehtyä turhia käyntejä,kun kyseessä on äidin ja vauvan terveys
No empä nyt tiedä,että olenko minä urheesti tätä olotilaani kärsinyt [;)][:D]..kokoajanhan minä täällä olen vaan valittanut [:D]


MAMIKS: Sujuiko pumppaamiset hyvin [;)][:)]??
Mutta sitä oikeesti kannattaa tehdä päivittäin [:)].Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole!
Mutta jos taipumusta on suonikohjuihin,niin niitä kyllä ikäväkyllä sitten vaan tulee jos on tullakseen [&:].
Mutta ainahan kannattaa yrittää ehkäistä,jos jotain keinoja löytyy [:)]
Koitahan jaksella [:)]


MIMMU87: Heh..toivotaan nyt,ettei sinun masusi ihan noin nopeeta tahtia kasva ihan loppuun asti [;)][:D]
Kyllä se kasvu siitä rupee ihan varmasti tasaantumaan [:)]
Määhän kävin silloin siellä sisuslääkärillä vajaa 2 viikkoa sitten ja sen jälkeen neuvolan täti laittoi lähetettä ä-polille.
Viime raskaudessa meni monta viikkoa ennenkuin menin ensimmäiselle käynnille ä-polille raskausdiabeteksen takia.
Mutta mullahan on rakenneultra rv 20 tienoilla omassa sairaalassa ja siellähän siis ultran tekee ylilääkäri.Niin hänkin varmaan mielellään sanoo oman sanansa noihin minun sokereihin [;)]
Ihanaa vointia sinne


(.) Tänään olen käynyt viimeisillä ostoksilla Esikoisen kanssa.Näin viime tipassa piti vielä ostaa Kreikan matkalle shortsia ja paitaa [:D]
Illalla sitten pakataan vielä matkalaukku.
Huomenna he lähtevät koululta kohti Helsingin lentokenttää klo:14.

Vointi sama kuin eilen..eli aina välillä tekee huonoo.
En valita,koska todella parempaan suuntaan ollaan menossa..jee jee [:)]

KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 16+5
 
Takaisin
Top