Synnytystä enteilevät oireet/kun lähtö on lähellä

Kyllä ollut raskauksien loppusuoralla
väsähtäneen ja tuskaisen näköinen, ilmapallo käsistä,kasvoista ja jaloista joka lyllertää vaivalloisesti paikasta aa paikkaan bee ja sattuu vaan jokapaikkaan ja jalkoväliin kun pallo siellä painanut. Saati sitten mitä henkinen puoli on odottelusta karmeella tolalla. Ihanista raskauksista ei ole tietoo!
Mulla on synnytykset kaik mennyt yli viikolla kahella mutta nyt vaadin käynnistystä,ajoissa!!!
Mulle povataan yli 4kg eikä anneta mennä yliajalle. Kituviikot nää kaks viimeidtä.
 
Heippa, en oo pitkään aikaan jaksanut kirjoitella täällä, vaikka välillä olenkin käynyt lukemassa näitä ketjuja. Nyt makaan synnärillä oottelemassa kunnon supistusten alkua, vedet meni kuudelta, joten on aikaa kirjoittaa. Mä olen niin hämmästynyt tästä purppuraviivasta, jonka muka pitäisi merkitä synnytyksen etenemistä. Katsoin huvikseni omaa tilannettani ollessani muistaakseni viikolla 8, ja viiva ylsi jo silloin yli persposkien.:hilarious:
 
Janspi, mikä siellä nyt on tilanne, onko supistukset alkaneet? Tsemppiä loppurutistukseen!
 
Niin vain kävi, että vaikka supistukset alkoi ja tilanne vaikutti iltäyöstä hyvältä, niin nyt makaankin osastolla toivoen, että jotain alkaisi tapahtua ennen aamua. Aamulla käynnistellään jos ei ala tulla kunnon supistuksia itsestään. :nailbiting: Olisin halunnut, että kaikki menee omalla painollaan, joten harmittaa jos joutuukin käynnistämään, kun aluksi näytti että tilanne lähtee etenemään.
 
Ottakaapa tänään relax. Haette valmis ruokaa, laitatte miehen hieromaan jalkoja (erityisesti ukkovarpaan ja viereisen välistä) ja hierokaa itse peukalon tybeä ja peukalon ja etusormen väliä.
Näillä meillä lähti :D
 
Äh, eilen illalla tuli ensimmäistä kertaa semmoset supistelut lapsia nukkumaan laittaessa, että rupesin jo miettimään että tästäkö se lähtee ja menin käymään suihkussa, että pääsee suihkun raikkaana hikoilemaan. Suihkussakin tuli vain olo, että sieltä pitää päästä pois :confused: Mies kun tuli illalla kotiin niin nada, loppu, totaalinen stoppi. Tai tuli sitten sängyssä vielä muutama, semmonen että havahtui aina uneenvaipumisesta hereille ja kun katto kelloa niin melkein tunti väliä, vaikka tuntu että ois ollut paljon vähemmän... mutta kun kestää tuo nukahtaminen niin kauan niin siinäpä sillekkin selitys..

Tuli oikeesti tosi epävarma olo, voi kun alkais vaan sitte heti säänöllisillä supistuksilla niinku nuo kaks aiempaakin, eikä ois tämmöstä joka ikinen ilta.

Noh, tänään ei kyllä ois aikaakaan synnyttää, kun on nuo tytön 3-wee bileet iltapäivällä :):love7
 
Mä oon vähän kans toivonut, että alkais samaan tapaan ku kolme edellistä synnytystä, eli säännöllisillä supistuksilla... No nyt on neljä vuorokautta supistellut säännöllisesti 10min välein, kipeitä on, et ei nukkumaan pysty, mut eivät vielä synnytyssupistuksia :sad001 Viime yönä taas vauva työnsi päätään niin saatanan kipeästi tonne alas, että ei voinu mitenkään päin olla. Enää en edes toivo synnytyksen alkavan, vaan edes kolmen tunnin unipätkää ja sit vois synnyttää :D Jumalauta mitä paskaa voi raskaus olla!
 
Joo mullaki ollut tosi kipeitä supistuksia, menkkajomot laajalla alueella plus alaselkä tulessa. Ja painetta tuolla alakerrassa. Mut mulla oli mahatauti ke-to yönä joka varmasti pahensI tilannetta. Tänään tuli rv 36+0. Huomiseen haluan päästä jotta saadaan tehtyä synnytystapa-arvio. En ehkä olis valmis vielä, tarvisin ainaki sen viikon aikaa valmistautua. Mut eihän se lupaa kysele :hilarious:

Sympatiat kaikille! Ja todella toivon, että vältytte tuolta norolta. Oli ärhäkkä ja pääsin kuivumaan tosi pahasti, meni useampi päivä toipumisessa.
 
Sympatiat täältäkin! Mulla on nyt 36+5 ja toissa päivänä oli niin paljon supistuksia ja lantiokipuja, että hyvää päivää. Tiesin, ettei niistä mitään iloa ollut, kunhan kohtu jumppasi. Pomputtelin ja heijasin jumppapallolla ja harhautin itseäni katsomalla Sykettä. Sit istuin suihkussa jonkun tunnin ja supistukset menivät ohi. Nukuin kuin tukki koko yön, paremmin kuin pitkään aikaan.

Täytyy kyllä toivoa, ettei näitä tule kovin usein. Oli tosi turhauttavaa, kun tiesi, ettei se synnytys näistä lähde. Ne supistukset ovat erilaisia. Ja täytyy toivoa, että ennen synnytystä tulisi myös hyvien yöunien jakso...

Vielä en halua synnyttää, koska mulla on tämä typerä flunssa ja lapsenvahti (eli äitini) ei ole vielä saapunut maahan. :)
 
Täälläkin vihdoinkin! Aamu 7 alko kauheet menkkajomotukset. Aattelin et onko nää nyt jotain ennakoivaa vai tuunko kipeeks. Kun tuntu samalla että jännittää, kakattaa, oksettaa... 7:50 tuli ensimmäinen kipeä supistus ja sen kyllä tunnisti! Nyt 1.5h tullut supistuksia noin 5min välein ja kestänyt noin minuutin.. mies hälyytetty kotio ja nyt toivotaan ettei nää lopu! :Heartred
 
Nyt jäljestä voin kertoa, että ruokahalu meni, pari vrk maha tyhjeni, sit edellisenä iltana kova hiilarihimo, illalla normaalisti ysiltä sänkyyn, mut olin tosi levoton puolille öin. Sit alkoi supistaa kahden aikaan kipeästi, aluksi vain 20min välein. Tuli kirkasta verensekaista limaa. Siitä se sit lähti :)
 
Synnärillä tänään käyty kun neuvolasta käskivät mennä. Siellä lääkäri vähän kalvoja ronkli ja totes että 2,5cm auki ja kanavaa 1,5cm jäljellä. Noh, jo siellä lekurin penkillä tuli eka napakka supistus siinä 15.30 aikoihin josta lähtien niitä on tullutkin suht tasasin väliajoin, ensin toki harvemmin mutta kuudesta eteenpäin ensin 10min välein josta sitten aika pitkään on menty seittemän min. Välein. Välillä muutamat supistelut tiheämmin jollon myös supistanut lyhyemmin ja sitten pitänyt lähes 10minuutin tauon ennen seuraavaa supistusta. Suihkuun menin puoliyhdeltätoista ja viivyin siellä 40min. Jonka jälkeen supisteli taas vähän tiheämmin ja lyhyemmin... Nyt näyttäis siltä että aletaan mennä viiden min. Välein.... Ja valmistaudutaan lähtemään näytille
 
Timbe, ei nyt sentäs! :nailbiting::smiley-angry017 Oishan se ollukki aivan liian helppo keissi, mutta minkäs teet kun tää tekee kaiken vaikeimman kautta... Eli oltiin siinä yhden aikoihin käyrillä ja supistuksia tosiaan tuli hienosti alta viiden minsan välein kokoajan ja kipeitäkin olivat, vaikka jokseenkin tuntuvat siinä maaten laantuvan hieman, kotona olin pysynyt jalkeilla kuitenkin niin pääsi vauva enemmän painamaan alaspäin... kanavasta vain pehmeät reunat jäljellä ja auennut vaivaisen sentin (auki siis reilu kolme senttiä, venyttämällä sai lisääkin)! Voi helvetti että mä olin NIIIIN pettynyt omaan kehooni sillä hetkellä. Ne supistukset kuitenkin olivat jo ihan saatanasta (anteeksi rumat sanani!!) autossa istumiseenkin ja olin valvonutkin jo tosi kauan.Totesin siinä sitten että kotiin lähdetään. Miehen passitin nukkumaan ja aamulla vielä töihinkin. iIse vaikeroin supistusten kourissa puoliseitsemään saakka, jolloin alkoivat loppumaan selkeästi makuultaankin ja uskalsin mennä kakallekkin :smiley-ashamed005:think005 nyt sitten muutaman tunnin unien jälkeen koitan pysytellä pystyssä, jospa alkaisivat uudelleen... vaikka nyt kyllä tuntuu siltä että pysys vaan tuolla mahassa mun puolesta jos kerta keho tekee töitä, mutta mitään oleellista ei sitten kuitenkaan tapahdu :arghh: Lapset on nyt hoidossa edelleen mummalla ettei koko ajan haeta eestaas :Heartpink

Jos ei tapahu mitään niin ens viikon loppupuolella sitten käynnistelyt....
 
Täällä limatulppaa irtoillut ihan pikkiriikkisiä paloja torstaista lähtien ja nyt sitten aamuvessan jälkeen sai mennä uusiksi huudeille kun tuntu niin oudolta... Ja sitähän sitten tuli! En saanut paperilla kunnon otetta kun lävähteli aina osa reisille niin käsikopeloin sitten vetelin tuosta emättimen suulta ulos (hyhyh!)

Toivossa koitan elää (silti pettymättä) että suostuisi nyt sitten syntymäänkin.... Aiemminhan tosiaan mun osalta tuo tulppa jäänyt kätilöiden hanskoihin vasta ennen ponnistusvaihetta
 
Mulla muuten kans tuli sitkeää limatulppaa monta päivää ja sai käsin nykiä sitä pois kun ei paperilla saanut, Hyi hele :D Synnytyspäivänä muuttui lima juoksevaksi ja vaaleanpunaiseksi.
 
^Mulla myös tuli reilusti limatulppaa jossa punaista 3 päivää sitte.
Se tuli sen jälkeen ku olin vaikeroinu koko päivän menkkakipujen kanssa.
Mut se on kovin yksilöllistä mitä sen tulo tarkoittaa. .
 
Juu, tiedossa on kyllä että limatulppa voi irrota vaikka viikkoja ennen :) onneksi viikon päästä on jo nyytti toivottavasti sylissä :Heartred
 
Ennen suihkuun menoa kävin pissillä ja jäin taas pyyhkimään limoja niin lorahti jotain käsille. Pyyhin uudestaan ja lirahti lisää. Suihkussa sain käytyä pikaisesti ja mietin että olikohan se nyt kuitenkaan mitään... Suihkun jälkeen kuivatellessa sitä kuitenkin lorisi lattialle ja totesin ettei se pissaakaan kyllä ole :P synnärille soittelin ja huomenna aamulla näytille jos ei oo supistukset alkaneet... Ja jos alkaa niin sitte ei tartte kuulema jäädä kotiin oottamaan pitkäksi aikaa, vaan rauhassa lähtiä ajelemaan
 
Takaisin
Top