Synnytystä enteilevät oireet/kun lähtö on lähellä

Toivottavasti tämä ei mene sarjaan liikaa tietoa, mutta mulla alkoi esikoisen synnytys suoliston tyhjennyksellä. Tai siltä se ainakin tuntui. Kauhea mikä ripuli - luulin oikeasti, et mulla oli joku ruokamyrkytys mahakramppeineen päivineen. Ei ollut, kävi sekin selväksi sitten useamman tunnin päästä. :D
 
Höpöhöpö minun mielestä ainakaan nuissa ei ollu mitään liian yksityiskohtasta että tarvis anteeks pyydellä..Eiköhän se ole ihan normaalia että kusta,paskaa,oksennusta ja muita liivoja liittyy synnytykseen. Onhan nämä asiat hyvä tietää.
 
Mulla myös alkanut synnytykset sillä, että maha tyhjenee ja supistukset voimistuu. Eipä oo tarvinnut sairaalassa murehtia tuleeko jotain ylimääräistä :D mulla on muutenkin herkkä vatsa, joten en ihmettele että reagoi synnytykseen noin!
 
Mullakin automaattisesti tyhjeni vatsa monen monta kertaa, kun supistukset alkoivat. :D
 
Sillä vain, että minä luulin ensisynnyttäjänä, että synnytys alkaa vaikka vesien menolla tai just limatulppa irtoaa tai jotain vuotoa tulee. Ei tullut yhtään mitään muuta kuin sitä itseään. Sit vasta joskus ihan viime metreillä tuli limatulppa ja lapsivedet. Ja lapsivettäkin tuli tosi vähän - olin kuvitellut, että sitä on paljon enemmän. :D
 
Mulla tuli kyllä paljon lapsivettä. Vesien menolla alkoi. Paitsi että supparit ei alkaneet. Käskettiin nukkumaan, mutta millähän siinä vedenpaisumuksessa ois nukkunut. Vuorasin sänkyä pyyhkeellä ja yösiteitä käytin, mutta niitä piti vaihtaa koko ajan ja muutenkin tuntui että koko sänky ui kohta...no eipä se sitten kumminkaan uinut kun tuli rampattua vessassa vähän väliä. Mutta kyllä sitä vettä riitti..
 
Mäkin täällä olen ajatellut että lapsivettä tulisi tosi paljon. Tyyliin niin, että joudun kotona kuivaamaan lattiaa ihan urakalla takapuoli pystyssä jynssäten, jos alkaa vaikka vesien menolla.. Kertokaa vain jo synnyttäneet kaikki ei-niin-kivat -tapahtumatkin, niin tietää että ei ole mitenkään epänormaalia jos omalle kohdalle sattuu. Näin ensisynnyttäjän näkökulmasta ajatellen ainakin haluan tietää, kun kukaan muukaan ei niitä kerro.:grin
 
Mulla on alkanu kaks aiempaa synnytystä säännöllisillä supistuksilla :) tai ekan käynnistyessä ne pikkuhiljaa muuttu säännöllisiksi ja toisessa synnytyksessä ne oli säännölliset heti ja tiheni nopeaa vaan. Muistan kun ensisynnyttäjänä itekkin ootin kunnon limatulpan irtoamista tai vesien menoa :D ja olin aivan ihmeissäni kun limatulppa lähti salissa kätilön ronklatessa (taisin olla 7cm auki) ja se oikein veti sitä pois kun kierty sormien ympärille (hyh!) ja vedet meni vasta just ennen ponnistusta! Toisessa synnytyksessä en tiedä, millon tulppaa on irronnu, onko menny kerralla vai vaiheittain.... Ja vedet meni taas sairaalassa kun puhkaisivat kalvot kun olin taas melkein täysin jo auki :).

Peräruiskeen oon pyytäny molemmissa sillä vatsa ei oo tyhjentyny itestään ennen, ainakaa normaalia enempää. Nytkin on muuttunu aika kovatöiseksi se touhu....

Muutenkaan ei oo kyllä minkäänlaisia oloja synnytyksen alkamiseen tällä hetkellä (onneksi, sillä mies on kotona vasta huomenna). Jotenkin vaan kokonaisuudessaan koko kroppa on kipeämpi kuin normaalisti. Kai mä nyt venyn ja paukun joka suuntaan :P
 
Mulla alkoi myös vesien menolla. Aamulla kello soi ja käänsin kylkeä niin tuntui, että jotain ehkä tapahtui. Ei tullut mitään hyökyaaltoa, äkkiä nousin ylös ja juoksin vessaan eikä tarvinnut lattioita kuivaa. Tuli siis silleen "hörppien" sitä vettä, johtuen varmaan siitäkin, että vauvan pää oli alhaalla kohdunsuulla.

Siinä vessassa vesiä lorotellessa myös vatsa toimi heti ja ajattelinkin siinä pusertaa suolen tyhjäksi jottei salissa joudu sitten peräsruiskeita tai kakkaa alkaa vääntää :D Limatulppaa pyyhin paljon samalla vessareissulla, eli se meni vasta vesien mukana.
 
Täällä alkanut aiemmat aikalailla heti säännöllisin supistuksin. Mulla supistukset tuntuneet alaselässä, ei esim. etureisissä.
Reilu tunnin matka synnärille supistellen 3 min välein... Muistan ku oon itteeni suoraksi autossa vääntänyt ku selkään ottanu.
Tunti molemmilla synnärillä menny että auki. Aukeamisvaiheet altaassa. Ekaan oisin ehken puudutusta voinu ottaa mutta ku kävin pedillä tarkistuttavana niin olikin jo 9cm auki ni ei ehtiny enää mitn laittaa. Siinä sai sitten päättää, että takas veteen vai pedille. Veteen tietty, oli tieten toiminu "turhan" hyvin kivunlievitykseen:P
Molempia ponnistanu veteen tunteroisen. Toisella sain jtn nenäsumutetta vahvistamaan supistuksia, muistelisin.
Kalvot on pitäny molemmilla puhkasta veteen, joten tälläkään ei oo tietoa paljonko vettä tulee. Semmonen elokuva mielikuva siitä touhusta, että lorruuttaa monta minsaa kovalla suihkulla johki kaupanlattialle:D Limatulpasta ei kanskaan mitään tietoa. Kai se sitte sinne veteen on tullu.
Vatsaa en oo hoksannu/tienny tyhjentää. Toisesta muistan että tulihan sitä sitte.. Ekan kohalla ihmettelin vaan, että miks ne käskee mennä vessaan ennen saliin siirtymistä :S.
Täällä parina päivänä ollu maha löysällä ja toiminu muutenki melko tiheään mutta synnyttään ei oo vielä päästy :P
Verestelin tässä muistoja.. Ekasta en muistanut että se pussiki piti vielä saada ulos ja ne jälkisupistukset oli välillä tosi viheliäisiä.
 
Mäkin täällä olen ajatellut että lapsivettä tulisi tosi paljon. Tyyliin niin, että joudun kotona kuivaamaan lattiaa ihan urakalla takapuoli pystyssä jynssäten, jos alkaa vaikka vesien menolla.. Kertokaa vain jo synnyttäneet kaikki ei-niin-kivat -tapahtumatkin, niin tietää että ei ole mitenkään epänormaalia jos omalle kohdalle sattuu. Näin ensisynnyttäjän näkökulmasta ajatellen ainakin haluan tietää, kun kukaan muukaan ei niitä kerro.:grin

Sama täällä, odotan että vedet menis ihan eka ja jostain syystä kuvittelen että ne menee sängyssä. Ostin jo kosteussuojiakin sänkyyn vesien menoa varten :D Liekö niistä mitään hyötyäkään jos oikeasti vettä alkais tulvehtien tulla :D
 
Tänään aamuyöllä viiden jälestä alkoi ensimmäistä kertaa selkeästi erilaiset supistelut ja kesti harvakseltaan tuonne puoliyhdeksään saakka. Kunnolla otti mahan ja alaselän haltuun ja tuntui aina käsissä saakka! Hyhhyh kun palasikin mieleen ne kunnon synnytystuskat! Illalla vielä mahassa oli elämää aikalailla, nyt selkeästi rauhallisempaa, ja eiliseen tekstiini viitaten jotensakkin kipeämpi olen tuosta keskivartalon seudulta! Nyt tällähetkellä on semmonen olo, ettei tarttis kovin paljoa pitempään enää mennä...
 
Jänn
Tänään aamuyöllä viiden jälestä alkoi ensimmäistä kertaa selkeästi erilaiset supistelut ja kesti harvakseltaan tuonne puoliyhdeksään saakka. Kunnolla otti mahan ja alaselän haltuun ja tuntui aina käsissä saakka! Hyhhyh kun palasikin mieleen ne kunnon synnytystuskat! Illalla vielä mahassa oli elämää aikalailla, nyt selkeästi rauhallisempaa, ja eiliseen tekstiini viitaten jotensakkin kipeämpi olen tuosta keskivartalon seudulta! Nyt tällähetkellä on semmonen olo, ettei tarttis kovin paljoa pitempään enää mennä...
Jännäksi vetää! Zemppiä:)
 
Tsemppiä piia84!

Juu täytyy kyllä itekin joku pyyhe tai alusta jossain vaiheessa laittaa sängyn suojaksi. Oisko vaikka sitten kun on päässyt täysille viikoille, en taida näin aikaisin viitsiä (nyt 35+1).
 
Takaisin
Top