Synnytys

Työkaveri oli ensisynnyttäjä ja rv30 alko jo paikat pehmiään ja vauva synty rv 34 itellä ei kyllä ollu kun lähempänä laskettua kypsyny. Mut nyt toista odottaessa oli jo pehminny rv26 tosin kanavaa vielä reilusti. Sormi kopelolla aina sitä on vähempi mitä ultralla mitattaessa.
 
Ainahan se on merkki kypsymisestä, kun on muutosta tapahtunut :) ei mitään äkkilähtöä tarvi tulla, mutta ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuus kasvaa kun paikat kypsyy. Joten kannattanee se kassi laittaa valmiiksi niin ei tuu niin helposti ylläriä :) tsemppiä!!
 
Pitää siis varuilta alkaa vaatteita varaamaan ja seuraavaan kauppalistaan huomioida synnytykseen mukaan otettavia juttuja :) Ultralla ei lääkäri suostunut kattomaan, kun sano, että oli tilanne mikä hyvänsä niin mitään ei asialle enää tehdä. Että jos vauva haluaa syntyä, niin tervetullut on. Aamulla tuli yksittäinen pitkä (ehkä 5 min) supistus ja oli se sen verran kipee, että sai kaappia vasten nojailla ja vähän puhallella. Sillon aattelin, ettei varmasti malta laskettuun asti olla mahassa. Mutta sen jälkeen ei oo supistanu, niin saa nähä :)
 
Mulla ollu jo rv 24 lähtien paikat pehmenneet ja kypsyneet. Nyt viime ultrassa sitte oli kohdunsuu sormelle auki mutta näin sitä vaan kasassa vielä ollaan :smiley-angelic001:finger002
 
Lorenzia toiv ei tuu mitään ennenaikaisuutta sulle. Ainakin 37 asti jos malttaisi vauva pysyä masussa. Mitkä vkot sulla on nyt?? Oma kokemukseni oli, että esikoisesta noin 35vkoilla olin sisäsuusta sormelle auki ja kanavaa ei ollut paljoa jäljellä. Tein 3 eri duunipaikassa töitä ja jäin pois 36 vkoilla. Oliko äippäloma vai mikä, mutta poika synty 41. :)
 
Nyt on 34+5 :) Mites se menikään, alkaako sisä- vai ulkosuu aueta ensin? Aamulla, kun supisti niin oikein tuntu, kun vauvan pää painu alaspäin lantiossa. Oli aika häijy tunne. Eli voi synnytyksen kanssa mennä hyvinkin laskettuun aikaan saakka :)
 
Hitsi mä en kyl osaa sanoa. Mut hey Sulhan on toooosi hyvät viikot. Enää reilu 2vko ja oot täysaikainen. Elä murehdi. Nauti loppuraskaudesta. Vauva on jo näillä viikoilla todella hyvin kehittynyt. Ei taideta edes kortisonipiikkiä laittaa jos 35+0 täyttyy. :)
 
On hyvät viikot eikä huolta sinällään ookaan :) Miehen koulun takia lähinnä toivoisin, että 7.5 asti ainakin malttais olla. Ja jos vielä saa ronkeloida niin 15.5 klo 10 aukee KYSin uudissairaala. Haluisin sinne synnyttämään :D
 
Minulla tilanne tietysti eri, kun on kaksi mahassa, mutta kaulakanavaa jäljellä 3 cm, auki koko matkalta sormelle ja hyvin kypsynyt ja pehmeä on. Ennenaikaisuuden riski iso tällä hetkellä. Viikkoja on nyt 33+1.
 
Sisäsuu jos lähtee aukeamaan ensin niin on "kriittisempi" tilanne. Yleensä aukeaa siis ensin ulkosuulta.
 
Tsemppiä Elaffy. Nyt lepoa kehiin vaan! Hyvät viikot sullakin! Varmaan kaksosodottajat aletaan tässä pikkuhiljaa jakautua. Vielä muutama viikko niin olis jo tosi hienoa! :)
 
Lääkäri antoi luvan elää normaalia elämää ja liikkua, jos ei supista. Eiköhän me kaksosodottajat tästä kohta monistauduta. :)
 
Mulla oli esikoisesta viikolla 33 kaulaa jäljellä enää 1 cm, muuta en muista. Mut silloin sanottiin että sit kun säännölliset supistukset alkaa niin ei kannata jäädä tuntikausiksi seurailemaan koska voi syntyä nopeastikin. No, säännölliset supistukset alkoi muistaakseni rv 39+4 ja silloin kävin ekan kerran synnärillä eikä mitään edistystä reilun kuuden viikon takaiseen ollut tapahtunut. Kyllä turhautti, etenkin kun supistuksia oli ollut jo monta viikkoa samoin kuin ns sukkapuikkokipuja todella paljon. Lopulta syntyi sitten rv 40+1. Eli ei välttämättä tarkoita aikaista tai nopeaa synnytystä vaikka oliskin jo paikat kypsyneet, mutta jollain toisella varmasti taas ihan erilainen tarina. Eli ei voi tietää. :)
 
Riepu sulla varmaan on aika rankat päivät edessä mutta aika rullaa onneksi vääjäämättä eteenpäin, eikä sitä mikään pysäytä :Heartred
 
Juu. Lievää turvotusta. Tulee kilo päivässä. Viidessä päivässä tullut viisi kiloa. Ihan järjetöntä.
 
Mulla paino on noussu ihme sykleissä. Välillä menny viikkoja ettei noussu ja sit pamahtunu viikossa useita kiloja. Nyt viime viikolla taas se tapahtu , 4 kiloa pompsahti, enkä tiiä mihin se meni muuta kun et turvottaa selkeesti. Saattaa myös tälläsestä johtua, mulla ei ainakaan vielä ole tullu myrkytystä, joka viikko pissasta tarkastetaan ja mittailen säännöllisesti verenpaineita.
 
Täällä kans painoa tulee ihme rysäyksissä. Pahin tais olla kyllä "vaan" 1,7 kiloa reilussa viikossa. Mutta silloin ainakin neuvolassa syynäsi tarkkaan oireet ja kun rr, turvotus - ja prot - niin ei löytynyt muuta selitystä kuin että oli sisäistä turvotusta.
 
Takaisin
Top