Synnytys

Mä voisin sanoa, että ultraavat vielä et on varmastu rt. Muulla tavoin tämä akka ei ala alakautta synnyttää. :D
 
Mulla on ollu paljon pelkoja synnytyksen suhteen ja olin jo ihan varma et sektioon suoraa mut niin vaan mieli on muuttunu ja vielä kun aikaa kuluu ja olo käy tukalaksi niin oon valmis synnyttään. Nyt enemmänkin odotan kunnon supistuksia mitkä toivottavasti johtaa alatie synnytykseen. Nyt toisen kohdalla osaa enempi vaatia ja kyseenalaistaa asioita.
 
No jaa, kyllä mie edelleen odotan synnytystä innolla, olikohan mun edellinen kaikesta jännityksestä huolimatta sellanen "Voimaannuttava kokemus" :)
 
Mä luotan siihen että niin moni tässä maailmassa on synnyttäny ennenkin että ei se nyt kovin kamalaa voi olla, kun silti lisää lapsia tehään koko ajan :D Pitää vaan toivoa ettei käy kovin pahasti, mutten ala (vielä, paljoa) pelkäämään :)
 
Ekaa kun odotan, niin kaikki on uutta ja ihmeellistä. Alkuun jännitin synnytystä ihan hirveesti ja toivoin sektiota, mutta nyt on ajatus kyllä kääntynyt toisinpäin enkä enää haluaisi joutua sektioon..mies pelkää synnytystä paljon enemmän kuin minä..ehtii toki omakin jännitys vielä kasvaa :)
 
Ekan syntymä on aina hyppy tyhjyyteen, et voi tietää mitä alastulomatkan aikana tapahtuu ja millaiselle alustalle laskeudut? Ja jokainen synnytyskertomus on uniikki. Kipukynnykseni on matala... ehkäpä juuri siksi seuraavan aika on tullut vasta nyt. Henkilökohtaisesti koen alatiesynnytyksen ainoaksi oikeaksi tavaksi saada lapsi.... jotenkin niin alkukantaista. Sektion koen erityistapauksena, jolloin ei ole muuta tehtävissä turvallisesti. Olisin ollut pettynyt itseeni ekan kohdalla,jos en olisi voinut synnyttää alateitse, on se vaan niin ihmeellinen kokemus!

Nyt pelkään sektiota vaihtoehtona, mutta katsotaan miten käy.
 
Mullakin on sellainen fiilis että sektio olisi pettymys, vaikka se on ihan yhtä hyvä tapa syntyä ja aivan yhtä arvokas. Tyhmät tunteet :angry2 Äitinä olo on yhtä hemmetin pettymys- ja syyllisyys-ansaa että ei kannattais yhtään enempää keksiä syitä syyllistyä ja tuntea pahaa mieltä :smiley-angelic008
 
Minusta tuntuu, että koko raskaus ja synnytys kokemus jää jotenkin vajaaksi, jos en saa kokea alatiesynnytystä. Sektio ei sinänsä pelota, mutta olen varmasti pettynyt, jos siihen jostain syystä päädytään. :)
 
Jopa minulla, jolla kaksi normaalia hyvää voimaannuttavaa alatiesynnytystä, niin kesti hetken sulatella, et nyt voi tulla sektio kaksosten takia. Eniten mitä mietin pari ekaa kuukautta plussauksesta oli synnytys ja imetys.
 
Elaffy kirjoitit, että" raskaus ja synnytys olisivat tuntuneet jäävän vajaaksi ilman alatiesynnytystä". Nyt kun aattelen ekaa raskautta, niin koen sen jääneen vajaaksi siitä syystä, että istukka sijaitsi silloin edessä enkä tuntenut juuri vaavin liikkeitä tai itse vaavia. Tälläkertaa tilanne on päin vastainen ja tuntuu kuin ympyrä sulkeutuisi. :happy090
 
Jestas olikin pitkä keskustelu luettavana! :wideyed:

Olin ehtinyt ipanan jo palauttaa ennen kuin tulin tätä lukeneeksi aiemmin, ja tänään nyt muistin pyytää sen vasta uudestaan auki. Tulin sitten lukemaan nyt koko ketjun, jotta muistaisin mitä ne ideat oli mitä viimeksi tuli :grin Neuvolatäti käyttäytyi aamulla niin kuin mun olisi pitänyt ne muistaa siltä seisomalta... :shifty:
 
Rosalina, milläs öljyllä rasvailet ja 'venyttelet' tuolta alhaalta? Olen miettinyt että sellaista aloittaisin, vaikka ehkä vähän myöhässä olenkin, mutta parempi edes jotain koittaa... mutta tosiaan ihan hakusessa että mitä kannattaisi kokeilla.
 
Aattelin kokeilla neitsytkookosöljyä. :) aiemmissa raskauksissa käytin Ceridalia, mutta en halua käyttää enää mitään missä on kemikaaleja.
Weledalla ois kans ihan siihen tarkoitukseen oma öljynsä, mutta taidan säästää rahat.

Tässä hyvä linkki aiheeseen, sivun oikeassa laidassa mainokset parista ekologisesta öljystä :)

http://bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=28
 
Se Weledan öljy tuoksuu todella hyvällä mutta se pullo on vähän sellainen sotkija. Minulla on nyt Ceridalia, kun sitä piti kerran ostaa esikoiselle kun korvissa oli niin paljon vaikkua :D Se on kyllä ollut todella hyvä ja monikäyttöinen öljy, vaikka minullakin on orastava kemikaali-ahdistus.
 
Mä rrrakastan sitä Weledan raskausajan öljyä (arpia vastaan)♡♡ taidan ostaa sitä vielä vauvan syntymänkin jälkeen :D
 
Ihan mielenkiinnosta kyselisin, että onko kenelläkään ennakoinut pikaistakin synnytystä, jos ensisynnyttäjänä on rv 34+4 kohdunsuu sormelle auki (eli kai 1 cm)? Kanavaa oli vielä 2cm jäljellä kuitenkin. Sitä vaan, että kuinkahan jännän äärellä tässä kuuluisi olla.
 
Ei oo kyllä noin kypsät lähtötilanteet ollu. Mutta jos kaulaa on vielä ja kohdun sisäsuu kiinni niin en olisi niin kovin huolissani? Sanoiko lääkäri on pehmennyt vai kiinteä?
 
Mä käytin toiselta tota Weledan synnytykseen valmistautumisöljyä (ja näköjään pullo oli vielä kaapissa :D mennyt kuitenkin vanhaksi 2010). Tykkäsin ja ilmeisesti auttoi. Esikoiselta mut ommeltiin nukutuksessa. Toiselta tuli vaan pieni nirhauma. Weledan purkin kyljessä on kuitenkin suositus, että vasta vkosta 34 eteenpäin! Eli vielä ei taida olla myöhäistä, vaan osalle jopa liian aikaista :)
 
Rosalina, lääkäri sanoi muistaakseni, että kiinteätä kanavaa noin 2cm tuntuu sormiin. Sanoi myös, että jos vauva on halukas syntymään, niin enää ei estelläkään :) Lähinnä mietin, että miten vakavissaan sitä pitäisi sairaalakassia alkaa pakkailla valmiiksi.
 
Takaisin
Top