Synnytys

Kauhea kun mulle välillä iskee kova huoli siitä että joudun synnyttämään yksin. Että mies joutuu jäämään esikoista hoitamaan kotiin. Ku mun äiti on ainoa joka voi tulla vaikka hakemaan esikoisen tai edes hoitamaan pariksi päivää lyhyellä varoitusajalla, mutta hän asuu niin kaukana että matka kestää 2h :sad001 muilla läheisillä on kaikilla työt ja työvuorot ja eivät välttämättä pääsisi avuksi. Mun äiti on yrittäjä ja hänellä on tällä hetkellä työntekijä kuka pystyy 100% tuuraamaan ja hänen työnsä voi tehdä vaikka taapero pyörisikin jaloissa, ja on papat ja enotkin apuna. Mutta jos hän ei ehdi ajoissa paikalle? Kauhea huoli, mun synnytys viimeeksikin eteni tosi nopeasti ennenkuin sain supistuksenestolääkkeet.
 
Eevei, mulla sama tilanne. Vain esikoisen synnytykseen on mies päässyt mukaan. Keskimmäisen synty matkalla synnärille toisen paikkakunnan tk:ssa. Seurana mulla oli kaikkiaan 7 hlöä, ambulanssikuskit mukaanlukien. Kolmannen synnytin yksin sairaalassa, mut onnistuin kääntämään yksinolon vahvuudeksi ja sain keskittyä avautumisvaiheeseen ja hengittelemiseen kun olisin ollu jossakin joogaharjoituksessa. Itse asiassa fiilis oli aika ainutkertainen. Ei ollu edes kätilö hössöttämässä kun synnyttäjiä oli just silloin paljon.

Nyt toivon savani miehen matkaan, mut suku on kaukana, eikä naapureita hälyytetä niin vaan kolmen lapsen hoitajaksi, etenkään jos synnytys käynnistyy yöllä.
 
Mua kans hieman jännittää pääseekö ukko synnytykseen mukaan ku meillä kans vähissä hoitoavut kun tuo taapero pitäis sit saaha jonnekkin. Mun äiti asuu 350km päässä ja appivanhemmat on kyllä lähellä, 1km mut ovat jo iäkkäitä niin tiiä kehtaako heitä vaivata. Täytyy koittaa saaha äiti tänne lähellä la:ta... Missään nimessä en halua synnyttää ilman ukkoa :)
 
Takaisin
Top