Synnyttäneet --40+++

Kyllä luterilaisillakin on kirjoja ja vihkosia. Niitä ei vaan käydä tuputtamassa kenenkään tuntemattomien ovilla. Uskonnollista luterilaista kirjallisuutta on vaikka kuinka paljon. Mua ei kiinnostais saada enää yhtäkään joululahjaksi. Tosin saa niistä aina pari euroa kirppiksellä. Ja kyllä luterilainen kirkkokin tekee jäsenrekryä, mutta ei niin näkyvästi. Ole tyytyväinen jos et ole kampanjointiin törmännyt.

Eclipse :) Ihanko tosi...en ole vielä nähnyt ja luulin, ettei tavallinen uskovainen näy, saati kuulu missään!
Että ihan kirjallisuutta?:wideyed:
Tiedän toki Raamatun:joyful:

Niin, no en kuulu kirkkoon, joten selvästi olen ummikko. Toki voisin liittyä sinne, mutta en ole koskaan kokenut sitä tarpeelliseksi. Lapsen halusin kuitenkin liittää kirkkoon kasteessa, joten olen kai silti ihan vähän uskovainen :)
Entä sinä?:rolleyes:
 
Eclipse :) Mitä teette näin kesällä lapsen kanssa, kun on vielä lomaa ennen työn alkua?

Mulla on viikko kesälomaa jäljellä ja nyt olen saanut olla lapsen kanssa kaksin päivät! Me ei tehdä mitään ihmeellistä :) Nukutaan aika pitkään, koska valvotaankin pitkään :)

Käydään eri leikkikentillä, siis autoillaan sen verran :) Myös kaikki mahdolliset leikkipaikat on käyty, myös HopLop ja Hesen leikkialue :) Uimaranta on vakio, etenkin se kivempi ranta, jossa on lasten keinut ja kiipeilyalue.

Ihan kaikkea simppeliä, aikaa katsomatta :)
 
Ei me näin kuumalla olla tehty mitään erikoista. Omalla pihalla altaassa polskimista, yhdessä kukkien kastelua, erilaisten marjojen syömistä puskista, perus pihaleikkejä jne. Meidän piti veneillä Repoveden kansallispuistossa ja käydä Korkeasaaressa, mutta on liian kuuma niihin. Jää joko syksyn viikonloppuihin tai siirtyy ens kesään. Tänään käytiin keskustassa jäätelöllä. Harmittaa kun yhteinen kesäloma menee vain kotosalla kuumuuden takia, mutta ehtiihän sitä sit joskus muulloin. Mielummin kuitenkin olen sisällä mukavassa +21-22 asteessa kuin paahdun ulkona sydärin partaalle.
Tulevaisuudessa ei vaan enää koskaan tule olemaan kuukauden yhteistä lomaa ja kaikki asiat pitää suorittaa viikossa ja viikonloppuisin.
Viikonloppuna on tiedossa miehen sukujuhlat. On myös miehen loman loppu ja se vähän harmittaa viettää korvessa kaikkien tuijotettavana. En ole juuri sukulaisia nähnyt, koska kumpaakaan meistä ei kiinnosta sukulaiset. Mut onneks siellä ei tarvii olla kauan pitkän ajomatkan takia. Sit alkaakin arki miehen palatessa töihin ja meidän pitää tytön kanssa alkaa vähitellen valmistua töihin ja tarhaan. Pitää alkaa heräämään aamuisin kolme tuntia aikaisemmin ja mun pitää taas oppia tulemaan toimeen puolikkailla yöunilla. Pitäs kai muistaa tehdä pottailustakin rutiinia ettei heti haukuta pystyyn tarhassa.
 
Ei me näin kuumalla olla tehty mitään erikoista. Omalla pihalla altaassa polskimista, yhdessä kukkien kastelua, erilaisten marjojen syömistä puskista, perus pihaleikkejä jne. Meidän piti veneillä Repoveden kansallispuistossa ja käydä Korkeasaaressa, mutta on liian kuuma niihin. Jää joko syksyn viikonloppuihin tai siirtyy ens kesään. Tänään käytiin keskustassa jäätelöllä. Harmittaa kun yhteinen kesäloma menee vain kotosalla kuumuuden takia, mutta ehtiihän sitä sit joskus muulloin. Mielummin kuitenkin olen sisällä mukavassa +21-22 asteessa kuin paahdun ulkona sydärin /QUOTE]

Ei me näin kuumalla olla tehty mitään erikoista. Omalla pihalla altaassa polskimista, yhdessä kukkien kastelua, erilaisten marjojen syömistä puskista, perus pihaleikkejä jne. Meidän piti veneillä Repoveden kansallispuistossa ja käydä Korkeasaaressa, mutta on liian kuuma niihin. Jää joko syksyn viikonloppuihin tai siirtyy ens kesään. Tänään käytiin keskustassa jäätelöllä. Harmittaa kun yhteinen kesäloma menee vain kotosalla kuumuuden takia, mutta ehtiihän sitä sit joskus muulloin. Mielummin kuitenkin olen sisällä mukavassa +21-22 asteessa kuin paahdun ulkona sydärin partaalle.
Tulevaisuudessa ei vaan enää koskaan tule olemaan kuukauden yhteistä lomaa ja kaikki asiat pitää suorittaa viikossa ja viikonloppuisin.
Viikonloppuna on tiedossa miehen sukujuhlat. On myös miehen loman loppu ja se vähän harmittaa viettää korvessa kaikkien tuijotettavana. En ole juuri sukulaisia nähnyt, koska kumpaakaan meistä ei kiinnosta sukulaiset. Mut onneks siellä ei tarvii olla kauan pitkän ajomatkan takia. Sit alkaakin arki miehen palatessa töihin ja meidän pitää tytön kanssa alkaa vähitellen valmistua töihin ja tarhaan. Pitää alkaa heräämään aamuisin kolme tuntia aikaisemmin ja mun pitää taas oppia tulemaan toimeen puolikkailla yöunilla. Pitäs kai muistaa tehdä pottailustakin rutiinia ettei heti haukuta pystyyn tarhassa.

Eclipse :) Koska palaat töihin? :rolleyes:

Me ollaan myös syöty marjoja, poika tykkää paljon goijimarjasta ja karpalomarjasta. Tykkää enemmän nìistä, kuin makeasta karkista! Hän on varastanut multa ison pussillisen näitä (=VoimaMix), eikä helposti anna takaisin:laughing002
Mustikasta hän ei pidä
 
Pitää alkaa heräämään aamuisin kolme tuntia aikaisemmin ja mun pitää taas oppia tulemaan toimeen puolikkailla yöunilla. Pitäs kai muistaa tehdä pottailustakin rutiinia ettei heti haukuta pystyyn tarhassa.

Eclipse :) Miksi teidän pitää herätä kolme tuntia aiemmin?:rolleyes:

Meille riittää 15min aamuisin, sillä katsotaan kaikki valmiiksi edellisiltana, seuraavaa päivää varten!

En osaisi aamulla etsiä sukkia tai housuja, kun muutoinkin on vielä vaippa vaihdettava ja juodaan kiiressä maitoa. Ei ole kiireessä aikaa.

Arkiaamuna on niin kiire, ettei ehdi etsiä mitään, vaan on toimittava ja jo mentävä lujaa vauhtiia, sillä töistä ei oikein sovi myöhästyä. On myös liikenneruuhkat.

Onneksi on vielä yksi viikko kesälomaa:laughing002:happy093
 
Last edited by a moderator:
No siis me herätään nyt 9-10 välillä. Mun pitää ehtiä töihin syyskuun alusta klo 9. Koska tyttö menee tarhaan vasta klo 9 niin aamupala on syötävä kotona jne. Eli tarviin aamulla 2h aikaa jotta aamupala, hampaiden pesu, vaatteet ja omat aamutoimet on tehty. Tyttö ei suostu syömään heti herättyään ja on hidas syöjä joten pakko varata aikaa tunti. Eli puol tuntia heräämiseen ja sit puol tuntia syömiseen. Sitten on taisteltava kummallekin vaatteet, pestävä hampaat jne. Meikkaamiseen mulla ei mene 5-10 min kauempaa onneksi. Lisäksi kissat on ruokittava ja lääkittävä. Ja tietty pitää ehtiä viedä tyttö tarhaan, vaihtaa hoitajan kanssa kuulumiset ja ajaa töihin. Ennen heräsin 8:15, kun menin 9 töihin. Nyt on pakko herätä viimeistään klo 7.
 
Me ollaan myös syöty marjoja, poika tykkää paljon goijimarjasta ja karpalomarjasta. Tykkää enemmän nìistä, kuin makeasta karkista! Hän on varastanut multa ison pussillisen näitä (=VoimaMix), eikä helposti anna takaisin:laughing002
Mustikasta hän ei pidä

Meillä kasvaa pihassa mansikoita, pensasmustikoita, vadelmia, mustaherukoita ja karviaisia. Tyttö pitää niistä kaikista :) Karviaiset tosin keräsin jo kokonaan ja keitin mehuksi. Muita marjoja saa napsia valvotusti puskista. Meillä on vielä mansikoitakin, kun penkki on varjossa.
 
Meillä kasvaa pihassa mansikoita, pensasmustikoita, vadelmia, mustaherukoita ja karviaisia. Tyttö pitää niistä kaikista :) Karviaiset tosin keräsin jo kokonaan ja keitin mehuksi. Muita marjoja saa napsia valvotusti puskista. Meillä on vielä mansikoitakin, kun penkki on varjossa.

Eclipse :) Pitääkö tyttö niistä? Toivottavasti :)

Meillä pihassa lähinnä karviaisia ja jotakin herukkaa, mutta mummuloissa piha täynnä aivan kaikkea mahdollista, joten ei itse viljellä sen enempää. Poika on tykännyt punaisesta herukkamarjasta...mikä se sit onkaan?...muttei mustaherukasta välitä.

Mansikkaa ei ollenkaan syö, eikä mustikkaa..yhden syö ja muut viskaa lattialle. Sen sijaan karpaloita syö koura kaupalla ja goiji marjoja, sekä jotain "erikoisempia" marjoja.... Myös pari hernettä syönyt, mutta leikkii niillä vaan
 
No siis me herätään nyt 9-10 välillä. Mun pitää ehtiä töihin syyskuun alusta klo 9. Koska tyttö menee tarhaan vasta klo 9 niin aamupala on syötävä kotona jne. Eli tarviin aamulla 2h aikaa jotta aamupala, hampaiden pesu, vaatteet ja omat aamutoimet on tehty. Tyttö ei suostu syömään heti herättyään ja on hidas syöjä joten pakko varata aikaa tunti. Eli puol tuntia heräämiseen ja sit puol tuntia syömiseen. Sitten on taisteltava kummallekin vaatteet, pestävä hampaat jne. Meikkaamiseen mulla ei mene 5-10 min kauempaa onneksi. Lisäksi kissat on ruokittava ja lääkittävä. Ja tietty pitää ehtiä viedä tyttö tarhaan, vaihtaa hoitajan kanssa kuulumiset ja ajaa töihin. Ennen heräsin 8:15, kun menin 9 töihin. Nyt on pakko herätä viimeistään klo 7.

Eclipse :) Onko tarha työpaikan pihassa? Entisellä työnantajalla oli firman oma tarha, ihan samassa pihassa, kuin oli pääovien aula.

Meillä ei lapsi syö mitään heti herättyään ja nyt kesälomalla huomaa, että siihen saattaisi mennä jopa 2tuntia....siltikin juo mieluiten vain maitoa/mehua.

Osallistuuko teillä mies tuleviin aamutoimiin? Meillä toimii aika tasan puoliksi, myös vieminen ja hakeminen.

Vapaa-aikaa toivoisi, kunnei ole mummoja apuna, mutta hyvin on tässä tuo vuosi kulunut, ettei teidän kannata murehtia liikaa etukäteen!! :)
 
Last edited by a moderator:
Mulla on tarhalta työpaikalle vielä 5km. Joten ei sitä kauaa aja.
Meillä mies tekee aamu ja iltavuoroja viikoittain. Eli joka toinen viikko voi auttaa aamuisin. Mutta joka toinen viikko mun on selvittävä yksin. Samoin sitten hakuasian kanssa. Eli joka toinen viikko pystyn tekemään ylitöitä ja joka toinen viikko on vaan lähdettävä kesken työn tai haettava tyttö työpaikalle äkkiä. Saa nähä miten kiire aikoina työnantaja suostuu joustamaan. Mutta sen näkee sitten. En jaksa vielä asiasta ottaa stressiä.
 
Eli joka toinen viikko pystyn tekemään ylitöitä ja joka toinen viikko on vaan lähdettävä kesken työn tai haettava tyttö työpaikalle äkkiä. Saa nähä miten kiire aikoina työnantaja suostuu joustamaan. Mutta sen näkee sitten. En jaksa vielä asiasta ottaa stressiä.

Eclipse :) Jospa tämä katkaisee sen sinun jatkuvan ylityökierteen:joyful::singing:
Pääset balanssiin :)

Olen vuoden aikana huomannut, että lapsi on aika hyvä peruste olla osallistumatta ties mihin työpaikan menoon -tai pippaloon.

Ylitöitä meillä ei tehdä/vaadita, mutta kaikissa kissanristiäisissä pitäisi olla mukana, koska rahaa on paljon ja täysin turhaan. Nyt aion kieltäytyä syyskuun ulkomaanreissusta, koska lapsi ei ole ollut koskaan viikkoa kotona ilman Äitiä. Tulee pomolle shokkina, mutta tulkoot!:p
 
:greet025
Huhhh...+32c hellettä!!:joyful:

Kesäloma alkaa olla lopuillaan ja työt vastassa maanantaina.

On ollut tosi hyvä kesäloma - ja saanut olla lapsen kanssa:p Tosin jään kaipaamaan monia yhteisiä hetkiä:Heartpink

Töissä käydessä niitä yhteisiä hetkiä ei pääse kokemaan. Herätys klo 06 ja paluu klo 17:15.

No, mutta luultavasti töissä on vastassa niin iso "vuori" tärkeää paperia, että kaiken työn selvittämiseen kuluu se puoli vuotta:pale:binkybaby

Vielä ei kannata murehtia, kun on pari päivää kesälomaa jäljellä:joyful:

.
 
Minulla alkoi tänään kesäloma.

Yölento :) Ihanaa :)
Kauanko lomailet?

Olin 5vk, koska lomia pitämättä ja vielä jäljellä yksi viikko syksylle.... Silti tuntuu lyhyeltä näin pienen lapsen kanssa..
 
Mulla on vielä kuukausi hoitovapaata jäljellä

Eclipse :) Hyvää kesää, ota kaikki lopusta irti, sillä kohta kaikki on toisin.

Toivon, ettet joudu enää ylityörumbaan ja pidä lujaa puolesi:singing:
 
Tähti, pidän kolme viikkoa kesälomaa ja sitten taas hoitovapaalla ensi kesään asti.

Yölento :)
Ihanaa:Heartpink Hyvää lomaa!! :)

Jospa myös pääsen kohta vapaalle, sillä teen pian uuden raskaustestin (dpo8/9)...

Ellei tämä kierto ole vielä positiivinen, niin toivottavasti olisi sitä pian, koska me toivotaan niin paljon sisarusta 2-vuotiaalle:Heartpink Ikä ei toivottavasti rajoita asiaa.
 
Yölento :) Mitä te teette kesälomalla?

Me oltiin aluksi autuaasti ilman mitään aikatauluja :joyful:

Käytiin risteilyllä, ajeltiin taxilla - lähes huvikseen, koska poika pitää autoista...
No, sitten tietty käytiin usealla leikkikentällä ja HopLopissa, syötiin liiankin usein hesessä ja käytiin eläinpuistossa kaksikin kertaa.....sitten tietty isovanhemmat, pojan serkut ja muut pakolloset sukulaiset...anoppi ja appi....jne.

Kotona ollaan pidetty iltaisin omalla terassilla kesälomajuhlia:joyful:
Elikä: olen usein varannut pojalle sinne ilmapalloja ja ripustin aina niitä hänen omaan leikkimökkiin, jossa on liukumäki. Tarjolle kaikkea Party- juhlatyylistä, mehuja ja jotain nameja...

Siihen olen paistanut meille kaikille grillityylistä tarjottavaa, suolaista ja rapsakkaa! Lisäksi tacoja ja erilaisia naksuja, sekä toki erililaisia juustoja ja Parman kinkkua :) Ruohosipulia tuoreena sekoitettuna vuohenjuustoon.....

Olen laittanut terassille samaan aikaan soimaan pojan lempparit - ehkä vähän äänekkäästiki:pMyös itse pidetään niistä, on pääasiassa espanjalaista lastenmusiikkia:p Myös muiden maiden kielistä, kunhan haitari ja kitara löytyy. Poika on stepannut musiikin tahdissa ja esiintynyt tytölle :)

Ollaan saatu kesälomafiilis ihan onaan kotiin. Naapurin tyttökin on ollut mukana meidän lomajuhlissa ja saivat paljon leikkiä yhdessä. Nameja riitti ja ilmapalloja, sekä saippuakuplia:p

Me ei lähdetty Kreikkaan, kun on niin kuumaa täälläkin :)

Ollaan siis viihdytty paljon omalla terassilla, ja poika on saanut juosta takapihalla, kun ollaan luonnon keskellä...oi tätä rauhaa:Heartblue

Huomenna järjestän vielä kesälomajuhlat, koska poika saa serkut ja mummun yöksi kylään
:happy093:happy093
Tulevat kaukaa ja on meidän viimeinen kesälomapäivä!!
 
Last edited by a moderator:
Tähti, ei ole mitään suuria suunnitelmia. Huomenna lähdetään mökille, jossa serkut jo odottavat. Ensi viikolla miehellä on kaupungissa menoja, niin tavataan varmaan pikkuserkkua tms. Jossain vaiheessa käydään miehen vanhempien luona.

Ulkoillaan tietenkin joka päivä niin kuin tavallisestikin mutta saadaan varmaan useammin isä mukaan.

Meillä herkuttelu ei kuulu tapoihin eikä poika tiedä karkista mitään, kun niitä ei kukaan lähipiirissä syö. Herkkua on marjat ja niitä saa kyllä joka päivä.
Itse inhoan ilmapalloja, joten niitä ei meillä ole, jos ei joku tuo.
Musiikkia meillä soitetaan päivittäin ja poika tykkää lähes kaikesta musiikista. Itse olen valikoivampi. Lomalla saatetaan kyllä pitää joku hiljaisempi päivä ettei yhtään soitinta oteta esiin. (oma toiveeni tämän päivän nokkahuilun jälkeen )

Strutseja olen luvannut pojalle esitellä. Jos jo loman aikana on viileää niin mennään katsomaan.
 
Takaisin
Top