Synnyttäneet --40+++

Tähti, on sinun osaksesi osunut kyllä omituisia paikkoja. Itse olen kyllä siitä hankala ihminen, että nostan mekkalan heti jos kohtaan epäasiallista käytöstä. Ei ole silti työpaikkoja mennyt sen vuoksi sivu suun. Tähän nykyiseen työhön asetin itse ehtoja ja kerroin mikä minulle ei sovi. Onneksi tämä työnantaja on osannut arvostaa tinkimätöntä asennetta, joka toki pätee työssäkin, ei vain työehdoissa.
Edellisen työpaikan haastatteluun menin kaksi pientä lasta mukanani, todennäköisesti sain paikan juuri siksi, että lapset olivat mukana ja haastattelu meni silti hyvin.

Jos työnantaja ei ota täysin kokematonta eikä pienten lasten vanhempia ja viisikymppiset on jo liian vanhoja, niin kuka niitä töitä tekee?

Yölento :) Hienoa kuulla. Onnittelut!! Olet tinkimätön ja se on hieno asia, arvostan!!:cheers

On ehkä vaikea verrata asioita, kun on erilaisia aloja ja niissä toimitaan eri tavalla:scratch

Olen ollut töissä 3:lla eri alalla ja nykyinen vasta hyväksyy lapsia/ Äitiysvapaita, niukasti.

Rahaa firmassa on rutkasti, koska ollaan iso alan tekijä - Monopoli omiin tuotteisiin globaalisti :) Tässä työssä ei boikotoida, mutta eivät voi muutakaan mua kohtaan, koska sain lapsen.

Olen ainoa Äiti, ja 45v., muut naiset luovat nyt uraa.

Olen ajautunut suureen globaaliin -patentin omistavaan yritykseen, enkä yhtään tiedä miten se tapahtui:confused005

Onneksi täällä saa hankkia perhettä, ettei tule potkuja/määräaikaisuuksia.
 
Last edited by a moderator:
Lähihoitajia on paljon äitejä ja nimenomaan vanhempainvapaalta palaava, ja työnantaja usein joustaa siinä, että aloittaa työt osa-aikaisesti. Ei mua ees haastateltu, vaan itse laitoin s.postia ja sain töitä sen perusteella. Työt on naapurikaupungissa ja junalla menee n. 8min joten ei tarvi muuttaa eikä muutu ammatti, vanhuksia hoidan nyt ja aina :joyful:

Satru :) Hienoa ja vielä onnittelut! :)
Jospa hoitoalalla on enemmän joustoa, kuin kaupallisella.

Minkä verran lähihoitajana saat palkkaa kuussa? Ei ole pakko vastata, mutta kysyn, koska ei ole mitään käsitystä....

Tosi hyvä juttu, ettei tarvitse muuttaa vaan pääset junalla :)
 
:greet025
Otimpa tunnin vapaata lastenhoidosta, jos vaikka anoppi katsoisi hetken perään.

Ihana kesäilta, lämmintä -linnut laulaa, on pitkään valoisaa. Ansaittu kesäloma puolessa välissä....grillituli leimuaa :)

Anoppi tosin ei ymmärrä, miksi tarvitsen hetken omaa vapaata, omalla kesälomalla. Hänen mielestään se aika pitäisi seurustella hänen kanssaan sisällä iltakahvipöydän ääressä...:dead:

No hei...sain vartin vapaata! Anoppi raahasi itsensä paikalle lapsen kera....

Ehkä keskiyöllä omaa-aikaa sitten...
 
:greet025
Risteily meni loistavasti....etenkin, koska meillä oli iso hytti ylimmältä kerrokselta! Upea merinäköala:grin

Tällä risteilyllä ei tarvinnyt häiriintyä rymyporukasta, jota laiva kyllä oli aika täynnä ja umpihumalaisia miehiä näkyi, naisiakin jokunen.

Mutta puitteet oli hienot ja meillä risteilyyn sisältyi Ala'Carte meri- aaminen, koska oli kallis hytti :)

Buffetissa poika söi lähinnä pehmisjäätelöä, koska muutoin ei olisi malttanut istua yhtään paikallaan:laughing002

Pallomerestä piti paljon, mutta sitten ihan ylimmällä laivankannella (12.), oli lapsille Muumimaailma - leikkialue.... Siellä viihtyikin todenteolla:p

Etenkin aina, kun paikalle tulee muita lapsia, niin poika alkaa esiintyä ( mm. laulaa ja steppaa) välittömästi:laughing021

Risteilyllä hän suorastaan ryntäsi muiden lasten sekaan ja hänellä oli siinä mukana paljon rohkeutta:)

Hän on tosi ystävällinen kaikille ja innostaa kaikkia, joten saa aina kaikki muut, jopa ikäistään paljon vanhemmat lapset myös temmattua mukaan omiin leikkeihinsä:laughing002

Usein hän haluaa olla vähän, kuin johtaja, mutta ei määrää ketään, vaan toimii silti oman pään mukaan:laughing002 Hyvin sovinnainen ja diplomaattinen lapsi.



.
 
Last edited by a moderator:
Hei tänne!:greet025

Jos täällä on muita, ketä oma Anoppi ärsyttää, niin tulkaa Anoppi linkin taakse http://forum.vau.fi/threads/anoppi.1509355/

Yritän elvyttää vanhaa keskustelua uudelleen, koska Anoppi ärsyttää niin paljon, että asiaa pitäisi purkaa jonnekkin! En perusta uutta linkkiä, sillä Yölento löysi hyvän valmiin keskustelun, jota voisi jatkaa.... :notworthy

Satru, ainakin sinä voisit lähteä mukaan, jos ehdit! Ollaan näistä asioista jo aiemmin puhuttu:cheers
 
:scratch Siis ajatuskatkos....

Kaikille heissan!:greet025

Voiko mulla olla ikä (40-50v.) kriisi?

Koska kaikki aiemmat asiat ärsyttää? En saa elää omaa elämää, kun pitäisi olla ja ajatella, kuten Anoppi haluaa. En tykkää:happy118

Mulla on selvästi kriisi, koska en ole enää mikään pikkutyttö, jolle vaan sanotaan, että miten tätä elämää eletään....

Apuja!!

Onko kellään -----40+++ yhtään mitään samoja fiiliksiä??:rolleyes:

.
 
Kauas te Tähti ootte ollu anoppilassa kylässä? Tai siis lähinnä mietin et ootte ollu siellä liikaa nyt lomalla :wink Mä en kestä omaa anoppiani kuin päivän vierailujen verran. Mut eipä mun tarviikkaan, kun asuvat 30km päässä. Tuskin sulla kriisiä on vaan olet saanut liian ison annoksen anoppia :grin Ja toki olet jo niin "vanha" et voit täräyttää anopille teidän elävän elämäänne omalla tavallanne joka ei anopille kuulu persiin vertaa.
Mulla ei onneksi anopissa ole muuta valittamista kuin sen jeesustelu ja sen pakko tuputtaminen. Miehen kanssa ollaan ateisteja ja lapsi myös niin kasvatetaan. Uskovaiselle anopille se on jatkuva kriisin paikka ja hävetys.
 
Tähti, jo on aikakin potea kriisiä jos nyt vasta olet riittävän vanha tekemään omat valinnat vastoin anopin mielipidettä.
Siitä kriisistä minulla ei ole kokemusta. Olen lapsesta asti ollut niin oman tieni kulkija että äiti sanoi aina lapsena että jos hukkuisin jokeen, pitäisi naarata yläjuoksulta, sieltä minut löytäisi.
 
Kauas te Tähti ootte ollu anoppilassa kylässä? Tai siis lähinnä mietin et ootte ollu siellä liikaa nyt lomalla :wink Mä en kestä omaa anoppiani kuin päivän vierailujen verran. Mut eipä mun tarviikkaan, kun asuvat 30km päässä. Tuskin sulla kriisiä on vaan olet saanut liian ison annoksen anoppia :grin Ja toki olet jo niin "vanha" et voit täräyttää anopille teidän elävän elämäänne omalla tavallanne joka ei anopille kuulu persiin vertaa.
Mulla ei onneksi anopissa ole muuta valittamista kuin sen jeesustelu ja sen pakko tuputtaminen. Miehen kanssa ollaan ateisteja ja lapsi myös niin kasvatetaan. Uskovaiselle anopille se on jatkuva kriisin paikka ja hävetys.

Eclipse :)
Kylässä ollaan yleensä yksi yö... Nyt kesälomalla oltiin 3yötä.

Sekin ihan liikaa.

Voisinhan täräyttää anopille, jos uskaltaisin! :)

En vaan uskalla, vaan olen niin arka.....onko minussa joku vika?!?:wtf:

Anoppi asuu onneksi kaukana, joten ei tarvitse häntä jokapäivä katsella:grin

Tosin lapsenhoitoapuja ei koskaan saa...
.
 
Last edited by a moderator:
Tähti, jo on aikakin potea kriisiä jos nyt vasta olet riittävän vanha tekemään omat valinnat vastoin anopin mielipidettä.
Siitä kriisistä minulla ei ole kokemusta. Olen lapsesta asti ollut niin oman tieni kulkija että äiti sanoi aina lapsena että jos hukkuisin jokeen, pitäisi naarata yläjuoksulta, sieltä minut löytäisi.

Yölento :)

Myös olen omatien kulkija (viimeiseen hengenvetoon!) :)

En ole kokenut eläissäni mitään kriisiä - (paitsi teini-iässä), joka olikin joidenkin sukulaisten mukaan kova...tosin kiltti olin silloinkin, mallioppilas ja sain koulusta stipendejä -(monikossa). En olisi saanut olla mitään mieltä, joten pidin kovasti omaa päätä.

Nyt on kriisin paikka, koska haluaisin jo olla ihan omaa mieltä avoimesti, onhan ikää jo kohta pian 50vuotta!:wideyed:

Olo on vaan kriisiytynyt, koska haluan olla itseni, enkä JAKSA enää vaan miellyttää muita:singing::stop: Etenkään Anoppia!

Miehen kanssa ei tarvitse kriisiytyä, koska asiat on puitu läpikotaisin vuosien varrella läpi ja uskallan avoimesti purnata hänelle kaikki tunnon tuskat ja pikkukriisit! Meillä on toinen lapsi nyt hankinnassa :)

On aika monen kriisin paikka....ehkä syystä!:depressed::smiley-angry017:smiley-angry017:smiley-angry017


.
 
Last edited by a moderator:
Tähti, ehkä laiha sopu on parempi kuin lihava riita. Vanhoille ihmisille pitää sallia myös ripaus höperyyttä

Yölento :) Ei anoppi ole vielä vanha, vasta 67vuotias...

Höperyyden sallin hyvinkin, jos ei se rajoita mitenkään :) Ja pelkkä vanhuus ei aiheuta höperyyttä.
 
Miehen kanssa ollaan ateisteja ja lapsi myös niin kasvatetaan. Uskovaiselle anopille se on jatkuva kriisin paikka ja hävetys.

Ecplise :)
Ihan hyvää koulutusta Anopille! Tosin te Ateistithan olette neutraaleja...ettekö usko mihinkään?

Uskovaisuus on ihan hyvä juttu, eikä aina tarkoita pelkkää suvaitsemattomuutta :)
Missä uskossa Anoppisi on?

En silti puolustele anoppiasi.

.
 
Last edited by a moderator:
En mä tarkoitakaan että uskovaisuus olisi paha asia. Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Siinä vaiheessa, kun sitä tuputetaan muille ja yritetään käännyttää vaikka on selkeästi sanottu ettei kiinnosta, niin sitten on ylitetty mun sietoraja. Suomessa on muutenkin tapauskovaisia puolet ilman että uskottaisiin oikeasti. Tehdään vaan saman kaavan mukaan kun ei haluta joko erottua joukosta tai koetaan painostusta. Tai kuvitellaan että niin vain on kaikkien pakko tehdä.
Anoppi on ihan perinteinen luterilainen. Jakelee meille vihkosia ja kirjoja joilla yrittää todistaa olevansa oikeassa. Itse en satukirjoihin usko. Voisi kai sanoa että uskon realistisesti elämän kiertokulkuun, mutta en mihinkään hengelliseen. Mut mä olenkin perinteinen vesimies, joka on aina nenä kiinni tietokirjoissa tms.
 
En mä tarkoitakaan että uskovaisuus olisi paha asia. Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Siinä vaiheessa, kun sitä tuputetaan muille ja yritetään käännyttää vaikka on selkeästi sanottu ettei kiinnosta, niin sitten on ylitetty mun sietoraja. Suomessa on muutenkin tapauskovaisia puolet ilman että uskottaisiin oikeasti. Tehdään vaan saman kaavan mukaan kun ei haluta joko erottua joukosta tai koetaan painostusta. Tai kuvitellaan että niin vain on kaikkien pakko tehdä.
Anoppi on ihan perinteinen luterilainen. Jakelee meille vihkosia ja kirjoja joilla yrittää todistaa olevansa oikeassa. Itse en satukirjoihin usko. Voisi kai sanoa että uskon realistisesti elämän kiertokulkuun, mutta en mihinkään hengelliseen. Mut mä olenkin perinteinen vesimies, joka on aina nenä kiinni tietokirjoissa tms.

Eclipse :) Samaa mieltä, että tapauskovaisia suurinosa...mennään vaan muiden mukana.

Mulla on Vesimies Marsissa astrologin mukaan, en silti ole Vesimies...mutta kuulemma vaikuttaa toimintaan ja kiinnostuksen kohteisiin, jotka eivät ole perinteisiä, vaan epätavallisia :) Ilmankos vain kaikki epätavallisuudesta poikkeava kiinnostaa:laughing002
Suorastaan paheksun kaikkea tavanomaista.
 
Anoppi on ihan perinteinen luterilainen. Jakelee meille vihkosia ja kirjoja joilla yrittää todistaa olevansa oikeassa. Itse en satukirjoihin usko. Voisi kai sanoa että uskon realistisesti elämän kiertokulkuun, mutta en mihinkään hengelliseen. Mut mä olenkin perinteinen vesimies, joka on aina nenä kiinni tietokirjoissa tms.

Eclipse :) Mitä nuo vihkoset ovat? Ihan perinteiseen Luterilaisuuteen eivät sentään liitty...Jehovat tekevät ainakin sitä ovelta -ovelle.
 
:greet025
Lapsesta löytyi selästä pieni punkki:hungover:

Pienimmätkö on niitä vaarallisimpia?

Punkkeja on siis ihan omassa pihassa, omalla kauniilla nurmella. Luultavasti kukan korresta tullut tms.. Mies kysyi, voiko punkki laskeutua puusta, kuten hämähäkki. Sanoin, en tiedä.....

Se ehti olla kiinni vain hetken, max jokunen tunti, luultavasti vajaan tunnin. Lapsen ihoon ei tullut mitään jälkeä, irroittamisen jälkeen, vain pientä punoitusta.
 
Eclipse :) Mitä nuo vihkoset ovat? Ihan perinteiseen Luterilaisuuteen eivät sentään liitty...Jehovat tekevät ainakin sitä ovelta -ovelle.
Kyllä luterilaisillakin on kirjoja ja vihkosia. Niitä ei vaan käydä tuputtamassa kenenkään tuntemattomien ovilla. Uskonnollista luterilaista kirjallisuutta on vaikka kuinka paljon. Mua ei kiinnostais saada enää yhtäkään joululahjaksi. Tosin saa niistä aina pari euroa kirppiksellä. Ja kyllä luterilainen kirkkokin tekee jäsenrekryä, mutta ei niin näkyvästi. Ole tyytyväinen jos et ole kampanjointiin törmännyt.
 
:greet025
Lapsesta löytyi selästä pieni punkki:hungover:

Pienimmätkö on niitä vaarallisimpia?

Punkkeja on siis ihan omassa pihassa, omalla kauniilla nurmella. Luultavasti kukan korresta tullut tms.. Mies kysyi, voiko punkki laskeutua puusta, kuten hämähäkki. Sanoin, en tiedä.....

Se ehti olla kiinni vain hetken, max jokunen tunti, luultavasti vajaan tunnin. Lapsen ihoon ei tullut mitään jälkeä, irroittamisen jälkeen, vain pientä punoitusta.
Punkki on aina pieni ennen kuin on ehtinyt syödä itsensä täyteen. Seuraavaksi seuraatte ilmestyykö 2 viikon aikana pureman ympärille ympyrä ihottuma. Aina sitäkään ei tule. Eli jos lapsi alkaa kuumeilemaan, valittelemaan jäsensärkyä, saa muuta outoa ihottumaa jne on lääkärissä aina mainittava punkista seuraavan vuoden aikana jotta borrelioosi voidaan sulkea pois aiheuttajana. Jos lyhyen ajan sisällä tulee kuume, niskajäykkyyttä tms niin kiireesti ensiapuun. Silloin on saanut aivokuumeen.
Suurin osa punkeista on taudittomia, mutta koskaan ei voi tietää mikä omalle kohdalle sattuu.
 
Takaisin
Top