Synnyttäneet --40+++

Eclipse :)

Bakteerikanta on erilainen, hankala lapsille, jos saa vatsataudin. Toivois sujuvaa reissua ja ainakin oletan, että vähentää riskiä sairastua matkalla.
 
Olethan Tähti aloittanut maitohappobakteeri kuurin pojalle? Vatsa kestää paremmin vieraat pöpöt kun noin viikkoa ennen matkaa alkaa syömään ja tietenkin koko matkan ajan. Esim Lactoseven Kids tabut maistuu meidän taaperolle kuin karkit. Itse en ole koskaan lapsena tai aikuisena sairastunut matkoilla ja aina syönyt maitohappobakteereita reissussa.
 
Pienillä suurin riski on siinä, että koskevat joka paikkaan ja vievät käsiä suuhun, koskevat nenään ja silmiin. Kypsennetty ruoka on siihen nähden pieni riski.
 
Pienillä suurin riski on siinä, että koskevat joka paikkaan ja vievät käsiä suuhun, koskevat nenään ja silmiin. Kypsennetty ruoka on siihen nähden pieni riski.

Entäs se hepatiitti?

Meillä ei ole rokotetta ja sanottiin, että se tarvitaan, mikäli syö muita, kuin omia eväitä.
 
Miten hepatiitti A:n tarttuminen ehkäistään?

Käsihygienia ja ruokailu
Matkustettaessa kädet kannattaa pestä aina WC:ssä käynnin jälkeen ja ennen ruokailua. Kypsentämättömän ruuan ja erityisesti raakojen nilviäisten syömistä kannattaa välttää. Pullotettu juomavesi on hyvä ostaa kaupasta. Ravintoloissa ja kahviloissa juomiin ei kannata pyytää jääpaloja. Ulkomaisia pakastemarjoja tulee käyttää vain kuumennettuina.

Tämä kopioitu THL:n sivuilta. Eli desifiointipyyhkeitä reppuun ja syö vaan kypsennettyjä ruokia.
 
Heissan tännekkin!:greet025

Tupsahdettiin yöllä takaisin kotiin lumipyryn keskelle.

Lennot meni hyvin pojan kanssa, säät suosi, aurinkoa oli joka päivä.

Koko matka meni varsin kivasti, säilyttiin terveinä ja poika sai paljon leikkiä hotellin lastenalueella :) Altailla me ei juurikaan oltu, kun pojalla on nyt tapana säntäillä, sekä juosta päättömästi, sillä ihan kaikki kiinnostaa:joyful: Varoa ei osaa mitään.

Hyvin pärjättiin omilla ruoilla. Pieni pussi perunoita riitti hyvin hänelle ja valmisruokia jäi osa syömättäkin. Poika myös söi hotellilla niitä turvallisia ruokia, kuten leipiä ja suolakeksejä:) Maistoipa kaupan jäätelöäkin, vaikkei siitä pitänyt:wtf:

Poika oli silminnähden innoissaan matkalla, ihastui varsinkin palmuihin ja sitä kyllä puhui aamusta iltaan:laughing002
Ja roikkui jokapäivä oman terassin palmussa:laughing021

Tänä aamuna kotona eka sana oli palmu....ihmetteli, missä palmut on:laughing002

Reissu meni varsin onnistuneesti ja poikahan taas hurmasi niin monta ihmistä matkan aikana:happy119 Hän on niin aurinkoinen ja säteilevä, hyväntuulinen, että kaikki tulevat välittömästi jutteleen ja ihastelevat häntä:Heartred Ottavat kädestä kiinni.

.
 
Olenko mä outo, kun en tykkää yhtään että vieraat ihmiset tulee liian lähelle lapsia, koskettelee ja lässyttää? Tuli tuosta Tähden viestistä mieleen tuo. Mua ärsytti jo raskausaikana kun vatsasta tuli yleistä omaisuutta, sitten kaikki ihasteli pientä vauvaa ja vieläkin jotku ihmiset tunkee naamansa rattaiden koppaan jos kun jompikumpi nukkuu siellä. Se on hyvä että tottuu vieraisiin ihmisiin, mutta ei mun mielestä tarvi heti iholle tulla. :shifty:

Mä laitoin tänään päiväkotihakemukset vetämään ensi syksyksi! :crybaby2 Mä en ois vielä.halunnut, mutta rahallisesti on niin tiukkaa. Tosin silloin poika on jo 2v ja likkakin täyttää.jo melkein 4v. Mutta tuntuu että sitten ei ole enää vauvoja mulla :crybaby2 Ja toisaalta kiva palata töihin ja käyttää aivoja muuhunkin kuin lasten kanssa olemiseen :happy:
 
Satru :) Tuskin oot outo :)

En vaan pistä pahakseni, mutta jos joku sanoisi jotain negatiivissävyistä mielipidettä, niin sitä en suvaitsisi.

Jostain syystä kaikki ovat olleet kivoja ihmisiä ja aidosti ihastelleet poikaa. Ei siinä ole mitään pahaa tai väärää....

.
 
Satru :) Tuskin oot outo :)

En vaan pistä pahakseni, mutta jos joku sanoisi jotain negatiivissävyistä mielipidettä, niin sitä en suvaitsisi.

Jostain syystä kaikki ovat olleet kivoja ihmisiä ja aidosti ihastelleet poikaa. Ei siinä ole mitään pahaa tai väärää....

.

En oo negatiivista palautetta koskaan lapsista saanut, mut jotenkin outoa että ihmiset ajattelee kaikkien tykkäävän siitä että outo ihminen tulee lähelle. Kerran yhdessä kaupassa yks nainen..vanhempi rouvashenkilö jo oli, lähti seuraamaan tota likkaa. Alussa se oli minusta vähän huvittavaa kun yritti saada tytön huomion, mut sit kun ei lopettanutkaan, niin oli pakko mennä väliin ja sanoa, että nyt riittää.

Mun esikoinen on siis ollut aina erityisherkkä ja sen lähelle sai mennä.vaan harvat ja valitut ja ahdistu tosi herkästi jos joku puolituttukin yritin ottaa syliin. Silloin opin myös nopeesti sanomaan ihmisille, et back off :)
 
En oo negatiivista palautetta koskaan lapsista saanut, mut jotenkin outoa että ihmiset ajattelee kaikkien tykkäävän siitä että outo ihminen tulee lähelle. Kerran yhdessä kaupassa yks nainen..vanhempi rouvashenkilö jo oli, lähti seuraamaan tota likkaa. Alussa se oli minusta vähän huvittavaa kun yritti saada tytön huomion, mut sit kun ei lopettanutkaan, niin oli pakko mennä väliin ja sanoa, että nyt riittää.

Mun esikoinen on siis ollut aina erityisherkkä ja sen lähelle sai mennä.vaan harvat ja valitut ja ahdistu tosi herkästi jos joku puolituttukin yritin ottaa syliin. Silloin opin myös nopeesti sanomaan ihmisille, et back off :)

Satru :) Siinä mielessä samaa mieltä, että liiallisuuksista en pidä ja ventovieraalle en anna koskaan syliin.

Harvoin kovin tunkeilevia ovatkaan olleet, vain ihan yhden vanhemmn ruovashenkilön muistan, joka todella pyysi lasta syliin kahvilassa. Se ei ollut enää ok.

Jostain syystä en itse lellittele muiden lapsia liikkuessani jossain, vaikka kaikista lapsista pidän. Sylissäkin pidän vain sukulaisten lapsia.

.
 
Hello!:greet025

Mitäs täällä ajatellaan tuosta "seksuaalisesta" häirinnästä?

Tämä ei tietty liity lapsiin (=toivottavasti:gen053), mutta noin yleisestiottaen.

Omalla työpaikalla rivoja vitsevä lentelee ihan joka kahvitunnilla ja samalla aina ja joka kerta tuijotellaan litteää vatsaa himoisen näköisenä:sad002:wtf:

Aina lähinnä sama henkilö, mutta en lähtisi asiasta sanomaan. Tosin tiedän, että jutut välillä menee yli normin:sad015

Joskus jopa kuulee nimittelyä, ellei osallistu "hurttiin" huumoriin:scared001

En ymmärrä sitä, että kukaan toinen voisi päättää siitä, mitä joku toinen haluaa kuulla tai mistä tykkää:happy118

.
 
Minä en sietäisi työpaikalla mitään seksuaalissävytteistä juttua enkä etenkään rivouksia.

Yölento :) Et varmasti sietäisi, mutta monen on vaan valitettavasti sopeuduttava siihen.

Liian useassa työpaikassa joutuu silmätikuksi, mikäli valittaa edes jostain.

Oli aika huvittavaa kuulla uutisista, että monessakin työpaikassa asia otetaan nyt vakavasti. Todellisuus kun ei ole sinnepäinkään:confused:

.
 
Tähti, varmaan joku sopeutuu, mutta ei ole pakko. Olen monessa muussakin asiassa jyrkkä ja ehdoton ja ehkä juuri siksi työkaverit odottavat kovasti, koska palaan töihin. Jonkun on pidettävä työntekijöiden puolia ja huolehdittava lainmukaisuudesta ja työhyvinvoinnista.

Minusta on jokaisen velvollisuus tuoda epäkohdat päivänvaloon. Eihän niitä muuten voi korjata. Erityisesti jos joku irstailee töissä, niin joko lopettaa tai lähtee.
 
Tähti, varmaan joku sopeutuu, mutta ei ole pakko. Olen monessa muussakin asiassa jyrkkä ja ehdoton ja ehkä juuri siksi työkaverit odottavat kovasti, koska palaan töihin. Jonkun on pidettävä työntekijöiden puolia ja huolehdittava lainmukaisuudesta ja työhyvinvoinnista.

Minusta on jokaisen velvollisuus tuoda epäkohdat päivänvaloon. Eihän niitä muuten voi korjata. Erityisesti jos joku irstailee töissä, niin joko lopettaa tai lähtee.

Yölento :) Jokseenkin samaa mieltä. Nyt tosin, kun firmaan on tullut lisää väkeä yli 20henkilöä, niin huomaa, ettei olekkaan niin yksioikoisen selvää siitä, mitä mieltä kukin on. On myös naisia, jotka eivät välitä näistä kommenteista mitään, heittävät vaan provon takaisin.

Paljon on nyt uusia mausteita työkuvioissa.

.
 
Tähti, hyvää kuuluu. Rauhallinen tutkija poika on. Erityisen kiinnostunut on tekniikasta ja musiikista. Olen kotona vielä noin puolitoista vuotta.
 
Yölento :) Kiipeileekö teidän poika lainkaan?

Oon hämmästynyt miten kova kiipeilijä meidän rauhallisesta vauvasta on tullut. Kaikkea tutkitaan, pöytälaatikoista lusikat lentelee hetkessä lattialle, vaatteet heitellään hujan hajan..tavaroita viskotaan, lamppuja rynkytetään, keittiön pöydälle pitäisi kiivetä seisomaan jne... Kieltäminen ei auta ja häntä pitää se 10 kertaa siirtää eri paikkaan. Väsy ei millään. Hoidossakin kiipeilee vähän liikkaa, kuulemma.

Lienee vaihe, joka menee piankin ohi?:rolleyes:
 
Takaisin
Top