Synnyttäneet --40+++

Ihana lukea teidän kuulumisia! Ehdin istumaan paikalleen pitkästä aikaa ja otin oikeen asiakseni selata kaikki jutut :D
Mun ajantaju on edelleen aivan hukassa. Mies on jäänyt hoitovapaalle vuodeksi ja mä lähden parin viikon päästä töihin. Polkaisin tuossa myös yrityksen pystyyn ja teen niin paljon ku ehdin. Toivottavasti alle vuodessa siitä sais irtoamaan leivän ja sais vihdoin vaihdettua työpaikkaa. Toistaiseksi reilu kuukausi mennyt mukavasti, melkein 2kk ja plussalla ollaan jo.
Mitään muuta en sitten ole ehtinytkään. Yöt on tytöllä katkonaisia, univelka edelleen järkyttävä.
Neuvolassa sanoivat, että vaikka tyttö lähtikin 8kk kävelemään jo, niin kohta sais alkaa sanoja tulemaan enemmän ja meidän pitää alkaa olemaan ymmärtämättä sitä. Ja ikään kuin kannustaa sitä kautta puhumaan.

19kk, 83cm, 10,5kg
 
KuuKassius, kuulostaa vähän oudolta neuvolta, että jättää ymmärtämättä mitä pienellä on sanottavaa. Jopa silloin, kun on oikeasti puheessa viivästymää, niin pyritään siihen, että lapsi joka tapauksessa tulee ymmärretyksi. Muuten lapsi turhautuu eikä välttämättä halua enää edes yrittää kertoa, mitä hänellä on asiaa.
 
Ihana lukea teidän kuulumisia! Ehdin istumaan paikalleen pitkästä aikaa ja otin oikeen asiakseni selata kaikki jutut :D
Mun ajantaju on edelleen aivan hukassa. Mies on jäänyt hoitovapaalle vuodeksi ja mä lähden parin viikon päästä töihin. Polkaisin tuossa myös yrityksen pystyyn ja teen niin paljon ku ehdin. Toivottavasti alle vuodessa siitä sais irtoamaan leivän ja sais vihdoin vaihdettua työpaikkaa. Toistaiseksi reilu kuukausi mennyt mukavasti, melkein 2kk ja plussalla ollaan jo.
Mitään muuta en sitten ole ehtinytkään. Yöt on tytöllä katkonaisia, univelka edelleen järkyttävä.
Neuvolassa sanoivat, että vaikka tyttö lähtikin 8kk kävelemään jo, niin kohta sais alkaa sanoja tulemaan enemmän ja meidän pitää alkaa olemaan ymmärtämättä sitä. Ja ikään kuin kannustaa sitä kautta puhumaan.

19kk, 83cm, 10,5kg

Kuukassius :) Tosi ihana kuulla sinusta :) Olet tehnyt tosi rohkean vedon... onnea yrityksellesi!! :)

Minkä verran teidän tytöllä nyt sanoja? Meillä tuli noin 20 sanaa 1,5v. tarkastuksessa. Kuulemma ihan riittävästi.
Tuskin on kiire, eikös vielä 3-vuotiaana harjoitella sanoja... :)
Mutta meillä tulee myös osittaisia sanoja ja ymmärretään kyllä mitä hän niillä tarkoittaa... :)
 
:greet025
Täällä ovis hyödynnetty ja on dpo 2.

Alavatsaa tänään juilinut vähän epätavalliseen tyyliin.

Mies jo kyseli, että tuntuuko vatsassa jo jotain?

Hänellä on niin kova vauvakuume:happy:

.
 
KuuKassius, kuulostaa vähän oudolta neuvolta, että jättää ymmärtämättä mitä pienellä on sanottavaa. Jopa silloin, kun on oikeasti puheessa viivästymää, niin pyritään siihen, että lapsi joka tapauksessa tulee ymmärretyksi. Muuten lapsi turhautuu eikä välttämättä halua enää edes yrittää kertoa, mitä hänellä on asiaa.

Ah ihanaa, että joku muukin ajattelee näin päin! Oon saman ymmärtämättömyysneuvon kuullu niin monesta paikasta, että kuvittelin sen olevan ainoa totuus. Kokeiltiin pari kertaa eilen ja se hämmentyy parka tosi paljon, jos ei ymmärretä häntä :sad001 Täytyy vaan yrittää kannustaa sanomaan asioita.

Se kun ei sano mitään muuta kuin Ei. Ja tosi napakasti ja joka asiaan xD Yksittäisiä kertoja on sanonu jotain muuta kuten äiti, taateli, vaippa. Ja osaa muutamien eläinten äänet sanoa. Mutta ei siis sanoja.
 
Ah ihanaa, että joku muukin ajattelee näin päin! Oon saman ymmärtämättömyysneuvon kuullu niin monesta paikasta, että kuvittelin sen olevan ainoa totuus. Kokeiltiin pari kertaa eilen ja se hämmentyy parka tosi paljon, jos ei ymmärretä häntä :sad001 Täytyy vaan yrittää kannustaa sanomaan asioita.

Se kun ei sano mitään muuta kuin Ei. Ja tosi napakasti ja joka asiaan xD Yksittäisiä kertoja on sanonu jotain muuta kuten äiti, taateli, vaippa. Ja osaa muutamien eläinten äänet sanoa. Mutta ei siis sanoja.
Normaalin kehityksen haitari on aika iso. Jos 2-vuotiaana ei ole sanoja, niin pyydätte vaikka lähetteen puheterapiaan, että saatte oikeita neuvoja. Ymmärtääkö lapsi kuitenkin puhetta?
Kirjojen lukeminen, esineiden nimeäminen, puheen vahvistaminen varmaan riittää tässä vaiheessa. Jos lapsi esimerkiksi tapailee jotain sanaa, niin sanotte sen itse. Va, ai tarkoitatko vaippa? Jne
 
:greet025Me ollaan parin viikon päästä lähdössä Teneriffalle!:p

Sain loman helposti sovittua töissä, kun vapaita kerran on... Valittiin lapsiystävällinen hotelli, all incl.

Tämä on pojan kolmas ulkomaanreissu alle kaksi vuotiaana:joyful:


.
 
Last edited by a moderator:
Tähti, sitte on taas mitä odotella :)
Meillä oli vähän epäonninen päivä. Tyttö heräsi 40,2 asteen kuumeessa. No, sain laskemaan 38,2 lääkkeellä ja kevyillä vaatteilla. Vartalo kävi läikikkääksi, käytin uudelleen lääkärissä. No eipä kai muuta ku ärhäkkä kuumevirus.
Paluumatkalla vastaantuleva auto törmäsi kylkeen ja päädyimme ojaan. Onneksi kenellekään ei käynyt kuinkaan. Tyttö ei päästänyt ääntäkään. Nyt yritetään ostaa samantien joku auto, yhdellä ei pärjätä. Että tää ilta sitten istutaan auton hakureissulla ...!
 
Tähti, sitte on taas mitä odotella :)
Meillä oli vähän epäonninen päivä. Tyttö heräsi 40,2 asteen kuumeessa. No, sain laskemaan 38,2 lääkkeellä ja kevyillä vaatteilla. Vartalo kävi läikikkääksi, käytin uudelleen lääkärissä. No eipä kai muuta ku ärhäkkä kuumevirus.
Paluumatkalla vastaantuleva auto törmäsi kylkeen ja päädyimme ojaan. Onneksi kenellekään ei käynyt kuinkaan. Tyttö ei päästänyt ääntäkään. Nyt yritetään ostaa samantien joku auto, yhdellä ei pärjätä. Että tää ilta sitten istutaan auton hakureissulla ...!

Katjusha :) Oijoi...mitä teille tapahtui.. onneksi teillä oli onni matkassa, eikä sattunut pahempaa:Heartblue
 
Last edited by a moderator:
Normaalin kehityksen haitari on aika iso. Jos 2-vuotiaana ei ole sanoja, niin pyydätte vaikka lähetteen puheterapiaan, että saatte oikeita neuvoja. Ymmärtääkö lapsi kuitenkin puhetta?
Kirjojen lukeminen, esineiden nimeäminen, puheen vahvistaminen varmaan riittää tässä vaiheessa. Jos lapsi esimerkiksi tapailee jotain sanaa, niin sanotte sen itse. Va, ai tarkoitatko vaippa? Jne

Juu ymmärtää ihan kaiken ja sujuvasti kommunikoidaan juu-ei-vastauksilla. Nyökyttää ja sanoo välillä jopa sanan ”joo”. Näyttää, että joku on hänen, joku äitin. Osaa osoittaa kaikki asiat kirjoista kun kysyy missä joku on. Ei tarvii ku puhua miehelle koiran tassujen rasvaamisesta tai lenkille menemisistä ni jo juoksee näyttää missä on purkki tai hihna. Ei vaan sano ääneen. Jotkut eläin äänet ja auto/juna/mopo jne pärinät osaa myös. Täytyy jatkaa tuota toistoa ni eiköhän se siitä.

Tykkään tytön huumorista. Piilottaa käden hihansa sisään ja näyttää että ”missä”, sillee levittää toista kättä. Sitte nauraa rätkättää kun se löytyy se käsi xD
 
Paluumatkalla vastaantuleva auto törmäsi kylkeen ja päädyimme ojaan. Onneksi kenellekään ei käynyt kuinkaan. Tyttö ei päästänyt ääntäkään. Nyt yritetään ostaa samantien joku auto, yhdellä ei pärjätä. Että tää ilta sitten istutaan auton hakureissulla ...!

Sissus! Onneksi ootte kunnossa! Tuo on järkyttävää.. onneksi oli tosiaan onni matkassa! Tuskailin ite hintaa, ku turvaistuinta hommattiin. Mutta nyt ei taas harmita yhtään, kun tajuaa miltä se oikeasti suojaa...
Pikaista paranemista myös!
 
Joo, onneksi nykyään lasten pitää olla kaukalossa tai istuimessa. Vaikka itse olis miten tarkka ja kokenut kuljettaja, keli voi yllättää kenet vain. Se onneton nuori mies, kenen auto siis karkasi käsistä, taisi olla todella järkyttynyt. Ei tässä pelko auta, vänkärin puolelta sisään ja samalla ojassa käyneellä autolla vielä haettiin sellainen vara-auto.
Tänään on onneksi kuumeeton päivä ja meno sen mukaista.
 
Joo, onneksi nykyään lasten pitää olla kaukalossa tai istuimessa. Vaikka itse olis miten tarkka ja kokenut kuljettaja, keli voi yllättää kenet vain. Se onneton nuori mies, kenen auto siis karkasi käsistä, taisi olla todella järkyttynyt. Ei tässä pelko auta, vänkärin puolelta sisään ja samalla ojassa käyneellä autolla vielä haettiin sellainen vara-auto.
Tänään on onneksi kuumeeton päivä ja meno sen mukaista.

Onneksi ei tosiaan sattunut mitään.

Tänään työmatkalla oli TODELLA paha keli. Pikkutielläkin oli auto ojassa, melkein pudonnut jokeen. Siinä tilannenopeus ollut ihan väärä, vaikka rajoitus oli 50km/h.

Joillakin on tarve ajaa satasta, vaikka tiellä on turvallisin mennä kuuttakymppiä. Sit vaan kaahataan ohi, vaikkei tielläkään pysytä. Mukaan mahtuu nyrkinheiluttajia, kun etumaisen hitaus ärsyttää.

Noi kaaharit on vaan niin piittaamattomia tai toinen on nää ihme tyypit, jotka yllättäin pysähtyvät mm. keskelle kehätietä ilman syytä ja takaatulevat yrittävät kovassa vauhdissa ajaa sivulle, kun ei ehdi jarruttaan enää....tms. Luultavasti Virolaisia huumekuskeja.
 
Tänään dpo12 - nega:dontknow

Mutta saatiin kuitenkin plussauutisia....
sukulaistyttö on raskaana. Helposti kävi, tosin ikää vasta 20v.

Kun syntyy, on kuitenkin iältään varsin kivan ikäinen leikkikaveriksi meidän pojalle. Ja vauva on pojan serkun lapsi. Ikäeroa tulee olemaan vain reilu 2vuotta :)
Ihania nämä vauva uutiset!!:drunken_smilie

.
 
Tähti, kiva :)
Mä oon odottanut oman siskontytön (24) uutisia, vaan eipä taida häntä perhe-elämä vielä kiinnostaa. Toivoni on nuoremmassa sukupolvessa, koska meidän tytön serkut on 4-25 -vuotiaita eikä tuu lisää meidän tytölle leikkikavereita.
 
Tähti, kiva :)
Mä oon odottanut oman siskontytön (24) uutisia, vaan eipä taida häntä perhe-elämä vielä kiinnostaa. Toivoni on nuoremmassa sukupolvessa, koska meidän tytön serkut on 4-25 -vuotiaita eikä tuu lisää meidän tytölle leikkikavereita.

Katjusha :) Mä en odottanut ihan näin aikaista lisääntymistä tuolla nuorissa. Tässäkin vasta parin vuoden seurustelu takana, mutta mukavan pojan kanssa :)

Teilläkin on sitten serkku vuosissa skaalaa! Meillä pojan serkut, joita on 7 kappaletta, niin on ikähaarukalla 3 -26v.

Kaikki sukulaiset aina luuli, ettei lapsille tule koskaan serkkuja, mutta onhan nyt 1kappale 1-vuotias...meidän maailman ihanin poika:drunken_smilie

Katjusha, onko teidän tyttö ainoa serkku?
 
Takaisin
Top