Synnyttäneet --40+++

Tähti, kyllä varmaan soittaisin sairaanhoitopalvelun neuvontanumeroon vielä ennen yötä ja kertoisin paljonko on kuumetta ja mitä on juotu. Osaavat sitten kertoa, miten toimia. Omalla kohdallani ei ole tarvinnut arpoa noin korkeassa kuumeessa, mennäkö vai eikö mennä, kun lapset ovat olleet kuumekouristelijoita. Siis on menty.

Yölento :) Kiitos vastauksesta. Soitin sairaalaan, vielä ei kova hätä, jos pissavaippoja tulee ja kuume laskee lääkkeellä. Tämä yhä leikkii ja näyttää virkeältä, vaikka silmät sumuiset...Oon ollut ihan kauhuissani koko päivän, mutta mies rauhotteli, kun tuli kotiin.

Jos vaan alkaisi juoda, niin helpottaisi paljon...
 
Itse myös stressaan korkeasta kuumeesta lapsilla, muutaman kerran yhteensä näillä kahdella ollut, ei onneksi kovin montaa. Ja tuntuuhan se vähän pelottavalta, kun lapsi on kuuma kuin kekäle. Mutta mä pidän itselläni "sääntönä" sitä, että jos 3 päivässä ei selkeästi kuume laske, niin sitten viimeistään lääkäriin. Ja tarkoitan siis sitä, että kuumeen saa laskuun lääkkeellä, mutta sitten nousee taas, niin kuin usein käy. Eli jos kolmantena päivänä ei se ylös-alas seilaaminen lopu, niin sitten näytille. Ja korostan nyt siis, että toimin näin, JOS lapsi on muuten tilanteeseen nähden ok. Eli jos jaksaa vielä leikkiä, eikä ole unelias, veltto ym JA iso JOS, että jotain nestettä on saanut menemään. Siitä saitkin ohjeet, pissavaippoja pitää tulla, limakalvot suussa ei saa kuivua ja kai ääritapauksessa ne aukileet saattavat alkaa mennä kuopalle, jos on paha kuivuminen. Mutta jos olet yhtään epävarma, kannattaa viedä lapsi lastenpäivystykseen tai yksityiseltäkin saa päiväsaikaan usein ajan muutaman tunnin sisällä.
 
Itse myös stressaan korkeasta kuumeesta lapsilla, muutaman kerran yhteensä näillä kahdella ollut, ei onneksi kovin montaa. Ja tuntuuhan se vähän pelottavalta, kun lapsi on kuuma kuin kekäle. Mutta mä pidän itselläni "sääntönä" sitä, että jos 3 päivässä ei selkeästi kuume laske, niin sitten viimeistään lääkäriin. Ja tarkoitan siis sitä, että kuumeen saa laskuun lääkkeellä, mutta sitten nousee taas, niin kuin usein käy. Eli jos kolmantena päivänä ei se ylös-alas seilaaminen lopu, niin sitten näytille. Ja korostan nyt siis, että toimin näin, JOS lapsi on muuten tilanteeseen nähden ok. Eli jos jaksaa vielä leikkiä, eikä ole unelias, veltto ym JA iso JOS, että jotain nestettä on saanut menemään. Siitä saitkin ohjeet, pissavaippoja pitää tulla, limakalvot suussa ei saa kuivua ja kai ääritapauksessa ne aukileet saattavat alkaa mennä kuopalle, jos on paha kuivuminen. Mutta jos olet yhtään epävarma, kannattaa viedä lapsi lastenpäivystykseen tai yksityiseltäkin saa päiväsaikaan usein ajan muutaman tunnin sisällä.

Juuri näin Myy75 :) Ette arvaa, saatiin poika vihdoin nukkumaan, äsken ( 00:30). Kaikesta kuumeesta huolimatta ei anna periksi ja pitää vaan yrittää leikkiä ja nousta joka tuolia vasten...mistä tuon sisun perinyt.. Päiväunet oli hurjat 2tuntia:wacky:, yleensä nukkuu tunnin. Ja kuuma on, kuin kekäle...tosi pelottava tunne, kuten sanoit.

Mitään nesteitä ei saatu alas:sad001 Nyt toivotaan, että yön aikana tulee muutos.
 
Se on hyvä että jakaa leikkiä! Itse huolestun kuumeesta siinä kohtaa jos on veltto ja nukkuu vaan eikä leiki. Mä oon kyllä uskaltanut antaa laimeaa mehua kuumeiselle vauvallekin jos ei mikään muu neste kelpaa.
 
Ja kyllä mä sanon että vatsatauti/noro myös aiheuttaa aina ne oksennukset tai ripulit. Edes kerran. Että en usko teillä sitä olevan. Nyt on kovasti paljon virustauteja liikkeellä, korkea kuume sopii niihin. Ja lääkäriin veisin viim neljäntenä kuumepäivänä jos kuume yhä vaan pysyy yli 39.
 
Se on hyvä että jakaa leikkiä! Itse huolestun kuumeesta siinä kohtaa jos on veltto ja nukkuu vaan eikä leiki. Mä oon kyllä uskaltanut antaa laimeaa mehua kuumeiselle vauvallekin jos ei mikään muu neste kelpaa.

Justmom10 :) Aina helpottaa, kun avaat suusi:Heartred Mä luulin leikkimistä huonoksi, pahentavan vointia, kun kuumeisena pitäisi levätä. Päivän aikana oli pakko jarrutella menoa ja pidin välillä ihan vaan vaippasillaan, kun hohkasi kuumuutta....

Viime yönä on sitten juonut kaksi kertaa ja yhteensä 360ml, luoja mikä helpotus:hug013...huolestuttaa jo etukäteen, että juomattomuus jatkuu päivällä. Jospa on parempaan suuntaan...

Yöllä ei kuitenkaan valittanut, kuten edellisyön panadolista huolimatta. Nyt oli tyynempi. Yöllä sai buranaa.

Mehua ehdotettiin sairaalaltakin, mutta ei siihen koske terveenäkään, edes lusikoimalla, irvistää ja sylkee pois.
 
Ja kyllä mä sanon että vatsatauti/noro myös aiheuttaa aina ne oksennukset tai ripulit. Edes kerran. Että en usko teillä sitä olevan. Nyt on kovasti paljon virustauteja liikkeellä, korkea kuume sopii niihin. Ja lääkäriin veisin viim neljäntenä kuumepäivänä jos kuume yhä vaan pysyy yli 39.

Voiko muissakin taudeissa, kun vatsataudissa, makuaisti mennä?:rolleyes: Huomasin, että poika ei maista tai maistaa "väärin"...Sillä hedelmäsoseet, joista normisti tykkää, eivät kelpaa, suu on tiukasti kiinni ja jos saan sinne vähänkin, niin irvistää, ei niele ja lähes kyökkää...

Itse muistan lapsuudesta, että vain vatsataudeissa ei maistanut mitään ja ajatuskin ruoasta sai kyökkäämään. Mutta jos tämä ei ole vatsatautia... Pojallahan oli jo virusflunssa ( Teneriffalta), ja silloin hedelmäsoseet kelpasi aika hyvin, vaikka ei juonut mitään.

Se nyt kauhistuttaan, kun ei hedelmäsoseet kelpaa. Siksi päättelin, että on jotain vatsatautia, vaikka ripulia -oksennusta ei olekkaan.
 
Voiko muissakin taudeissa, kun vatsataudissa, makuaisti mennä?:rolleyes: Huomasin, että poika ei maista tai maistaa "väärin"...Sillä hedelmäsoseet, joista normisti tykkää, eivät kelpaa, suu on tiukasti kiinni ja jos saan sinne vähänkin, niin irvistää, ei niele ja lähes kyökkää...

Itse muistan lapsuudesta, että vain vatsataudeissa ei maistanut mitään ja ajatuskin ruoasta sai kyökkäämään. Mutta jos tämä ei ole vatsatautia... Pojallahan oli jo virusflunssa ( Teneriffalta), ja silloin hedelmäsoseet kelpasi aika hyvin, vaikka ei juonut mitään.

Se nyt kauhistuttaan, kun ei hedelmäsoseet kelpaa. Siksi päättelin, että on jotain vatsatautia, vaikka ripulia -oksennusta ei olekkaan.
Ootko kurkannu pojan suuhun? Jos on rakkuloita eli enterorokko niin voi olla suu kipeä eikä siksi syö. Siihen kuuluu myös usein tuo korkea kuume. Tosin taudista on niin monta versiota et vaikea hahmottaa välillä.
 
Ootko kurkannu pojan suuhun? Jos on rakkuloita eli enterorokko niin voi olla suu kipeä eikä siksi syö. Siihen kuuluu myös usein tuo korkea kuume. Tosin taudista on niin monta versiota et vaikea hahmottaa välillä.

Pitääkin katsoa... Onko rakkulat miten isoja, helposti silmin havaittavissa?:rolleyes:

Luin jostain vauvarokosta, että ensin tulee korkea kuume muutamaksi päiväksi ja kun se laskee, niin ilmestyy näppylöitä... Vielä ei ole näppyjä näkynyt, tosin kuumekaan ei ohitse... Oliko niin, että vesirokossa samalla tavalla...
 
Siis täällä on herätty pitkiltä unilta ja täysin kuumeettomana:Heartbigred

Silmät oli virkeät, mitään rakkoja tai näppyjä ei ole ja kaikkein ihmeellisintä poika söi heti (lihaperunasosetta) ruokaa:notworthy :p

Ihan käsittämätön parantuminen:wideyed::happy:

Epäselväksi jäi mikä tauti oli?!

Taas arki voi jatkua normaalisti, huohh - helpotus:Heartpink
 
Nyt on täälläkin varattu lomamatka :D
Madeiralle suunnataan mutsin ja ipanoiden kanssa kesäkuun alussa. Päätettiin elää reteesti eli All Inclusive, mutta kun tämä on samalla mutsin "eläköitymisjuhlamatka", niin eiköhän tuo sallittane :wink
 
Mitenkäs teillä aiotaan juhlia vappua?
Jos keli on hyvä niin me taidetaan tehdä su-ma pihahommia, grillata ja ehkä käydään kaupungilla katsomassa vappujuhlintaa. Ja ipanalle käydään ostamassa ihka ensimmäinen foliopallo :grin
 
Nyt on täälläkin varattu lomamatka :D
Madeiralle suunnataan mutsin ja ipanoiden kanssa kesäkuun alussa. Päätettiin elää reteesti eli All Inclusive, mutta kun tämä on samalla mutsin "eläköitymisjuhlamatka", niin eiköhän tuo sallittane :wink

Ihanaa :) Miksei matkaa sallittais...

Madeira on aina kiehtonut, vielä ei olla päästy sinne asti, vaikka joku vuosi sitten oli matka varattukin. Silloin oli hyttysten levittämä dengue-kuume siellä ja vaihdettiin kohdetta. Harmitti kovasti. Älä vaan Kimaira säikähdä, siitä on jo vuosia aikaa. Joskus vielä sinne tulee lähdettyä :)

Sinäkin alat sitten pian pakkaamaan laukkuja, hyvää matkaa!:p Ihkua:Heartblue
 
nyt siis 67,1 cm ja 6.910g. Mä mietinkin, että on tainnut tulla pituutta, kun 68-koko on tullut yhtäkkiä sopivaksi, varsinkin housuissa pitää olla mittaa, kädet ei niinkään ole "metriset".
ravintorasvoista: Mä oon omalla kohdalla koittanut jakaa riskiä, eli yritän käyttää kaikkia rasvoja, koska en tiedä mikä olisi paras :)
Pikkuhiljaa alkaa matkakuume nousta. En ole vielä tuonut matkalaukkua sisälle pakkausta varten, pyykättävä vielä suosikkivaatteet matkaan. Itsellenihän voin ottaa vain nuo iänikuiset imetysvaatteet, eli ei ole paljon valitsemista omassa matkapuvustossa :)

Katjusha :)

Hienot mitat typyllä :) Taitaa olla sutjakan sorttinen kroppa hänellä...?

Koska teillä olikaan lähtö ja minne laskeudutte:rolleyes: Hyvää matkaa!:p
 
Mitenkäs teillä aiotaan juhlia vappua?
Jos keli on hyvä niin me taidetaan tehdä su-ma pihahommia, grillata ja ehkä käydään kaupungilla katsomassa vappujuhlintaa. Ja ipanalle käydään ostamassa ihka ensimmäinen foliopallo :grin

Toi pallo pitää käydä ostamassa, ihan kutkuttaa nähdä, mitä lapsi siitä tuumaa :)
Nykyäänhän ne on kai kestäviäkin ja pysyy pitkään ilmassa, niin ehtii leikkiäkin, mikäli ei karkaa ulkona käsistä...

Me ei olla perinteisesti juhlittu vappua yo- hatut päässä, vaikka sellaiset onkin. Miehen kanssa pidetään sitä vähän hassuna, eikä olla koskaan höyrähdetty kulkemaan ne päässä, eikä kyllä olla koskaan pyöritty missään väkijoukoissakaan, kun se ennemmin ärsyttää, että ihmiset hihhuloi kännissä ja kaatuilee puistoissa.

Ollaan koti-ihmisiä ja viimevuosina olen paistanut Vappuna munkkeja :wink Oikein rasvaisia ja sokerisia...:p Sain työkaverilta oivan munkkireseptin ja se on toiminut joka Vappu:joyful:
 
Ja kyllä mä sanon että vatsatauti/noro myös aiheuttaa aina ne oksennukset tai ripulit. Edes kerran. Että en usko teillä sitä olevan. Nyt on kovasti paljon virustauteja liikkeellä, korkea kuume sopii niihin. Ja lääkäriin veisin viim neljäntenä kuumepäivänä jos kuume yhä vaan pysyy yli 39.

Justmom10 :) Tähän ihan sellainen kommentti, kun klo 22 uutisissa tässä joku ilta sitten puhuttiin Noro-viruksesta ja siinä sanottiin, että monet sairastavat vatsataudin tietämättään. Ei siis aiheuta välttämättä mitään ripulia-oksennusta.

Sitä vaan tuumasi, että aina on luullut pahaksi ja kovaksi vatsataudiksi sitä Noroa. Se on kai yleisin vatsataudin aiheuttaja.

Siinä lähinnä kerrottiin, miten vaikea viruksesta on päästä eroon, kun tarttuu ovenkahvoihin ja ties minne...sekä muuntuu helposti.
 
Tähtipölyä :) Miten siellä Italiassa juhlitaan Vappua? Oletteko Vappuna siellä:rolleyes:

Meillä Ranskassa asuvat sukulaiset juhlivat Vappua Kielo-kukkien merkeissä ja tietty on vapaa päivä silloin. Siellä ei todellakaan katu "örvelletä", kuten täällä Suomessa.
 
Saapa nähdä, miten vappu näkyy Kreikassa :) Laskeudutaan siis Rodokselle torstaina myöhään, taitaa hyvin mennä perjantain puolelle ennenkuin hotellilla.
Tyttömme on sutkula. Isänsä on hoikkaraajainen hylje, ja minä tavallaan myös - mutta mun geenejä tässä ei lasketa, kun en ole osallistunut geneettisesti tyttäreni luomiseen :wink
tänään 5 kuukautta - niin se aika rientää!
 
Saapa nähdä, miten vappu näkyy Kreikassa :) Laskeudutaan siis Rodokselle torstaina myöhään, taitaa hyvin mennä perjantain puolelle ennenkuin hotellilla.
Tyttömme on sutkula. Isänsä on hoikkaraajainen hylje, ja minä tavallaan myös - mutta mun geenejä tässä ei lasketa, kun en ole osallistunut geneettisesti tyttäreni luomiseen :wink
tänään 5 kuukautta - niin se aika rientää!

Katjusha :) Hyvää matkaa sinne :) Rhodos on tuttu paikka, siellä kierretty useaan kertaan, autollakin, ja ekan kerran noin 20vuotta sitten...viimeksi käytiin joku vuosi vähän ennen raskautta. Sinne ois pakko päästä taas, pojan kanssa :Heartpink Jospa syksyllä...
:flower
 
Takaisin
Top