Synnyttäneet --40+++

mun geenejä tässä ei lasketa, kun en ole osallistunut geneettisesti tyttäreni luomiseen :wink
tänään 5 kuukautta - niin se aika rientää!

Katjusha :) Geenit ei merkkaa mitään, vaan henkinen yhteys:Heartred Sä olet lapsesi Äiti ihan ikuisesti. Luota siihen:Heartpink

On monia Äitejä, jotka laiminlyö Äitiyden. Minusta et missään ihmeessä saa miettiä geenejä. Voit unohtaa lapsen alkuperän. Olet Maailman paras Äiti omalle lapsellesi:3some:Heartpink
 
Katjusha :) Geenit ei merkkaa mitään, vaan henkinen yhteys:Heartred Sä olet lapsesi Äiti ihan ikuisesti. Luota siihen:Heartpink

On monia Äitejä, jotka laiminlyö Äitiyden. Minusta et missään ihmeessä saa miettiä geenejä. Voit unohtaa lapsen alkuperän. Olet Maailman paras Äiti omalle lapsellesi:3some:Heartpink

Näinhän se on, oman kultani paras äiti on tässä. Geenit tulee väistämättä mieleen vain siksi, että kasvatamme ihanaa "yllätystä" :D
Asiasta seuraavaan: Lahjamunasolu-alkuperästä on syytä kertoa avoimesti lapselle. Toistaiseksi hän ei ole jaksanut kuunnella kappaleita "Meidän pihan perhesoppa"-kirjasta :wink
 
Täällä kuume todellakin edelleen poissa.

Nyt harjoittelee liikkumista vauhdilla, kiipeilee ja menee seiniä pitkin pitäen vain yhdellä kädellä kiinni...Kävelee siis ilman tukea, ihan näillä sekunneilla:p

Luultavasti kävelee hienosti ilman tukea omilla 1-v. synttäreillä kahden viikon päästä:grin :love2
:love7
 
Meillä kontataan :happy: eli näköjään käydään kaikki kehitysvaiheet läpi. Toki noustaan tukea vasten pystyyn myös ja tasapaino kehittyy selvästi koko ajan. Uskoisin et 1v päivään mennessä kävelee. Ikää nyt 11kk.

Varaudu kehityspyrähdykseen :) Meillä viimeiset 2viikkoa ollut päätä huimaavaa hulinaa, kehitys tapahtunut siivillä ja rohkeus lisääntynyt sen mukana. Eikös teillä olla siellä pari viikkoa nuorempia:p

Nyt noustaan ilman tukea jo pystyyn ja upeasti alas, kopsauksia sattuu aniharvoin. Hän osaa nousta jo mopon päälle ja sillä mennään pitkin käytävää...kyllä vähän kauhistuttaa meno, mutta pojalla on vaan virne kasvoilla....Rappusiakin nousee jo ylös muutaman askeleen, huhh:pale

Tämä kaikki osaaminen tapahtunut silmänräpäyksessä...Aiemmin kun ryömittiin ja esikontattiin kuukausia.
 
Meillä selvisi pojan kuumeen syy! Huomasin hänelle tulleen punainen ihottumaläikkä ja soitin Neuvolaan. Heti sanottiin, että kyseessä on vaaraton vauvarokko (virus). Siinä ihottuma ilmestyy kuumeen hävittyä ja kuume yleisesti kestää 3päivää, on melko korkea.

Tämä on yleinen noin 1vuoden iässä, ihottumaa voi olla vähän tai sitten koko lapsi voi peittyä siihen.

Ei siis ollut vatsatautia.
 
Toivolla ei ole vielä sopivia kenkiä, kun ei ole vielä varsinaisesti kävellyt ilman tukea ulkona ainakaan. Reiman töppöset olleet käytössä koko talven ulkona. Toivo kävelee nyt pitäen äidin kädestä yhdellä kädellä kiinni ja hetken seisoo ilman tukea ja on ottanut pari askeltakin. Vappuna tulee 15 kk: ttä täyteen. 3.5 on ylimääräisenä neuvolakäyntinä pituuskasvukontrollli. Silloin saa tietää nykypituuden ja painon.
 
Miten suojaatte vauvan auringolta? Nyt keväällä ja sit kesällä.
Ihan perusjuttuja :) Varjossa tietty pyritään pääosin olemaan, mutta muutoin sitten on aurinkolasit, tilanteen ja kelin mukaan ohuet ja peittävät vaatteet, isoveikalta on jäänyt uv-vaatteet biitsi-touhuihin, jos tarvitsee. Mä oon ite tykännyt Reiman uv-hatusta, jossa on pitkä takaosa, kun niska on liikkuvilla usein alttiina auringolle. Esikoisen ekana kesänä oli tosi kuumia päiviä ja nukkui vaunuissa lyhythihainen body päällä, harso peittona, että oli kevyt suoja kuitenkin jaloilla. Meidän vaavihan on kyllä kesällä jo 1-vuotias (hui!!). Pieniä määriä oon alle 2-vuotiaalla muutaman kerran käyttänyt aurinkovoidetta esim kasvoissa. Siitähän on erilaista ohjeistusta esim eri maissa siitä aurinkovoiteen käytöstä... Meillä on aika herkkäihoiset lapset niin oon ostanut apteekista jotain lasten sensitive-versiota.
 
Mulla on lierihattuja ja aurinkolasit valmiina. UV-vaatteita en oo vielä ostanu, mutta pitkähihasen paidan aion jostain hankkia. Ja ehkä housut. Mä en tykkää biitsillä olosta joten vaatteita tarvitaan vaan omalla pihalla oleiluun. Jossa toki on uima-allas joten suojavaatteet tarvitaan.
 
Vielä unikoulujuttuja.
Muuten meillä sujuu nyt erinomaisesti, satunnaisia ylheräämisiä lukuunottamatta, mutta alkaa vaikuttaa sille, että tytön heräämisaika on nyt aina 4:30. Sen jälkeen ei suostu nukahtaa. Ennen ku n klo 8-9 ekoille aamupäiväunille. Iltapäivällä n klo 13 seuraavat ja yöunille n klo 19:30.
Miten me saadaan muutettua tuota heräämisaikaa? Menemällä myöhemmin nukkumaan? Kun toistaiseksi on käynyt niin, että ku yritettiin myöhempää ni menee niin väsyneeksi illalla ettei tuu mitää mistään j sit heräilee useammin yöllä. Montako päivää sitä pitäis tehdä, että uusi tapa muuttuukin rutiiniksi?
 
Vielä unikoulujuttuja.
Muuten meillä sujuu nyt erinomaisesti, satunnaisia ylheräämisiä lukuunottamatta, mutta alkaa vaikuttaa sille, että tytön heräämisaika on nyt aina 4:30. Sen jälkeen ei suostu nukahtaa. Ennen ku n klo 8-9 ekoille aamupäiväunille. Iltapäivällä n klo 13 seuraavat ja yöunille n klo 19:30.
Miten me saadaan muutettua tuota heräämisaikaa? Menemällä myöhemmin nukkumaan? Kun toistaiseksi on käynyt niin, että ku yritettiin myöhempää ni menee niin väsyneeksi illalla ettei tuu mitää mistään j sit heräilee useammin yöllä. Montako päivää sitä pitäis tehdä, että uusi tapa muuttuukin rutiiniksi?
Mä sanoisin et älä yritä liian isoa muutosta kerralla. Siirrä nyt vaikka seuraava viikko aikaa klo 20:00. Katso milloin vakiintuu siihen itsekseen ja jos vieläkin herää liian aikaisin niin siirrä taas puol tuntia lisää. Toinen mikä on niin päiväunien pituudet jotka ainakin meillä vaikuttaa yöuniin. Jos on liian pitkät päikkärit niin sitten jaksetaan valvoa yöllä. ja yks on jos saisit noita päikkäreitä myös siirrettyä vähitellen eteenpäin samalla kun iltaunille menoa. Tai sitten pelkästään päikkäreitten siirtäminenkin voi auttaa. Vaikea sanoa, se on vaan kokeiltava.
 
Kyllä oli tytöllä tänään hauskaa vappupallon ostossa sekä sitten tietenkin kotona kun leikki pallolla. :gen045:grin Nyt kun tuo vielä tainnuttuisi jotta pääsee itse saunomaan. Täysi vauhti päällä vielä vaikka nukkui tänään vain yhdet vähän yli tunnin kestäneet päikkärit. Konttaa nykyään jo melkoista vauhtia ja ylettyvyyttä on tullu lisää. :happy:
 
Meille on tullut ongelma vaippojen pitävyyden kanssa. Lapsen ollessa alle -8kg, vaipat harvoin vuosivat. Yleensä käytettiin Muumivaippoja. Nyt siirryttäessä kokoon 4 ( housuvaippa) lähes joka yö vaippa on falskannut :hungover:

Sitten päätettiin kokeilla muita merkkejä...

Jopa Libero up-and go falskaa melkein vielä enemmän, kuin Muumit. Myös Lidn vaipat falskaa, mutta muita harvemmin :)

Ongelma on siis se, että pissat tulee läpi persuksen puolelta lähes ihan joka yö...:arghh: Vaippa ei siis ylivuoda, vaan falskaa...
 
Last edited by a moderator:
Takaisin
Top