Syksyn höpinät

Täällä on masu jo hyvin esillä, ei pysty enää millään vaatteella peittämään. Eikä oikeastaan tarvitsekaan, mun mielestä tää masu on ihana :Heartred Töissä nelivuotias lapsi kysyi miksi mun vatsa pömpöttää ja on niin iso, kerroin että siellä kasvaa vauva ja hän hihkaisi "Ooh!" :D
 
Täällä on masu jo hyvin esillä, ei pysty enää millään vaatteella peittämään. Eikä oikeastaan tarvitsekaan, mun mielestä tää masu on ihana :Heartred Töissä nelivuotias lapsi kysyi miksi mun vatsa pömpöttää ja on niin iso, kerroin että siellä kasvaa vauva ja hän hihkaisi "Ooh!" :D
Ihana reaktio! :Heartred
 
Minä eilen suutahdin anopille kun joka kerta kun nähdään niin tokaisee mahan kasvusta, ihan hyvässä mielessä siis. Mutta minä kilahdin totaalisesti. Harmitti jälkikäteen mutta selitin hänelle että itsestä tuntuu vaan että olen lihonut niin hän kyllä ymmärsi. Sanoi että siltä hänestäkin sillon tuntui. :D
 
Nää on kyllä nää anopin ja miniän välit niin semmosia että... itselläni siis varsin ihana anoppi, mut hän ajattelee asioita paljon monimutkaisemmin kuin minä ja loukkaantuu äärettömän helposti. Ähh..
 
Ai että suututtaa!!! [emoji35] käytiin pojan kanssa labrassa 7.15 ihan turhaan kun ei oltu saatu riittäviä ohjeita kellon ajan suhteen. Lääkäri mainitsi vain että ennen aamu 10 pitää ottaa, mutta ei sitten maininnut että joku testeistä vaatii 8-9 välillä otettavaksi. Inhottaa kun pikku siskolle piti järkätä hoitaja ja poika piti tietysti herättää (ja ite joutui tietty myös) ja ihan turhaan. Nyt sit sama homma perjantaina uusiks. Varpaat ja sormet ristiin että joku ehtii tyttöä vahtia. Tää oli jo toinen kerta kun on ollu puutteelliset ohjeet ja sen takia ei oo voinu veriä ottaa. [emoji34]
 
Juu nuo lasten kans sairaala/labra reissut ei oo aina mitään herkkua... varsinkin jos itsestä riippumattomista syistä menee systeemit persiilleen. Toivottavasti saat tytölle järkättyä hoidon!
 
Hei miten on selällään nukkumisen/pötköttelyn kanssa, saako vaiko eikö? Netti pullollaan ristiriitaista tietoa, ajattelin ensi kerralla neuvolassa kysyä asiasta.

Yöllä herään nimittäin välillä siihen, että nukun selällään ja heti säikähdän sen huomattuani. Mutta mutta! Saako selällään nukkua ja pötkötellä esimerkiksi telkkaria katsellessa, jos asento tuntuu hyvältä itselleen?
 
Siis anteeksi, mutta mikä tämä selälläännukkumisjuttu on? Miksi ei saisi? T: kolmatta odotan ja nukun kyllä millon missäkin asennossa ja makoilen selälläni...
 
Tällaista minäkin olen bongannut netistä: "Selälteen nukkumista äidin on hyvä välttää, koska selälteen nukkuessa sikiö painaa aorttaa, joka heikentää elimistön verenkiertoa. Selällään nukkuminen voi myös pahentaa selkäkipuja vatsan kasvaessa."
 
Mää kyselin neuvolasa tätä selällään nukkumista ripsihuoltojen takia. Tuumas vaa et saa olla selällää jos tuntuu hyvältä. Sano vielä et sit ku vauva on isompi nii ei vältti enää pysty pitkiä aikoja olemaan selällään ja arvioi tämän alkavan ehkä rv 30 kieppeillä[emoji4]
 
Kyllä sitten itse huomaa kun ei voi enää olla selällään. Kaveriltani lähti taju kerran hammaslääkärissä ollessa kun lapsi painoi isoja suonia niin paineet putosi liian alas. Niin ei tarvinnut enää sitäkään "nautintoa" nauttia oli hyvä syy olla menemättä :D
 
Niiiin Joo! No itselläni mahan kasvaessa puutuu toinen jalka ihan istuessakin, tai näin olen aiemmin kokenut. Toisaalta päähän asti ei tunnu veri kiertävän sitten muutenkaan loppuajasta oli missä asennossa tahansa... :D
 
Mietityttäny viime päivinä monesti, onko tää tuleva vauva tyttö vai poika.
Ra lääkäri veikkas tyttöä, mut ei satavarma ollu ku tää pikkunen ei haarojaan näyttäny.
Neuvolantäti veikkas kans tyttöä sykkeiden perusteella silloin marraskuussa.
Itsellä kans pikku olettamus, et tyttö olis tulossa. Kiinatesti taas sanoo et poika, toiset testit vuoroin kumpaakin.
Ei kyllä ole yhtään väliä kumpi tulee, mutta mtn vaatteita en oo voinu/uskaltanu viel hankkia ku aleja & kirppareit kiertäny.
Ei oo löytyny tyylii 56cm vaatteita jotka sopis molemmille.
Ihania vaatteita kyl on, mut sit kaikis joko joku auto kuvitus tai sit vaaleanpunaisia kukkia/sydämiä ja ihan valkoisia vaatteita on tylsä ostaa.
Ja juu tykkään pukea lapseni suht "tyylikkäästi" mut sit taas käytännöllisesti ja aleja kierrän. No, ei kai pojalle olis nii paha jos joku vähän tyttömäinen body olis, mut miehel tiiän et nousis niskakarvat pystyyn. "Pojalle ei tytön hepeniä pueta". Ja sit taas kokemuksesta muistan et tyttö veti jo pienenä herneet, jos häl ei mekkoa ollu.
Toki voi sit ostella kun vauva syntyy, mut nyt on niin kova pesänrakennysvietti päällä et kokoajan tulee mm netist vauvanvaatteita selattua. Seuraava ultra olis sit 10vk päästä et miten jaksais odottaa!
 
Julianna; millaset sykkeet teillä ollut?
Meille lupailtu poikaa ja sykkeet ollut 134-142 välillä yleensä. Aiemmin kun ootin tyttöä niin sykkeet yleensä 150-155.
 
Neuvolan mukaan 145-150 oli sykkeet eilen, et josko tuo tyttö olis?
Lidlist löysin eilen yhdet sukkahousut & 2bodyä jotka oli viel edullisia ja väritykseltään&kuvitukseltaanki kävis molemmille. :)
 
Mun esikoistytöllä oli sykkeet 125-135, tokalla tytöllä 140-155 ja tällä kolmannella ollu alusta asti 160 tuntumassa ja itse veikkaan tästä poikaa, huomenna pitäs ultra olla että siellähän se selviää. Mut ei meillä ainakaan noi sykkeet päde, jos tää kolmas Veikkaus menee oikein, jos siis pojalla pitäs olla matalat ja tytöllä korkeat vai mites päin ne meni.
 
Takaisin
Top