Syksyn höpinät

Eli alkuraskaudessa arvot oli ihan normaalit. Tutkittiin jo sillon tuon sukurasitteen takia. Nyt 3vko päästä kontrolli sitten, että riittääkö tuo annostus mikä nyt on.
 
Samaa tuskailen Julianna89! Kaikki hyvin, vointikin pääosin hyvä, mutta aika matelee niiiiiiiin hitaasti ensimmäistä odotellessa. Ei malttais odottaa!
Noh, mutta ehkä nyt on korkea aika oppia kärsivällisyyttä
 
On tää odottaminen kyllä välillä tylsää. Toisaalta ihan kiva, että odotusaika on pitkä niin kerkeää pääkin mukaan tähän elämänmuutokseen :). Musta tuntuu että nyt liikkeiden myötä vasta oikeasti edes tajunnut olevansa raskaana.
 
Ja viimeksi olin la:n ajan ryhmäni alkupäässä, nyt osa on kuukauden edellä. Sekin tuntuu hassulle :)
 
On nää raskaudet aina liian pitkiä eikä malta millään oottaa pikkuista syntyväksi. Vaikka mullakin jo kolmas tulossa ja päivät täynnä touhua, nii silti illalla ehtii tuskastella että vielä yli 20 viikkoa. :p
 
Onkohan menkkakivun tyyliset kivut normaalia? Rv 18+5 nyt. Iha hirmu jomotus ja kuumotus tuli ykskaks mahaan tänään autossa. Perjantaina saunan jälkeen kuumotti/poltti hetken alaselkään. Ja lauantaina oli aivan järkky selkäkipu..mut sen liitän 3h ulkoiluun ja lumiukon tekoon.. vaikka varovainen koitti liikkeissään olla.
 
Voisiko Ilonkautta jomotus olla vain kohdun kasvukipuja? Itsellä on välillä vähän vastaavaa ja olen yhdistänyt sen siihen. Ja tänään pitkän työpäivän (pelkkää jaloilla oloa ja jatkuvaa kävelyä) jälkeen alaselkä on huutanut kyllä koko illan hoosiannaa ja mahaakin jomotellut. Eli ehkäpä se sinun ulkoilu ja lumiukon teko on syynä niihin :happy: toki jos on ihan totaalisti normista poikkeavaa, niin soita ihmeessä neuvolaan. Voit päästä varmasti lääkärilläkin käymään :)
 
Mulla viime raskaudessa just tollanen menkkapoltto oli supistuksia ja vielä avaavia sellaisia. En ite silloin tajunnu että nekin voi olla supistuksia ja lääkärineuvolassa kävi ilmi että paikat on jo turhan kypsät, viikkoja oli silloin jotain 24(?). En halua pelotella mut kannattaa varamaan käydä lääkärissä varmistamassa että kaikki ok.
 
Taidan huomenna mainita asiasta neuvolalääkärille. Soittelen tyroksiinin tuomien mahd. oireiden takia, mutta kai se samalla voisi kuunnella soittoajalla tuonkin. Kohdunsuu tutkittu viimeeksi joskus 10vko sitten.. ei ole ollut mitään vuotoja tai muuta kuitenkaan missöän vaiheessa, liittyykö paikkojen kypsymiseen sitä?
 
Voisiko Ilonkautta jomotus olla vain kohdun kasvukipuja? Itsellä on välillä vähän vastaavaa ja olen yhdistänyt sen siihen. Ja tänään pitkän työpäivän (pelkkää jaloilla oloa ja jatkuvaa kävelyä) jälkeen alaselkä on huutanut kyllä koko illan hoosiannaa ja mahaakin jomotellut. Eli ehkäpä se sinun ulkoilu ja lumiukon teko on syynä niihin :happy: toki jos on ihan totaalisti normista poikkeavaa, niin soita ihmeessä neuvolaan. Voit päästä varmasti lääkärilläkin käymään :)

Tää on niin naurettavaa, kun pitkä istuminen, makaaminen ja seisominen aiheuttaa kurjan olon selkään. Nyt vaivaa jo jalatkin.. puutuu, mutta ilman pistelyä.. kävely ainoa hyväksi havaittu, mutta kun ei sitä viitsisi yötä päivää kävellä. Onko nämä nyt ne raskauden levottomat jalat? :D
 
Voiko näiden selkäkipujen takia varata aikaa työterveyteen, kun olen siis päiväkodissa töissä ja todellakin vaikuttaa työntekoon.. :sad001 lumihangessa tarpominen ja lasten pukeminen lattialla/penkillä istuen tuntuu jo aika kurjalta.
 
Toki voit varata ajan lääkäriin :). Itsekkin "kyykkyyn, ylös" tyylistä ja paljon kumartelua vaativaa työtä ennen tehneenä olen kyllä sitämieltä että harva sellaisissa töissä ihan loppuunasti pystyy oireitta olemaan tai ylipäätään jatkamaan työntekoa äitiyslomaan saakka. Itse aikanaan aloitin ä loman varhennettuna mutta niinhän sitä ei kannata tehdä vaan mieluummin hakee sairaslomaa niin ei polta päiviä sieltä toisesta päästä sitten.

Oletko harkinnut kunnollisen tukivyön ostamista?. Voisi tuoda helpotuksen selkäkipuihin hyvinkin vielä tässävaiheessa.
 
Kiitos vinkistä tuon äloman suhteen. En vielä noista kuvioista ole perillä, kun ensimmäinen lapsi nyt tulossa. Jotenkin vaan kun on niin tunnollinen työntekijä ja harvoin on pois, niin ei viitsisi yhden mahakivun tai selkäjuilin takia kammeta työterveyteen. :sad001 ..vaikka toinen puoli aivoista sanookin kovaan ääneen, että nyt on välillä vuoro huolehtia itsestään! Ja ihan luvan kanssa..

Tukivyön hankintaa olenkin jo jo miettinyt.
 
Takaisin
Top