Suurperhe kuumeilijat

Mä jotenkin toivoisin että sitten jos/kun neljättä aletaan suunnitella niin tulisi kaksoset ja siihen olisi hyvä päättää tämä homma :Heartred mene ja tiedä, iän sanotaan lisäävän todennäköisyyttä kaksosille jos ei ole sukurasitetta valmiiksi :wink
 
Hei pitkästä aikaa.
Täällä noron kourissa 5/5, itsellä taitaa olla parhain vointi tai sitten vaan äitimoodi päällä vakiona . Miehellä oli lievempi tauti, mutta niin vaan jälkipyykki kestää aina kauemmin ja yksi lapsista aloittanee toista kierrosta yhden terveen päivän jälkeen. Seeemmosta.

Tein tuossa pari viikkoa sitten haamuisen raskaustestin kaksi kertaa peräkkäisinä päivinä eri testillä, mutta sitten siitä muutaman päivän päästä ihan puhtaan negan. En olekaan koskaan aiemmin haamuja saanut, mutta nämä testit tilasin Raskauskeijulta. Aiemmin olen vaan ostanut apteekeista. Liekö sitten testeissä syy.

Ovistakin koitin tikutella, kun kk ei ole ja imetän vielä tiuhaan. Tulos jäi vähintäänkin epäselväksi [emoji28].

Itseäni alkoi kyllä tosissaan hirvittää suurempi lapsiluku tämän noron aikana, kun ekaa kertaa itsekin sairastuin ja on ollu tosi rankkaa kyllä. Pää meinaa hajota, kun ainoat asiat mitkä toistuu koko ajan on pyykin pesu ja jonkun jälkien siivous kloriitilla. Ja se pelko, että alkaako kierros vielä uudestaan.

Toivottavasti muilla sujuu paremmin ja viikonloppuna olisi kivat ilmat (täällä ollut ihan harmaata ja sateistakin monta päivää [emoji24]), hyvää viikonloppua!
 
Ei muakaan kaksoset haittaisi :grin Vaikka työtä varmaan riittäisi.
Täällä väsynyttä hiljaiseloa. Päiväkahvilla sentään kävin tutustumassa
yhteen oman alueen äitiin ja sitten sain nukkua päikkärit :smug:

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia :joyful:
 
Meidän nuorimmainen teki tänään ekan kakkansa pönttöön! :hello2 Ja ihan oma alotteisesti, ilmoitti että kakkattaa ja lähti vessaan. Mä sitten laitoin pöntölle pienentimen ja pojan siihen istumaan niin sinne se väänsi kunnon satsin :Heartred:joyful: yllätyin ihan täysin kun mä oon ollut niin laiska viemään potalle tai pöntölle :wideyed: viikonlopun aikana kans halus käydä kakkalla mutta onnistui vaan pöräyttelemään pieruja :rolleyes:
Apua, jos meillä ei oo kohta vaippa ikäistä talos :nailbiting: :p

Tänään kp18/29, ovis oireista viikko, ja lupaavia "revähdyksiä" ollut alavatsalla, mutta silti tuntuu etten voi olla raskaana, varmaan kun ei kerta oo kunnon yritystä päällä, niin sitä päällimäisenä ajatuksena on ettei tärppäisi.. :rolleyes: mutta mahikset on silti jouluvauvaan :)
 
Meilläkin kuopus meni ihan itsekseen pissalle potalle :wideyed: Huomasin vasta kun neiti tepsutteli takaisin olkkariin vaippa ja housut nilkoissa ja pottaan oli ilmestynyt pissi :joyful: Ja kävi vielä toisenkin kerran, juuri ennen kuin alkoi nukkumaan lähti kammarista kovalla kiireellä vessaan ja tuli hetken päästä ilman pyjamapöksyjä ja vaippaa takaisin :happy: Ja tosi huonosti on mekin potatettu, ajattelin vasta kesällä alkaa enemmän treenaamaan, mutta hänpä onkin neiti omatoiminen :joyful:
 
Mä oon ollu tosi laiska kans, mutta meillä ei oo edes omatoimisuutta asian suhteen. Aattelin kun jäädään kotia nii opettaa vaipasta pois, että on vaan yks vaippaikänen talos. Esikoiselle toimi ku sanoin vaan kerran että enää ei oo vaippaa ja piste, sen jälkeen on satunnaisia vahinkoja käyny. Esikoinen oli 2v3kk sillon. Kuopus osaa käydä potalla jos ei oo vaippaa, mutta muuten ei, ikää nyt 2v2kk.
 
Meillä isommat täyttävät parin kuukauden päästä 4v ja vasta tämän vuoden puolella on oikeasti päästy vaipoista eroon. On tehty ihan hulluna töitä asian eteen, mutta niin ne vain lapset kehittyvät yksilöinä.. nuorin täytti juuri 1,5v ja on puoli vuotta käynyt jo säännöllisesti potalla. Vaippa pitää edelleen olla, mutta välillä ilmoittaa itsekin jo pissahädästä.

Minä mielelläni jättäisin vaipparallin pois. Yli vuoden verran oli kuitenkin kolme vaipoissa.. :D
 
Esikoinen oli kuukauden alle 3v kun jätettiin vaippa pois. Pari kuukautta aiemmin oppi käymään potalla kakkalla ja pissallakin välillä. Puhuttiin paljon silloin pojan kans, että saa sitten samanlaiset boxerit kuin isillä. Ja luulen että se oli semmonen hyvä kannustin, tykkäs kun sai sitten olla niin kuin isi, boxerit jalassa :) ja sen koin kans hyvänä että juteltiin asiasta joka päivä parin kuukauden ajan, ennen kuin jätettiin vaippa pois, ja vielä edellisenä päivänä juteltiin että "huomenna jätetään vaippa pois ja saat boxerit", niin poika oli varautunut asiaan ja innoissaan että nyt on se päivä josta ollaan puhuttu jo kauan :joyful:. 5 kertaa tais käydä vahinko että tuli pissa housuihin, mutta tosi äkkiä mun mielestä hoksas että pitää mennä potalle jos pissattaa :)
 
Mä olin eileen ihan varma että meille iskee oksennustauti. Mulla alkoi ihan kauhea olo illalla ja yöllä en meinannut saada nukuttua kun niin lujaa oksetti :yuck: ja sitten tietty olin koko ajan valppaana että jompikumpi pojista oksentaa ja heräsin joka ikiseen ääneen.. nyt tuntuu jo vainoharhaiselta, kun pojat ihan terveinä :hilarious:
Mulla vielä huono olo jatkuu :depressed: en tiedä mistä vois johtua. Kunhan ei sitä oksennustautia yritä tulla :bored:
 
Marsupilami paranemista:Heartred
Tohon potta hommaan, meidän 3v ei edes suostu potalle/pöntölle muuta kuin pakon edellä... muut on kyllä oppinut kuiville tos 3v korvalla! Paitsi Sanni:sad001
Neuvoja?
Tänään posti toi muksu 2 eskariin tutustumis laput... kamala kun kasvaavat niin nopsaan :sad001
 
Huoh, kun pitkä päivä. Opetusta kasista neljään ja siitä suoraan
tarhan kautta perheliikuntaan ja tankkaamaan auto. Nyt vasta
kotona ja jääkaappi tyhjänä. Mies lupasi lähteä kauppaan, ite
meen saunaan!

Aloin ekaa kertaa ikinä tikuttelemaan ovista ja tänään siis kolmatta päivää.
Kaikkina päivinä tullut samanvahvuinen viiva ja nyt siis kpl 8 eli
aika aikaisin jo viiva tuli.
 
Meillä on kans kaks isompaa ollut kuivia jo ennen kolmee. Mut täl hetkel tuo joka tammikuussa täytti kolme niin on nyt vasta suostunut alkaa olee ilman vaippaa päivisin kotona. Kakkaa ei kyl suostu ees yrittää tehä pönttöön mut pissat tulee jo hienosti.
 
Marsupilami paranemista:Heartred
Tohon potta hommaan, meidän 3v ei edes suostu potalle/pöntölle muuta kuin pakon edellä... muut on kyllä oppinut kuiville tos 3v korvalla! Paitsi Sanni:sad001
Neuvoja?
Meillä alkoi oikeasti homma toimia vasta reilusti yli 3v iässä. Aikaa antaisin siis minäkin. Me lahjottiin suklaarisinoilla potalle ja tuotoksista sai sitten palkaksi noita. Tarrat tai mitkään muut eivät toimineet ollenkaan, mutta karkki kyllä. :D
 
Meillä myös kaikki 4 on oppinu päiväkuivaksi 3v ja siitä kk.n sisään myös yökuivaksi. Meillä ei oo tällä hetkellä edes pottaa ku tuo herkkyyskausi on viä niin kaukana tulevaisuudessa mut varmaan pitäis aktivoitua että sen tuohon hommais jo tutustuttavaksi.:)
 
Meillä oppi esikoispoika päiväkuivaksi 2v9kk kun otin vaan päivävaipan pois. Muistan että ekana päivänä kastui kolmet housut, tokana kahdet ja kolmantena enää yhdet. Siitä uskallettiin pikkuhiljaa lähteä uloskin ilman vaippaa ihan kotipihalla ja lähimpään leikkipuistoon. Yökuivaksi oppi noin kuukautta tuon jälkeen ja samalla logiikalla mentiin.

Keskimmäinen, tyttö oppi päiväkuivaksi 1v11kk. Siitä 2v1kk oppi yökuivaksi ja meillä oli vaipatonta kun vauva syntyi :) kaikki omaan tahtiin ja meilläkin ensin katsottiin että valmiutta ja kiinnostusta edes jonkun verran asiaan on :happy:

Emmiellelle isot tsempit uuden vauvan yritykseen :happy:

Ulkona paistaa aurinko, mutta täällä pidetään sairastupaa :/
 
Aloin ekaa kertaa ikinä tikuttelemaan ovista ja tänään siis kolmatta päivää.
Kaikkina päivinä tullut samanvahvuinen viiva ja nyt siis kpl 8 eli
aika aikaisin jo viiva tuli.
Siis oletan ettei ole yhtä vahva kun kontrolliviiva kuitenkaan? Noi ovistestithän näyttää "aina" hailuraa - ja vasta kontrolliviivaa vahvempi/yhtävahva viiva on positiivinen tulos. Vähän hämmentää tottumatonta, sitäkun on niin asennoitunut siihen hailurankin positiivisuuteen:grin.. ja joo, en ole konkari aiheessa, kaksi kiertoa vaan testasin, mutta siitäkin jäi jo jotain takataskuun. Itsellä olikin ovis varsin myöhäinen ja luteraali lyhyt (10-11pv), toisin kun olin luullut.
Tsemppiä!
 
Joo, siis ei ole ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Mut ilmeisesti voi olla,
ettei viivaa tule lainkaan kontrollin lisäksi eli kertooko tuo hailura kuitenkin
jotakin?

Alla kuvaa kaikista neljästä tikusta, alimmainen tältä päivää. Nyt kp9.
 

Liitteet

  • 20190321_165330.jpg
    20190321_165330.jpg
    15.3 KB · Katsottu: 329
Takaisin
Top