Soseilut ja sormiruokailu

Meillä on aina aamuisin puuroa ja iltaisin kans pääasiassa puuroa. Helppoa ja nopeaa :) Vaihdellaan kaura-, 4-vilja- ja ruispuuroja, harvinaisena herkkuna sitten joskus manna-, riisi- tai haudutettu ohrapuuro.
 
Meillä puuro aamuin illoin. Pelkiltään tai marjoilla/hedelmillä. Joskus jugurttia tai raejuustoa vähän sekaan. Iltaisin tilkka öljyä.
 
Ihanaa, poika on alkanut vihdoin & viimein syömään rakeisempaa ruokaa! :gen053 Pystyy syömään kurkun, tomaatin, leivän, banaanin ym. palasia ilman oksentelua. Pystyy jopa mun itse valmistamaa ruokaa syömään. :) Silti välillä eletään kauhunhetkiä kun jokin palanen juuttuu kurkkuun ja alkaa naama punoittaa ja kakominen, joko oksentamalla tulee ulos tai itse pitää sormin kaivaa pois. Mutta parempaan päin ollaan menossa. :)
 
Juu samaa syyään kaikki, vähäsuolaista/sokerista kotiruokaa syyään kaikki ja paljon vihanneksia joka ruualla:) einekset on kyllä kielto listalla tai ainakin erittäin harvoin tarjolla... Herkkujakaan ei arkena syyä:wink paitsi mies mut se onkin jo aikuinen ukko:p
 
Meillä myös syödään samaa ruokaa. Pakkasesta löytyy myös perus kasvissosetta niitä pitsa yms mättöpäiviä varten kun ei vaan jaksa tehdä mitään järkevää ruokaa..
 
Samaa syödään kaikki :) Koostumusta välillä pakko miettiä, kun ei poskihampaita vielä ole, että varmasti saa pienemmäksi. Kyl meillä myös pizzaa ja hamppareita tyttö vedellyt, mut nekin meillä tehdään itse, joten en ole nähnyt syytä laittaa eri ruokaa. Pääpaino kasviksilla täälläkin, suolana ruususuola, sokeria ei käytetä kuin leivonnassa ja leivotaan juhlia/erityishetkiä varten. Lisäravinteina d-vitamiini, monivitamiini ja kalaöljy, ruuasta kun nykyään ei kaikkea saa.
 
Warheart mikä monivitamiini sulla on lapsilla käytössä? Vois kyl itsekin sen aloittaa kun nää imee kaikki taudit kerhosta:sad001 jos siitä olis vaikka hyötyä!
 
Mikäs öljy on kaikkein hellävaraisin vatsalle? Meillä on ollu pienellä rypsiöljyä, ja kokeilin nyt että jätän sen iltapuurolta pois, niin neiti on sen jälkeen nukkunu kaks yötä itkemättä :eek: ja näitä itkujahan on tosiaan jatkunu KAUAN, enkä ees oo miettiny että ne vois tuosta öljystä johtua..
 
Meillä on minisunin junior monivitamiini, joko appelsiini tai sit semmonen joku marjojen makuinen. D-vitamiinina rainbow 25 mikrogrammainen.
 
Timbe, kaikilla ei maha kestä normaaleja kasviöljyjä. Mä kokeilisin kylmäpuristettua öljyä tummassa pullossa, tai sit ihan kookosöljyä. Mulla itsellä tulee oksentaen ulos jotkut oliiviöljyt ja jotkut rasvaiset kalat, joten olettaisin jonkun tietyn rasvahapon aiheuttavan oireita joillekin ihmisille. Tämä siis vain omia havaintoja. Voita saattaa myös lapsen maha kestää paremmin kun rasvahappokoostumukseltaan lähempänä ihmisrasvaa.
 
Täällä kanssa tarttee ruuanlaitossa miettiä sen verran, että neidillä hampaita vasta neljä, että mitä saa hyvin pienennettyä. Hyvin kyllä tuntuu noillakin pärjäävän :)
 
Meillä pojalla hampaita vasta 2 alhaalla, joten täytyy kanssa vähän miettiä mitä ruokaa antaa. Pääosin kyllä syö samaa meidän kanssa.
 
Me totutellaan vielä normimaitoon, menee fifty-fifty korviketta ja normimaitoa. Kuinka kauan totutitte antamaan ennen kuin uskalsitte siirtyä kokonaan normimaitoon?
 
Olisko meillä menny joku kk, asteittain lisäsin normimeiningiltä määrää korvikkeessa:)
 
Meillä syödään kyllä tissiä, mutta me ei ruvettu sekoittelemaan, samantien vaan normimaitoa. Alkuun se valui suusta rinnuksille, kun oli niin outoa, mutta ihan parin päivän jälkeen alkoi paremmin laskemaan.
 
Niin ja siis tissiä syö myös edelleen.
 
Takaisin
Top