Sikiön liikkeet

Tänään tullut ihan järkyttävän kovia potkuja keskelle mahaa viimeisen tunnin ajan. Sillee et pari kunnon potkua sit semmosta pientä möyrinää ja taas oikeen kunnon tömäytykset.
 
Täällä tuntu ruuan jälkeen kunnon voltti ja nyt sit potkia paukuttaa tosi kovaa:D ihana tunne! Varsinkin kun huolettaa toi mun istukka juttu niin ihanaa kun jäppinen paukuttaa menemään:)
 
Täällä makoillaan ja fiilistellään kun meidän jäbä potkii menemään ihan mielettömänä:) välillä koko maha heilahtaa kun jäbä pistää menemään... harmi että mies töissä, sekin tuntis muuten pikku miehen liikkeet!
Mitenkäs muut, joko kaikilla tuntuu elonmerkkejä masussa?:)
Rv 24+3
 
Liikkeitä tuntuu joskus niin paljon, että ihan hirvittää :grin joskus tuntuu, että tyllerö yrittää tulla suoraan nahan läpi, kun vatsassa tuntuu pitkiä raapaisutuntemuksia :hilarious: ihana pieni :Heartpink esikoinen harvoin malttaa odotella vauvan liikkeitä, mutta pari kertaa on nähnyt, kun äitin massu heiluu vauvan liikkeistä. Miehen kädellä puolestaan on hämmentävä ja rauhoittava vaikutus, joten hänkään ei pahemmin liikkeitä ole tuntenut, vaikka itse olen kädelle potkut ja muljahdukset tuntenut jo pitkään.
 
Mikä siinä muuten on että isukilla rauhoittava vaikutus masu vauvaan? Sama meinaan meillä... kumma juttu! Mut sit nää lapset onkin eri juttu, ne saa masu vauvat villiintymään:eek: siskoa potkitaan ja kun siskot kiljasee potkun tunnetuaan niin siitäkös se potkuvimma vasta alkaakin:D eilen 4&5v ”leikki” jäbän kaa jotain 30 min enneku pikkunen kävi päivä unille! Aika söpöä:Heartred
 
Täällä on viimeisen viikon aikana tuntut jo muutamia kertoja, kun vauvalla on hikka. :Heartred Ensimmäisellä kerralla ihmettelin outoa tasaista tökkimistä alavatsalla, kunnes toisella kerralla älysin mistä on kyse. Esikoisella oli odotusaikana tosi usein hikka. :)
 
Täällä tuntuu potkut ja muljahdukset nyt läpi päivän ja satunnaisesti myös yöllä (aiemmin yölliset liikkeet ei ole tuntunu). Rv 25+3.
 
Täälläkin liikuskellaan ahkerasti. Seistessä tai liikkuessa em tunne juurikaan liikkeitä, paitsi jos vauva jysäyttää päänsä / muun kehonosansa rakon päälle. Istuessa tai maatessa lähtee jumpat käyntiin lähes aina :D ihanaa tuntea että tuolla on elämää, rauhoittaa mieltä hirveästi etenkin kun ollaan rytmihäiriöiden vuoksi erityissyynissä :)
 
Meilläkään mies ei oo vielä ehtinyt tunteen liikkeitä ja vauva rauhottuu heti kun mies laittaa käden masulle. Esikoinen ei vielä edes tajua kokeilla mahaa, mutta varmasti ymmärtää, että joku on erilailla. Ja mahassa riemastutaan aina kun esikoinen kiljuu tai riehuu... on kyllä jännä juttu :wideyed:
 
Kaikilla tuntuu jo kivasti liikkeitä :happy: kiva lukea!
Meilläkin tuntuu tosi hyvin ja ihan kuin pikkuiselle ois jo vähän tiettyjä aikoja liikuskella että osaa jo odottaa et kohta alkaa :cat:
Mie vaa niin nautin tästä raskauden ajasta kovasti.:rolleyes:
 
Suoritin aikani kuluksi liikelaskentaa (makoilen vuosikkaan vieressä kun sitä nukutin) ja 15 min aikana vaivaiset 25 potkua:D selkeästi jantterilla on jonkun sortin päivä rytmi, aamulla tulee potkuja harvakseen 12.30-15 on kokoajan buugi päällä, seuraava kreisi bailaus alkaa klo 20 tienoolla ja kestää semmosen 1-1.5h ja jos(vai pitäiskö sanoa kun) oon hereillä siinä aamu 5 tienoolla niin sillon kans pistää parastaan pienen hetken:) muuten yöllä pyrin nukkumaan (mikäli pikku pomo baby=vuosikas) siihen mahdollisuudet antaa enkä ainakaan vielä oo yöllisiin masubileisiin herännyt:wink Voih kun täältä olis tulossa yönsä mukisematta nukkuva tuhisia! Uskaltaako toivoa? Päivällä mulle sen ja sama miten nukkuu ihan vaan siitä pienestä syystä että mä mitään päivälle ehdi nukkumaan...
Voin siis seurustellakin:wink
 
Mä myös toivon, et tää masuasukas ois hyvä nukkuun. Ihan sama vaik valvois koko päivän (mäkään en päiväl ehi nukkua) kunhan yöt nukkuis! Esikoinen ei nukkunu ekaan vuoteen yöllä eikä päivällä enkä oo ees nyt tän liki 3 kk aikana(nyt enää 2-5 herätystä per yö) palautunut siitä rumbasta. Voin ihan rehellisesti sanoo et seuraavaa vuotta ei enää pysty samoilla silmillä mennä tai mielenterveys (tai sen rippeet :joyful:)on iäksi mennyttä...:nailbiting:
 
Nyt pääsi mieskin osalliseksi tätä raskautta, tunti siis ekat potkut masunpäältä:) itse kyllä tuntenut me masunkin päältä jo aikoja sitten...
Paukuttaa menemään niin että koko masu heiluu :)
Rv 26 huomenna
 
Tänään neuvolassa kuunneltiin sykkeitä niin alkuun oli ihan paikallaan hetken sitten alkoi semmoinenkin möyriminen et koko maha heilui ja vähän väliä joku jalka tai käsi tuli näkyviin.. Alettiin jo epäillä et meinaako tuo väkisin änkeä tuosta navan vierestä ulos[emoji23]
 
Joko teillä vauva kääntynyt pää alas? Mulla potkii alamahaan ja kivasti virtsarakkoon että ei oo vielä kääntynyt. Ei tässä vielä kiire silti ookkaan
 
Joko teillä vauva kääntynyt pää alas? Mulla potkii alamahaan ja kivasti virtsarakkoon että ei oo vielä kääntynyt. Ei tässä vielä kiire silti ookkaan
Täällä sama homma, meinaa joskus pissat tulla housuu :grin
 
Mulla ei ole mitään käsitystä vauvan asennosta. Paljon tuntuu liikkeitä ylhäältä, mutta myös rakko saa kyytiä. Ihanaa, kun pikkuinen myllertää :Heartred
 
Tänään lääkärineuvolassa ultrauksessa sanoi että pää on tosi alhaalla, sanoinkin että uskon kyllä kun hikka tuntuu häpyluuta vasten :grin
 
Takaisin
Top