Sikiön liikkeet

Perhosensiipiä/ hipsutusta ja muljahduksia kääntyessä jo rv14+.
Nyt menossa rv18+2 ja muutaman viikon potkinut aina voimistuen. Maha tärähtelee kivasti. :D
Isäntä saanut tutustua vauvaan ihan uudella tapaa ja jutusteleekin jo mahan läpi. Söpöä vaikka vauva viel kuulekaan :wink :Heartred
Potkut tuntuu korkeimmillaan sormenmitan navan alla mutta yleensä alavatsalla.
 
Oon varmaan kuukauden ajan tuntenu jotain pientä epämäärästä hipaisua / ilmakuplan puhkeamista varsinkin iltaisin jos on kunnolla hiljentyny kuuntelemaan. Eilen tuntu jotain monotusta kädelle hetken aikaa navan alapuolella. Silti ei jotenkin oo yhtään varma onko ne tosiaan vauvan liikkeitä. 19+1
 
Nyt pari päivää tuntenut semmosia kunnon tömähdyksiä aina sillon tällöin. Kaippa noiden täytyy liikkeitä olla [emoji23] mutta tuntuu tosi harvoin ja yleensä kerran tai kaks, niin mies ei pääse koskaan tuntemaan...
 
Mulla on pieni ainakin vielä perätilassa niin potkut tuntuu tosi alhaalla :) Toivottavasti kääntyisi vielä ns.oikein päin.

Kyllähän nuo vielä mahtuu heittämään volttia. Ehtii kääntyä vielä monta kertaa :)
 
Meidän pienen liikkeissä on tapahtunut viikossa valtava muutos. Tähän asti ei ole tuntunut juuri mitään, silloin tällöin pieniä hipaisuja, mutta eilen pieni möyrysi ja potki ainakin 20 minuuttia kun yritin käydä nukkumaan. Ei sitten miehen kanssa maltettu nukkua vaan jäätiin tuota ihmettelemään, kun ihan selvästi tuntui kädelläkin. :Heartred

Muutaman sentin navan alle nuo potkut eilen tuntui ja nyt taas tässä töissä istuessa tuntuu lähinnä selkään / jalkoihin päin. Kuitenkin alhaalla vielä.

Nyt rv 19+3.
 
On se paljon pyörinyt ja potkinut, useasti tuntenut päällekin. Mutta aina jotenkin mies onnistunut missaamaan sen. Kun laittaa käden, pieni rauhoittuu ja rupeaa vetelemään sikeitä.

Mutta eilen vihdoin antoi pari potkua myös isällensä. :love017 Kerkesin ajoissa napata miehen käden ja asettaa oikeaan kohtaan ja mies oikein hiljeni näiden kahden töytäisyn äärelle. :happy: Puhui että sai vihdoin high-fiven pojaltaan, vaikka mitä todennäköisimmin jalkahan se siellä viuhui. :grin Sanoi että ei nyt sikiöltä voi odottaa että tietäisi, millä raajalla tämä tervehdys pitäisi tehdä. :grin
 
Meno on yltynyt masussa parin viikon aikana aikamoiseksi, lauantaipäivä oli jo sellaista sarjamonotusta että vähän jo hirvitti et miten villi kaveri sieltä on tulossa :grin Pystyyköhän masuajan aktiivisuudesta jo tekemään jotain päätelmiä esim tulokkaan vilkkaudesta? 21+1
 
Mulla esikoinen oli tosi rauhallii mahassa jopa välillä mietti monet kertat onkohan sillä kaikki hyvin ku ei potkut tunnu oikee ja istukka oli kuitenkin takana.
Pienestä asti hää on ollu motorisesti tosi rauhallii ja ennenkaikkea varovainen ei missää nimes reikäpäässä menossa vaan aina varmistellu että voiko tästä hypätä ja sattuuko se jos hyppää väärin.
Sitten tää viimosin oli mahassa ihan tajuttoman vilkas potki monesti niin että jouduin jopa googlettaa voiko vauva mahassa saada kylkiluun rikki ku useasti kylkiin särki hirmusti se monotus ja tässä oli istukka edessä.
Ja tää tapaus on ollut erittäin vilkas motorisesti mitä isompi keko sen parempi hypätä ja kiivetä ja mitä hurjempi pudotus sen siistimpää kokeilla. Tosissaa hurjat erot noilla lapsilla tiedä sitten onko vaan sattumaa :cat:
 
Täälläkin parin viikon sisällä tullut valtava muutos liikkeisiin, jotka on jo pian kuukauden tuntunut, mutta nyt ne tuntuvat koko ajan selvemmin ja tuntuu aivan oudolta ne hetket, kun pieni nukkuu eikä jumppaa :) Jo pienen pyöriskelykin tuntuu eikä vain potkut On niin menossa kuin liikkeessä mukana ja potkii menemään :) eilen tunsin potkimisen lisäksi käsien liikkeitä, kun kesken potkujen tuntuikin ylävatsalla helliä silittelyjä :Heartred Odotetaan vilkasta tapausta :)
 
Meillä mies tunsi ensimmäiset liikkeet eilen! Koko viikonlopun yritin miehelle huikata tai mennä viereen että tuntisi mutta aina liike loppui ku mies koski mahaan. Mutta eilen illalla kun katteltiin telkkaria ja miehen käsi oli mahalla niin potkas suoraan miehen käteen. Varmaan luuli potkasevansa mun kättä[emoji23][emoji23]
 
Mennään jo 20+ ja edelleenkään en tunne liikkeitä. Esikoisella alkoi liikkeet tuntumaan jo viikoilla 16 vai 17 tjsp. Istukka edessä ja syvyyttä on mihin piileksiä et toisaalta en ihmettele :grin
 
Mulla rv23 ja liikkeitä todella vähän. Ehkä kerran kaks päivässä tunnen jonkun muksautuksen. Tänään ollut taas ilman mitää ja heti huolettaa. Istukka edessä ja selvästi jossain hyvin kaukana sisällä koska myös ultraukset on ollut huonon näkyvyyden varassa. Keskiviikkona taas aika äippäpolille sokereiden takia, pyydän katsomaan onhan kaikki ok vaikka mitään en tunne. Mua kyllä harmittaa tää ihan hirveesti, kahtena edellisenä raskauden aikana tunsin liikkeet jo paljon ennen rv20...
 
Mä kyllä uskon, että se kuinka vilkas lapsi on masussa vaikuttaa myös siihen kuinka vilkas on syntymän jälkeen. Esikoinen viuhto meneen mahassa ihan kamalasti ja se vauhti on kyl edelleen jatkunut. Jo ihan pienen pienenä ryömi menemään kun viimestä päivää ja huusi kun syötävä, jos ei päässy mielestään tarpeeks nopeeta. Nyt ei mahassa(vielä)käy niin kova meno, että jos tämä seuraava olis vaikka rauhallisempi :joyful:

Ja jostain muistan lukeneeni, et lapsi tunnistaa isän ja äidin kädet mahan päältä ja myös äänet tunnistaa. Ja jos oikein muistan niin isä usein rauhottaa lapsia eli sen takia ei välttämättä potki sitä isänsä kättä niin kovasti. Meillä ainakin auttoi kun kovasti potki ja oli jo kivuliasta (loppuvaiheessa osa potkuista miltei sattui) kun mies laski käden mahan päälle. Ja niistä kylkiluiden murtumisesta, kyllä sekin ilmeisesti on mahdollista joskin harvinaista!
 
Meillä isukki saanut masukit rauhoittumaan laittamalla käden masulle, tai viimeistään sitten kun tullut oikein lähelle mylläävää masua ja ilmoittanut vauvalle ette nyt pitää jo lopettaa että äiti saa nukuttua:D hiukan suloista :,)
 
Mulla liikkeet tuntunut nyt noin kahden viikon ajan nyt rv 22+1. Mies ei vielä liikkeitä tunne vaikka kovasti on niitä yrittänyt tuntea. Mulla esikko potki tosi kovasti mahassa vaikka istukka oli edessä niin liikkeet tuntui tosi selvästi. Tosikko oli hiljaisempi mahassa ja istukka takaseinämässä. Esikko vauvana kiihkeämmän luontoinen ja tosikko rauhallinen ja nukkui paljon. Saas nähdä mitä tämän kolmannen kanssa tulee, ei ainakaan vielä liikkeet kovin ärhäköitä ole :)
 
Täällä on just sama tilanne kun Nonnuskalla, eli mä oon tuntenu pari viikkoa selkeästi, mut mies ei vieläkään oo päässy tuntemaan. Liikkeet tuntuu kyl koko ajan vahvistuvan, joten luulis et parin viikon sisällä pääsis hänkin potkuja tunnustelemaan. :) nyt rv 22+3
 
Meillä mies on onnistunut tuntemaan liikkeet vatsan päältä ehkä kolme kertaa (joista yhden juuri äsken!). Usein vauva lopettaa liikkumisen heti, kun mies laittaa kätensä vatsan päälle. Toisaalta mies on kyllä myös aika malttamaton eikä jaksa odotella minuuttitolkulla käsi vatsan päällä.
 
Täällä nyt 20+3 eikä edelleenkään mitään selkeitä tuntemuksia. Jotain pientä muljahtelua ehkä satunnaisesti, mutta ei edes joka päivä.

Eilen kun olin suuhygienistillä hammaskiven poistossa, tuntui muutamia potkun tapaisia - ehkä vauvakaan ei tykännyt toimenpiteestä? :grin
 
Takaisin
Top