Sikainfluenssa

Heippa kaikille!

Minä olen saanut sellaista tietoa tuosta sikainfluenssasta että se ei ole sen vaarallisempi kuin tavallinen influenssakaan. Tämä kertoi mulle neuvolalääkäri. Hän neuvoi ainoastaan pitämään huolta hygieniasta ja silti jos tartunnan saa, niin huolehtii omasta voinnista mm. korkea kuume voi olla kohtalokasta sikiölle ja siksi on ehdottoman tärkeää laskea kuumetta ja juoda paljon vettä. Kunnon lepo jo heti kun oireet alkavat ja lääkitys ehkäisevät jälkitaudit.
Itse en aio rokotetta ottaa kun vaarat sikiölle eivät ole tiedossa ja tutkimukset puutteellisia.
Sairastin jo tavallista flunssaa tuossa koko elokuun ja siitä selvittiin.
Lapset tuovat koulusta kaikenlaista tautia ja olen töissä yrityksessä jossa on työntekijöitä eri euroopan maista ja käyvät jatkuvasti kotimaassaan lomilla joten ehkä sikainfluenssaltakaan en välty, mutta en halua maalata piruja seinille ja yritän huolehtia omasta terveydestäni... vitamiineja ja ravintolisiä popsitaan.
Minunkin pomo (ranskalainen) tuli viime viikolla hirveessä flunssassa töihin (ei sikainfluenssaa) ja olin siitä kiukkuinen, mutta hän onneksi yritti välttää tulemasta lähelleni. Vielä ei ole ainakaan minuun iskenyt.
Vältän myös tervehtimästä kädenpuristuksilla ja pesen käsiä joka välissä.
 
 
Etsin netistä erillaista tietoa possuflunssasta. Melko yllättäviä sivustoja ja tietoja ilmeni.
Kuulemma D-vitamiini vähentää possun saantia.. [:-]

http://www.infosota.fi/2009/09/22/uutta-tietoa-d-vitamiini-torjuu-sikainfluenssaa/

http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1476
 
Hemmetti laskettuaika ens viikolla ja tänään nousi 8 vuotiaalle esikoiselle 39 asteen kuume ihan yks kaks, silloin ei vielä mitään muuta, sitten 1-2 tuntia myöhemmin kurkku kipeä ja päätä särkee ja yskii jonkin verran.
Panadol laski kyllä kuumeen 37,2:een, mutta kyllä nyt oikeasti hirvittää, että saatiinko influenssa perheeseen näin viime metreillä.
Ajatus synnyttämisestä 39 asteen kuumeessa ei oikein houkuttele ja jos sektioon joutuu niin on vissiin huomattavasti riskialttiimpaa kipeänä kuin normaali tilassa.
Terveysneuvonnasta eivät osanneet mitään sanoa, joten nyt vaan sitten seuraillaan tilannetta ja toivotaav ettei tarttuisi minuun.
Poika onneksi ainakin nyt voi ihan hyvin. Lääkkeet tuntuvat auttavan hyvin.

Ja oli sitten nfluenssaa tai jotain muuta niin sormet ja varpaat ristissä toivon etten nyt sairastu.
 
Jaamaria, eihän se olekaan sen vaarallisempi, mutta riskiryhmässä olevat ovat alttiimpia juurikin jälkitaudeille, komplikaatioille, kuten keuhkosairauksille, ja ennenaikaisen synnytyksen riski on suuri.

Itse silti olen sitä mieltä, että rokotetta en varmaankaan ota. Kuulinpa viikonloppuna, että vietin tuossa keväällä yhden päivän samassa tilassa (huoneessa) sen Suomessa ensimmäisenä tautiin tutkitusti sairastuneen pojan kanssa, ja siitä jokunen hetki myöhemmin tältä pojalta tartunnan saaneen tytön kanssa muutaman tunnin. Enkä usko, että itse kyseistä tautia olen ehtinyt sairastaa :D

Joten JOS nyt vielä tuo jostain muhunkin iskee, niin sitten se on "3rd is the charm" tai huonoa tuuria - onneksi laskettu on niin lähellä, että voin hyvällä omalla tunnolla jäädä sairastamaan jo pienempienkin oireiden aikaan.

pp09, toivottavasti teillä vaan joku muu pöpö siellä jyllää, paranemisia pienelle potilaalle ja vastustuskykyä muulle perheelle! :)
 
Takaisin
Top