Sf-mittojen vertailua

Tänään lääkärineuvolassa rv 37+0 mitaks saatiin 27cm ja lähete ultraan kokoarvioon...vauva kyllä jo ihan alhaalla mut mikähän käppänä sieltä on tulossa? :D
 
Ja mulla taas toiseen suuntaan; tänään 38+5 ja mittana 38,5 cm. Käppänä ei ole, neuvolan tätikin sanoi, et eiköhän tää oo jo ihan syntymää vaille valmis, koko on sellainen et lopun kasvun voisi hoitaa kohdun ulkopuolellakin...

Viime viikon kokoarviossa siis 3,8kg, mut mitään puhetta käynnistyksestä ei ollut, koska ei ole lääketieteellistä tarvetta näillä viikoilla.
 
Voi Unppa kun pieni masu sulla! Oliko nyt sitten kasvu edellisestä mittauksesta tipahtanut käyrällä alemmas vai onko koko raskauden mennyt noin pienenä?
 
Aluks meni alakäyrällä ja siitä tasasesti tippunu. Mutta kasvanu koko ajan kuitenkin omalla käyrällään..en nyt jaksa vielä huolestua, viimeks rv29 ultrassa poju vastas hyvin viikkoja kooltaan :)
 
Rv38+0 ja mitta 29cm eli alakäyrän alapuolella. Terkka ei sanonu tästä yhtään mitään? Joka kerta ollut eri mittaaja ja viimeks terkka unohti mitata sen. Aina kuitenki vähän alakantissa ollut. Ja painoarviossa lääkäri sanoi että pikkuruinen vauva tulossa. Ei kukaan ole huolestunut joten mitäpä suotta. Minä ja mies ollaan kuitenkin pitkiä (minä 173 ja mies 186) mutta eiköhän vauva ole just sen kokoinen kun on tarkoitus ollakin :)
 
Tänään kävin äitiyspolilla ultrassa sen paikoilleen jumahtaneen sf-mitan vuoksi. Kaikki näytti kuitenkin normaalilta, tämänhetken painoarvio vauvalle 3100g ja viikot siis 37+5. Ihan keskikokoinen vauva tulossa. Kohdunkaula 2cm ja pehmentynyt, ulkosuu sormelle auki. Gynekologi arveli, että vauva on viime viikkoina laskeutunut, kun sf-mitta ei ole kasvanut. Oli kuulemma jo varsin alhaalla. Nyt vaan ootellaan spontaania synnytyksen alkamista :)
 
Jännää :P Itekkin haluaisin vielä ultraan tai edes jollekkin joka osaa paikat kattoo! No kattoo ne sitten kun synnytys alkaa ;( tänään viikkoja tasan 37 ja "tyhjän päälle" kun istuu eli esim pöntölle niin hirvee paineen tunne jysähtää...
 
Wautsi Jemmu mikä maha :grin onko neuvolasta sanottu mitään tuohon sf-mittaan vai onko vatsa kasvanut tasaisesti omalla käyrällään? :)
 
Ja mä luulin et mul on iso maha :O sf oli nyt 36+2 35cm..
 
Imme: Oon muutoinkin seurannassa äitipolilla niin siellä sitten ultraavat. Tällä viikolla painoarvio tosin oli jo 3150 g

waiting4miracle: Sää vaan kuvittelit :p
 
Ja mie ihmettelen että mitenkä miun mahaan ees sopii vauvaa :O Maanantaina ois neuvola, katotaan onko masukki paisunu yhtään. Epäiöen kovasti että ei :sad001
 
Eilen neuvolassa 37+1 sf-mitta oli 32cm. Tasasesti on kasvanut ja pojan pitäis olla ihan normaalikokoinen. Syntymäpainoarvio viimesessä ultrassa (yksityisellä) oli 3400g, jos poika syntyy siis laskettuna aikana. Kelpaa mulle :happy:
 
Ihanaa Jemmu että joku on mennyt mun ohi! Mulla samoilla viikoilla 35+4 sf 38.
Kasvanut koko ajan kuitenkin tasaisesti omalla käyrällään alusta asti ja rv 27 tarkistettu paino ja vastasi täysin viikkojaan. Vauvan peppukin tuntuu tossa navan vieressä ja ylämaha ihan tyhjä mutta maha vaan pullottaa hirveesti eteenpäin. Itestäkään ei tunnu et ois iso vauva kun ei oo missään vaiheessa ahdistanut henkeä tai ees sattunut kylkiluihin. Kaikki kivut mitä on on tuol alapäässä.. :rolleyes:
Ja oon ite aika lyhyt 164cm ja lyhyt selkä että jos ois jätti vauva ni ahdistais varmaankin ylämahaa/kylkiluita.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kanssa tyhjä tila tuossa rintojen alapuolella ja vauvan peppu tuntuu sitten keskellä mahaa. Sf-mitta tekee kyllä rajun käännöksen ylöspäin tuossa viimeisimmässä mittauksessa vaikkakin on kulkenut yläkäyrän yläpuolella koko ajan....

Vaikka esikoinen painoi 4330g niin sf mitta ei ollut noin iso, mutta en tiedä voisko se edessä oleva istukka nyt sitten entisestään isontaa tuota mittaustulosta...

Noh, ei auta kuin toivoa ettei tulis yli viisi kiloista pikkujättiä :D
 
Eilen rv.39+1 neuvola ja sf 34cm, joka on sama kuin rv.38+0 neuvolassa. Täällä ei vauva ole vielä laskeutunut eli peppu edelleen tosi ylhäällä :sad001 Täytyisi saada laskeutumaan jotta pääsisi tosi toimiin...
 
Takaisin
Top