Seksielämästä

Mie oon käsittäny vaan että ei oraaliseksiä ja yhdynnässä käytettävä kondomia jos on vielä jälkivuotoa juuri sen tulehdusriskin takia... Ellei oo lääkäri määrännyt toisin. Eli tarvittaessa liukkarilla kosteutus ja kondomi ja puhtaaksi pestyt kädet?
 
Ei kai sekään suoranaisesti kiellettyä ole mut vieraiden bakteereiden joutumista alueelle olis hyvä välttää kunnes jälkivuoto on ohi. Toisethan tosiaan suosittelee että yhdyntöjä ei jälkivuodon aikana harrastettais ollenkaan ja eihän oraaliseksistäkään taas sylki päädy sisään jos ei sitä vie jollain sisään? Nää on taas näitä omantunnon ja -tuntemusten asioita... Toisethan aloittaa jo parin päivän päästä synnytyksestä kumin kanssa ja varovasti, toiset odottaa kieli pitkällä et jälkitarkastuksessa saa luvan vaik sen ajan saaminen kestäiskin, toisia taas ei vielä puol vuotta synnytyksen jälkeenkään vois vähempää kiinnostaa koko seksi...
 
Ite oon kyllä odottanut jälkivuodon loppumista. Ihan sen tulehdusriskin takia ja mua ainaki ällöttää harrastaa petipuuhia vuodon aikana.. (Eikä mieskään siitä välitä.) Kai tää avioliitto elämä on tehnyt tehtäväsä, eikä 6-8vk tee vaikeaa tämmösessä tilanteessa :D Tais se 2kk hujahtaa muutenkin ennen tätä aamua :p
Kyllähän sitä "paluuta normi arkeen" odottaa kun halut ja paikat on kunnossa.. :)
 
Joo no se onneks kyllä vähenee ja viimeset viikot on niukkaa ja ruskeaa.. Että ehkä suihkuseksiä jopa kehtaa harrastaakin :grin
 
Noh, kai se on vaan kokeiltava ^_^ lähinnä mietin että miten nuo haavat vatsan sisällä "kestää", mutta jos ne kesti jo heti leikkauksen jälkeen lääkärin paineluja ja kohdun tyhjennystä (joka teki hem***tin kipeää!!), niin eiköhän ne kestä pientä peittojen heilutustakin ;D
 
Moikkis! Täällä sitten uskaltauduttiin kokeilemaan iltasella "aikuisten leikkejä" synnytyksen jälkeen, josta nyt siis oli eilen se 2 viikkoo aikaa. Jälkivuoto aikalailla loppu,

Huvittava tilanne sinäänsä kun toi mies ehti ensin asian ääneen sanomaan, että miten olis, uskaltaisinko mä jo kokeilla... :D Itsehän olin ajatellut samaa tässä jo hetken aikaa. Mua hiukan arvelutti kysellä miestä niihin puuhin kun se jälleen kerran "joutui" kätilöä avustamaan ja näki varmaan IHAN KAIKEN synnytyksessä. Samoin kävi esikoista synnyttäessä.

No, onhan tässä yhdessä ehditty kaikenlaista kokemaan reilu viiden vuoden aikana, niin sit toisaalta nää lasten syntymät on vaan tehny meistä läheisempiä ja seksikin on jotenkin vapautuneempaa, parempaa jopa kuin ennen lapsia. Ja voin kertoa että hyvältä tuntui, ei sattunut mihinkään vaikka mullekkin repeämä tuli + kymmenkunta tikkiä synnyksessä. Ilmeisen hyvin on paikat parantuneet. Kumi+liukkari oli tietty kuvioissa mukana. Limakalvot on toooosi kuivakat imetyksestä johtuen ja kumi nyt on vähän pakko olla tulehdusriskin ja senkin takia ettei ihan kuitenkaan olis tuommonen pikkukääryle suunnitelmissa taas :D

Että näin. Ajattelin kertoa näitäkin kuulumisia, täällä kun varmaan moni aihetta pohtii. Ensisynnyttäjät varsinkin :)
Pelko pois, kyllä se siitä suttaantuu synnytyksen jälkeenkin kunhan vaan antaa itselleen aikaa parantua ja menee omien tuntemusten mukaan. Miehet kyllä ymmärtää kun vaan puhutte keskenänne aiheesta :)
 
:D ohho, oot ollu aika rohkea! Itellä kun oli tikit niin mul meni vissii kk kunnes pystyin istuu normaalisti..
Mut siis mahtavaa että paluu arkeen on alkanut! :)
 
Eevi: Siis ei mulla esikoisen synnytyksen jälkeen olis moinen onnistunu, meni varmaan 2kk ennen ku uskalsi ees yrittää mitään :p Nyt oli kaikin puolin helpompi synnytys, vaan repeämä ja vähän tikkejä jotka mun mielestä on jo sulaneet kun ei niitä ainakaan tunnu. Mut sanotaanko näin että yhtä paljon se silti taas jännitti niinku olis ekaa kertaa ollu asialla :wink Mut onneks voi luottaa omaan kumppaniin 100%:sti. Elämä hymyilee taas pikkuisen enemmän :wink
 
Eevi: Siis ei mulla esikoisen synnytyksen jälkeen olis moinen onnistunu, meni varmaan 2kk ennen ku uskalsi ees yrittää mitään :p Nyt oli kaikin puolin helpompi synnytys, vaan repeämä ja vähän tikkejä jotka mun mielestä on jo sulaneet kun ei niitä ainakaan tunnu. Mut sanotaanko näin että yhtä paljon se silti taas jännitti niinku olis ekaa kertaa ollu asialla :wink Mut onneks voi luottaa omaan kumppaniin 100%:sti. Elämä hymyilee taas pikkuisen enemmän :wink
 
Siis hohhoijaa... Tuo nyt sitte on tossa kahteen kertaan, kiitos puhelimen. Ja mää en saa pois tuota toista. Pyh ja pah. Sorry :D
 
Joo ei nää ole niin justiisa :wink Mä olin kans ihan puulla päähä lyöty kun tokasta ei tarvinu tikkejä ja kaikki muut ihanat jutut jäi kokematta, et kuinka nopeesti palautu! :)
Mulla tosiaan tehtiin pieni viilto että tuli vähä nopeemmin maailmaan. Siitä sitte peräsuoli meni jotenki kramppi tilaan, kun vessassa käynti pelotti kun vatsa kovalla yms. Luultiin eka peräpukamiksi ja "niitä" hoidettiin rasvalla. Ei tietty auttanut ja vain kipu kakkosella käydessä oli yhtä helvettiä ja veren vuoto suureni. Sit pääsin keskussairaalaan jossa todettiin että peräsuoli on mennyt kramppi tilaan ja aiheuttanut haavaumia.. NOH, tuonne noin sitte laitettiin 2 ruiskua botoxia rentouttamaan (juu muut laittaa sitä huuliin :D) voin kertoa et eka kerta kun suunnilleen itkin kivusta. Siitä se sit jollaa helvetin kalliilla rasvalla ja niillä ruiskeilla parani.. Ja aikaa oli vissii menny 6kk synnytyksestä, kun ei ollu enään oireita.
Vähä jäi pieni pelko tuostakin, mutta toinen tuli silti tehtyä ja nyt kolmaskin :D
(Niin ja kaikki ensisynnyttäjät, toi on tosi harvinaista! Nou hätä!) Suosin silti kaikille tikatuille luumun syöntiä yms millä vatsa 100% toimii :D
 
Eilen tapahtui ihme, ku peitto heilui piiiitkästä aikaa. Tänään myös. :) Taitaa se puolisokin haluta, et pikkunen syntyis pikemmiten :D Jospa se tästä edistyis...
 
Meillä kokeiltiin ensimmäistä kertaa tasan kaksi viikkoa sektion jälkeen. Vähän teki jälkikäteen kipeää, mutta ei pahasti. Enemmän pelkäsin sitä kohtutulehdusta. Nyt sitten taas eilen ja tänään uusiks (3 vkoa mennyt) ja hyvin sujui ^_^
 
  • Tykkään
Reaktiot: TMJ
Mä ehdotin isännälle viikko sitte kun oli laskettu aika, mutta totes "herranjestas, ei nyt aleta liiottelee näitten sun ässies kanssa! Katotaa sitte taas 4 kuukauden päästä synnytyksestä, jos vaikka sit synttärilahjaksi!" :grin On se aika ihana :love2 Se on joskus sanonu, että ei hän halua loppuvaiheessa mitää harrastella kun pelkää sen pienen puolesta että ei edes pysty keskittymään kun miettii vain sitä :grin Käy kyllä mulle, ei onneksi ole meijän avioliiton tärkein asia :) Kyllähän se välillä naurattaa kun miettii että olen 24v, kohta kolmen lapsen äiti, 5.1 vuoden ollut naimisissa ja makuuhuoneen kuulumiset on nämä :grin Mut mä olen ajatellut, että 30 vuotiaana ollaanki sit taas uus-nuoria kun vanhin lapsi jo 11v :)
Älkääkä ajatelko et oon joku tylsä kukkahattu-täti, oon oikeesti aika rempseä ja menevä tyyppi joka on kolunnu kylät ja baarit läpi 14vuotiaasta asti :grin Nyt vaan on tällänen rauhottumisen kausi elämässä :)
 
Meillä on miehen suhtautuminen ollut kanssa aika kielteinen petihommiin. Ilmeisesti sitä ahdistaa iso maha ja vauva pyörimässä siinä välissä.. :grin Itse olisin kyllä aika pitkälle voinut peittoja heilutella, mutta nyt viime kerrasta on aikaa! Ja nyt sitten ihan lopussa ei oo kyllä paljoo itteäkään haluttanut kun liitoskipuja on ja muutenkin toi alapää tuntuu siltä, että en sinne mitään ylimäärästä halua. Saas nähdä sitten kuinka pian sitä uskaltaa/haluaa/pystyy synnytyksen jälkeen peittoja heiluttaa. Kaikki aikanaan. Onneks sitä läheisyyttä voi osottaa muillakin tavoilla. Vaikka kieltämättä odotan kyllä jo seuraavaa kertaa. :p
 
Itse onnistuin saamaan kohtutulehduksen varmaan jo sairaalassa. Sitten olinkin koko ajan tosi kipeä ja mul oli koko ajan sellainen tunne et nyt kaikki ei kyl ole kuosissa. Minua ei uskottu neuvolassa et on kohtutulehdus.
Kolmen viikon jälkeen marssin kättärille jossa totesi at et selkee kohtutulehdus. Sain kovat antibiootit siihen vaikka imetin tytärtämme. Tästä olen podin aikalailla huonoa omaatuntoa. Et... Jos saisin valita seksin ja pidättäytymisen välilt niin valitsisin jälkimmäisen. Meil meni varmaan joku 3kk ja oli kyl ihan sellainen fiilis, kun olisi uudestaan neitsyt.
 
Nää seksihommat on kyllä niin yksilöllisiä..kätilötuttu kertoi kuinka oli synnyttäneiden osastolla yllättänyt pariskunnan täysaktista - päivää synnytyksen jälkeen! Joillakin on hiukka kiirus..:rolleyes:
 
Takaisin
Top