Seksielämästä

:D onhan se alakautta synnyttäneelle melkoinen mullistus xD Nooooh, onneksi ne paikat palautuu suht kivasti :D Meillä tainnu aina mennä se 6-8vk synnytyksestä, ennen kuin peitto heilunut.. Jälkivuoto kestäny suunnilleen tuon aikaa ja ite oon aika tarkka ettei tule mitää turhia tulehduksia.. Toki ei sitä aikasemmin tehnyt edes mielikään :D
 
Täällä kyllä heilutellaan peittoa edelleen n. kerran viikossa.. Mun harvemmin tekee edes oikeastaan hirveesti mieli mut miehen iloks jos ei muuten :D ja yleensä kun aletaan puuhiin niin siinä kohtaa kyllä herää munkin halut :wink Hyvää asentoa on vaikea löytää kun toi vatsa alkaa olee jo niin iso ja tiellä ja lonkkakivut häiritsee asennon vaihtoa. Mut toisaalta ei se aktikaan kauhean kauan kestä kun seksiä on tosiaan vaan n. kerran viikossa :D
 
Noi asennot on kyllä vähän rajalliset tässä vaiheessa ja mieskin jo odottaa että milloin päästään taas vanhan seksin ja asentojen pariin, tosin niin minäkin :wink

Meillä minimi on ollut koko raskauden ajan 3-4 krt/vko..viikonloppusin helposti parikin kertaa päivässä. Seksi on yksi ainoista asioista, jotka enään tässä muuten lihoneessa, turvonneessa ja inhotavassa olotilassa jaksaa piristää, joten loppuun asti vaan täysillä kun ei sitten tiedä millon sitä pystyy seuraavan kerran synnytyksen jälkeen :S

Osaako jo synnyttäneet sanoa, että kauanko meni ennen kuin "oli valmis" seksiin synnytyksen jälkeen??
 
-Eevi- : Joo mä vähän epäilen, että se peiton heiluttelu ei ole ihan ekana mielessä, vaikka tällä hetkellä sitä niin kuvitteleekin :grin Vaikka tuollainen muutaman viikon viivästys edelleen tuntuu suorastaan piinaavalta. Minkäs tekee, kun kotona paljastelee, Jenni Pääskysaaren sanoja lainatakseni, kreikkalaisen jumalan näköinen mies :laughing002:p Okeei tää selibaatti saattaa pikkusen liiotella, varsinkin nyt kun mies on päättänyt kasvattaa movember-viikset, voi yökkis...
 
Miten teillä, jotka ootte aikasemmin synnyttäny se palautuminen ja seksin paluu tapahtu henkisellä puolella..? Siis kun jos siinä hormonit heittelee eikä välttämättä pysty nukkuun kovin hyvin ja voi olla alakerta jollain tapaa hellänä.. niin sanotaan vaikka sen 6-8vk jälkeen ku vuoto alkaa olla ohi, niin tekikö jo mieli? Kostuko normaalisti ja tuntuks se samalta ku ennen..? Vai pitikö totutella uudenlaiseen/ erilaiseen seksi/haluelämään?
 
No kyllä siinä mieli jo teki, vaikka en edes ole mikään suuri haluinen.. Kyllähän ne paikat hitusen löysät on vanhaa verrattuna :D Mut kyllä ne siitä pikkuhiljaa kiinteytyy :) Eikä mitää liukkareit ole tarvinu käyttää :) ..toki ne paikat kuivemmat vähän on, mut hyväl lämmittelyl hyvä tulee :wink Mä kyl ite vaan valitettavast en ole ekan synnytyksen jälkee hommast nauttinu niin paljon kuin ennen. Mulla kyllä jouduttiin "korjaamaan" peräaukon sulkijalihasta synnytyksen jälkeen, joka kuulemma saattaa aiheuttaa tunnottomuutta.
 
Ja ei ole itel ainaka niin villiä tuo seksielämä xD Johtuuko jo "tylsästä" avioliitosta vai mistä ;D Toki pienet lapset väsyttää ja välil menee myöhään kun esikoinen lopettaa sängystä ravaamisen.. Mut se siitä muotoutuu varmaan jokasella omanlaiseksi :)
 
Meillä meni varmaan kans about toi 6-8 viikkoo synnytyksestä ennen kuin uskaltauduttiin kokeilemaan aikuistenleikkejä. Mulla olis tehny mieli jo aiemmin ja vuotookaan ei ollu mut ei vaan kertakaikkiaan uskaltanut. Mullekkin tuli siis imukuppisynnytyksen vuoksi melko juhlallinen määrä tikkejä alakertaan ja pelotti ihan pirusti eka kerta synnytyksen jälkeen. Sitten kun viimein uskallettiin kokeilla niin kaikki meni hyvin :D Liukkari oli menossa mukana juu mutta muuten seksi tuntui ehkä jopa paremmalta kuin ennen synnytystä. Jälkeenpäin naurettiin miehen kanssa yhdessä, että kylläpä vaan tuli nuoruusvuodet ja se kuuluisa "eka kerta " mieleen kun kumpaakin tietty jännitti että millasta se sit onkaan tuo synnytyksen jälkeinen eka kerta. Henkisellä puolella mulle ehkä haastavinta alkuun sit oli sekin että osasin unohtaa sen äiti-roolin hetkeks ja olla ihan vaan nainen ja nauttia! Tuoreena äitinä sitä koko ajan kuitenki kuunteli ja mietti että onkohan sillä vauvalla nyt kaikki hyvin vaikka toinen oli tyytyväisenä sängyssään maha täynnä nukkumassa. Piti siis opetella antamaan huomiota ja läheisyyttä myös sille puolisolle taas vaikka olisikin tuntunut siltä että päivän läheisyysannos on jo täytetty kun vauvassa on niin kiinni. Tästä riittäis paljonki juttua mutta puhelimella ei jaksa näpyttää :D Jatkoa seuraa joskus.
 
Kiitos vastauksista :) ei kuiteskaan tuon kauempaa...eniten jännittää, että pysyykö "paikat suht entisellään" :S
 
Mariya, ite olen ainaki huomannut, kun muistan paikkojen tuntuneen löysemmiltä ekoina kertoina, mutta nykyään en edes muista millaset ne on ollut ennen lapsia xD Enkä itseäni pidä mitenkään "löystyneenä" :D ..eli kai ne suht hyvin palautuu! :D
 
Ärg!! Aina mä unohan jotain.. Piti viel lisätä, että on ne paikat millaset vain, niin kyllä molemmat "elää niiden mukaisesti" ja kumpikaan tuskin kaipaa vanhaa tilannetta :) Mahdolliset muutokset johtuu kuitenkin lapsesta ja onneksi luonto on järkänny asian niin, että isä ja äiti elää luonnollisesti muutosten mukana :)
 
Kiitos vastauksista, kiva lukea näitä :) Kyllähän sitä varmaan sit oppii elämään tosiaan muutosten mukana!
 
Mua enemmän huolestuttaa se että mies haluis katella alapäätä kun vauva syntyy :S mä sanoin ihan suoraan että se viel kyllä seksihalut häneltä moneks vuodeks mut ei meinaa uskoa mua. Olen kyllä laittanut hänet viereeni istumaan ja ollaan katottu ihan synnytysvideo youtubesta, joka ei siis jätä mitään arvailujen varaan.. Ja silti hän haluu katella mun alapäätä... Välillä on tullut sillanen olo et haluunko häntä edes mukaan synnytykseen :D Kun mä en halua että hänenkin pää on siellä alapäässä muiden joukossa vaan haluun että hän keskittyis ennemmänkin muhun ja mun kipuihin... Mutta voi olla että synnytystilanteessa hänenkin mielensä muuttuu :D
 
S_uski: Mä olin päättänyt että esikoista synnyttäessä mies istuu tasan tarkkaan tiukasti siellä meikäläisen pääpuolessa koko ajan. No, kas kummaa... Luonto päätti tehdä synnytyksen hiukka hankalaksi meillä ja yhtä äkkiä kuulin kuinka kätilö sanoo miehelle että tuleppa pitämään tuota toista jalkaa apuna.. Eli mies oli sit kuitenkin "aitiopaikalla" näkemässä valitettavasti kaiken. Ei se kyllä mitenkään hänen seksihaluihin vaikuttanut :D Eikä mokoma edes pyörtynyt vaikka yleensä melko herkkävatsainen onkin. Korvaamaton tuki ja apu hän mulle oli, vaikka tavallaan joutuikin semmoiseen tilanteeseen mihin en ehkä alunperin häntä halunnut. En kyllä olisi osannut kuvitella synnyttäväni ilman häntä. Jotenkin se oli tosi yhdistävä kokemus... Mehän se pieni ihminen otiin saatu aikaiseksi joka sieltä sitten tähän maailmaan syntyi. Semmoinen kokemus aiheesta mulla :)
 
:DD voi meitä synnyttäjiä! Mä sanoin miehelle ihan samat sanat, että pysyy sielä meikäläisen pään puolella :D Eikä se onneksi sielä pällistelemässä ollutkaan, vähän taisi kurkata.. Mutta nyttehän se on sanonut, että vikaa kertaa kun sinne mennään niin hän kyllä kattoo paljon tarkemmin mitä sielä oikein tapahtuu! Sanoin passittavani sen sieltä salista pihalle jos menee leikkii kätilöö sinne alapäähän xD (tiedän ettei se sinne pälyilemään mene, vaikka nyt vitsaileekin) Noi meijän synnytykset on kyllä ollut muutenkin niin koomisia, että huh huh :D Toinen luki ilta-lehteä tyynen rauhallisesti ja piti ihan passittaa antamaan käsi mitä puristaa, kun spinaalia laitettiin selkärankaan :D ..luuli vissii olevasa tiellä jos on siinä vieressä kokoajan.. Siinä sivussa naureskeli meikäläisen ilokaasu-höyry jutuille :D
 
Nii ja meillä muuten myös tuntu yhdistävän. Jotenki se suhtautuminen/luotto siihen toiseen vielä vahvistui :) Mies siitä itse vielä laitteli tekstaria kun olin osastolla (liekö sitte varpajais juoman tulosta :wink )
 
Kato pakko siitä synnytyksestä on luoda paniikkia, tavalla tai toisella :D mut en mä kyllä usko että mies haluu ainakaan koko operaatiota katella, saattaa kurkata uteliaisuuttaan.... Mut olenpahan varoittanut häntä että näky tuskin on mitenkään "kaunis", vaikka synnytys nyt ei kuitenkaan rumakaan asia ole =)

Kaverilla kävi niin että oli kieltänyt miestään kurkkaamasta ja mies oli kurkannut kuitenkin ilman että mun kaveri huomas mitään... Mies kertoi sitten mun kaverille parin kuukauden jälkeen synnytyksestä että oli kurkannut kun ei ollut uskaltanut aikasemmin kertoa mitään :D
 
Olisin kysynyt jo aiemmin synnyttäneiltä, että kuinka nopeasti palasitte seksin pariin?
Kun usein toitotetaan, että pitäisi odottaa jälkivuodon loppumista, mutta se tuntuu aikas pitkältä ajalta :S
onko tulehdusriski tosiaan niin korkea?

Alkaa sektion jälkeiset kivut hellittämään ja seksihalut alkaa olemaan jo aika kovat :)
Tosin en sitten tiedä kuinka hyvää se tekisi näin vajaa pari vkoa sektion jälkeen sekä leikkaushaavalle ym.avatulle mahalle sekä sitten ajatellen tota jälkivuotoa....ehkä hölmö kysymys, mutta en haluaisi ottaa mitään riskejä parantumisen kannalta ^_^
 
Takaisin
Top