Satakuntalaiset mammat

Me varmaan joudutaan hankkimaan vaunut kirpparilta kun on niin hintavia uusina, joten ei hirveesti sitten varmaan pysty valikoimaan. Oon ihan rakastunut Emmaljungan mondial -mallin ruskeisiin vaunuihin (http://www.whwatts.co.uk/images/products/zoom/1373038679-54795600.jpg) ja tollaset haluaisin (miten voi olla noin täydelliset! :Heartred) mutta tuskimpa kirppareilla vastaan tulee. Mulla on vaan pari peruskriteeriä nyt, ihan ehdottomasti isohkot ja samankokoiset pyörät, inhottavia sellaset pienet pyörivät! Toisena kriteerinä se, että ovat tukevat ja massiiviset, vähän tommoset vanhanaikasen näköset. :)
 
Täällä sitä taas Porin naisten ja lastentalossa oleskellaan levossa.
 
Halienkeli, en ole enää. On kertynyt viikkoja niin paljon että nyt olen kotona ja yritän ottaa rauhallisesti. Rv35 asti sain estolääkityksen supisteluun.

Eikä ole kipeitä supistuksia ollut tai säännöllisiä estolääkityksen aloittamisen jälkeen. Ensi viikolla Poriin äitiyspolille sain tarkistuskäyntiä varten ajan. Sitten on jo rv35 menossa hyvää vauhtia eli seuraavan kerran kun osastolle niin olen synnyttämässä. :)
 
Tervehdys satakuntalaiset mammat! Yksi samaa sorttia ilmoittautuu joukkoon mukaan! La kesäkuussa juhannuksen tienoilla ja nykyinen asuinsijainti on Pori. Ensimmäinen kolmannes alkaa olla takana ja pahoinvointi senkun jatkuu. Tuli lapsen kanssa jo tarkastettua tuo Lasten ja Naistensairaalakin toissaviikolla, hyvältä paikalta vaikutti. Aika sellainen uutuuden karhea vielä!

Jännä seurailla milloin toiset rientää jo synnytyssaliin. Pidän peukkuja täällä pystyssä! :)
 
Täällä alkoi tänään virallisesti äitiysloma. :)

Tervetuloa joukkoon mukaan Maameli. :D
 
Näin nopeasti se aika vaan menee. :)

Tavaroitakaan ei olla tänne vielä edes ehditty kummemmin hankkimaan.
 
mull on noin 4 viikkoa töitä jäljellä, ku on tuo uuden vuoden viikko lomaa. 20.1. olis viimeinen työpäivä. :) Vähän alkaa tuo esikoisen kantaminen oleen epämukavaa... Muuten vointi on ollut ihan hyvä.
 
Mites jakselette? Itsellä olis ennen joulua viel pari päivää töitä. sit takas töihin loppiasviikolla. Siitä sit 2,5 viikkoa töitä ennen äippälomaa. Ihmeen hyvin oon jaksellut, välttynyt suurimmilta murheilta. :)
 
Eilen käytiin tarkistamassa, että menikö lapsivedet. Ei menneet, joten pääsin kotiin.

Selvästi on synnytystä edeltäviä kipuja havaittavissa. Supistelu on kyllä oikeastaan melkein hävinnyt tai siirtynyt alaselän puolelle menkkasäryksi.

2vk tässä olen ollut äitiyslomalla. Kovasti odotellaan pienen saapumista luoksemme. Toki nyt hän saisi malttaa vielä 1.5vk masussa. :)
 
Ihan siltä varalta, jos ette ole tietoisia niin Poristakin nykyään löytyy Aktiivinen synnytys -yhdistyksen paikallisjaosto ja tapaamisia eri aihepiirien parissa. :) Teemana syksyllä ollut mm. eri kivunlievitykset synnytyksessä, lääkkeettömät kivunlievitykset, synnyttämään huonon synnytyskokemuksen jälkeen jne.

Myös Imetyksen tuki ry:n imetystukiryhmää löytyy niin Porista, Eurajoelta kuin Raumaltakin Satakunnassa. Eli jos aihepiiri kiinnostaa tai koette tarvitsevanne vinkkejä, apua tai vertaistukea niin sinne vaan, kaikki ovat tervetulleita tapaamisiin. :) Sinne voi mennä vaikka vauva ei olisi vielä syntynytkään. :)
 
Muokattu viimeksi:
kiiamaria, kylläpä se onneksi on jo hyvillä viikoilla, ettei sen puolesta haittaa vaikka syntyiskin. Ja vaikka olis jo synnytystä edeltäviä kipuja voi mennä yliajalle. Ei noista pikkuisista tiiä koskaan. :) Oikein ihanaa loppuodotusta ja joulua! :)
 
Tsemppiä vaan loppuodotteluun! :) Olen aivan tunnelmassa täällä mukana.
Vielä on pitkä aika ennen kuin alkaa oma äitiysloma. Täällä yritetään kovasti töissä jaksaa mutta raskaus on teettänyt niin hurjaa pahoinvointia ja päänsärkyä että ollaan vauvelin kanssa joudutta vähän saikkua ottamaan. Joulumurkinoiden puputusta vaan meneillään posket pullottaen! :D

Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
28.12 Lapsivedet meni aamulla klo 10.15, klo 12 3min välein säännöllisesti supisteli. Klo 13 saavuttiin SatKuun. Tuolloin olin auki 2 sormelle ja pääsin synnytyssaliin. Klo 15.30 5cm, klo 16.10 jo 8cm. Aukesin niin nopeasti, että synnytin ilokaasun voimalla klo 17.10 pienen pojan. Rv37+0, 2774g, 47cm & 33cm pipo.
 
Ensisynnyttäjäksi erittäin nopea synnytys. :D Ei jäänyt traumoja. Pari tikkiä tuli ja yksi nirhauma.

Tänään kotiudutaan pojan kanssa. Päästään aloittamaan vuosi 2016 perheenä kotona. :Heartred
 
Onnea Kiiamaria!! :Heartred Joko sinne on ne jumppapallot saatu synnytyssaliin? Vanhat hävitettiin muuton yhteydessä ja uudet on ollu tulossa kohta vuoden.
 
En osaa kyllä jumppapalloista sanoa yhtään mitään. Oli niin nopea synnytys, että ehtinyt kuin saada kuumat tyynyt lievittämään sekä ilokaasua. :)

Päästiin pienen pojan kanssa tänään kotiin. :D ♡
 
Täällä yks ihan alkuvaiheessa oleva äiti kyselee!
Onko joku käynyt yksityisellä varhaisultrassa? Minkä hintanen Porin alueella?

Miten SatKs noi ultrahommat? Tuleeko lähetteen jälkeen kutsu vai varataanko ite? :)
 
Täällä yks ihan alkuvaiheessa oleva äiti kyselee!
Onko joku käynyt yksityisellä varhaisultrassa? Minkä hintanen Porin alueella?

Miten SatKs noi ultrahommat? Tuleeko lähetteen jälkeen kutsu vai varataanko ite? :)

Onnea raskaudesta!

Varhaisultrasta yksityisesti ei oo tietoa. Äitipkl:lle tulee kirjeellä aika alkuraskauden ultraan ja rakenneultraan varataan aika alkuraskauden ultran yhteydessä.
 
Takaisin
Top