Satakuntalaiset mammat

Minä olen Raumalta.

Meillä on remontti menossa meidän makuuhuoneessa ja ennen sitä ei oikein voi käydä ostamassa pinnistä tai hoitopöytää, kun tilaa minne ne laittaa ei ole. Yhdistelmävaunut ja turvakaukalo + isofix on hankittuna sekä hieman vaatteita.
 
Täällä olis kans yksi porilainen äippä. Toinen raskaus siis tämä ja La 20.3. Eka ultra käyty ja siellä kaikki hyvin, toista ultraa joutuu vielä hetken odottamaan. Hankinnat on kaikki jo valmiina mitä nyt tuplarattaat varmaan joutuu hommaamaan kun esikko vielä niin pieni kun toinen syntyy et tuskin jaksaa vielä pitkiä matkoja kävellä.
 
Ei onneks tarvi kauheesti hommata mitään uutta kakkoselle, ainakaan isoa tavaraa. Oon miettiny tarvisko tuplarattai ostaa, ehkäpä pärjäis ilman. Kaippa ensin katotaan pärjätäänkö. Viel olis puoltoista viikkoo rakenne uä:aan. Potkut onneks tuntuu jo hyvin. Onko teillä paljon kavereilla tai muilla läheisillä lapsia? Lähinnä sillä kysyn, et onko vertaistukea saatavilla?
 
Mites teillä jaksellaan? Itsellä vointi hyvä. Liikkeet tuntuu hyvin. Nyt viikkoja on 20+3, ylihuomenna olis rakenneuä. *♡*
 
Meillä on sukuun juuri syntynyt yksi pienokainen ja itse saan tammikuussa (toivottavasti) tämän meidän esikoisen. Ja ihan maaliskuun alussa tulee sukuun taas lisää pienokaisia, toki heille nämä ovat jo toinen ja kolmas lapsi, niin ei heistä sillä tavoin tukea tässä raskauden aikana oikein ole. Sitten 2vk oman laskettun ajan jälkeen on yhdellä työkaverilla laskettu aika, jonka kanssa ollaan oltu nyt vähän enemmän tekemisissä, vaikka hänellekin tuleva lapsi on toinen. :)

Hyvin täällä jaksellaan, kovasti potkii vauva. Lähes koko ajan tuntuu pientä liikettä olevan. Tänään poksahti rv26. :smiley-bounce013 Miten muiden raskaudet etenee? :)
 
Hyvin kans jaksellaan.. Vaavikin on päivisin kovin aktiivinen.. Saanut siis yöt nukkua rauhassa.. Ainakin toistaiseksi :D Tällä hetkel menos 26+3 .. Tänään olis luvas lääkärikäynti.. Meillä kans sunnuntaina oli veljen tyttären ristiäiset :) Ei oo sit serkuksil kauheesti ikäeroa, ku tammikuus o LA :)
 
Käytiin tänään rakenneuässä, siellä kaikki hyvin. Painoa 356g. Sukupuoli jätettiin vielä arvoitukseksi. Seuraava neuvola olis sit 2 viikon päästä.
 
Hyvin jaksellaan. Rv 26+4. Mahan kasvukin kai alkaa kiihtymään nyt. Painoa tullut 10 kg.:eek:Liikkua olen jaksanut joka päivä. Koirien kanssa lenkit ja sitten jumpissa käynyt. Nyt olen syyslomalla ja kun palaan töihin olisi enää n. 6 viikkoa töitä ennen äitiysloman alkua. o_O Vähän olen jo hankintojakin vauvalle tehnyt, mutta koitan välttää turhaa rahantuhlausta. Luulen, että kaikki välttämätön kuitenkin on jolla periaatteessa pärjäisi kun nyt vielä äitiyspakkaus tulee. Mitään hoitotarvikkeita ei muuten ole hankittuna. Voisi kytätä vaippatarjouksia ja ostaa paria eri merkkiä. Osan hankinnoista meinaan kyllä jättää vauvan syntymän jälkeiseen aikaan. Esim sitteri, kantoliina, rintapumppu yms. Koska varmuutta tarpeelle ei ole. Ostettiin jo kesällä alesta prio happy vaunut ja prio primo kaukalo+adapteri ja odotan jo innolla vaunulenkkejä.:grin

Olin sokerirasituksessa mutta se piti keskeyttää koska olin pyörtymispisteessä tunnin päästä litkun juotuani.:eek: Uudestaan en kyllä aio mennä, koska ikä muutenkin ainut peruste.

Mulla on aika vaihtelevat olot synnytyksen suhteen. Välillä mietin, että mihin olen pääni oikein pistänyt että en minä osaa synnyttää ja välillä on luottavainen olo että kyllä kaikki hyvin menee. :rolleyes:

Mulla on melko pieni vertaistukiverkosto. Tosin siskolla on vähän minun jälkeen la, mutta asuu toisessa kaupungissa. Enemmänkin voisi ystäviä olla joiden kanssa lätistä raskaudesta ja vauvoista. Kun ei sitten taas kaikkien kavereiden(=lapsettomien) kanssa voi koko aikaa raskausvaivoista puhua. :grin

Onko muilla tiedossa hyvin hoitoapua arkeen vauvan syntymän jälkeen? Meillä on isovanhempien tilanne sillä tavalla heikko, että apua on hankala saada. Täytyy katsoa miten välit lähentyy muihin sukulaisiin ja saisiko jostain sukulaisesta isovanhemman "korviketta".
 
Hyvin täälläkin jaksellaan, niiiin seesteistä raskausaikaa että ihmetyttää.. :) Toivottavasti mennään näin sitten loppuun asti..:grin Mulla on paino noussut myös tuon kymmenisen kiloa, mutta ei se kuulemma muiden mukaan kauheesti näy kun menee jotenkin niin tasasesti pitkin kroppaa..Hyvä mulle! :grin
Hankintoja on tullut tehtyä, lähinnä neutraalin värisiä vaatteita, muutamia käyttötavaroita jne. Vaunut, kaukalo, sänky ja muuta "tilpehööriä" on..Sain edullisesti kavereilta...öööö kai osa sitten jääkin sinne tammikuun puolelle alemyynteihin. laughing7

Olin myös n. pari viikkoa sitten sokerirasituksessa ja arvot olivat ok, ei hätää..Ei tullut mitään tuntemuksia siitä ällöstä litkusta. :wink

Mulla on tosi hyvä tukiverkosto, osa on toki lapsettomia, osalla jo montakin lasta ennestään ja muutama tuttava on raskaana samaan aikaan. Jokaisen kanssa tulee lätistyä milloin mitäkin ja joko ihan raskaudesta/tuntemuksista tai sitten lapsiperheen arjesta... :)

Meillä myös tulee ongelmia hoitoavun suhteen kun toisen puoliskon vanhemmat asuvat kauempana ja minun puoleltani ei olekaan kuin yksi ainut isovanhempi elossa. Kai sitä apua sitten löytyy tilanteessa kuin tilanteessa...:Heartred
 
Meillä hoitoapua on ihan kiitettävästi. Anoppi asuu lähellä, oma äitini vähän kauempana, mutta auttaan kyllä. Ystävillä on lapsia, mutta tuntuu, että elämä on jotenkin kiireistä tällä hetkellä ettei ehdi niitä nähdä. Toisella siskolla on yksi lapsista saman ikäinen lapsi kuin mein esikoinen.
 
Yksi satakuntalainen odottaja lisää ilmoittautuu! :) Esikoinen tulossa, LA 13.4. RUhun vasta kuukauden päästä, mutta kovasti odotellaan jo että sinne päästäisiin! Mukava kätilö oli ekalla kerralla ultraamassa, toivottavasti tulis toisellakin kertaa sama tai ainakin yhtä mukava. :) Oon kauhee jännäodottaja ja kaikki maholliset asiat jännittää, paitsi synnytys! :hilarious: Ehkä siihen on vielä niin paljon aikaa etten ole kerennyt sitä vielä jänskättämään...
 
Tervetuloa :joyful: Mä voi sanoa että nyt kun laskettuun aikaan on alle 3 kk niin on ajoittain alkanut tulemaan pikku paniikki synnytykseen liittyen. Mutta ei se auta se panikointi kyllä se lapsi jotenkin ulos tulee. :nailbiting: Tää vauva on arvoilta kilon kokoinen nyt (rv 27+4) ja kyllä aikamoinen muljaus käy mahassa päivin ja öin. Koko maha vain vyöryää kun vauva kääntyilee ja liikkeet näkee ihan vaatteidenkin päältä. :grin
 
Mä olen ikävä kyllä jo nyt SatKussa. Meidän pieni on päättänyt syntyä jo nyt. Kortisonia ja estolääkitystä olen saanut.
 
Olen ollut täällä nyt vuorokauden. Onneksi supistelu on loppunut lääkityksen myötä kokonaan. Ainakin hetkellisesti. Ei ihan vielä saisi syntyä, kun on vasta rv27+4 menossa.
 
Hyvä et on supistukset loppunu ainakin nyt toistaiseksi. :) toivotaan kyl et vauva pysyi vielä hetken aikaa mukavassa kohdussa. :)
 
Olen ollut täällä nyt vuorokauden. Onneksi supistelu on loppunut lääkityksen myötä kokonaan. Ainakin hetkellisesti. Ei ihan vielä saisi syntyä, kun on vasta rv27+4 menossa.

Minkäslainen tilanne nyt on kiiamaria? :)
 
Olen eilen päässyt kotiin sairaalasta. Nyt otetaan rauhallisesti kotona maaten. Oli eilen kohdunkaula palautunut 2.4cm ja napakasti kiinni, kun perjantaina aamulla kohdunkaula oli vaan 1.8cm. :)

Eikä ole supistelua ollut.
 
Unohdin ihan viime viikolla päivittää kuulumiset. Eli kohdunkaula oli palautunut 3.6cm ja sain liikuntaluvan. Eikä ole kivuliasta supistelua ollut. Vauvakin painoi jo 1.5kg. Ensi viikolla on taas tarkistuskäynti kohdunkaulan tilanteesta.
 
Hyvä että kaikki on taas hyvin :)

Onko teillä muuten minkämoiset vaunut mietittynä/hankittuna tulokkaalle?
 
Takaisin
Top