Salaisuus julki!

Mä kerroin mun äidille ja oletan että se on kertonut myös iskälle, Tai no ennemmin se on varmaan sanonut että "mähän sanoin". On kuulemma tiennyt jo pidemmän aikaan kun olen ollut niin väsynyt ja nuutunut :wink On kyllä ollut vähän pöhkö olo kun on nähty kun se on varmasti ollut niin selvää mutta mitään ei ole sanottu :wink Miehen vanhemmat ei vielä tiedä.
 
Minusta tuollainen "kyllähän me jo tiiettiin" kommentti on maailman ärsyttävin. Ihan kun sillä vähäteltäs koko asiaa. Muutama vuos sitten ostettiin miehen kans talo, eikä mun isälle kerrottu mitään kun muutenkin niin vähän tekemisissä. Ei siis ollu mitään järkeä siitä ihan asiakseen soittaa kun muutenkaan pietä yhteyttä. No tottakai se oli sen jostain sukulaiselta kuullu, ja sit olevinaan soitti ihan niitä näitä ja sano että kylläpä hän ties että ollaan talo ostettu. Äitilläkin on olevinaan aina jotain etiäisiä kaikesta, vaikka mun mielestä pitää vaan aina päästä yrittää pätemään joka tilanteessa. Oon varmaan kamala noita-akka kun ajattelen näin, toki on ihanaa se jos on läheisissä väleissä vanhempien kanssa ja äiti vaistoaa että jotain on tekeillä. :)
 
Ninna, onhan se totta että ensin vois kyllä vaikka onnitella. :wink En mä silti tiedä onko siinä paljon vaistoamista jos nukahtaa sohvalle kesken joka kyläreissun :D Ja tukka pystyssä ottaa vieraita vastaan kun on just yrjönnyt kaiken mitä mahassa oli. Ja meinaa oksentaa kun lapsi kakkaa vaippaan :D Ja sit muka on ihan normaalisti, hihih.
 
Mun anopinkin reaktio oli että no eipä ollu yllätys, ei onnittelun onnittelua. Muut kun kaikki sanoi että ihanaa ja onnea, mut tollanen tokasu on niin sen tyylistä, enpä hältä enempää odottanutkaan.
 
Pöh. Olipa nuiva kommentti sun anopilta, Femi. Hyvä sentään, että muut ovat osanneet iloita puolestanne ja osoittaa sen myös. :)
 
Tympeitä tommoset reaktiot, kyllähä se mukavammalta tuntuu ku onnitellaan ja näytetään ilo.. :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä jännittää... Huomenna nt-ultra 8.00... Jos kaikki on siellä ok, niin sitten pitäisi kertoa tulevalle isosiskolle. Mietin, että josko kävis huomenna lounastauolla etsimässä jonkin ihanan siskolahjan, jonka voisi antaa paljastuksen yhteydessä.
 
Masc, mä veikkaisin et miehes sisko on kateellinen.. :D

Femi, jo oli pöhlö kommentti :eek:

IHANIA reaktioita uutisiin :D

Täällä kerrottiin viikonloppuna miehen suvun puolelle, anoppi itki onnesta ja appiukko meni sanattomaksi. Anopin äiti itki myös ja heti oli töppösiä ja tumppuja rupeemassa kutomaan. Kaikki muutkin tosi ilosia ja onnellisia. Miehen täti kiljas "raskautetuille naisille löytyy istumapaikkaa!" kun en ollut vielä istunut mihinkään :D
Äiti ja isä kertoivat isän vanhemmille tänään, kuulemma iloisilta olivat kuulostaneet. Tosin ei oo oma hupelin vielä mitään piipannut :wink josko asiaa täytyy joko -a) sulatella tai b) levittää niin et koko kylä ja kaupunki ja kohta koko soomi tietää :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Minäkin mielenkiinnolla odotan mitä kommentteja tästä saadaan. Sisko kysyi edellisestä raskaudesta suoraan oliko vahinko, vaikkei todellakaan ollut. Yllätyin myös että yksi ystävistäni tokaisi että oliko suunniteltu. Miehen veli eikä hänen kihlattunsa onnitelleet millään tavalla. Katsoivat vaan ultrakuvia hiljaa.

Ja muutama vuosi sitten kun mentiin kihloihin vaan muutaman kuukauden yhdessäolon jälkeen niin appiukko kyllä onnitteli mutta anoppi oli ihan hiljaa. Meidän tytöllä on myös vähän erikoisempi nimi niin anoppi ei myöskään sanonut tytön nimeä ääneen ensimmäisinä kuukausina vaan puhui aina "tytöstä". :D
 
Meillä anoppi totes ekana et nyt hää alkaa tuntee ittensä jo vanhaksi, 49 täyttää tänä vuonna siis.. Kyl varmaan on tiedostanu et jos ite lapset tehny nuorena nii Mummiksiki pääsee sit suht nuorena :wink vaikka varmaan ei ehkä odottanu meiltä uudestaan näin äkkiä vauvauutisia vaan siltä miehen isosiskolta.. :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mua pelottaa kertoa mun muutamalle kaverille ,joilla ei ole vielä lapsia ja käyvät vaan bailaamassa joka viikonloppu, he suhtautuvat aina kaikkiin jotka odottaa että "oli varmaan vahinko" tai jos odottaa toista tulee vaan kommentteja että "loppuuko rahat? ET vissiin töihin halua mennä?"(jos on vielä hoitovapaalla) todella ärsyttävää ,en jaksais yhtään kettuilua, ite kun oon tosi innoissani ja onnellinen tästä toisesta pikkuisesta, arrggh. Joo kivoja nämä kaverit:D on siis toki niitäkin jotka iloitsevat ja onnittelevat asiasta mutta aina muutama löytyy joilla on omat "kivat" mielipiteet asiasta.huoh.
 
En tykkää siitä että jotkut sanoo että kyllä sä sitten ymmärrät kun sulla on lapsia. Mutta kyllä mä ainakin tajuan nyt että ennen tuota pojua munkin ajatukset oli tosi erilaisia, vähän hävettääkin miten pöhkösti on ajatellut. Että menee varmaan heilläkin sen piikkiin että ei ole lapsia itsellä. Tosi harmi silti että saa ilouutisille huonon vastaanoton.
 
Eilen saatiin tosiaan nt-ultrassa hyviä uutisia ja tänään kerrottiin sitten esikoiselle, että hänestä tulee isosisko. Mua oikeasti vähän jännitti, koska tytär ei ole koskaan ollut sellaista "Uuuu! Kaikki vauvat on ihania!" -tyyppiä, mutta neiti oli uutisesta onneksi iloisesti yllättynyt; naureskeli ultrakuvien pienelle päällään seisovalle apinalle ja iloitsi siitä, että hän, tuleva pikkusisarus ja molemmat isoisät voivat sitten aina juhlia yhdessä, kun kaikille täyttävät pyöreitä vuosia aina samana vuonna. Esikolle siis tulee ensi vuonna mittariin 10 ja isoisille 70 vuotta. :)

Oli myös jännä huomata, kuinka tärkeää miehelle on päästä kertomaan uutiset omalle perheelleen. Hän sanoi esikoiselle, että on hienoa, että tämä iloitsee tulevasta sisaruksesta, mutta että toivoo, ettei tytär vielä kertoisi asiasta kenellekään ennen kuin olemme kertoneet asiasta kaikkein lähimmille, eli isovanhemmille ja tädeille perheineen. Mies sanoi myös, että hän haluaa olla se joka kertoo asian omille vanhemmilleen ja sisaruksilleen eikä halua tehdä sitä puhelimitse vaan ehdottomasti kasvotusten. Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä anoppilaan syömään ja kertoa samalla uudesta tulokkaasta.

Itse kerroin omalle isälleni tänään puhelimessa, kun hän sattui soittamaan illalla ihan vain kuulumisia kyselläkseen ja tiedän, ettemme tapaa vähään aikaan livenä, kun hän viettää kesää mökillä vielä seuraavat 1,5 kuukautta. Hän oli selvästi yllättynyt mutta myös liikuttunut; onnitteli kovasti ja kehui hienoja uutisia. :)
 
Mielenkiinnosta kyselen millä viikoilla olette kertoneet raskaudesta ns. ulkopuolisille? :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Työkaverit sai tietää joskus rakenneultran jälkeen kun pomo hinkui kertoa ja muille sit ku vauva oli syntynyt. Lähimmät sukulaiset tiesi.
 
No mun ei oo tarvinnu iha hirveesti harrastaa kertomista ku kaikki on nähny selvästi jo..

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Me ei olla kerrottu vielä muille kun mun pomolle ja se oli ihan innoissaan ja onnitteli. Mulla alkaa parin viikon päästä loma ja sen aikana meil on sikiöseulonta niin sit ku palaan lomalta niin aateltiin kertoo. Sitten on viikkojakin yli 16. Muistan kun esikoista odotettiin niin anoppikin vaan sano että jaa. Oltiin kyl miehen kans tosi pettyneitä kommenttiin.
 
Meidän ei pitäny tästä ennen nt-ultraa huudella, mutta nyt tietää molempien lähimmät ystävät (osa ystäväpariskuntia) ja kaks mun työkaveria sekä mun sisko. Sille oli ihana kertoa! :Heartred Vaikka ultra on vasta 5.8. niin viikonloppuna ajateltiin kertoa molempien vanhemmille, ei yleensä nähdä niitä saman pöydän ääressä niin nyt on vaan liian hyvä tilaisuus. :grin Niin ja saunaan ja uimaan mennessä tätä kumpua olis pikkusen hankala yrittää piilotella :p
Tiedän että molempien äidit tulee sekoamaan (positiivisesti) täysin :excited001:dance018 koska tämä molemmissa perheissä eka lapsenlapsi. Mun täytyy olla varmaan aika jyrkkäsanainen sitten kun se hössötys alkaa, Ei kiitos, ei haluta nimiehdotuksia, syömisohjeita tms. :wink
Apua, jännittää kyllä että kerrotaanko turhan aikasin!
 
Takaisin
Top