Sairaalakassi

Niitäkin on sairaalassa,sekä myös saippuoita ym. (Ainakin täällä). Pakko ei ole olla oikeastaan mitään.

Itselläni oli esikon aikaan liikaa :D nyt otan itselleni vaihtovaatteet,saippuat,hammasharja,kampa ja tahnan sekä imetysliivin ja rintakumin.Puhelimenlaturi.
Vauvalle kotiutumisvaatteet. Ne on ne mun pakolliset vaikka mukaan tulee kyllä varmasti muutakin.

Lista on myös valmiina johon kirjoittanut jos tulee äkkilähtö niin mies osaa kyllä lukea mitä sinne laitetaan
 
Ei kannata pyyhettä ottaa. Hygienia syistä on hyvä vaihtaa aluks joka pesun jälkeen pyyhe. Sairaalassa kyllä on niitä. :)
 
Kunhan mulla on kännykkä(kamera) ja huulirasva mukana niin oon tyytyväinen:)
Mies sit voi tuoda loput vauvan synnyttyä, enkä sinne sairaaalaan mitään ihmeitä kaipaa, oman imetystopin :)
 
Nyt taitaa olla aika alkaa pakkaamaan kassia valmiiksi, kun ylihuomenna tulee 34+0 täyteen. Luulen että vielä on muutama viikko jäljellä ennen synnytystä, mutta ei missään nimessä päästä rv 40+0 asti. Onpahan edes jotain sitten mukana jos vaikka tuleekin äkkilähtö tällä kerralla :p
 
Mä näin unta että lapsi syntyi parin viikon päästä.. :eek: Toivottavasti ei ole enneuni, koska nyt on vasta rv 33+3.
 
Karolina, ihan mielenkiinnosta kyselen kun omaa synnytystäni mietin, että minkä perusteella voi "tietää" että tulis ennen laskettua? :) Musta ois jotenkin kivempi synnyttää toukokuussa, mutta voihan se mennä reilusti kesäkuunkin puolelle :D Ja kassin pakkaan vasta kun äitiysloma alkaa.
 
Mä pakkailin jo kassiin sellaisia tavaroita, jotka voi jo pakata, kuten imetysliivit ja imetystoppi, lakuja ja luumuja, alushousuja. Tein myös postit-lapulle listaa, että mitä sinne sitten täytyy vielä pistää.

Kamera mietityttää, kun on tottunut kuvaamaan järkkärillä, niin ei tahtois ottaa "huonolaatuisia" kännykkäkuvia, mut en kyllä halua ottaa niin arvokasta kameraa sairaalaan mukaan. Taitaa olla siis isukin tehtävä ottaa kamera mukaan ja viedä se sitten aina kotiin käyntinsä jälkeen. Ja täytyy sitten vaan tyytyä niihin kännykkäkuviin, joita ehkäpä tulee muutamia otettua :wink
 
Agronomi, Olen itse ollut keskoskaapissa ja molemmat veljeni tulivat myös ennen laskettua, ja oma esikoiseni syntyi 39+1. On vaan ollut sellainen tunne, ettei tyttökään anna odotella yli lasketun..tietty nyt sitten menee reippaasti yli kun pääsin sanomaan :smiley-bounce012 Noh, katsotaan kuinka käy, itse veikkaan että Tytti syntyy heti toukokuun puolivälin jälkeen :) Onko teillä muilla jotain tuntumaa milloin teidän h-hetki voisi olla? Hauskaa olisi arvailla!
 
Mä veikkaan, että tulee muutamaa päivää ennen laskettua. Mitään perusteluja mulla ei kyllä ole. Minä ja mun veli ollaan molemmat synnytty vasta reippaasti lasketun jälkeen mutta sen perusteella mitä äitini on kertonut lasketunajan arvioinnista silloin kun mua odotti niin en olis niin varma yliaikasuudesta :D
 
Ei mitään hajua millon poju aattelee syntyä! Äiti synnytti meitä etuajassa ja yliajalla, joten ei voi siitä johtopäätöksiä vetää kun muutenkin meidän raskaudet on ollu ihan erilaisia. Mutta jos pitäisi veikata, niin ehkä toukokuun puolella :) (kun la 3.6)

Kyllä minä ainakin järkkärin otan sairaalaan, kun en huoli muita kuvia. En tiiä vielä meinataanko perhehuone ottaa, mutta voihan se mies sitä kameraa kuletella jos ei perhehuoneessa olla. Ja apua eihän mulla ole vielä mitään imetyshommiakaan hankittuna :eek: Tulis tyhjä laukku jos alkaisin pakkailemaan :D
 
Sama juttu täällä kuin agronomilla, ei minullakaan ole vielä mitään imetysliivejä yms. Ajattelin että kun tästä viikon päästä jää äippälomalle niin sitten on aikaa hankkia. :joyful:
 
Täällä on kanssa alkanut ko. laukun pakkaus mietityttämään. Sen verran olen saanut konkreettisesti aikaiseksi, että mielestäni sopivan kassin olen etsinyt kaapin perukoilta sekä tehnyt listaa, mitä sinne pitäisi pakata. Itsekin taidan komentaa miehen ottamaan järkkärin mukaan, niin saa parempilaatuisiakin kuvia. Vieköön sen sitten mennessään kotia, kännykkäkameralla varmasti pärjää lopun sairaala-aikaa :)

Mullakaan ei ole imetysliivejä vielä edes olemassa. Niiden kanssa olen pähkinyt, ostaako nyt ja luottaa siihen, että mahtuvat vai hankkiako vasta synnytyksen jälkeen. Kaveri kertoi käyttäneensä ensimmäiset viikot kotona ihan h&m:n imetystoppia eikä imetysliivejä ollenkaan. Oli kuulemma miellyttävämpi vaihtoehto, kun eivät hanganneet tai kiristäneet. Ajattelin itsekin muutaman tuollaisen hankkia, kun nyt on kuitenkin kesäaika käsillä. Luulisi, että tulisi käytettyä.

Oletteko muuten miettineet mitä vauvalle päälle kotiutuessa näin kesäaikana?
 
Minäkin kuulisin mielellään mitä olette ajatelleet vauvan päälle sairaalasta lähtiessä.:)
 
Mahtaiskohan lämpimällä ilmalla riittää body+potkarit+neuletakki ja fleecepeitto päälle? Jos on viileämpää, ni täytyy varmaan pukea vielä kevyesti topattu haalari. Autossa on kuitenkin lämmin, varsinkin jos aurinko pääsee paistamaan.
 
Ostin sellaisen fleece-haalarin jossa on windstopper. Sinne alle puen vain bodin, paidan ja lämpimä sukat. Ja tietty myssy päähän :happy:
 
Mulla on kaapissa odottamassa body,pipo,sukkahousut sekä esikoisen ajoilta oleva fleece haalari. Toivottavasti kaukalopussia ei tarvita, sitä käytettiin esikoisen automatkoilla ja silloin oli helmikuu :-)

Itse kassia ei ole pakattu, mutta olen kyllä jo miehelle näyttänyt mitkä vaatteet sitten tuo jos en jostain syystä ole niitä ehtinyt pakkaamaan ;-)
 
Eipä sinne sairaalaan kyllä paljoa tarvitse mukaan näin uudelleen synnyttäjänä, kun ajattelin poistua heti kun saan vain luvan :) ja kyllä niillä kaavuilla pärjää. Mies tuokoon lisää tavaroita jos pitää jäädä ja jotain puuttuu. Peseytymisvälineet ja voiteet jne tietty tulee pakattua ja se parempi kamera.

Suunnitelma menee uusiksi, jos varataan sektioaika perätilan vuoksi.
 
Onko jo pakattu? Täällä ajattelin tänään ryhtyä sitä pakkailemaan. Oletteko laittaneet vauvan kotitulovaatteet eri kassiin, jonka mies tuo ennen kotiinlähtöä (esim. hoitopaikka) vai kaikki samaan?
 
Miä en kyllä pysty edes pakkaamaan kun lähes kaikki tavarat on sellasia mitä tarvii päivittäin. Turha niitä on vielä kassiin laittaa. Lista on kyllä tehtynä, että on sitten helppo äkkiä pakata. Pojun vaatteet laitan autoon, niin kulkeepahan mukana. Muutenkin otan aika vähän tavaraa mukaan niin en osaa vouhottaa tuon kassin kanssa :D
 
Mä ajattelin tänään ostaa evästä kassia varten (jotain pähkinöitä ja miehelle ainakin energiajuomaa). Listaa olen tehnyt ja mieskin tietää mistä se löytyy jollei ole mitään pakattu kun lähtö tulee. Vauvan kotiintulovaatteet aion tänään laittaa valmiiksi kun niitä mies ei kuitenkaan osaa valita "oikein" jos vaikka tämä epäilty raskausmyrkytys oikeasti johonkin kehittyy ja joudunkin osastolle tai käynnistykseen.
 
Takaisin
Top