Sairaalakassi

Mäkään en oo viel kassia pakannu. En oikein tiedä mitä siihen nyt laittais kun tosiaan suurin osa tavaroista on sellasia mitä tarttee joka päivä. Vois ehkä kirjoittaa listan ja sen avulla pakata kun lähtö on lähellä.

Eväät pitäis hankkia valmiiks. Pähkinöitä, protskupatukoita, ehkä urheilujuomaa, kuivattuja hedelmiä, karkkia... Tollasia oon miettiny hankkivani.

Vauvan kotiutumisvaatteet pakkaan erikseen ja laitan sen kassin kaukaloon odottamaan. Ei tartte isimiehen ottaa stressiä vaatteista
:)
 
On pakattu molempien kassit. :) Idun kassi menee autoon viikonloppuna kun saadaan farkku siivottua ja sinne telakko+kaukalo. Jos muistan oikein niin kasseista löytyy..

Sairaasta oletan, että saan vaatteet siellä olemista varten ja tarvikkeet siellä eloa varten (toivotaan perhehuonetta). Lapselle kotiutumiseen en ota mitään vaihtovaippoja yms. matkaan, koska kotimatka on lyhyt.

Minun kassista löytyy:
-tabletti
-pari laturia ja powerpankkia (molemmat saa ladattua puhelimia)
-trippejä ja proteiinijuomia
-pari suklaapatukkaa minulle ja miehelle omat lempparikarkit
-parit housut
-parit paidat
-imetysliivit
-shampoo ja hoitoaine
-crocsit
-äitiyspakkauksen nännivoide (epäilen kyllä että saa myös sairaalasta)
-hammasharja + tahna lisätään myöhemmin

Idulle (isommat ja pienemmät):
-parit bodyt
-yhdet housut ja potkuhousut
-sukat
-tumput
-hattu
-collegehaalari
-viltti
-tutti ja ketju
-harso
 
Hei, hyvät eväät, fitnessmamma :) kiitos vinkistä, taidan napata ostoslistalle.. Taitaa itelle ainakin makonen maistua, ku tää loppuraskaus menee vallan ilman mitään sokeria..
 
Ai niin, pakkaan kassiin varmaan ainakin yhden harson ja siihen sitten vauvan tuoksua ja harso koirille nuuskittavaksi ennen kotiutumista. En tiiä onko sillä mitään merkitystä, mutta ainakin omia hermoja rauhoittaa kun koiratkin "saa tiedon" että nyt on Sintti syntynyt. :D Jos unohdan harson toimittaa kotiin miehen mukana, ei maailma siihen kaadu. Ajatus edes hyvä. :grin

Mä aattelin tyytyä sairaalavaatteisiin. Otan ainakin imetysliivit mukaan + ainakin yhden imetyspaidan, käytän jos käytän. Omia crocseja/tai muita sisäkenkiä suositteli useampi kaveri mukaan otettavaksi.

Mä niin toivon, että sairaalassa menee vaan sen pakolliset pari päivää. Onneks asutaan sen verran lähellä, että voidaan kotoa käydä kontrolleissa jos tarve on.
 
Täällä on vauvan osalta pakattuna ja itselle ostin matkakoon pesuaineet,hiusharjan,hammasharjan&tahnan. Muuta en sitten tarvikkaan. Crocsit,puhelin,laturi sit napata matkaan mukaan :)
 
Mulla on kassin pakkaus aloitettu, mutta nyt muuton takia kaikki tavarat on siellä sun täällä. Samoin vauvan vaatteet on pakattuna pahvilaatikoihin, eli niitä en pysty nyt laittamaan valmiiksi. Molempien kassien pakkaaminen on ohjelmassa heti ensi viikolla, kun lauantaina saadaan tuotua tavarat uuteen kotiin. Jos nyt sitä ennen päättää syntyä, niin kai ne tavarat jostain repästään ja saa mies etsiä vaatteet vaikka äitinsä kanssa :) nyt 35+6
 
En ole pakannut. Pessimistinä ajattelen ettei ole tarve kun käynnistykseen kuitenkin mennään sovitusti niin ehdin tulla tavarat kotoa hakemaan:) samalla salaa toivon että kassin pakkaamattomuus käänteisesti "tekisi tilanteen" että lähtö tuleekin yllättäen, eikä mitään valmiina:smiley-angelic006:joyful:

Mutta en m paljon mitään sinne mukaan tarvitse, mieskin ne pystyy keräämään.
 
Täällä on ollut pakattuna nyt jonkin aikaa. Sisältää pientä purtavaa ja juotavaa itselle ja miehelle, hygieniatarvikkeet, käsi- ja huulirasvan, hiusharjan, kirjan, imetysliivit + liivinsuojat, muutamia omia sukkia, villasukat sekä lököhousut kotiintuloa varten, juomapullon, pokkarin, kännykän laturin ja kuulokkeet sekä pienen rievun, jonka annan miehelle etukäteen matkaan koirien nuuskittavaksi. Myös neuvolakorttia säilytän nykyisin tuossa kassissa. Lähdön hetkellä pitäisi koettaa napata mukaan sitten vain puhelin itsessään.

Vauvan kotiutumisvaatteet odottaa omassa kassissa turvakaukalossa, ne saa mies tuoda tulessaan hakemaan.
 
Ainiin juomapullo pitää ottaa matkaan! Käyrillä ollessa ärsytti jo suunnattomasti kun sairaalassa oli niitä pieniä mukeja, sehän on kerrasta tyhjänä.

Hiusharja puuttuu! Lisäksi kuulokkeet löytyy repusta, mutta niille tuskin tulee tarvetta ellei joudu sitten aiemmin sairaalaan.
 
fd4a472e1115bf1c4e016fd18b0db4aa
tällaista listaa olen kaavaillut. Hieman pitää toki tarkemmin miettiä mitä vaatteita ja naposteltavaa ottaa. Vauvan kotiintulovaatteet on katsottu valmiiksi.

Vauvan tarvikkeet tulee autoon valmiiksi eri kassiin, jonka mies voi sitten tuoda.

En ole vielä pakannu, mutta jos tuossa parin viikon päästä alottelis... :)
 
Mäkin olen noita Crocseja kyllä miettinyt. Pitäisi vaan melkein käydä uudet ostamassa, kun noita olemassa olevia en kyllä viitsi sairaalaan ottaa.. Rintakumit puuttuu nekin tuosta mun kassista, pitäisi muistaa keitellä ne tuttien kanssa ja muistaa heittää sekaan.
 
Rintakumit puuttuu nekin tuosta mun kassista, pitäisi muistaa keitellä ne tuttien kanssa ja muistaa heittää sekaan.
Minä olen laittanut sen varaan, että sairaalassa on rintakumeja. Lisäksi niitä myydään kaupassa eri kokoja niin toivon, että joku sairaalassa kertoo minkä kokoiset tähän talouteen pitäisi ostaa mikäli niitä tarvitsen.. :shy:
 
Mä luotan kanssa, että sairaalasta löytyy rintakumeja jos niille on tarvetta. Kotona on valmiina odottamassa, mutta kyllä nyt sairaalassa ollessa pitää sellainen sieltä saada.

Samoin en aio pakkailla vaippoja mukaan, sillä niitäkin saa sairaalasta ja kotimatka on niin lyhyt, että ei tällä välillä voi tarvita vaippaa vaihtaa kun lähtiessä huolehtii että vaippa on kuiva/puhdas.
 
Sairaalassa ollessa sieltä saa kyllä kaiken tarvittavan. Tutinkin saa sieltä.. Eri asia tietty, jos haluaa käyttää omia juttuja :)
 
Minä pakkasin omia sukkia ja alushousuja, löysät ja viileät haaremihousut, yöpuvun, imetyspaidan, -liivit ja suojat, rintakumit, ristikkolehden ja 2 aikakauslehtiä, hygieniatarvikkeet, kuivattuja luumuja, puhelimen laturin ja musiikkilaitteen +kuulokkeet.

Omat vaatteet otan mukaan, koska ne kaavut oli aamutakin kanssa kuumia, eikä ilman takkia kehdannut paljoa kulkea :p
 
Ei kannata näköjään pakata kassiin etukäteen evästä. Heikkona hetkenä ne herkut näköjään häviää sieltä :p Vaikeeta keksiä muuta kun sokeripitoisia syötäviä..
 
Juu suklaalevy tuli syötyä. Melkein kaksi viikkoa se siellä kesti ennenku hävis :D
 
Mä en oo saanu kassia vielä(kään) pakattua. Kassi on kyllä valittu valmiiksi ja sisältökin suunnilleen, mutta tavaroita en oo saanu sinne vielä sisälle pakattua. :grin Osa eväistäkin on ostettu ja vielä toistaiseksi pysyneet koskemattomina :wink Juomista (urheilujuoma) pitäis ainakin viel ostaa ja isimiehelle lisää evästä. En vaan yhtään tiedä mitä sille ottais, kun se ressukka ei osaa itte ottaa asiaan mitään kantaa :rolleyes: Oon yrittäny varotella, että siinä hommassa saattaa kestää ja kun vuorokaudenajasta ei voi tietää etukäteen niin olisi hyvä varautua eväillä. :)

Sintin mummo oli neulonut turvalonkeroita, joten yksi mustekala pääsee mukaan mun sairaalakassiin ja on sitten heti Sintillä oma ensilelu mukana. :)
 
Mä myös eilen just mietin että miten se on niin vaikeaa saada tavarat kassiin :D tiedossa kyllä mullakin mitä otan ja mihin kassiin mutta ne kamat ei ole siellä kassissa. Vauvan kotiutumisvaatteet on kyllä jo valmiina kassissa joka on kaukalossa.
 
Takaisin
Top