Sairaalakassi

Mää oon alotellu pakkaan sitä kassia, valitsin siihen hommaan sen libero-laukun että mukaan tulis mahdollisimman vähän tavaraa. Sinne on pakattu jo puhtaat vaatteet(legginsit, pitkä toppi ja neuletakki,alushousut,sukat), huulirasva, dödö, shampoo+hoitoaine, hammasharja+tahna, hiusharja,ponnari, muutamat liivinsuojat, imetysliivit,neuvolakortti. Lähtiessä mukaan vielä ainakin lompakko, puhelin ja laturi. Noilla pärjää. :)
 
Olettepa ahkeria ja aikaansaavia!
Mulle on tullut jonkinlainen sairaalakassin pakkaamisen välttelemisen tarve.. :rolleyes: En tiedä miksi. Vähän samalla tavalla kun pitäisi jotain tärkeää saada aikaiseksi, niin keksii miljoona muuta pientä asiaa mitä voisi tehdä.

Esim. nytkin voisin pakata sen kassin, vaan keho vie lajittelemaan mieluummin pyykkejä tai tiskivuorta.. mitä tahansa.. Onko kellään muulla tällaista?? o_O

Ja tuntuu jotenkin siltä, ettei ole mitään hajua että mitä sinne kassiin pakkaisi - vaikka tiedän tarkkaan ettei tarvitse olla paljon mitään. Omat hygieniatuotteet ja mukavat vaatteet jne.. kaikki tiedossa. Mutta mitään ei tapahdu :confused:
Ehkä yritän vältellä jotenkin koko asian käsittelemistä.. ja ehkä synnytyksenkin ajattelemista tai jotain? Jonkinlainen defenssi tää vaikuttais olevan :rolleyes:
 
Olettepa ahkeria ja aikaansaavia!
Mulle on tullut jonkinlainen sairaalakassin pakkaamisen välttelemisen tarve.. :rolleyes: En tiedä miksi. Vähän samalla tavalla kun pitäisi jotain tärkeää saada aikaiseksi, niin keksii miljoona muuta pientä asiaa mitä voisi tehdä.

Esim. nytkin voisin pakata sen kassin, vaan keho vie lajittelemaan mieluummin pyykkejä tai tiskivuorta.. mitä tahansa.. Onko kellään muulla tällaista?? o_O

Ja tuntuu jotenkin siltä, ettei ole mitään hajua että mitä sinne kassiin pakkaisi - vaikka tiedän tarkkaan ettei tarvitse olla paljon mitään. Omat hygieniatuotteet ja mukavat vaatteet jne.. kaikki tiedossa. Mutta mitään ei tapahdu :confused:
Ehkä yritän vältellä jotenkin koko asian käsittelemistä.. ja ehkä synnytyksenkin ajattelemista tai jotain? Jonkinlainen defenssi tää vaikuttais olevan :rolleyes:

Sama!!! :grin
 
Sama välttely täälläkin niistä jutuista mitä ei haluaisi tehdä. :p Sairaalakassin pakkaus kävi kuitenkin helposti kun en nyt ottanut sitä niin "tosissaan". Olen perjaatteella, että sairaalasta varmaan saa kaiken mitä tarvitsee eikä kotikaan kaukana ole jos jotain pitää hakea. :)
 
Täällä ruvettiin tänään pesemään vauvan vaatteet ja pakattiin sairaalakassi :D tuonne synnytystä enteileviin oireisiin kirjottelinkin jo miten meidän toukka viime yönä muistutti äitiä että saattaa syntyä milloin vain.
 
Nyt viikonlopun "urakaksi" otan ton sairaalakassin ja vauvan kotiutumiskamat kassin pakkaamisen! Kotiutumisvaatteet on kyl katsotti valmiiks, mutta ei ne oo kassiin asti päätyneet :D
 
Eilen mä sen tein! :grin Puol 12 illalla sain inspiksen pakata tavarat kassii ihan siltä varalta jos vaikka lähtö tulis :grin Miestä hieman huvitti mun puuhastelut :p Siinä se kassi nyt sit nököttää valmiina. Toivottavasti ei sen tartteis paikallaan enää kovin pitkään homehtua :grin
 
Ne ketkä on jo synnyttäneet, niin mitkä oli hyödyllisimmät jutut sairaalakassissa ja mitkä oli turhakkeet? Tietäis sit itte olla hamstraamatta tavaraa mukaan.. :D
 
Loppujen lopuksi siellä tarvii tosi vähän, kännykän laturi, hammasharja, tahna ja shampoo, hiusharja tais olla ainoita, mitä käytin. Ja omat crocsit.

Lakuja ja luumuja oli mukana, pari lakua söin, eikä niille ollut edes tarvetta kun vatsa toimi jo heti pian. Vieraat toi karkkia ja suklaata, mut ei kyllä edes maistunu.

Mukana oli myös kahdet imetysliivit, mut enpä pitäny niitä sairaalassa: helpompi oli pitää paidasta vaan pari nappia kiinni.

Omat vaatteet kotiin lähtiessä oli tietysti.

Täysin turhia oli vesipullo, meikit ja keskeneräinen virkkaustyö :)
 
Niin mäkin muistelin, että aika vähällä pärjää. Karkkia kyllä pitää ottaa mukaan. :wink Imetysliivit sit matkaa varten..mutta en oo tainnu myöskään sairaalassa niitä pitää. Siellä jotenki helpompi ja parempi toimia ilman niitä..kun ei maitokaan heti ole noussut..
 
Mä olin sairaalas niil sairaalavaatteil koko ajan. Kaikesta mitä paniikissa heitin kassiin just ennen lähtöö tarpeelliset oli karkit,dödö,hammasharja ja -tahna,hiusharja ja kotiutumisvaatteet. ja tietty puhelin ja laturi ja neuvolakortti. Kaikki muu oli turhaa!
 
Hyvä kuulla näitä, sillä aina tulee pakattua niin paljon ylimääräistä, että jospa nyt keskittyis vain olennaisiin! :)
 
Imetysliivit, mukavat housut (leggarit tai collarit), omat hygieniatuotteet ja puhelimen laturi oli ainaki itelle ne tärkeimmät.

Varsinkin korkeavyötäröiset legginssit oli kivat kun ne tuki tyhjää mahaa. Pudin aluks sairaalan housuja mutta sit meni hermo siihen ku ne oli niin isoja ja roikkuvia.
Tissittelyhommissa oli sairaalapaidat/-mrkot hyviä. Rinnat oli vaan niin kipeet että oli pakko käyttää imetysliivejä.
 
Kyllä mulla oli hyvä kun otin ristikkolehenkin mukaan. Ennen synnytystä oli niin paljon odottelua ja pojun nukkuessakin tuli sitä täyteltyä. Omissa vaatteissa olin toisesta päivästä lähtien, kun sairaalan koltut oli niin isoja ja oli kivempi olla ryhdikkäissä vaatteissa kun tuli vieraita käymään :D Imetysliivejäkin pidin hyödyllisinä ja tabletilta katottiin elokuvia. Syömistä oli ihan sopivasti ja mies kävi vähän lisääkin ostelemassa. Turhaa oli kantoliina kun ei uskallettu sitä vielä käyttää. Muuten oltiin pakattu ihan sopivasti :)
 
Ajattelin itekkin jonku hyvän kirjan ottaa..josko tulis luettua luppo-hetkinä. Miten muualla päin vierailukäytäntö? Meidän vierihoito-osastolla ei saa vierailla kuin isä ja vauvan sisarukset. Ei isovanhemmat eikä muutkaan. On kai haluttu rauhottaa osasto tms.
 
Mie en oo itseasiassa ihan varma miten pkks:ssa menee tuo vierailukäytäntö... Tietääkö Fitnessmamma?
 
Ne ketkä on jo synnyttäneet, niin mitkä oli hyödyllisimmät jutut sairaalakassissa ja mitkä oli turhakkeet? Tietäis sit itte olla hamstraamatta tavaraa mukaan.. :D
Kännykkä, laturi, neuvolakortti, rahaa (mies saa haettua itselleen ruokaa jos synnytys kestää), hammasharja, tahna, shampoo-hoitoaine-suihkusaippua, hiusharja-ponnari, crocsit, pillimehuja, pähkinöitä, isännän karkit ja sporttipullo (todella tärkeä!).

Pillimehu ja pähkinät oli synnytyssalissa kyllä pelastus. Vaikka pyysin mehua joka kerta (ruokaahan ei ainakaan mulle tarjottu), niin ei se tuntunut riittävän, kiva kun niitä mies sai napattua omasta repusta. Pähkinöitä söin vähän ja ne oli sellaisia suolattuja missä oli myös rusinoita eli tajunnan tasolle teki hyvää. Hirveästihän ei saa syödä, mutta ei siellä nyt tarkoitus ole kuukahtaakaan. :)

Mies söi sitten perhehuoneessa karkkia, minulle ei omat suklaapatukat edes maistuneet. Ruokaa kyllä vedin kaksi käsin. :grin Sporttipullo oli superkätevä neuvo minkä jostain luin. Siitä sai hyvin perhehuoneessa juotua vaakatasossa kun ei vuoda ja voi vain ruutata suuhun (pidin pulloa ja pidän edelleen pulloa sängyn vierellä). Jano oli ja on minulla ainakin koko ajan jäätävä.
 
Pkssk:ssa on vierailutunti joka päivä 18-19. Sillon voi vierailla esim. isovanhemmat tms.
Isimies ja lapset saa vierailla milloin vaan :)
 
Takaisin
Top