Ruokavalio

Teestä kai vaan musta ja valkonen oli ok, vihreä ja muut yrttiteet ja rooibos vähän kysymysmerkkejä, jos oon oikein ymmärtäny. Mä vedän tällä hetkellä vaan mustaa teetä maidolla joskus harvoin kun nyt tekee mieli, yleensä sitä menee litroittain tähän vuodenaikaan mut nyt ei edes tee oo maistunu.
 
Tällaisen vastauksen löysin kun googlasin nyt sit kuitenkin..
Vihreä ja valkoinen tee on tehty samoista teelehdistä kuin musta tee, lehdet on vain käsitelty erilailla. Eli voit juoda turvallisesti vihreää tai valkoista teetä. Yrttitee on sensijaan valmistettu yrteistä, eikä niiden vaikutuksesta raskauteen ole aina luotettavaa tietoa. Sen takia yrttiteetä suositellaan vältettäväksi.
 
Okei.. ite kyllä juon niin vähän teetä, että oon juonut mitä on tehnyt mieli.. paitsi kaikki senmoset puhdistavat tai missä on muuten jotain "erikoista". Alkuun luin paljon noista rajoituksista, mutta nyt en oo enää jaksanut miettiä, kun muutenkin niin huonosti maistuu ruoka.
 
Sekasinhan tässä menee väkisin, ton vihreän teen juonnin välttäminen oli jossain mainittu ja sen takia sen muistankin koska juon normaalisti aika paljon. Oisko siinä sit joku muu "mutta" minkä takia ei tarvi lipitellä. Onhan noita teelaatuja miljoonia erilaisia eri puolilta maailmaa ja eri kasvuaikaan poimittuna. Hullua, että osaa ei sais juoda ja toiset on sallittuja. Toisaalta, onhan mustassa teessäkin kofeiinia, eiks senkin määrä ole rajoitettu?
 
Mun tarttis parantaa ruokavaliooni. Tiiän et se on retuperällä. Mut kasvikset vaan ei maistu :sad001 Teetä mä en juo. Enkä kahvia. Cocis teki aluks tiukkaa mut nyt enää en ees haluu sitä. Sama salmiakki. Niitä on kyl välillä vaikee vastustaa.
 
Mä en ole kuullutkaan etteikö vihreä tee kävisi. Toivottavasti ei sitten ole ollut haittaa että juon sitä päivittäin ja usein monta kupillista. Lisäksi olen juonut töissä paketillisen Clippersin vihreä tee ja auringonhattua. Lasketaan varmaan yrttiteeksi. Googlasin kyllä auringonhattu ja raskaus, mutta en löytänyt mitään aiheesta. Nyt alkoi tehdä mieli appelsiinimehua tonicveden kanssa. Siinä on kiniiniä. En aio edes huolestua. Miljardit ihmiset syö ja juo huonompia juttuja raskausaikana. Ja silti Suomessa on kaikesta varovaisuudesta huolimatta paljon lapsia joilla allergiaa tai muuta ongelmaa. Tiedä sitten mikä oikeasti olisi hyväksi vauvalle?
 
Takaisin
Top