Ruokahimot ja -ällötykset

Nam! :P En olekaan syöny muusia vähään aikaan
 
Oon suosiolla siirtyny kasvisruokaan, lihan ajattelustakin meinaa tulla oksennus :yuck: Mutta nyt oon ainakin saanu syötyä paremmin, ihanaa kun on saanu syötyä mahan täyteen :)
 
Nyt kun oon näin hyvin kahvista vieroitunut, niin kannattaakohan sitä enää edes langeta siihen.. Kuukauden ollu kahvia juomatta, eikä kyllä vieläkään tee mieli. Ankarat pääkivut seuras kahvin lopetuksesta...

Oon välillä itekki miettiny lopetusta, koska en tahtois olla riippuvainen mistään. Jos en kahvia saa, tulee kurja olo, väsyttääki ja just päätä särkee.

Kauanko sulla kesti vierotusoireet vai jatkuuko vieläki?

En yleensä edes tykkää kahvin mausta, pöljä sitte alkanu sitä päivittäin juomaan :hilarious: Tee on hyvää, valkea varsinkin. Mutta jos vaihtais kokonaan teehen, niin ei se kofeiinikoukku taitais mihinkään hävitä.

Ois mukava jos vois silloin tällöin juoda kahvit, vaikka kyläreissulla tai juhlissa, mutta en haluais että joka päivä pitää väkisin juoda monta kuppia ettei tuu huono olo.
 
Kauanko sulla kesti vierotusoireet vai jatkuuko vieläkin? .
Ei oo enää vierotusoireita. Ne meni alkuraskauden kans samaan piikkiin. Pääkipua ja heikotusta oli selkeesti enemmän noin viikon verran, mut nyt ei edes tee kahvia mieli. Vaikka se ei enää ällötäkkään.
Nyt oonki päässyt eroon tupakasta (n.4v sitte) ja kahvista. humalassakaan en oo ollu 3v.
Ja yhdes välis näytti pahasti siltä, että meinaako suklaakin jäädä pois, mut ei onneks! :D
 
Ei oo enää vierotusoireita. Ne meni alkuraskauden kans samaan piikkiin. Pääkipua ja heikotusta oli selkeesti enemmän noin viikon verran, mut nyt ei edes tee kahvia mieli. Vaikka se ei enää ällötäkkään.
Nyt oonki päässyt eroon tupakasta (n.4v sitte) ja kahvista. humalassakaan en oo ollu 3v.
Ja yhdes välis näytti pahasti siltä, että meinaako suklaakin jäädä pois, mut ei onneks! :D

Mä oon ollu kova juomaan kahvia aina, mut jäi kokonaan jossain rv 6 paikkeilla kun oli/on hirmu kovaa pahoinvointia. Mulla ei siitä tullu mitään oireita, lähinnä kaipaan sitä aamukahvia. Mun pahe on vielä tupakka ( tyhmä pää), nii en oo viittiny enää olon vähän parannuttua alottaa kahvittelua, jää ainakin kahviröökki sillä pois.
 
Mulla alkaa paha olo ja etominen nyt helpottamaan, mutta en oikein keksi mitään syötävää mitä tekis mieli. Mitä mauttomampaa, sen parempi. Eli eilen söin vehnäpaahtoleipää koko päivän. Musta tee maidolla menee taas monen viikon tauon jälkeen, joten ne on hyvä yhdistelmä. Juusto ällöttää, joten paahtis menee pelkällä oivariinillä.
 
Punaiset viinimarjat pakastimesta on parina päivänä maistunut normaalia paremmalle, mustat maistuu pahalle, harmi että pakastin marjat sekaisin :p
 
En kyllä himoitse mtiään, pakottamalla menee kaikki alas. Ja se kaikki on mahdollisimman mautonta, eli banaanit, paahtoleipä, tuc-keksit ja perusviili. Appelsiinit ja mandariinit rupes ällöttämään kun vedin niitä enemmän c-vitamiinin toivossa kipeenä. Nyt en pysty edes haistamaan mandariineja.
 
Ainoo mikä mua ällöttää (normaalien ällötysten lisäks) on esikoisen frozen huulirasvat/kiillot :D sai paketillisen niitä mummulta ja ne haisee niin ällöttävän teennäiseltä.. Tää äiti takavarikoi ne heti ku toi mukula (1,8v) vaa laittais kokoajan lisää ja lisää ja sit syö niitä kanssa..
 
Nyt 12+4 ja viimeiset pari päivää ollut aika normaali olo jäätävän pahoinvoinnin jälkeen. Vieläkin pitää syödä usein, ja pohjaton nälkä kalvaa. Ruokaällötykset on alkaneet hellittämään, esim. ruisleipää pystyy taas syömään, mutta kahvia ei. Lopetin kanssa kahvinjuonnin kuin seinään 6+0, kun pahoinvointi alkoi. Ja mähän siis oon ollut hirveä kahvinkittaaja Vieroitusoireita ei ollut tai jos olikin ne jäi pahoinvoinnin alle. Peruna on koko ajan maistunut hyvin, varsinkin muusi.
 
Kala ei ole maistunut tippaakaan pahoinvoinnin aikana, nyt se taas alkaa menemään. Itse asiassa sushi himottaisi nyt ihan mielettömästi! Jotain kypsää/ kasvisversiota on kyllä saatava. Ehkä voisi opetella vaikka itse tekemään. Mua epäilyttää noissa sushipaikoissa, että käsitteleeköhän ne varmasti eri alustoilla ja välineillä esim. raakaa kalaa sisältävät tuotteet... Nyt ällöttää liha :P
 
Uutena juttuna makeanhimo! :happy: En ole oikein koskaan ollut makean perään, mutta nykyisin ostelen karkkia jos sattuu mieli tekemään! Normaalisti olen siis suolaisen ystävä.
 
Kala ei ole maistunut tippaakaan pahoinvoinnin aikana, nyt se taas alkaa menemään. Itse asiassa sushi himottaisi nyt ihan mielettömästi! Jotain kypsää/ kasvisversiota on kyllä saatava. Ehkä voisi opetella vaikka itse tekemään. Mua epäilyttää noissa sushipaikoissa, että käsitteleeköhän ne varmasti eri alustoilla ja välineillä esim. raakaa kalaa sisältävät tuotteet... Nyt ällöttää liha :p
Toivottavasti! Oon kasvissyöjä nimittäin. Osa on allergisia kalalle joten luulis että pakko.
 
4 viikon aikana juonu kahvia kolmesti, ennen sitä meni joka aamu se 2 kuppia. Rupes ällöttää se kahvin haju kun se valmistuu ja se itse kahvi ällöttää. Nyt menee se mut ei todellakaan joka pvä. Ihan alku vaiheessa banaani ja jugurttijuoma oli se mitä joka päivä piti saada. Nyt ne ällöttää ja tilalle tullu maito, luumutomaatit ja maustekurkut tynnyristä. Välillä on semmosia päiviä että tuoremehu menee vaan alas koska oksettaa kaikki muu.
 
Takaisin
Top