Ruokahimot ja -ällötykset

Ei taida muilla enää olla ainakaan ällötyksiä kun on tässä ketjussa niin hiljasta :) Mulla rupee vihdoin palautumaan ruokahalu ja syön oikein mielelläni ihan peruskotiruokia. Kaikki rasvanen ällöttää ja etenkin pikaruoat, hamppari ei menis millään nyt alas kun söin muutaman silloin kun oli kunnolla huono olo. Eli kermakastikkeet ja juustokuorrutteet yms. on poissa laskuista, mikä on vaan hyvä asia, koska tulee syötyä terveellisiä ruokavaihtoehtoja. Pasta ällöttää myös jostain syystä, sekä juustot.
Sen sijaan makea menee taas, suklaata oon vetäny oikein mättämällä välillä, joten ei ihme, että paino palas kolmessa viikossa alkulukemiin. Vanijajäätelö on ihanaa just nyt!
 
Ällötykset on mulla ainakin ennallaan. Lämmin kotiruoka tökkii.:wtf: Silloin tällöin jotain kokeilen syödä, mutta pahaa tekee.. Tässä lienee osasyy miksei mulla paino nouse juurikaan - maha kyllä kasvaa. Onneksi aamupuuron saan syötyä ongelmitta!:happy:

Kotipizza, subit ja hesen herkut menee (ainakin välillä), mutta ei niitä tule kovin usein syötyä. Ei erityisemmin tee mieli mitään karkkeja tai sipsejä - siellä ne saa kaapissa lojua avaamattomina. Silloin tällöin saatan jotain maistaa.

Kahvia olen juonut viimeisen 3kk aikana yhteensä 2 kupillista. Ennen raskautta join puoli pannua ennen töihin menoa ja töissä heti perään 2 isoa kupillista. :grin Ei ole ikävä tuotakaan tapaa...
 
Ei edelleenkään tee mieli oikein mitään. Välillä hetken jotakin, mutta ei sillain himoksi asti ja neki pienet mieliteot voi olla ohi ennen kun kerkee syömäön asti. Tortillat on ainoa, mikä on uponnu niin et lisää piti ottaa. Syöminen on aika pakkopullaa ja paino on laskenu vähän. Juominen onneks sujuu helpommin ja maito maistuu tällä hetkellä ihanalta.
 
Rv 17+6 ja Itsellä on lähinnä ällötys kaikkeen makeaan, ja himo lähinnä kaikkeen suolaiseen. Ihan perus kotiruuat maistuu, hampparit, pitsat, pastat, tumma leipä, hedelmät (appelsiinit on suurta herkkua just nyt) ja raikkaat smoothiet yms. Yks päivä alkoi himottaa ihan kauheesti Saarioisten lihaperunasose ja ostin pari lodjua heti duunista päästyäni ja nautin toisen tuoreen tumman leivän kanssa ihan apinan raivolla kotiin päästyäni:woot:
Mies vaan naureskeli vieressä.
Duunissa on yksi tiimistä lähdössä äitiyslomalle viikon päästä, kertoi eilen että tyttö on tulossa. Itsekseni hymistelen kun en vielä ole halunnut kertoa(odottelen rakenneultraan asti), on se aika kutkuttavaa kun on tällainen ihana suuri salaisuus. Kukaan ei edes osaa epäillä kun tosiaan ikää on tuo 44v eikä aiempia lapsia. Mahtaa olla aikamoinen ylläri:) Yksi tiimissä aina väittää arvanneensa jos joku on raskaana, nyt kyllä uskallan veikata ettei sillä ole tästä mitään hajua. Mutta saas nähdä sitten...muutaman vk päästä!
 
Lämmin ruoka etoo edelleen/taas. Iltaa kohti ruokahalu vähän paranee, mutta suussa maistuu koko ajan rauta. Parhaiten maistuvat satsumat, omenat ja Yosat.
 
Ruokahalu alkaa palautua,vaikka edelleen kaikki kylmä maistuu lämmintä paremmin. Hedelmiä uppoaa useita päivässä ja vielä enemmänkin menisi.

Paine mahdollisimman pienestä painonnoususta alkaa kiristää mieltä ja ensi viikon neuvola punnituksineen hermostuttaa. Olen aina ollut vaakakammoinen ja hyvin kriittinen makkaroitani kohtaan, joten tämä raskaus tiukoissa rajoissa pidettävine painonnousuineen, neuvolasaarnoineen ja ihmisten kommentteineen kasvavasta mahasta ja oletettavasta muustakin lihomisesta voi tulla haastavaa aikaa omalle pääkopalle nimenomaan painonnousun ja sen tarkan kyttäämisen kannalta. Tietääköhän joku, onko tällaisille korvienväliongelmille tarjolla vertaistukea tai asiantuntijaa jossakin?
 
Takaisin
Top