Raskausoireet

Rv6+2 menossa. Tämä plussa tuli 3.icsi:n ensimmäisessä pakastealkion siirrossa. Kun vertaan puolitoista vuotta sitten saatuun plussaan, joka meni kesken on oireita nyt enemmän. Josko olisi hyvä merkki..

Oksettava olo vaivaa tuonne ilta kuuteen asti, sitten vähän helpottaa. Ruoan kanssa on ongelmia, tuoksujen kanssa vielä suurempia. Tissit ja muutenkin kroppa tosi turvoksissa; johtunee kuitenkin myös hormonilääkityksestä.

Maanantaina ensimmäinen ultra. Jos silloin saisi selvyyttä myös tähän ärsyttävään tuhruvuotoon..
 
Tänään 7+0 ja kauhee väsymys painaa. Mä vaan odotan iltaa että pääsee nukkuu.:sad001
Huomenna olis tarkoitus käydä tahkolla olemassa se päivä ja ilta. Saa nähdä miten jaksaa.
Huono olokin helpottuu heti kun saa vähän levättyä ja nukuttua. Sekä pienet ateriat pitkin päivää auttaa. :)
 
Tänään 5+6 ja TOSI kipuileva maha. Niin kipeä että kippuraan veti :arghh: ja heti kun vatsa alkaa vähääkään täyttyä niin alkaa oksettaa ja kuvottaa ruoka..eipähän tuu syötyä liikaa :grin
 
Hilimainen, mullakin ollut tosi voimakkaita kipuja muutaman kerran vuorokaudessa, nyt olivat viitisen päivää poissa ja alkoivat taas. Neuvolassa ei paljoa niihin puuttuneet, käski soittaa lääkäriin jos ovat ihan sietämättömiä tai jatkuvat kauan. Serkun ja muutaman kaverin kanssa juttelin ja kertoivat ihan samanlaisista oireista. Sain täältä vinkin kauratyynystä, se vie kivun nopeammin pois, kannattaa testata!
 
Kiitos Enia vinkistä! Kauratyyny meneeki heti ostoslistalle. Kuumassa suihkussa oon seisoskellu aina pitkään ja se vähän helpottaa ja rentouttaa. Selkä- ja vatsalihakset tuntuu niinku olis himotreenin tehny.
 
Mulla oli tänään ikävä pistävä kipu alaselässä ja samalla menkkajomotti alavatsaa. Oli hirvee hikiaalto päällä (musta tuntuu että hikoilen ku porsas ja palelen vuorotellen) ja oli sit ilmeisesti hiestä märkä haarus, kun luulin jo että verta alko vuotaa :D Aikamoinen hikoilu siis!
 
Minulla oli hyvin oireetonta rv 5+0-6+3 välillä ja aloin jo hieman huolestua.Toki lueskelin oireitani edellisistä raskauksista, niin oireetonta oli ollut silloinkin.Miehellekin ehdin jo huolta purkaa, kun olo oli niin normaali.Nyt sitten toista päivää todella huono/kuvottava olo, pissattaa vähän väliä, selkeästi tuntuu välillä aina kohdun kohdalla painetta.Välillä hirveä palelu ja kohta kauhea hiki, juuri niin kuin mielipidekysymys oireestaan kertoi. Rinnat on nänneistä kipeät ja välillä tuntuu kipuilia kohdun seudussa. Että nyt sitten taas oireita riittää..väsymys on myös hyvin voimakasta.

Tänään 6+5 :) ja maanantaina olisi eka ultra, sitä odotellessa...ihanaa Juhannusta kaikille!
 
Siis ihan jäätävää tää hikoilun määrä! En ainakaan muista että ois aiemmin tämmöstä ollu. Ihan naama märkänä ja paitakin inhottavan hikinen. Karseeta! Eikä nyt oo todellakaan mikään kuuma päivä!
 
Vielä viime viikolla maistui aamukahvi hyvin mutta nyt on alkanut tökkimään, ihan etoo muutaman hörpyn jälkeen:yuck: ja isot ateriakoot ei mene enää, huomattavasti paremmin pienet ruokailut pitkin päivää :) kamala salmiakkihimo iski eilen, ei vaan uskaltanu syödä:eek: luin jostain että jos on matala verenpaine niin salmiakkia uskaltaisi silloin syödä, mitä mieltä ootte?

Tää väsymys on kyllä jotain ihan järkyttävää, ruokailua ja etenkin ruokalepoa sekä yöunia odotellessa..:shy:
 
Siis ihan jäätävää tää hikoilun määrä! En ainakaan muista että ois aiemmin tämmöstä ollu. Ihan naama märkänä ja paitakin inhottavan hikinen. Karseeta! Eikä nyt oo todellakaan mikään kuuma päivä!

Minäkin töissä huomasin tuon hikoilun, sai koko ajan pyyhkiä hikiä kasvoilta vaikkei erityisen hikistä puuhaa tuo päiväkotityö olekaan.. :shy:
 
Tänään on ollut koko päivän huono olo. Huomenna olisi työvuoro, en tiedä miten pärjään... Sympatiat kaikille jotka joutuu jatkuvasti kärsimään työnteosta tämän olon kanssa, itse olen vielä äippälomalla ja tämä 1-2 sunnuntaita kuukaudessakin tuntuu raskaalta. :arghh:
 
Kyllä voi salmiakkia syödä, ei ehkä päivittäin tai paljo... ekassa ainaki söin aina ku mieli teki:)
 
Nykynen suositus on, ettei salmiakkia tai lakritsia syötäisi ollenkaan niiden sisältämän glykyrritsiinin takia. Tutkimuksissa on saatu tuloksia siitä, että raskauden aikainen glykyrritsiini voi olla yhteydessä lapsen myöhempään ylivilkkauteen ja oppimishäiriöihin. Aiemmin ollaan ajateltu sen vaikuttavan vain äidin verenpaineeseen raakauden aikana, mutta minusta nuo tutkimustulokset on sen verran huolestuttavia, etten ainakaan itse aio syödä salmiakkia tai lakua ollenkaan raskaana ollessa.
 
Mulla oli ainakin edellisessä raskaudessa salmiakkipastillit ainoat, joilla edes hieman sai pahoinvointiin apua.
 
Mulla alko tässä raskaudessa tosi aikaisin tämä etova olo, varmaan heti ovulaatiota seuraavalla viikolla. Nyt eilen muuttu ihan yhtäkkiä nännit hurjan kipeiks. Tuntuu melkein yhtä pahalta, kun aikanaan imetyksen alkutaipaleella. Pitänee rueta taas nukkumaan rintsikat päällä, että tätä jotenkin kestää.
Mua ei todellakaan hikoiluta, ennemminkin paleltaa, kokoajan. Villasukat jalassa hiidän jatkuvasti kotona. Hrr!
 
Mua paleltaa ihan hirveesti illalla ja nukkumaan mennessä, saa olla jo 2 peittoa ja on kesä:hilarious:
 
Minä myös palelen koko ajan! :D töissäkin piti ilmastointi ottaa pois päältä, kun minä villapaidassa kuljin ja silti palelin :D

Nyt on tullut ihan järkyttävä turvotus! Tänään vasta huomasin miten varsinkin vatsa on turvonnut. En ole syönyt mitenkään normaalia enemmän tai herkkuja yms, joten kait se tästä raskaudesta johtuu :)
 
Takaisin
Top