Raskausoireet

Täällä alkoi eilen kauhea aamuetominen, joka on jatkunut tänäänkin. Yrjö ei ole vielä tullut kylään, mutta kyllä äsken kaupassa käydessä pelkäsin, että joudunko jättämään ostokset ja juoksemaan ulos oksentamaan :yuck: Kävin tänään aleissa kurkkimassa myös mammahousuja ja koot oli jäätäviä! Meneekö koot siis entisen housukoon mukaan, esim. mulla 36/38 vai pitääkö etsiä uusi raskausajan housukoko? Auttakee aloittelijaa! :grin
 
Ja mielipidekysymys, pakko kompata tohon vaikkei lapsia olekaan, mutta ihan itsensä ruokkiminen alkaa koitua vaikeeksia, kun ei pysty käristämään mitään tän olon kanssa :grin Onneksi tänään mies teki ruoan, kun itse istuin parvekkeella :joyful:
 
Teillä muilla on jo kovasti oireita, mulla ei muuta kuin pinna todella kireänä ja pari kertaa vähän pahoinvointia (epäselvää johtuiko edes raskaudesta). Mulla oli ekassa raskaudessa myös tosi vähän oireita alussa, eikä myöhemminkään ollut kovin pahaa pahoinvointia. Mua tosiaan auttoi silloin ne pahoinvointirannekkeet, mutta ilman niitäkään en oksentanut kertaakaan. Ekassa raskaudessa olin tosi itkuherkkä alussa. Muistan kun miehen kanssa muisteltiin eri lastensatuja kerran bussissa. Tuli mieleen H.C. Andersenin Ruma ankanpoikanen ja rupesi hirveästi itkettämään. Nyt ei vielä ole ollut itkuherkkyyttä, mutta juhannuksena räjähdin kerran siskolleni ihan pienestä asiasta. Hän tiesi raskaudesta, joten pystyin sitten laittamaan sen hormonien piikkiin.
 
Mammavaatteiden kokoa ei pysty ennustaa, riippuu miten maha kasvaa ym. Itse käytin samaa kokoa ku normaalisti esikoisen kohdalla ja viimeset viikot kuljin miehen verkkareissa:joyful:
 
Mua alkaa jo vähän huolestuttamaan tämä oireiden vähyys... On jotenkin ihan erityisen hyvä ja energinen olo o.O Ei tietoakaan väsymyksestä tai pahoinvoinnista. Ainoastaan nälkä vaivaa useammin kuin ennen (tunnin välein...) ja nännit on arat.

Oon kyllä tehnyt paljon asioita varsinkin pahoinvoinnin estämiseksi: syön 1-2 tunnin välein, heti herätessä ja nukkumaan mennessä ruisleipää ja banaania, juon paljon sitruunavettä (vähintään 3 litraa vettä päivässä), olen fyysisesti aktiivinen ja ulkoilen paljon, en juurikaan istu koneella, otan magnesium+B6-yhdistelmää maksimiannoksen.
 
Nyt parina pvänä tullu outoja pahoinvointi "aaltoja" ...kaupassa ällötti kaikki ja joutu nieleskellä, heti ku autoon pään ni kaikki ok, aamut ja illat on kans samaa....illat pahimmat ja pari kertaa auttanut vaa :sick006
 
Meirami, ei kaikilla tule kovinkaan suuria oireita. Esikoista odottaessa olin aika oireeton lähes koko raskauden ja hätäännyin joskus viikolla 14, kun ainoa oire rintojen turvotus (oli alkanut vasta n. viikkoa aikaisemmin) hävisi. Kävin sitten yksityisellä ultrassa, kun menin niin paniikkiin. Varsinaiset oireet alkoi vasta raskauden lopulla.
 
Meirami, minä voisin lahjottaa sulle oireita jos haluat! Väsymystä, turvottelua vai oksettavaa oloa? :grin
 
Ja mielipidekysymys, pakko kompata tohon vaikkei lapsia olekaan, mutta ihan itsensä ruokkiminen alkaa koitua vaikeeksia, kun ei pysty käristämään mitään tän olon kanssa :grin Onneksi tänään mies teki ruoan, kun itse istuin parvekkeella :joyful:

Edellisessä raskaudessa mies joutui jo melkein alusta saakka tekemään aina ruuat kun varsinkin paistuvan jauhelihan haju sai mut oksentamaan. Yök, on kyllä meinannut tälläkin kertaa laatta lentää siitä hajusta. Tarvitsee pian tehdä pelkästään ruokia, jotka ei sisällä jauhelihaa niin saan itsekin kokattua. :woot:
 
Onko kellään muulla näin jäätävää väsymystä?!
Mun pitää nukkua päivällä ainaki yhet päiväunet että jaksan. Väsyn tosi nopeesti eikä kiinnosta tehdä mitään. Nytkin aurinko paistaa pihalla ja oon sisällä vaan ollu monta päivää. Kesä menee ihan pilalle. :sad001 Tämä tuntuu vähän niinku ois masennusta...
 
Täälä nyt rannekket testissä. Tuun huomenna kertoo onko ollu vaikutusta :)
 
Bunny, todellakin on, tosin mulla on päällä myös työuupumusta joten vaikutus ja se masentuneisuuden tunne vaan kertautuu. Mut kyllä raskauden jälkeen ihan totaalijumi
 
Mulla raskaus vetää paitsi tosi väsyneeksi niin myös alakuloiseksi. Oon ihan helisemässä vikoina kuukausina kun nyt jo tuntuu tosi vaikeelta.
 
Mulla on alkanut väsymys. Toisaalta palasin juuri töihin eli tiedä sitten mistä johtuis
 
Mullakin on väsy vasta nyt parina viime päivänä astunu kuvioihin niin että töiden jälkeen sohvalle nukahtaa väkisin ja yöunet alkaa ysiltä illalla :bored:
 
Mulla ei oo ollut vielä hirmu paha väsymys, mutta kaikenlaisia pieniä tuntemuksia kyllä. Vatsajuilintaa, itkuherkkyyttä, turvotusta. Noi vatsakivut jotenkin yllätti, kun esikosta ei ollut mitään sellaista mutta neuvola-aikaa varatessani kun tuosta kysyin, niin vissiin ihan normaalia.
 
Mulla ei oo ollut vielä hirmu paha väsymys, mutta kaikenlaisia pieniä tuntemuksia kyllä. Vatsajuilintaa, itkuherkkyyttä, turvotusta. Noi vatsakivut jotenkin yllätti, kun esikosta ei ollut mitään sellaista mutta neuvola-aikaa varatessani kun tuosta kysyin, niin vissiin ihan normaalia.

Mullakin oli rv 5-6 alamaha välillä tosi kippee, niin kippee että itkua sai tuhertaa. Nyt on rauhottunu kivut 6+ :) kyllä se pisti miettimään ja välillä epätoivoseksikin ku oli niin kipeä päivästä toiseen, mutta uskon että asettuu kivut sullakin! :) tsemppiä!
 
Mulla ei oo ollut vielä hirmu paha väsymys, mutta kaikenlaisia pieniä tuntemuksia kyllä. Vatsajuilintaa, itkuherkkyyttä, turvotusta. Noi vatsakivut jotenkin yllätti, kun esikosta ei ollut mitään sellaista mutta neuvola-aikaa varatessani kun tuosta kysyin, niin vissiin ihan normaalia.

Mullakin oli rv 5-6 alamaha välillä tosi kippee, niin kippee että itkua sai tuhertaa. Nyt on rauhottunu kivut 6+ :) kyllä se pisti miettimään ja välillä epätoivoseksikin ku oli niin kipeä päivästä toiseen, mutta uskon että asettuu kivut sullakin! :) tsemppiä!
 
joo, kiitos! nyt on ehkä jo vähän rauhoittumaan päin, saa nähdä mitä tulee tilalle, toivottavasti ei oksetusta ainakaan [emoji51]
 
Takaisin
Top