Raskausajan (äidille/vauvalle) hankinnat

Ei ole vielä hankittu mitään

Samma här! Enkä oikein tiedä mistä aloittaakaan. Ei ehkä vielä tässä vaiheessa mistään, mutta lempparikirpparit pitää kyllä koluta söpöjen vauvanvaatteiden osalta. :) Lasken sen varaan myös aika paljon, että saan serkkutytöiltä vaatteita, leluja ja äitiystarvikkeita, ovat luvanneet säästää. Mutta hankittavat-lista pitänee jossain vaiheessa tehdä...
 
Mietin kans takkiasiaa. Katselinkin noita kantotakkeja, vahva kiinnostus. Kaikki pitää hommata, mutta en tiedä mitä ja koska. Ehkä sit katson enemmän mitä ostetaan, kun olen varma, että kaikki menee hyvin.:)
 
Pidän kaikki hankinnat minimissään niin raskausajalle kuin vauvallekin. Meidän taloudellinen tilanne on aika kehno tällä hetkellä. Ainut mikä tällä vauvalle pitää ostaa on joku pieni sänky tai sit perus pinnis. Netistä vuokrattavat ensisängyt näyttävät aika heppoisilta, että taapero voisi ne helposti kaataa. Muuten vaatetta ja varustetta edellisten lasten jäljiltä on reilusti, varmaan pitää pyytää sukulaisia olla ostamatta mitään :tears:
 
Pidän kaikki hankinnat minimissään niin raskausajalle kuin vauvallekin. Meidän taloudellinen tilanne on aika kehno tällä hetkellä. Ainut mikä tällä vauvalle pitää ostaa on joku pieni sänky tai sit perus pinnis. Netistä vuokrattavat ensisängyt näyttävät aika heppoisilta, että taapero voisi ne helposti kaataa. Muuten vaatetta ja varustetta edellisten lasten jäljiltä on reilusti, varmaan pitää pyytää sukulaisia olla ostamatta mitään :tears:
Meillä esikoisen kanssa oli myös sellainen tiukka taloudellinen tilanne (2 opiskelijaa, tulona opintoraha). Saimme Hope ry:stä apua. Myös tori.fi:ssä usein näkee "Annetaan" ilmoituksia. Kiva, että teillä löytyy jo suurin osa tarvittavista varusteistä ennestään :Grinning Face:
 
Mä huomaan olevani tosi "overwhelmed" hankinnoista - en tiedä yhtään mitä pitäisi hankkia, minkä kannattaa olla laadukasta ja mikä on kohtuuhinta ja mitä missä milloin miksi :confused: Pitänee löytää joku check-box tyylinen lista netistä hankinnoista. Toistaiseksi mietin, että odotan tässä nyt vielä hetken, ja alan sitten aktivoitumaan. Meillä ei ole mitään hankittuna.
 
Mä huomaan olevani tosi "overwhelmed" hankinnoista - en tiedä yhtään mitä pitäisi hankkia, minkä kannattaa olla laadukasta ja mikä on kohtuuhinta ja mitä missä milloin miksi :confused: Pitänee löytää joku check-box tyylinen lista netistä hankinnoista. Toistaiseksi mietin, että odotan tässä nyt vielä hetken, ja alan sitten aktivoitumaan. Meillä ei ole mitään hankittuna.
Aikaa on vielä runsaasti! Ainakin näin kannustan itseäni. ☺️ Että ehkä vielä ensimmäisen kuukauden aikana ei kannatakaan kaikkea/mitään hankkia. Voihan sitä alkaa googlailla ja tutustua esim. hintatasoon. Itsekin ostanut läpällä vasta kirppikseltä muutaman söpön bodyn. 🥰 Isommat hankinnat sitten, kun on käyty ultrassa ja on raskaus vähän pidemmällä.
 
Lähes kaikki on tallella edellisestä vauva-ajasta kun tiedettiin jo silloin että hän ei ole viimeinen 🥰 jotain pientä varmaan pitää hankkia, mutta se on sitten loppuraskauden murhe 😄
 
Aiempina vuosina on tullut hankittua yhtä sun toista.. on ollu sitterii ja vaatteita ym...suurimmasta osasta jo ehdin myös luopua. Mutta muutama pikkuvaate on vielä tallessa, joita haikeana välillä katsellut. Jospa saatais ne viimein otettua käyttöönkin🤞🥰
Suurimmat hankinnat hoidetaan vasta paljon myöhemmin. Varmasti tulee kyl jotain pientä tässä hankittua kunhan päästään viikoissa hieman eteenpäin😌
 
Mulla on onneks sisaruksilla paljon pieniä lapsia niin tiedän, että sieltä kulkeutuu varmasti kaikenlaista. 2 säkkiä olen jo saanut innokkaalta tädiltä, vaikka raskaus ei vielä pitkällä olekaan :tears:
Ja piti sitä itsekin jo yhdet vaatteet ostaa, jotta saisin vähän uskoa tähän kaikkeen. Raskaus ollut niin kauan haaveena, että se tuntuu ihan absurdilta.
 
Meillä on kaikki vauvakama suunnilleen vielä tallessa kuopuksen ajoilta. Enää puuttuu isompi asunto ja lisäpenkki takakonttiin, että saa kaikki lapset kerralla kyytiin 😂 Meillä on 7:lle rekisteröity auto, mutta takakontin lisäpenkkejä ei tullu mukana, kun auto ostettu käytettynä. Toivottavasti niitä saa jostain. Uutta autoa ei kyllä aleta hommaamaan...

Koti menee vaihtoon heti kun saadaan edellinen kaupaksi, kovin on kyllä hiljaista sen suhteen.
 
Mä huomaan olevani tosi "overwhelmed" hankinnoista - en tiedä yhtään mitä pitäisi hankkia, minkä kannattaa olla laadukasta ja mikä on kohtuuhinta ja mitä missä milloin miksi :confused: Pitänee löytää joku check-box tyylinen lista netistä hankinnoista. Toistaiseksi mietin, että odotan tässä nyt vielä hetken, ja alan sitten aktivoitumaan. Meillä ei ole mitään hankittuna.
Tämä on kuin suoraan omat ajatukseni!
En vielä ole kauheasti uskaltanut tutkaillakaan, mutta ajatuksentasolla jo vähän suonut aikaa että mistä sitten aloittaisi.
Ihanaa, että meitä ensikertalaisia on useampia, voi olla yhdessä hämmentynyt ja hukassa, meillä on onneksi aikaa 😊
 
Ei se vauva onneksi alussa paljoa tarvitse. 😊 Jos ottaa äitiyspakkauksen, niin siinä on jo tosi paljon kaikkea.
 
Täällä ensimmäinen tai paremminkin ensimmäiset tulossa, joten aiempaa mitään ei ole.. paitsi ~40v takaa löytyy perintönä tullut, meikäläisen kylvettämiseen käytetty vanna ja hoitopöytä 😂
 
Meiltä ei valmiiksi löydy yhtään mitään. Pitää sitten varmemmilla vesillä käydä katselemassa tarvikkeita ja mahdollisesti sitten, kun on jotain hajua tavaroista, tutkia toria ja muita tällaisia 😁 tuntuu vähän turhalta maksaa esimerkiksi vaunuista uutena yli 1000e 😅 toki itse olen aika helposti ylipuhuttavissa, kun shoppailemaan menen, että vähän pelottaa 😂

Vaatteita pitää kyllä käydä pikapuoliin ostamassa, tämä turvotus on niin kamalaa, ettei enää mahdu oikein muuta kuin verkkarit jalkaan 😅 onneksi nykyään etätöiden myötä oma vaatekaappini on täyttynyt mukavista ja väljistä vaatteista niin löytyy hyvin niitä. Mitään siistimpää ei toki nyt sitten oikein olekaan 🙃
 
Meiltä ei valmiiksi löydy yhtään mitään. Pitää sitten varmemmilla vesillä käydä katselemassa tarvikkeita ja mahdollisesti sitten, kun on jotain hajua tavaroista, tutkia toria ja muita tällaisia 😁 tuntuu vähän turhalta maksaa esimerkiksi vaunuista uutena yli 1000e 😅 toki itse olen aika helposti ylipuhuttavissa, kun shoppailemaan menen, että vähän pelottaa 😂

Vaatteita pitää kyllä käydä pikapuoliin ostamassa, tämä turvotus on niin kamalaa, ettei enää mahdu oikein muuta kuin verkkarit jalkaan 😅 onneksi nykyään etätöiden myötä oma vaatekaappini on täyttynyt mukavista ja väljistä vaatteista niin löytyy hyvin niitä. Mitään siistimpää ei toki nyt sitten oikein olekaan 🙃
… avasit uuden salaisen arkun - vaatehankinnat itselle! Voi hitto, mistä löytyis parit housut/paidat joilla selviäis tulevan puolivuotta? Mieluiten ei kaupoissa juoksentelua 🫣
Ollaan ens viikolla lähdössä Olokselle viikoksi, ja tajusin viikonloppuna etten mahdu mihinkään ulkoiluvaatteisiin (erityisesri housuihin) vyötärön kohdalta mukavasti.. Stadium outletista löytyi ~50e ulkoiluhousukompromissi. Noilla mennään ens viikko ja toivottavasti sit täysiaikaisesta raskaudesta toipuessa palautuminen 🤞🏻
 
Käyn ostamassa sellaisen raskaustyynyn, U-mallisen. Tulee ehkä sen kanssa nukuttua paremmin, ei enää tavallinen I-mallinen vartalotyyny riitä😅
 
Takaisin
Top