• Foorumilla on huoltokatko, joka on alkanut 30.5. klo 21.00 ja päättyy 31.5. klo 5.00.

Raskausajan (äidille/vauvalle) hankinnat

Sanu80

Puuhakas puhuja
Raskaana olevan hankinnat? Vaatteita, tukivöitä ym..🤰👕🩱👙

Mitä tarvikkeita vauvalle ja milloin niitä voisi alkaa hankkimaan? 👶🍼

-ostatko uutena/käytettynä/saatko tuttavilta/onko jo valmiina?
 
Täällä joudutaan hankkimaan kaikki kamppeet.. viimeisimmästä raskaudesta 16v joten mitään ei löydy..

Ostetaan luultavasti pitkälti uutena vauvan tarvikkeet ja varmaan jonkin verran tutuilta saadaan/ostetaan kun löytyy lähipiiristä paljonkin pikkuisia 🥰
 
Turvakaukalo ja myöhemmin istuin ostetaan uutena, ellei lähipiiristä löydy varmasti kolaroimatonta käytettyä.

Vaatetta ja leluja on paljon vielä esikoisen jäljiltä jemmassa. Kunhan raskaus etenee niin täytyy käydä läpi mitä kaikkea on tullut säästettyä. Osan olen kyllä eteenpäin antanut/myynyt. Varmasti suurimman osan tulen käytettynä ostamaan.

Yhdistelmävaunutkin löytyy, tosin niissä on vain ratasosa. Täytyy yrittää metsästää vaunukoppa niihin, tai mahdollisesti ostaa sellainen pehmeä kantokassi/vaunukoppa.
 
Meillä on melkein kaikki vielä tallessa esikoisen jäljiltä, joten ei tarvitse kauheasti ostaa mitään. Turvakaukalo on ainut isompi hankinta, kun esikoisen vauva-aikana meillä ei vielä ollut autoa. Silloin meillä oli miehen siskolta käytettynä saatu kaukalo niitä muutamaa automatkaa varten (yhteensä ehkä viisi koko vauvavuonna), mutta enää en sitä kyllä käyttäisi.
 
Meillä on myös kaikki valmiina 😊 ehkä joku vaipanvaihtotaso pitää keksiä alkuun, kun hoitopöydän pistin eteenpäin kun se vei liikaa tilaa.
 
Meillä on kaikkea edellisten lasten jäljiltä. Toki ainahan sitä jotain omia vaatteita/leluja tulee hommattua. Raskausaikaa varten mulla on kaksi toppia jäljellä edellisistä jäljellä, muuten olen aina käyttänyt samoja vaatteita kun ilman raskauttakin.
 
Mä oon tainnut kaikki mammavaatteet antaa kavereille, että niitä pitää alkaa osteleen jossain kohtaa.

Osan olen vauvantarvikkeista säästänyt esikoisesta mutta kyllä aika pitkälti joutuu kaikki uudestaa ostamaan 🤭
 
Raskausajan hankintoja ei juurikaan tarvitse tehdä, kun olen säilönyt kaiken. Ehkä uudet jumppatrikoot olis kivat. 😁

Vauvalle ainakin turvakaukalo (+telakka), vaipanvaihtoalusta ja enemmän tai vähemmän vaatetta sukupuolesta riippuen (meillä kaks poikaa).

Yritän olla maltillinen hankintojen suhteen, mutta stokken triptrap (tai vastaava) newborn-osalla olis niiiin huippu! 💕
 
Raskausajan hankintoja ei juurikaan tarvitse tehdä, kun olen säilönyt kaiken. Ehkä uudet jumppatrikoot olis kivat. 😁

Vauvalle ainakin turvakaukalo (+telakka), vaipanvaihtoalusta ja enemmän tai vähemmän vaatetta sukupuolesta riippuen (meillä kaks poikaa).

Yritän olla maltillinen hankintojen suhteen, mutta stokken triptrap (tai vastaava) newborn-osalla olis niiiin huippu! 💕

Aivan, meiltä puuttuukin tuo newborn-osa stokken tuoliin kun myin sen pois tilaa viemästä eli se tulee hankinta listalle. Aina sitä jotain puuttuu 😅
 
Jotain löytyy jo, mutta kyllä lähes kaikki joudutaan hankkimaan! Ensimmäinen yhteinen lapsi, mun esikoinen.

Jotain saamme perheeltä/sukulaisilta/ystäviltä. Jotain pientä on jäänyt miehelle varastoon aiempien vauvavuosien jäljiltä.
Muutamia (siis mukava kasa) unisex-vaatetta on jo kertynyt, kun melkein kahden vuoden yrityksen aikana on tullut jotain ihanaa vastaan ja se on ollut vaan pakko hankkia😂

Aiomme hankkia käytettynä oikeastaan kaiken mitä vaan käytettynä voi hankkia.
 
Meidän esikoinen on jo 8-vuotias ja en ole säilyttänyt juuri mitään vauvatarvikkeita. Silloin, kun odotin esikoista sain lähes kaiken ostettua kirpparilta tai tori.fi:stä. Pyrin tälläkin kertaa hankkimaan suurimman osan tarvikkeistä käytettynä. Pikkusiskollani on nyt 6 kk ikäinen tyttö. Ehkä saan jotain häneltä lainaksi tai ostan häneltä. Hän toivoisi pian toista lasta, mutta koska hänen tyttö syntyi sektiolla, hänen kuuluu odottaa vuosi synnytyksen jälkeen ennen uutta yritystä/raskautta.
 
Vaatteita pojalle löytyy, kaikesta muusta ollaan jo melkeinpä keretty luopumaan. Mutta ei kyllä haittaa, tykkään shoppailla kaikkea vauva kamaa 😍
 
Se tuli mieleen, että iso raskausmaha -jakso taitaa osua talveen. Todennäköisesti tarvitsisin isomman talvitakin:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mites muilla?
Juuri samaa olen pohtinut! Mä olen työni puolesta myös ulkona, joten sen kannalta täytyy pohtia myös 😂
 
Mä ajattelin käytettynä hankkia tuollaisen, netistä katselin mamaliciousin softshelliä. Mahtaako vaan lämmittää tarpeeksi talvella🤔

Voi olla että ei 🤔 tosin ei mullakaan kovin paksu ole se talvitakki ja oon laittanut sinne alle ohuen villapaidan lisälämmikkeeksi. Mulla siis Lennylamb parka muistaakseni se takki.
 
Takaisin
Top