Raskaus ja liikunta

Itelläni on pari kokoa isommat trikoot ja adidaksen jotkut perustrikoot ovat aina olleet hieman isot minulle joten nekin menee hyvin. Ainut vain kun kaikki valuu mahan alle niin saa olla pitkä paitakin päällä.
 
Eikö tähän urheiluun kävisi ihan ohuet trikoiset mammahousut? Miks ne pitää olla "urheilu"- mallia? Ja sit joku iso toppi
 
Eikö tähän urheiluun kävisi ihan ohuet trikoiset mammahousut? Miks ne pitää olla "urheilu"- mallia? Ja sit joku iso toppi

No mä ite en tykkää esim puuvillassa hikoilla, mutta periaatteessa vois siis käydä jos ei oo niin tarkka. Onneksi löysin jo keväällä tori:sta ihanat mamalicious treenitrikoot.
 
Aa nii, totta. Jos ne ois vähä teknisempää materiaalia....
Mulle menee vielä helposti sellaiset prisman (16€) korkeavyötäröiset urheilulegginssit. Saa tosiaan vedettyä niin ylös, että ei alkava mahan pömppö haittaa. Niissä on leveä resori :)
 
Muokattu viimeksi:
2XU tekee myös mammamallin trikoita.. mutta ovat aika hintavat! :/ tai en ehkä itse raaski ostaa. Olen käyttänyt ihan normitrikoita ja niillä on vielä pärjännyt mutta olishan sellaset mammaversiot kivat!
 
Olen käynyt salilla 3-4 kertaa viikossa ja lisäksi polkenut yhteensä 6km matkaa töihin. Lisäksi työni on fyysisesti raskasta. Näin liikuin rv. 14 asti kunnes alkoivat vatsakivut ja verenvuoto.. syynä hematooma kohdussa. Liikunta loppui 2viikoksi kokonaan sairasloman myötä, jonka jälkeen olo on ollut hyvä, ja neuvolassa kerrottiin että liikkua saa nyt oman hyvän olon rajoissa. Neuvola käynnin jälkeen olikin paluu töihin ja pyöräily astui taas mukaan kuvioihin, mutta salitreenin jätin pois. Sali treenaamisen pois jääminen ahdistaa sillä se on ollut niin iso osa arkea, joten olisiko jollakin hyviä kotitreeni vinkkejä ja tehokkaita liikkeitä koko kropan lihaskuntoharjoitteluun?
 
Kertokaa nyt herran jestas MISTÄ SAA OSTETTUA ÄITIYSTREENIVAATTEITA?! Tarvitsisin juoksu/salitrikoot.. Kaikki paikat, mitä netistä katsoin, sanoo "tuote tilapäisesti loppu" :banghead:
Ootteko te muut menny tilaamaan kaikki:joyful:
Ensi viikonloppuna olisi kisat, ja tarvisin mammatrikoot..

Minulla sattui olemaan Lidlstä ostetut caprit, mitkä on sellaset pussimaiset, haaremihousun tyyliset. On kyllä jumppatrikoo kangasta, että kestää hikoilla. Mutta hyvin pysyvät urheillessa jalassa vatsan alla vielä toistaiseksi. Toimivat varmaan tovin aikaakin, on hyvän malliset ja kumminkin napakka resori vyötärössä eikä ahdista. Niitä saatetaan myydä tasasin väliajoin Lidlissä :wink toiset on myös väljemmät normi urheilucaprit joku edullinen merkki, kaapin pohjalta löysin.
 
Oli kunnon urheilusuoritus kävellä tuolla 10 kilon esikoinen selkärepussa :D Kuvassa norjan meren rantaa missä olin hetken esikon kanssa kattelemassa miten isi kalastaa
1ca22b544a4e1fcb39f26f4df5c77a5e
 
Reilu 6h urheilusuoritus takana tälle päivälle:) Sykkeet kun huolehti,että pysyy alle 150, ja syötävää ja vettä kun napsi tasaisin väliajoin,niin olo pysy ihan hyvänä :)
 
Mä olen salilla pystynyt treenailemaan aika samoilla liikkeillä/ohjelmilla kuin aiemminkin. Raskaita viikkoja en enää tee eli isoilla painoilla&vähemmän toistoja. Eritoten prässissä on pitänyt pudottaa painoja roimasti tai muuten vihloo.
Ehkä eniten aiheuttaa päänvaivaa vatsalihasliikkeet kun niistä on välissä niin ristiriitaisia ohjeita tarjolla. Olen tehnyt vähän sen mukaan vatsoja mikä on tuntunut hyvälle mutta monesti on tullut semmonen fiilis että oliko tästä mitään hyötyä[emoji2]
 
Mulla alkanu salilla vähän kipeileen vatsa ainakin treenin loppuvaiheessa ja vähän jälkeen. Silleen kevyesti menkkamainen fiilis vaikka oon suht kevyillä tehnyt.. nyt vähän pelottaa käydä kun jotkut sanonu että se menkkamainen fiilis vois olla supistus..
 
Tänään ja eilen reipas 10km vaeltelu ja hyvältä tuntuu! Eikä jälkikäteenkään mitään ikäviä tuntemuksia, mutta illalla ehkä muutamia kivuttomia supistuksia olen saattanut huomata. Niitäkään ei kyllä huomais, jos ei kädellä vatsaa tunnustelis.
 
Äitiysjoogaan syksylle ilmoittauduttu. Viel jos löytäis jonku raskaana oleville tarkotetun ryhmäliikunnan, kunhan tää kesä on tästä lusittu. Muuten liikuntana lenkkeily, vielä menee helposti kympin lenkkejä ja uinti sekä mikä nyt satunnaisesti sattuu inspaamaan, esim. Sali. Toivottavasti pystyis mahd. Pitkään sellases kunnossa, et liikkuminen on kivaa!
 
Joogaan menen myös syksyllä. Päivisin tulee lasten ja koirien kanssa ulkoiltua sekä töissä ehdin laittaa askelta toisen eteen viiteen/neljään tuntiin n.12000kpl . Siinä on liikuntaa ihan riittämiin :)
 
Mä kävin ekaa kertaa sitten vapun salilla eilenä. Pienryhmä- coretunti. Joutu ohjaaja vähän päätään vaivaamaa et sai mulle korvaavat liikkeet keksittyä :) Tosin silti oli lankutusta ja se on vähän sellanen että toiset sanoo ei raskaana, ja toisten mielestä ok kumminkin. Nyt tuntuu kyllä et tuli käytyä siel, mut ei ikävällä tavalla, eikä paikat ole liian kipeänäkään. Jos yrittäs ainakin tolla tunnilla käydä (toi on kerran viikossa) niin ehkä helpottais ainakin vähän noi selkäkrempat. Suositteli kyl yhtä toistakin tuntia (ryhmätunti isommalle porukalle) mulle, mut se on keskiviikkoaamusin, joten ei tos ehtis palautumaan välissä, sil tunnil ois sellanen vetäjä, joka on enemmänkin perehtyny raskausajan liikuntaan/harjoitteluun. Ja tosta pienryhmätunnista en haluis luopua, ku siitä maksan vähän enemmän kuin noista perusryhmätunneista.
 
Ens siis alkuun pystyny/uskaltanu jatkuvan pahoinvoinnin takia mennä, ja toiseks silloin sykkeetki heitteli mulla hurjasti. Ja sit nyt viime viikkoina en vaa ollu saanu aikaseks mennä :oops:
 
Ite olen jatkanut suunnistusta. Toki menen lyhimmän radan, koska metsässä rämpiminen on aika raskasta tässä raskaassa olotilassa. Viimeksi menin äitini kanssa vähän pidemmän radan ja maasto oli tosi haastavaa. Olin sen reissun jälkeen ihan puhki, jalkoja ja vatsan yläreunaa särki ja sammuinkin sänkyyn todella nopeasti. Että parempi pysytellä vaan lapsien ja vanhusten sarjassa. :D
 
Ite olen jatkanut suunnistusta. Toki menen lyhimmän radan, koska metsässä rämpiminen on aika raskasta tässä raskaassa olotilassa. Viimeksi menin äitini kanssa vähän pidemmän radan ja maasto oli tosi haastavaa. Olin sen reissun jälkeen ihan puhki, jalkoja ja vatsan yläreunaa särki ja sammuinkin sänkyyn todella nopeasti. Että parempi pysytellä vaan lapsien ja vanhusten sarjassa. :D

Voi suunnistusta! Mä haluisin harrastaa! :) koulussa oli aina niin kivaa :) vähä miehelle vinkkaillu voisko sitä alkaa harrastaa yhes :D
 
Ainaki meiän kaupungissa (pieni sellanen) on tosi helpoksi tehty suunnistuksen aloittaminen, ja täällä onkin tosi aktiivista kesäaikana toi touhu; kaikennäkösiä iltarasteja ja sit sellanen ns. kaupunkisuunnistus,jossa mennää keskustan alueella. Joka kotiin jaetaan keväisin tiedote suunnistuksesta ja siihen liittyvistä jutuista :) Itse en harrasta, kun on oikeesti älyttömän huono suunta- ja välimatkataju. Kouluaikana se oli kyl hauskaa, mut monesti tuli löydettyä väärä rasti oikean sijaan :hilarious: Toisaalta tiedä, vaikka nykyyään ois jo parempi tuuri :)
 
Takaisin
Top