Raskaus ja koira

Anki84

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuunmammat 2016
Miten koiranne on reagoineet raskauteen? Onko käytöksessä tai muussa tapahtunut muutoksia? Itselläni on 5-vuotias pieni villakoirauros. Hän on aina ollut nirso syömään ja kipossa saattaa olla ruokaa vaikka kuinka kauan. Nyt viime aikoina (plussauksen jälkeen eli parin viikon ajan) koira on syönyt todella paljon! Hän on aina ollut ruipelo, joten ei haittaa vaikka hänelle hiukan painoa lisää tulisi. Voisiko tämä johtua raskaudestani vai kuvittelenko vain? :D
 
Koira varmaan aattelee, että joutuu dietille kun uusi perheen jäsen syntyy, niin se kerää vararavintoa :wink
Itsellä ei kokemusta, kun huushollissa on kissa.
 
Onhan niitä juttuja, että koira 'haistaa' raskauden jo varhain. :) Meijän hauva ei kyllä oo ainakaan vielä osoittanut mitään merkkejä käytöksen muuttumisesta. Olis kyllä jännä tietää että miten se koira asian käsittää (vai käsittääkö oikeasti ollenkaan) :D
 
Edellisessä raskaudessa meidän lempääkin lempeämpi lappari neiti alkoi loppuraskaudessa suojella minua todella ärhäkästi. Lenkillä ärisi vastaantulijoille, etenkin miehille :D Kyllä koirat siis huomaavat raskauden ainakin oman kokemukseni perusteella. Hauska reaktio koiralla tuo syömisen lisääminen :D
 
Edellisessä raskaudessani meidä cockerspanieli alkoi seurata mua joka paikkaan ja tuli hysteeriseksi jos ei nähnyt minne menin. Rv 23 mulle tuli istukan repeämä ja olin miltei 3 viikkoa sairaalassa ja sieltä kotiuduttuani mulla oli aina seuraa jokaisella vessareissulla ja suihkussakin.. :D nyt odotan toista ja taas on hauska huomata miten koira pyörii kaiken aikaa siellä missä minä :) ♡
 
Minun toinen koira on alkanut päivystämään ikkunalla jatkuvasti. Samainen otus myös tulee välillä mieheni ja minun väliin jos juttelemme tai toinen vaikka yrittää tietokoneelta näyttää jotain. Välillä hakee huomiota multa myös ulvomalla ja hyppäämällä sohvalle suoraan päälle. Noh, tää koira on hiukan omanlaatuinen muutenkin käytökseltään niin en yhtään ihmettele että reagoi nyt raskauteen näin :grin
 
Meidän koira on ruvennu vähän enempi seurailemaan mitä teen :) ja läheisyyttä tuntuu enemmän haluavan. Edellisessä raskaudessa ei niinkään ollu moksiskaan vaan veljen koira haisteli mun mahaa aina ku kävin kylässä :)
 
:hellomoi! meidän koirasta en oo kyllä huomannu nitään muutosta, tooki se on niin vauva vielä (3,5kk) itsekkin että tokkopa tuo aivan kauhiasti muutenkaan vielä mailman menosta ymmärtää :laughing025 sitä vähän oon miettiny että mitenköhän se sitten suhtautuu kun tulee vauva taloon, täytyy vaan laittaa tiukat rajat sille että oppii heti alusta lähtien paikkansa talossa
 
Koiria 5, ne on tottuneet lapsiin jo ennen omaa joka nyt 3v. Raskausaikana vanhin koira makasi päälläni ja lipoi varpaita mutta lähinnä raskaus on niille tarkoittanut sitä että ruokaa tulee kun minä syön useammin. Treenit jäi vähämmälle ekassa raskaudessa mutta jos nyt olen niin treenikaverit ovat luvanneet treeanata koiratkin jos en pysty.
Vaunuja vahittiin lapsen syntymän jälkeen, ainoastaan ryömimisvaihe jännitti mutta koirat eristettiin vauvasta ja katsottiin tilannetta koko ajan
 
Riinaballeriina: paikan opetat ja sit sen kytet pois et ku annan ruokaa niin saat käydä pöllii siitä et ei tuu sitä kupin vartiointii. ( luu on myös) ja sit ku vauva tulee niin annatte rauhassa tulla itse tutustumaan omaan aikaan ei mitään pois käskyjä muussa tilanteessa ku vasten hypyissä. Niin uskon et hyvin mänee :) ja joku voi lisätä jos jotain unohtu :D
 
Ok! Röllin koulutushan on muutenki vielä aivan aluillaan että luulisin että on hyväkin kun koirakin on nuori vauvan tulessa niin tottuu helpommin..ehkä? Onneks tuo rölli on aika nopea oppimaan uusia asioita että perusasiat alkaa olemaan hallussa, istumiset ja sellaset helpot :)
 
Meillä ei koiran kanssa ollu mitään ongelmaa kun toinen on sellanen rauhallinen sekarotunen koiruli jolla ikää toisin nyt 6 vuotta :Heartred mut alusta tuli kytekttyyn ruokakupin vihaisuus pois niin neiti ku oppi ryömimään ja vei luut tai yritti ruokakupille niin ei sit siitä ärhennelly. Ja keittiöatä lähtee pois ei tarvii ku sormia napsauttaa ja suunta sormella näyttää :D mut aina ollu raihallinen ja hyvä oppimaan. Ja neiti ku synty niin annoin omia aikoja tutustuu niin ei ollu senkän kannalta ongelmia :) ja varmaan tuli hyvin sekava viesti :D
 
Koirat haistaa hormoonimuutokset :)

Meillä ei oo koiraa, mut leikattu kollikissa on. Ja kyl siitäkin huomaa et se tietää mitä on meneillään. Jatkuvasti pyrkii mun lähelle, kun normaalisti ei.
 
Nyt ku sanoit ton niin aloin oikeen miettiin meiän röllin käytöstä ja onhan se huomionkipeä, pentu kun on, mutta se on kyllä viimeaikoina ollu TOSI huomionkipeä voisko sit johtuu tästä, en tiiä
 
Voi johtua ihan hyvinkin :) kyl toi meidänkin hundi vaatii enenpi rapsutuksia :) tai sit voi olla sitä pennunkin huomioo :)
 
Nyt meän karvavauva on kaksi päivää ollut ihan omituinen: kun oon kotona niin se kulkee ihan mun perässä ja haistelee kuola valuen mua. Siis heti ku pysähdyn ni alkaa semmonen kauhea oikein suurieleinen haistelu. Ja tökkii kuonolla etenki mahaa. Jos se ei ois noin suloinen niin ois kyllä rasittavaa.
Ja tuossa se nukkuu ihan mun selässä kiinni. Ei oo aiemmin ees nukkunu sängyssä, vaikka kyllä lupa onkin.
 
Ensimmäisen raskauden kohdalla huomasi selkeästi koirassa "outoja" piirteitä. Lenkillä reagoi herkemmin "uhkaaviin" asioihin nostelemalla niskakarvoja ja öhisemällä. Jota ei normaalisti harrasta ikinä. Jahissa ollessa ei meinannu irrota jaloista. Pyöri lähettyvillä ja kävi aina tarkastamassa silmät pyöreenä, että oonhan vielä tallella enkä oo jääny matkasta. Mielenkiinnolla odotan nyt, että alkaako taas muuttumaan kun toinen raskaus juuri alkanut.
 
Koira nuuskii mua tavallista enemmän, tai ainakin kiinnitän siihen enemmän huomiota.
 
Takaisin
Top