Raskaudesta kertominen

Me ei tolle kaks vuotiaalle sanota ku sitte tosiaan ku vatsa kasvaa, aiemmin jos täytyy pyytää varomaan äidin vatsaa kun siellä kasvaa vauva. Poitsu on aila kova kiipeilee meijän päällä kun tulee herättämään aamulla.

Mä oon kertonu raskaudesta parhaille ystäville, yhelle mammaporukalle ja esikoisen lasketun ajan ryhmssä.
 
Me ei tolle kaks vuotiaalle sanota ku sitte tosiaan ku vatsa kasvaa, aiemmin jos täytyy pyytää varomaan äidin vatsaa kun siellä kasvaa vauva. Poitsu on aika kova kiipeilee meijän päällä kun tulee herättämään aamulla.

Mä oon kertonu raskaudesta parhaille ystäville, yhelle mammaporukalle ja esikoisen lasketun ajan ryhmssä.
 
Me kerrottiin nyt tänä viikonloppuna miehen puolen suvulle, kun sattui olemaan sukujuhlat. Ois ne muutenkin arvanneet, kun kieltäytyy alkoholista (yleensä juon ainakin sen yhden oluen).
 
Mä kerroin heti viestillä plussasta miehelle (joka oli tosi pahassa palaverissa ja meinas pyörtyä) ja kahdelle kaverille eli kaikille niille joille puhun jos kaikki ei menekään hyvin. Nyt kerrottu lapsille, jotka kertoivat välittömästi yhdelle sukuhaaralle. Mun tai miehen vanhemmat tai nk. Lähisuku ei tiedä. Mun äiti varmasti järkyttyy kun noi kaks ekaa raskautta ei ollut mitenkään helpot...
 
Tsemppia Tuulentytär raskauteen, hurjan kuuloisia noi sun edelliset raskaudet. Onko lapset olleet samaa sukupuolta molemmat?

Mä kerroin eilen hyvälle työkaverille joka on nyt äitiyslomalla. Hän oli niin iloinen ja toivotti hurjasti tsemppiä. Hän on tiennyt myös kahdesta edellisestä keskenmenneestä.
 
Mä oon kuukauden sh-sijaisuudessa osastolla.. Oli pakko kertoa töissä, kun oon naama vihreänä ja juoksen kusella koko ajan
 
Kerrottu parille ystävälle, tällä viikolla vielä yhdelle pakko kertoa, kun voisi ihmetellä miksen juo pisaraakaan festareilla :D
Omalle äidille kerrotaan varmaan jo ennen ultraa, muille vasta sen jälkeen.
 
Kerroin tänään isälle ja äitipuolelle. Iskä kysy vaan että ai Miten? Ku totesin että tytöstä tulee isosisko. Katoin hölmönä sitä ja totesin että miten yleensä tulee. Sit se irvisti ja pudisti päätään. :sad001 Jäi epäselväks se reaktio.. äitipuoli tuijotti suu auki, silmät lautasen kokosina. :D oli aidosti yllättyny ja kuulemma vaan luullu että en tee enempää.. saatoin vaan todeta että eipä niitä tehä..
 
Hilu, olipas aika laimea suhtautuminen :confused: Tosin ehkä ne vaan yllättyi niin, ettei oikein osannut reagoida mitenkään. Toivottavasti älyävät onnitella kunhan ensin toipuvat!
 
Mä en tiiä kuin osaisin ottaa vanhempien ensireaktiot vastaan kasvotusten. Siks laitettii esikoisesta viesti mun vanhemmille ja sisaruksille. Mies kävi kasvotusten kertomassa omille vanhemmilleen kun mä olin töissä. Miehen porukoille voisin itekki olla mukana kertomassa mutta mulla onki niiden kanssa läheisemmät välit kun omien porukoiden kanssa.
Mutta varmaan teen samalla tavalla tälläkin kertaa että laitan viestin menemään :D
 
Oon kertonu vaan yhelle kaverille ja mies ilmeisesti yhelle. Kovinkaan monelle ei tee mieli kertoa ollenkaan, koska aika moni on kommentoinu pelkkiin lapsipohdintoihin, että eikai teille enempää.. Lapsille kerrotaan vasta kun alkaa näkymään.
 
Oon kertonu vaan yhelle kaverille ja mies ilmeisesti yhelle. Kovinkaan monelle ei tee mieli kertoa ollenkaan, koska aika moni on kommentoinu pelkkiin lapsipohdintoihin, että eikai teille enempää.. Lapsille kerrotaan vasta kun alkaa näkymään.
Mun mielestä on aina ikävää että "päätetään" pariskunnan puolesta milloin heidän lapsilukunsa on täynnä:shifty: Tää kuuluu samaan kastiin "koskas te meinaatte tehdä lapsen" kommenttien kanssa...

Huhhuh, menipäs jotenkin tunteisiin:oops:
 
Kyllä nuo porukat siis onnitteli. Isä sit ku äitipuoli oli eka. Kait se vaan yllätystä oli. Ajan kanssa selvinnee paremmin mitä mieltä. Toivottavasti ei mitään pahaa koska he kyllä joutuu auttaan esikoisen kans sit ku synnytyksen aika on..
 
Meidän oli tarkoitus kertoa ar-ultran jälkeen, mutta kun sitä ei nyt olekaan niin tuumaillaan että odotellaanko np-ultraan asti.
 
Kerroin tänään äidille heti varhaisultran jälkeen, kun se oli hoitamassa esikoista. Oli kyllä niin kiva kertoa hyviä uutisia :joyful:
 
Me ollaan kerrottu mun isälle ja hänen vaimolle sekä miehen vanhemmille. Muille kerrotaan sitä tahtiin kun nähdään. Muutama ystävä myös tietää. Kaikki on olleet tosi iloisia ja toivovat yhdessä meidän kanssa et tämä kerta ois meidän vuoro ❤
 
Matalalla profiililla vielä mennään, töissä pakon edessä jouduin parille työkaverille kertomaan, muutoin ollaan täysin hissukseen vielä oltu.

Odotellaan rauhassa np-ultra ja katsotaan sitten, että onko kerrottavaa. Varhaisultraan ei yksityiselle ajateltu mennä.
 
suunnitelmissa olisi äidilleni kertoa vklppuna, mutta se miten sen tekisi on ihan auki. Tekis mieli keksiä jotain kivaa tai nokkelaa, mutta en tiedä mitä...ideoita otetaan vastaan:D?
 
Takaisin
Top