Raskaudesta kertominen

sakababy

Seurustelun sensei
Maaliskuunmammat 2016
Helmikuun äidit 2019
Helmikuiset 2022
Milloin meinaatte kertoa muille raskaudesta vai oletteko jo kertoneet?
 
Mä olen kertonut kahdelle ystävälle ja esikoisen lasketun ajan porukalle. Mies ei varmaan ole kertonut kenellekkään.
Mä haluaisin kertoa parille kaverille jo mut sit taas toisaalta en :D vaikeeta.
Isovanhemmille ja muille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen.
 
Me ollaan vähän "pakon edessä" kerrottu molempien vanhemmille ja parille kaverille. Vielä parille täytyy kertoa kun nään niitä seuraavan kerran. Ja pakon edessä siksi, että ollaan kerrottu näillä ihmisille suht tarkasti meidän hoidoista, joten he kysyvät nähdessään onnistuiko hoito. Jos olisi tavallisesti alkanut raskaus, tuskin kertoisin muille vielä kuin ihan parhaalle kaverille. Turvallisten viikkojen jälkeen sitten lähipiirille. Nyt pelottaa, että mitä jos tulee keskenmeno, ja niin moni tietää, mutta yritän ajatella niin, että sen tilanteen koittaessa kaipaisin kuitenkin varmaan tukea omalta äidiltä ja parilta kaverilta, joten hyvä että tietävät.
 
Esikoisen odotusajalta jääneet mammakaverit tietävät sekä pikkusiskolleni kerroin (on myös esikoisen kummi) :)
 
Olen kertonut yhdelle ystävälle ja mies veljelleen,muille sitten ultrien jälkeen.
 
Muutamille ystäville oon kertonu, esikoisen mammaporukalle ja yhelle naisten wa-ryhmälle. :D Mies ei varmana millekkää, liekkö kertoo ennen syntymää. :D Omat porukat varmaan saa tietää lähiviikkoina ku ollaan siel paljo evakossa kosteusvaurio remppaa.. Eli jos satun oksentaan nii ei mee taudin piikkiin :D
 
Vanhemmilleni olemme kertoneet sekä muutamalle ystävälle. Mieheni vanhemmat ovat sen tyyppisiä ihmisiä etten jakaisi turhaa hössötystä heidän puoleltaan, joten saavat myöhemmin kuulla asiasta...
 
Kerroin tänään mun yhdelle läheiselle serkulle. En vaan voinut olla kertomatta ku koko ajan oli olo että pakko kertoa :D
 
En ole kertonut muille kuin miehelle, enkä kerrokaan ennen kuin on käyty ar-ultrassa.
Ekasta raskaudesta kerroin äidille (ja pikkusiskolle kun sattui olemaan kuuloetäisyydellä) digitestin tehtyäni kuva-arvoituksella (tein kuvakollaasin äidistä, Tarja Halosesta, Mummo Ankastaja TV-Mummosta ja kysyin "mitä yhteistä näillä on?" :p). Se meni sitten vähän hukkaan se vitsi, kun muutamaa viikkoa myöhemmin piti kertoa, että onkin tuulimuna. Tokasta raskaudesta en sitten aikonutkaan kertoa ennen aikojaan.
 
Vain me miehen kanssa tiedetään. Vanhemmille ja ihan läheisimälle ystävälle olisi tarkoitus kertoa ensimmäisenä, ehkä ensi viikolla kun nähdään, mutta muille vasta myöhemmin.
 
Kerroin äidilleni ja yhdelle hyvälle ystävällä, joka tiesi, että yritämme toista lasta. Muille sitten kunhan on ultra tehty ja on kaikki kunnossa.
 
Mies kertoi eilen äidilleen, minä en ehkä ihan vielä kehtaa kertoa omille vanhemmilleni.
 
Me kerrottiin perheille kahdesta ekasta raskaudesta jo varhaisessa vaiheessa. Molemmat meni kesken enkä jaksa sitä rumbaa nyt joten yritetään pitää salassa mahdollisimman pitkään. Parhaalle ystävälle on pakko kertoa koska lähdetään viikoksi lappiin vaeltamaan viikon päästä ja turvallisuussyistä hänen täytyy tietää, panttaan kertomista kyllä lähelle lähtöä

Toki jos tämäkin menee kesken niin kerron sitten niille joille haluan kertoa asiasta.
 
Minä oon kertonu mun hyvälle ystävälle ja siskolle. Muut saa odottaa sinne asti kunnes maha alkaa näkyä. Mies aikoo kertoa myös omalle parhaalle kaverillensa.

Rintta mulla samanlaisia kokemuksia, että ollaan liian ajoissa kerrotru kaikille ja sitten on pitänyt selittää kun on memnyt kesken. Se oli rankkaa kun osa kyseli vielä puoli vuotta keskenmenosta, että "millon teille se vauva syntyy".. Juuri kun olin itse pääsemässä yli.
 
Täytyy kyllä todeta et on ollut tänään töissä vaikeuksia olla kertomatta. Osa työkavereista on tiennyt mun aikasemmista raskauksistakin ja sitä myötä myös km. Mut ei, en kerro vielä, vaikeaa pitää näin isoa salaisuutta vaikkei sitä usko oikein vielä itsekkään...
 
Kerroin eilen yhdelle hyvälle ystävällä. Juteltiin muuten kaikkea ja oli pakko sanoa. Viimekskin ties ekojen joukossa. Seuraavat taitaa ollakkin sitten ultran jälkeen sukulaiset joille kerrotaan.

Milloin ajattelitte sitten töihin kertoa? Mä kerroin esikoisesta ennen np-ultraa niin työvuorot sai sumplittua. Nyt en varmaan niin aikasin kerro.
 
Meillä on tulossa häät juuri ennen oletettua 1ultraa, koitan sinne asti piilotella asiaa, sen jälkeen ajattelin etten piilottele asiaa töissä mutta en kyllä erityisesti mainostakaan.:)
 
Takaisin
Top