Raskaudesta kertominen

Eipä vielä olla uskallettu raskaudesta kertoa monille. Muutama parhaista ystävistämme tietää sekä veljeni. Mieheni on hieman malttamattamattompi ja lähetti rv 8+0 ultakuvan vanhemilleen.

Harmittaa kun miehen vanhemmat olivat ns. ystäviäni kun oltiin miehen kanssa vain kavereita. Siitä lähtien minua on siinä pirtissä vihattu kun tajusimme että haluamme olla yhdessä. Selkeää syytä ei mies ole kertonut... Enkä ole siellä vieraillut yli viiteen vuoteen. Äidilleni ja isäpuolelle taidan kertoa kun käyn seuraavan kerran kylässä.
 
Yhdelle kaverille tuli kerrottua viikonloppuna, kun olimme koiranäyttelyreissulla ja ylläri, tuli huono olo. Pomolle kerroin myös jo ja sanoi että arvasi :)
 
Mä kerroin yhdelle työkaverille jonka kanssa tiiviisti työskentelen :) on mun ns työpari vaikka tiimissä työskennellääkin.
 
Mä en jotenkin uskalla kertoa kellekään ennenkuin on käyty ultrassa, meillä nt-ultra 15.8. Toisaalta kuukausi vielä odotteluaikaa on tosi tuskaista, kun haluaisi jutella jo vaikka mitä juttuja.
 
Meillä vanhemmat tiesi hoitoonpääsystä lähtien missä mennään. Sisko on aina ilmoittanut tosi ajoissa just vanhemmille ja mulle, ja äiti aina vannotti mua kertomaan sitten heti. No miehen kanssa ensin päätettiin että kerrotaan vasta kun ollaan oltu ultrassa ja tietää että kaikki ok. Jouduttiin kuitenkin kertomaan kun päästiin lapsettomuushoitoon ja äiti joutui paikata mua töissä. Näin saatiin työnantaja harhautettua, ei tarvinnut kertoa sille missä oon keräyksen ja istutuksen aikana.

Eka tuoreistutus oli nega, eka pakkasistutus oli nega, toinen pakkasalkio tarttui ja nyt odotetaan ensviikkoa jotta tiedetään onko se tuolla vielä, ja hengissä. Sitten kerrotaan meidän sisaruksille että niistä tulee tätejä. Just katseltiin pinterestistä juttuja ja siellä tuli vastaan tämmönen kuva, vähän samaa ideaa käytetään meidän sisaruksille. Varmistetaan ensin että ne on puhelimen vieressä ja istuu, ja sitten pukataan kaikille samaan aikaan. Harmi kun kaikki asuu kaukana, olis ollut niiiin mahtava saada niiden ilmeet ikuistettua. Kaikki on nimittäin varmaan luopuneet toivosta että meille tulis pieni. Saadaan edes joku yllätettyä kun tulevat mummut ja paapat on tienneet projektista jo monta kuukautta ennenkin plussa tuli.
1c7a4a349398e87d18ec07fe407fb26c.jpg


Töissä kerron vasta kun 12vkoa on täynnä (sopivasti kesäloman jälkeen), tai jos en silloinkaan oksenna eikä vatsa oo pullahtanut näkyville niin venytän pitemmälle. Kevyt konttorityö niin ei pitäisi olla mitään riskiä mihinkään suuntaan, toki jos jotain erikoista riskaapelia pitää tehdä niin pakko sitten sanoa kun joutuu kieltäytyä.

Miehen työkaveri arvasi mitävarten hypätään tampereella, se on itse käynyt saman läpi. Ja kaksi lääkärituttua tietää, on kysytty neuvoa/varmistettu parikertaa juttuja tässä prosessin aikana. Juhannuksena jäätiin kiinni kavereille kun mies meni möläyttämään asian. Se on niin täpinässä ettei saanut pidettyä kieltään kurissa :shifty:. Just paripäivää vanha positiivinen testi. Onneksi noi kaikki osaavat pitää suunsa supussa kunnes sanotaan koska saa puhua.
 
Mutsille kerrottu. Huvittavaa kun oli ihan kauhuissaan, että mä en tiedä miten paljon töitä vauva teettää. Kahden lapsen äitinä en tosiaankaan tiedä... No sitte se kyllä onnitteli ja nyt soittaa joka päivä useasti ja kysyy miten voin ja näkee unia vauvasta. Miehen äidille kerrotaan vasta ultran jälkeen.
 
meillä kerrottiin minun äipälle ja puolison siskolle heti kun plussaa näytti ( tärkeimmät ja läheisimmät). kummitätini jo arvasi kuulemma ja otti asian puheeksi. Muulle suvulle kerroimme vasta ensimmäisen ultran jälkeen kun saimme varmistuksen että joku siellä tosiaan on =)
 
Meillä ajatuksena kertoa nyt tulevana viikonloppuna kummankin vanhemmille ja parhaille kavereille. Huomenna rv 12+0 ja nt ultra. Ei olla kerrottu vielä siis kenellekään ja on ollu kyl tosi vaikeeta pitää tieto itsellään. Mulla on myös niin kova turvotus että pakko pitää löysiä paitoja ja mekkoja päällä ettei kukaan arvaa. Jännittää kyllä et miten porukat suhtautuu esikoisen tuloon :D mietittiin et vois leipoa kakun ja kirjoittaa siihen päälle lasketun ajan karkeilla tai kermavaahdolla. Sit kattois et kuinka kauan menee kun porukat alkaa kyselemään et mikä se päivä oikein on :D ja ollaan siis kutsuttu tyypit kahville ihan muuten vaan että ei pitäis olla mitään vihiä siitä et miks ovat oikeesti tulossa.
 
Mulla ei taia itellä olla enää erikseen ketää kelle kertoa sen kummemmin mut tuo ukko.. ei se saa kerrottua ikinä vanhemmilleen. :D nyt on toki riski et isänsä näkee ukon autotalliin jemmatun pinnasängyn ja hoitotason että siitä tulis ilmi. :D
 
Mä oon kans niin lörpötellyt että kaikki läheisimmät kyllä tietää. Someen en aatellu laittaa vielä hetkeen. Läheisille ollaan näin ultran jälkeen sanottu että sukulaisille saa kertoa. :)
 
Me ollaan kerrottu läheisimmille kavereille ennen ultraa ja sen jälkeen perheille. Nyt sitä mukaan kerrotaan muille ku nähdään :)
 
Kaverit, ketä oon tavannut, tietää. Kummankaan vanhemmat ei vielä tiedä, kerrotaan kun tavataan. Saa nähdä tuleeko hepuli vai ei :D kaveripiirissä kauhistellaan lämmöllä, miten jo viides
 
Kaikki mun sisarukset ym. perheenjäsenet tietää raskaudesta, ja miehen siskolle ja toiselle veljelle kerrottiin kans. Mutta toinen veli vaimoineen ei vieläkään tiedä (enkä usko että kukaan on laverrellut), koska ollaan odotettu, että milloin ne älyis kysyä että mitä meille kuuluu, eikä aina vaan jauhaa omasta elämästään. Oon kyllä kysellyt niiden kuulumisia, jos vaikka kohteliaisuudesta kysyisivät samaa, mutta noh, en muista että ovatko ikinä olleet kiinnostuneita muiden kuulumisista, joten saavat varmaan tietää tästä raskaudesta sit joskus jos nähdään ja kuulevat meidän puhuvan asiasta muille :rolleyes:
 
Siskoille ja parille kaverille kerroin melkein heti plussan jälkeen (kaverit tiesi vähän udella) kun oli pakko saada jakaa uutinen jonkun kaa. Laajemmin läheisimmille ystäville ja molempien vanhemmille kerrottiin vasta np-ultran jälkeen ja kun eka kolmannes oli ohi. Siitä vähän aikaa niin kerroin töissäkin tiimille, sitten esimiehelle ja nyt muille. Haluttiin varmistua että kaikki on okei ja esim siniö elossa kun ennen ultraa ei oltu kuunneltu edes sydänääniä
 
Mä en ole vieläkään kertonut töissä. Taidan odotella rakenneultraa. Miehen sukulaisille kerrotaan nyt viikonloppuna, kun mennään siellä käymään. Oma äiti sanoi, että jaa on sitten hänen viimeinen lapsenlapsi. Päätti sitten näköjään kaikkien meiän puolesta lapsiluvun :rolleyes: Mulla siis myös kaksi siskoa keillä molemmilla yhdet lapset.
 
Mä en ole vieläkään kertonut töissä. Taidan odotella rakenneultraa. Miehen sukulaisille kerrotaan nyt viikonloppuna, kun mennään siellä käymään. Oma äiti sanoi, että jaa on sitten hänen viimeinen lapsenlapsi. Päätti sitten näköjään kaikkien meiän puolesta lapsiluvun :rolleyes: Mulla siis myös kaksi siskoa keillä molemmilla yhdet lapset.

Mistäs hän nyt moista keksi sanoa :O
 
Ei siis mitään tietoa :D Meiän äiti on kyl tunnettu hölmöistä möläytyksistä ja siitä että kertoo oman mielipiteensä vaikka sitä ei välttämättä haluttais kuulla. Ihana äiti silti on ja auttaa paljon, mutta aina välillä saa kuulla tollasta :wacky:
 
Takaisin
Top