Raskaudesta kertominen

Töihin ilmoitus viimeistään olisko ollut 2 vai 3kk ennen äitiysloman alkua. En nyt muista kumpi, mutta aika pitkälle saa siis pantata.

Aika älyttömiä noi sukulaisten kommentit. Mun päähän ei oikein mahdu ajatus, että miksi niin edes pitää sanoa? Eihän kenenkään lapsiluku ole muiden asia. Sitä paitsi en kyllä huonokäytöksisempää käytöstä tiedä, kuin kommentoida ilouutiseen mitenkään muuten, kuin iloiten. Sama asiahan se olis sanoa kuolleen ihmisen omaisille, että voi miten kiva.

Mua vähän kyllä jo pelottaa itseäkin tulevat kommentit. En nyt mitään kauheita kommentteja ole koskaan saanut, mutta osan kyllä olisi jotkut voinut jättää sanomattakin.. Joka tapauksessa nokka pystyyn ja ilo irti, viis muiden mielipiteistä.
 
Anoppi ei oo koskaan jostain syystä pitäny musta. Kaikki mitä teen on väärin ja oon väärän näkönen ja kokonen, mul on huono ammatti ja lista on loputon. Etenkin lapset kasvatan väärin, jos nyt ylipäätään sen mielest osaan kasvattaa lapsiani. Se on semmonen kunnon kontrollifriikki
 
Kuulostaa vähän kurjalta saada tuollainen kommentti anopilta. Itseänikin kiinnostaa mistä moinen johtuu?

En osaa sanoa itse oikeastaan, mutta ei se oo oikein lapsi ihminen, otti pojan nyt ihan vasta ekaa kertaa yökylään toisen pojan joka täyttää ihan just 4v. Ja ehkä ajattelee miten rahan puolesta pärjätään :sad001
 
Tuhinamurmeli, otan osaa! Tosi ikävä anoppi sulle ja teillä muutamalla muullakin :sad001
 
Muutamalle läheiselle ystävälle olen kertonut, koska pelkään keskenmenoa niin muille voi kertoa vasta siinä turvallisen ajan, ehkä nt ultran jälkeen...
 
Mä oon puhunu kavereille kyllä ihan avoimesti niin kun yleensä puhun kaikesta muustakin. Vanhemmille kerrotaan sitten jos saadaan varmistus että mahassa on joku kasvamassa. Uskon, että on iloinen yllätys kaikille. :)
 
Minä olen kertonut omalle äidilleni, pomolleni ja pari ystävää arvasi kieltäydyttyäni viinilasillisesta illallisella [emoji3]
Muille kerrotaan varmaan joskus nt-ultran jälkeen.
 
Meillä tietää toistaiseksi mun äiti ja sitten pari työkaveria, kun käytiin lapsettomuushoidoissa, niin tuli sitten ilmi vaikka en olis niin välittänyt vielä kertoa. Kerrotaan varmaan miehen vanhemmille, kun tulevat parin viikon päästä käymään ja mun isälle kans samoihin aikoihin. Pelkään tässä vaan, että mun maha kohta jo paljastaa kaiken, kun se on nyt jo ihan pömppis ja joutuu miettiin tarkkaan mitä vaatteita voi käyttää. Mennään sukulaisen häihin viikkoo ennen juhannusta ja pelkään, että siellä jo kaikki näkee/arvaa. Silloin olis menossa rv 9+2.
 
Sanoin eilen neuvolassa tuosta anopista ja totesin, että jos vaikka sitten synnäriltä lähettää kuvan että tämmönen syntyi :D
 
Työnantajalle on lain mukaan ilmoitettava 2 kuukautta ennen vapaan alkamista. Vapaan aikaistaminen on mahdollista jos se on tarpeen lapsen syntymän tai lapsen, äidin tai isän terveydentilan vuoksi. Tällaisesta muutoksesta pitäö ilmoittaa asap. Muutoin työntekijä saa perustellusta syystä muuttaa aiemmin ilmoittamansa vapaan ajankohdan kuukauden ilmoitusaikaa noudattaen.

Näin sanoo laki mutta jotkut tessit voi olla tosta helpompia.

Itse työnantajana oon tykännyt että naiset ovat uskaltaneet kertoa raskauksista suht ajoissa. Silloin mulle on jäänyt aikaa suunnitella rauhassa sijaisia yms. Ymmärrän toki että raskaudesta ei uskalleta kertoa ja jotkut pomot voikin olla ihan urpoja mut mäpäs en ookkaan :wink
 
Kerroin tänään pomolle töissä just tuon takia, että ehtii rauhassa siirtää mun tehtäviä muille ym. Vitsit että jännitti vaikka olinkin etukäteen varma, että sieltä tulee positiivinen vastaanotto :happy:
 
Pitäis kertoa kans hyvissä ajoin. En niinkään korvaamaton ole, mutta työ on fyysistä niin olojen mukaan sitten kevyempiin hommiin olisi kiva päästä. Onneksi pomo on tosi rento. Mutta silti pihtaan ainakin nt-ultraan :D
 
Viime raskaudessa kerroin vasta juuri sinä viimeisenä päivänä 2kk ennen äippäloman alkua töissä. Ensin pomo onnitteli raskaudesta ja kun kysyi laskettua aikaa ja tajusi sen olevan ihan justiinsa ilme muuttuikin hieman. Hups. Keskenmenoja kun oli taustalla niin en uskaltanut oikeen missään kertoa aikaisemmin. Mä en oikeen ees tajua miten ne ei huomannut kukaan et vatsa vähän kasvanut.....Sukulaisetkin huomasivat vasta siskon juhlissa joku pari viikkoa ennen äitiysloman alkua. Nyt ajattelin kertoa ehkä vähän aikaisemmin. Odottelen kuitenkin ainakin np ultraan asti.
 
Me ei tehty viimeksi kertomisasiasta numeroa eikä tehdä nytkään. Molemmat kertoo tässä alussa niille tyypeille, joille vois myös kuvitella mahdollisesta keskenmenosta kertovansa. Mä tykkään jakaa asioitani ja mulla on laaja ystäväpiiri, joten kerroin heti alussa viimeksi ja nytkin aika monelle (olisko 6-7?) lähimmälle ystävälle ja äidille. Toki sitten tilanteen mukaan myös muille. Kaikki ovat olleet tosi iloisia ja liikuttuneita.

Työnantajalle kerron sitten syssymmällä, elleivät huomaa sitä ennen. Ja todennäköisesti huomaavat, kun viimeksi ainakin maha oli huomattava jo 12+0 tms.

Mies tais viimeksi kertoa yhteensä neljälle ihmiselle eikä esim. omille vanhemmilleen ja noille neljälle toki kertoi myös keskenmenosta.

Ja kertomisen oon hoitanu ihan suoraan sanomalla kasvokkain tai viestillä. Mun pää ei kestäis miettiä mitään kiertoilmaisuja tai kuvajuttuja :D
 
Mä kerroin tänään yhdelle työkaverille. Helpottavaa, kun ei tarvi kaikkien edessä salailla, vaan jollekin voi töissäkin avautua näistä asioista. :) Meillä tietää siis vaan yks mun kaveri tämän työkaverin lisäksi.
 
Mun on ehkä pakko kertoo jo mun pomolle, kun en saanut neuvolaa kokonaan työajan ulkopuolelle. Mut onneksi sillä on vaitiolovelvollisuus, ettei voi kaikille kertoa ilman mun lupaa. Vähän ärsyttää jo valmiiksi, kun viimeksikin se oli niin tarkka näistä neuvolapoissaoloista, että olis pitänyt työt järjestää aina niin, ettei mene työaikaa niihin jne.. Toisaalta taas sit mun työpari valittaa töissä, jos joudun pidentämään päivää tms neuvolakäynnin takia. Aina joku valittaa... vaikka mun mielestä mulla pitäis olla oikeus käydä neuvolassa ilman huonoa omaa tuntoa työajalla, jos ei kerran saa aikoja työajan ulkopuolelle.
 
Anoppi ei oo koskaan jostain syystä pitäny musta. Kaikki mitä teen on väärin ja oon väärän näkönen ja kokonen, mul on huono ammatti ja lista on loputon. Etenkin lapset kasvatan väärin, jos nyt ylipäätään sen mielest osaan kasvattaa lapsiani. Se on semmonen kunnon kontrollifriikki
Samas junas ollaano_O en halua edes ajatella sen kommentteja..ja niitähän tulee:shifty:
 
Takaisin
Top