Raskaudesta kertominen

Omalle äidille, isälle, siskolle ja työpaikan ravintolapäällikölle kerroin. Ravintolapäällikölle siksi, että jos jotain sattuu, niin voin olla vaan sanomalla pois töistä hetken. :) Mies haluaa pitää omilta läheisiltään vielä salassa.
 
Ihan ekana kerroin omalle siskolle ku niin olen joskus luvannu tehä ja lupaus pidetään :) sitte kerroin parhaalle kaverille ja äidille. Mies oli just ollu yötöissä ja nukku päivällä. Jouduin raukkasen herättää ja kertoa ku en pystyny enää piettää sitä asiaa sisällä. Ei se kovin välittäny herätyksestä ku oli niin hyvä syy siihen :)
 
No nyt kerrottu mun vanhemmille, jotenki ei vaa pystyny pitää suutaan kiinni ja kuulemma "no on tätä jo vähä ootettukki"
Luultavasti myös miehen vanhemmille kerrotaan ku seuraavan kerran nähään.
 
Mie aioin kertoa kaikille rv 12 eteepäin, jos vaan maha suostuu yhteistyöhön. Mutta mies oli sitä mieltä, että vanhemmille pitää kertoo aiemmin.
 
Musta oli jotenkin ihana kertoa muutamille, mietin sitä myös niin että jos tämä menisi kesken osaisivat nämä läheiset tulea minua.

Täällä kerrottu siis mun vanhemmille ja parille ystävälle. Mun vanhemmat itkivät onnesta. Olivat jotekin niin liikuttavia ja täysillä mukana :Heartred

Ar-ultran jälkeen mun on "pakko" kertoa muutamalle ystävälle. Meillä on sellainen mökkiviikonloppu tulossa ja varmasti arvaisivat minun käytöksestä ja ruokarajoitteista :wink
 
Näin unta että kerroin yhelle ystävälle ja nyt aamulla totesin, että ei se tiedäkään vielä :D Eli ei kellekään miehen lisäksi vielä kerrottu.
 
Anopille lähetettiin jo joskus rv 6 kuva uunista jonka sisällä pulla paistumassa, eikä heti meinannut uskoa vaikka toki tiesi yrityksestä ja on tosi onnessaan nyt. Veljelle paljastin pari päivää sitten, kun kyseli mun vatsan turvotuksesta.. :D Pari kaveriakin tietää jo.

Nyt ollaan mun äitillä käymässä kun he ovat parin viikon mökkireissulta tulossa ja länttäsin tuoreen ultrakuvan esikoisen nt-ultrakuvan viereen jääkaapin oveen. Nyt vaan odotellaan heitä saapuvaksi! Piti oikein järjestää jääkaapin ovessa olevat jutut uudestaan niin, ettei kuvat jää vain huomaamatta. :D

Äiti varsinkin odottaa vauvauutisia varmaan enemmän kuin minä itse siitä lähtien, kun viime marraskuussa keskenmenosta hänelle pillitin. En malta odottaa että näen reaktion! :)

Viime raskauksista ei kerrottu, koska pelättiin keskenmenoa ja keskenmenoihin ne sitten päättyikin. Nyt taas tuntuu, että jatkuva tuki on tarpeen vaikka riskit on tietty suuret varsinkin tällä taustalla.
 
Hitsi mä odotan, että np ultra olisi ohi ja päästäis laittamaan miehen veljelle ja sen vaimolle kuva meidän pienestä. Ne odottaa siis myös vauvaa, tosin helmikuun alkuu ja laittovat pari pvä sitten ultrakuvan. :D Mielenkiinnolla odotan niiden reaktiota sekä miehen porukoiden.
 
Tähänmennessä raskaudestani tietää kumppanini sekä kolme läheistä ystävääni. Haluaisin säilyttää salaisuuden ainakin 12. raskausviikolle asti, mutta asia varmaan tulee ilmi perhepiirille viimeistään ensimmäisen neuvolakäynnin aikoihin (näin vielä toistaiseksi vanhempansa luona asuvana alaikäisenä).
 
Mies tietää ja mun sisko, muille varmaan np-ultran jälkeen kerrotaan. Jos neuvolassa ultrataan ja kaikki hyvin, niin läheisille voisi jo aikaisemmin kertoa. Isommilta muksuilta pitäs yrittää pitää salassa, mut jos samanlainen oksentelu alkaa ku aikaisemmin, niin eipä tuota paljoa piilotella! :D
 
Pitäis kait se miehelle ainaki kertoo... Jätin kyllä testin kylppäriin että siinä näkee mutta ehkä kannattaa ihan ite sanoo
 
En oikein vielä tiedä milloin haluaisin kertoa. Viimeksi kerroin parille ystävälle heti alussa, ja se olikin ihan hyvä. Olivat tukena sen jälkeen. Nyt tuntuu, että vois ootella vielä jonkun aikaa. Toisaalta haluaisin kirjoitella mun blogiin jo raskausjuttuja niin jäisi samalla muistoja sinne, enkä tiiä lukeeko sitä ees kukaan neljästä lukijasta näin kesällä, mutta joku saattaa sitten kumminkin nähdä uutiset sieltä... en tiiä haittaisiko se sitten...
 
Täällä kovasti harkitaan anopille kertomista, kun selventäisi monia asioita ja helpottaisi tulevaa ultrakäyntiä. Ite oon hieman varuillani kertomisen suhteen, kun tahtoisin kuulla sykkeen ensin, mutta helppouskin houkuttelis :)
 
Mä haluaisin jo kertoa, mutta mies haluaa hetken pitää asian salassa. Mun äidille kerrotaan varmaan ekana :) ...toivottavasti pian!!!!
 
Yhelle parhaista kavereista kerroin heti eilen ku oli online. .. appiksia nähdään torstaina ja mun äitiä loppukuusta ni sillon kerrotaan niille.
 
Miehelle joka on matkoilla lähetin eilen kuvan plussasta ja tänään kerroin yhdelle ystävälle kun mietin että miten äitiysraha määräytyy, jos jää suoraan kotihoidontuelta uudelle äitiyslomalle..
 
Takaisin
Top