Raskaudesta kertominen

Yksi vauva kiitos

Silmät suurina ihmettelijä
Kenelle olette kertoneet jo raskaudesta? Koska aiotte kertoa isovanhemmille/kavereille/sosiaalisessa mediassa? Millä tavalla? Millaisia reaktioita on saatu?
 
Täällä asiasta tietää vaan oma mies :) Parhaille kavereille (4kpl) meinataan kertoa kun saadaan digillä varmuus. Tulevat isovanhemmat saa kuulla myös aika pian kun vieraillaan niillä lähes kerran viikossa ja aina on ruokana sellasta kielletyllä listalla olevaa sekä viiniä... Muille kavereille/sukulaisille varmaan 12 viikon jälkeen ja somessa koitetaan olla rakenneultraan asti kertomatta. Katsotaan voidaanko pitää suunnitelma :)

Mun mies ei ollut yhtään yllättynyt raskaudesta kun viimeksikin pystyin sille jo etukäteen kertomaan että oon raskaana. Iloinen kuitenkin oli tietysti kun saatiin varmistus :)
 
Mä tein parhaan kaverin seurassa testit, joten hän oli eka joka tiesi, sitten tietysti heti miehelle tieto. Muut ei tiedä.

Oon ollu nyt lomailemassa porukoilla pari viikkoo ja kyl on välillä ollu vaikeeta salata, kun pahaolo on pistäny mut ihan levottomaksi.

Rv 12 jälkeen aikasintaan aion kertoa vanhemmille, miehen vanhemmille ja molempien sisaruksille. Muille kavereille ja työkavereille vasta sitten kun huomaavat :)
 
Meillä ei tiedä vielä muut asianomaisia lukuunottamatta, mutta reissun päällä tehnee aika tiukkaa pitää salassa, niin saa nähdä, milloin epäilykset muilla herää ja pitää kertoa:woot:
 
Vaikka kyllähän tuo itteekin polttelis kertoa, muttei vaan oikein ennen sydänääniä uskalla..
 
Siskolleni olen kertonut. Äidille kerron varmaan ekan neuvolan jälkeen ja lopuille sitten joskus :joyful: mies sano et ei meinaa kertoa kellekkään, huomaavat sitten kun huomaavat.. sanoin että no ei varmaan tuu yhtään vaivaantuneita katseita ku porukka miettii et onks toi lihonu vai mitä? :hilarious:
 
Meillä tietää mies ja sisko. Muille ei kerrota ennenkuin on jotakin konkretisoitunut muutakin kuin plussa testissä. Ajattelin täältä hakea puhumiseen seuraa ja tukea kun en vielä muualta saa.
 
Mies ja yks kaveri tietää. Muille kenelle kerrotaan niin varmaan sen 12 vk jälkeen. Someen ei laitettu esikoisen aikanakaan ennen kuin maailmaan oli tullut ja tuskin nytkään tulee sinne mitään laitettua :happy:
 
Mun äiti ainut joka tietää...muille kerrotaan ehkä sit 12vkon jälkeen tai ainaki ekaan ultraan asti salataan...tuskin vaa kovi kauaa voi salailla ku turvottaa ja alkaa maha kasvaa varmaa nopeemmin :/ saa nähä...ja somessa kerrotaan ku kerrotaan ei vielä tietoo...
 
Me ei olla kerrottu vielä kelleen, mutta jos kaikki menee hyvin eka sydänäänien jälkeen ajattelin kertoa muutamalle parhaimmalle kaverille ja sen eka ultran jälkeen eka tuolle esikoiselle sit sukulaisille sekä muille lähimmille kavereille.. Tuskin mitään sosiaalisessa mediassa ennen syntymää. Suurinpiirtein näin meni ekakin raskaus....toki mieli voi muuttua :cat:
 
Harkitsin tänään kertoa yhdelle ystävälle, mutta ei ollut sopivaa tilaisuutta. Ja huomenna vasta pitäisi menkat alkaa joten aika aikaista olisi ollutkin :) Miehelle kerroin aamulla...
 
Miehelle kerroin heti kun tein plussatestin haaleana, yhdessä testattiin uudelleen. Serkulleni kerrottiin seuraavana päivänä plussa testinteosta, ollaan pidetty yhteyksiä tiiviisti ja hänellä kaksi lasta joten saan tukea sieltä suunnalta varmasti jos jotain raskausaikana sattuu.

Muut saa oottaa sinne ensimmäiseen ultraan asti, jotta tiedetään onhan kaikki kunnossa. Sen jälkeen kerrotaan ainakin molempien vanhemmille. Kavereille mietittiin että ollaanko kertomatta, huomaavat sitten kun huomaavat. :wacky:
Sosiaalisessamediassa tuskin ilmoittelen ennen syntymää yhtään mitään, muuten kuin käsitöiden merkeissä.
 
Me ollaan kerrottu muutamalle mun hyvälle ystävällä ja tällä viikolla en malttanut olla kertomatta ja kerroimme myös minun vanhemmille. Kaikki ovat ilahtuneet asiasta ja kyynelten kanssa nautittu onnesta. Toivottavasti päättyykin onnellisesti :)

Varhaisultran jälkeen kerron muutamalle ystävälle ja veljelleni varmaankin. Täytyy katsoa missä vaiheess kenellekin. Vko 12 asti jos ainakin pysyisi suht. Hyvin salassa.

Töissä haluan kertoa mahdollisimman pian, onneksi kun palaan lomalta töihin niin muutaman viikon päästä
Vko 12 pamahtaa täyteen :)
 
Mies ei ole kertonu vielä kenellekään, ite oon kertonu yhdelle ystävälle. Taidetaan aika pitkälle pitää tieto itsellä, on kuitenkin muistissa vielä kkm rv 12. Ei oo kiva facessa kertoa, että mitään vauvaa ei tulekkaan jos sattuisi huonosti käymään.
 
Me on kerrottu parille kaverille ja mun vanhemmille. Muille kerrotaan, kun hetki tuntuu sopivalta. Yritetään malttaa ootella ekaa neuvolaa ja mahdollisesti ultraa.
 
Me ei miehen kans olla kerrottu kellekkään ja tuskin kerrotaankaan ennen np ultraa, jos siis pysyy salassa sinne saakka :)
 
Me ollaan kerrottu muutamalle lähimmälle kaverille ja minun vanhempani tietävät myös, mieheni vanhemmat ei vielä :) Pakko oli heti saada hehkuttaa muutamalle lähimmälle ystävälle, varsinkin kun edellinen raskaus meni kesken niin tämä alkuraskaus on tuntunut tosi rankalta ajalta pelkoineen. Olisipa jo rv 12+ ja saisi kuuluttaa koko maailmalle! :D
 
Joo, sanos muuta Momwoc oispa jo rv 12+ :) Töissä kerron varmaan mun loman jälkeen, koska silloin pitäis olla jo 12+. En halua salailla ja piilotella. Lisäksi mun työkavereissa myös paljon ihmisiä, joiden kanssa ollaan tekemisissä vapaa-ajallakin, joten parempi hoitaa kertominen ns. ajoissa, ettei sit pomo kuule muilta ennen mua :D
 
Takaisin
Top