Raskaudesta kertominen

Tänään kerroin oppilailleni, tytöt onnittelivat ja olivat arvanneetkin asian laidan :) pojat vähä "hoomoilasena" kattoivat... (6lk kyseessä) yks poika kysyi että "ooksää nyt meille kiukkunen" (lieneekö ollut kokemusta raskaana olevista räjähdysalttiista naisista :wink Minä vastasin että joo, kaks vaihtoehtoa: Kiukkunen tai sit itkeä tihrustan... Yks tyttö kysyi että "millonkas sää oot niinku tullu raskaaksi?" :D

Voi apua... Onko ne kuutoset noin hyviä arvaamaan? :rolleyes: Mä oon kanssa mietiskellyt, että milloin oppilaille pitäisi kertoa. Oliko sulla joku peruste, että kerroit tässä vaiheessa? Vai ihan muuten vaan?
 
Mulla kyllä jo mahasta huomaa jos yhtään tajuaa :wink en oo jaksanut mitään peittäviä tunikoita käyttää enää viikkoon... Ja tänään oli niin huono olo heti aamusta ja koko päivän, niin ajattelin että samapa tuo on paljastaa niin ymmärtävät jos on vähä veto poissa. Meillä on maanantai-aamuisin aamupiiri niin siinä oli omalla kohdalla luonteva paikka kertoa :) Ja olin kyllä huomannut kuinka tytöt on koulun alusta saakka vilkuilleet mun vatsanseutua :)
 
...niin ja vanhempainilta on pian, ja siellä aion vanhemmillekin paljastaa, koska täytyy heidänkin tietää kun suunnittelevat kevään luokkaretkeä yms. etten ole itse kevätlukukaudella paikalla.
 
Nyt on kerrottu omille vanhemmille, kahdelle ystävälle ja tänään tulokkaan tuleville isoveljille. Haluttiin pitää ekaan ultraan asti vielä tieto salassa, vaikka kohta kyllä näkyykin (nyt 13+0).
 
Huomenna onkin kaverin synttärit, niille joita ollaan nähty nii on kerrottu vauvasta ja varmaan huomenna lopulle joita nähdään tulee kerrottua koska kosteat juhlat olis muuten ollut.

Pitää varmaan vähän avata että on ollut komplikaatioita ettei oo sillä kaikille kerrottu.
Facebook yleensä kertoo kaiken mutta tämän asian taas olen sieltä pois jättänyt. Tarkoitus olisi maaliskuusaa vaan esitellä suoraa uusi perheenjäsen :dummy1::dummy:
 
Aika pitkään sain töissä pidettyä lapsilta ja nuorilta raskauden salassa, mutta alkuviikosta jäin kiinni, kiitos mahani :D Vaikka eipä tämä mikään salaisuus ole ollutkaan enää aikohin (rv 18 nyt )

Itsekään en ole Facebookissa mainostanut asiaa, kun en ole nähnyt sille mitään syytä :) Ne joita mun/meidän kuulumiset kiinnostaa, tietävät tästä raskaudesta jo muutenkin :) Itsellä on kaverilistoilla niin paljon vanhoja koulu/opiskelukavereita ja muita kaverisuhteita, jotka vuosien saatossa vain jäänyt, niin en tiedä miksi asian kaikille siellä jakaisin. :)
 
Molempien vanhemmille ja mun siskolle kerrottiin jo hyvin aikasessa vaiheessa, oli siskon häät niin mun kuskina oloa piti vähän selvittää :). Muutamille ystävillekin tuli kerrottua, kun kysyivät suoraan. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa mahakin paljastaa ku en oo enää jaksanu sitä piilotellakaan. Hauskaa seurata ihmisten katseita kun ei ne kehtaa suoraan kysyä :happy:.
 
No me ei kerrottu vaan mentiin ison mahan kanssa mummolaan ja voi sitä itkun määrää kun mun mummo ja äitini itkivät hysteerisenä ilosta
 
Takaisin
Top