Raskaudesta kertominen, milloin ja miten?

Itseasiassa yks mun oululainen opiskelukaveri on sitä mieltä, että makaronilaatikko kuuluu joulupöytään. En tiiä onko heidän perheensä juttu, vai joku sen korkeuspiirin juttu? Asutaan siis 550km etelämpänä.
 
Meidän sukulaisten joulupöytiin on aina kuulunut maksalaatikko ja makaronilaatikko (pelkkä makaroni, ei jauhelihaa) :grin:p

Edit.
Ja nää sijaitsee Päijät-Häme, Kymenlaakso, Etelä-Karjala alueella. Oisko Karjalasta lähtöisin?!
 
:laughing001Apua, mä en kestä noita jouluruokina. Taitaa hormonit tehdä tepposia, kun naurattaa niin paljon :laughing002
 
Maksalaatikko kuuluu meidänkin joulupöytään. Ja ajattelin sitä kyllä vähän maistella. Mietin itse että jos ei kerrota vielä jouluna niin sanon että olen antibiootti kuurilla enkä voi siksi viiniä juoda. :) Ja graavikalasta en nikn välitä mutta siis jos se on itse tehty niin pitäisi olla on. Jos vakuumipakattu niin sit ei suositella.
 
No mä vähän kans muistelin jotta maksalaatikkoa sais pieniä määriä syödä. Graavilohi on yleensä ollut mun isän tekemää joulupöydässä, pitää vielä miettiä josko sitäkin sit tohtis maistaa..
 
Viimeistään jouluna kyllä jää perheelle ja sukulaisille kiinni raskaudesta... yleensä joulupöydässä vaan maistan laatikoita ja muuten syön graavikaloja, joita mun isä aina valmistaa jos kuinka monta sorttia. Jos istuisin pöytään enkä söisi yhtään graavisiikaa tai -lohta ilman mitään selitystä, se varmaan luulisi että olen suuttunut sille :)
 
Miehelle hihkuin heti kun sain haamuviivan tikkuun. Kyllähän tuo myhäili tyytyväisenä, onhan tätä odotettu. :) Sisaruksilleni ja äidilleni olen kertonut myös, sillä heille voin kertoa vaikka menisi keskenkin. Miehen sukulaisille kertomisesta ei olla vielä päätetty... viimeistään kuitenkin joulupöydässä, sillä heillä on tapana varata jouluruualle hyviä punaviinejä, ja näyttää oudolta jos kieltäydyn ilman selitystä. Olen kuitenkin punaviinien ystävä. En kuitenkaan kerro asiasta etukäteen, sillä muuten he saattavat jättää myötätunnosta ne ostamatta, ja minusta olisi todella ikävää pilata heidän makunautintonsa oman tilani takia. Ehkäpä voisi tehdä siten että tuodaan mukana pullo holitonta punaviiniä, ihan vain itselleni, jotta heidän ei tarvitsisi tuntea oloaan noloksi.
 
Mä olen kertonut vain parhaimmalle ystävälleni. Salassa muilta aion pitää niin pitkään kuin mahdollista. Viimeksi eristäytyminen ja pahoinvointi (ja suolakurkut ruisleivän päällä) paljastivat mut.
 
Maksalaatikko niin kuuluu joulupöytään! Nams☺️

Mun äiti sai vahingossa tietää raskaudesta kun mun siskon poika 6 v meni paljastaan sille että meillä on kaks vauvaa. Toinen vauva on syntynyt ja toinen on vielä mahassa. Eipä siinä enää voinut kieltää... Ollaan siis kerrottu vasta mun siskon perheelle ja mun miehen veljelle ja sen avovaimolle.
 
Tänään mua alko jännittään jo kertominen pomolle.. aion, ja osittain varmaan pitääki, kertoa raskaudesta aika pian nt-ultran jälkeen ja jotenki alko nyt hirvittään asia.
Mun työpaikka vaihtuu vuoden alusta palvelukeskuksesta kotihoitoon ja ihan mun siirtoa varten kotihoitoon on tehty kokonaan uusi vakanssi. Kiva ny ilmottaa heti pomolle et jäänki jo toukokuussa pois töistä.. pomo on varmaan ylionnellinen.
 
Edellisessä raskaudessa jouduin kertomaan pomolle jo viikolla 6, kun jäin pahoinvoinnin takia sairaslomalle. Nyt kun on vielä kodinhoidontuella niin ei nii paniikkia kertoa. Eikä onneks vielä niin pahaa pahoinvointiakaan. Kauhulla miehen kanssa ootetaan Kui käy.
 
Mun vanhemmat ja sisko, muutama ystävä ja miehen äiti tietää. Siskon lapsille kerrotaan jouluaattona jos kaikki hyvin. Ne on mulle kuin omia, luulinhan ettei omia pysty tulemaan. Ja minäkin oon kyllä ihan erikoisen läheinen heille. Tyttö 15 ja poika 13.
Siskon kanssa suunniteltiin, että teen jonkun paketti/kortti/ yllätyshässäkän mistä voivat arvata mikä on homman nimi. Että serkkua pukkaa...

Mutta yksi mikä mietityttää...miten kerron ex-aviomiehelle jonka kanssa ollaan hyviä ystäviä? Voi olla ettei ole moksiskaan, mutta kun monimutkainen taustasyy erolle niin oudoksuttaa miten kertoa ..
 
Maksalaatikko niin kuuluu joulupöytään! Nams☺️

Mun äiti sai vahingossa tietää raskaudesta kun mun siskon poika 6 v meni paljastaan sille että meillä on kaks vauvaa. Toinen vauva on syntynyt ja toinen on vielä mahassa. Eipä siinä enää voinut kieltää... Ollaan siis kerrottu vasta mun siskon perheelle ja mun miehen veljelle ja sen avovaimolle.

Ai niin unohdin että esimiehellehän olen jo tosiaan kertonut pakosta kun jäin sairaslomalle viime viikolla...
 
Olen kertonut vaan miehelle, äidilleni ja isälleni, sekä parille sukulaiselle. Miehen vanhemmille ja suvulle kerromme noin rv 12-14. Ajateltiin antaa heille ultrakuvat :)
 
Meillä ei tiiä vieläkään kukaan muu ko mies ja yks nettituttu. En oo uskaltanu muille vielä kertoa.
 
Minä kerroin omaisille ihan puhelimitse kun asutaan niin kaukana toisistamme. Mutta ekan ultran jälkeen järjestin ystäville lounas kekkerit joiden jälkipuolella tuli ylläri kakku jossa oli päällä vauva peppu ylhäällä ja sitten teksti "raskaana". Oli kyllä ikimuistoinen yllätys kun sain kokea sen kiljunnan ja ne epäuskoiset huudot iloisine kasvoineen :D
 
Mä lähen nyt sunnuntaina teneriffalle viikoksi miehen ja hänen vanhempien ja joidenkin heidän sukulaistensa kanssa. En tiedä mitä sanon kun en voi nyt juoda alkoholia :wtf:
En halua vielä heille kertoa raskaudesta.:sorry:
 
Takaisin
Top