Raskaana ja yksin

On kyllä niin kiva kun on linkki mistä löytää samassa tilanteessa olevia ja voi vaihdella ajatuksia :) Mä nyt kyllä oon jo tän odottamisen suhteen loppusuoralla mutta fiiliksiä voi vaidella. Ei kyllä helppoo oo ollu henkisesti, mulla kun kukaan kaveri ei oo oikein ollu kiinnostunu viettään aikaa mun kans...tekemiset loppu siihen ku tieto raskaudesta tuli ilmi. Mä kun oon aina ollu se porukan "seremonia mestari" ja suuna päänä joka paikkaan aina menossa ja tulossa. Omalta osaltani en oo muuttunu, ainoastaan se kuiva omppu siideri ja tupakit on jääny kauppaan :) Se tosin on monelle mun "kaverille" ollu se juttu, koska en voi juoda ni en voi tehä mitään...jopa mun lapsuudesta asti oleva rakas ystävä on keksiny kaikkea muuta kuin mun kans ajan kuluttamista, olin jo päättäny että tästä tulee mun murun kummitäti mut oon muuttanu mieltä. Pikkasen hassulta tuntuu....no eniten tällä hetkellä ressaa se koska mun pitää tajuta lähtee synnytteleen :D ja taksilla kun pitää matkustaa ni jännitän ettei se kuski huoli mua kyytiin! 

Mitenkäs teillä on odottelu sujunu? :)
 


Charity kirjoitti:
Täällä kanssa yksin odotellaan [:)] rv 17
Meillä asiat meni niin, että yhdessä päätettiin että lapsi saa tulla. Tulin heti raskaaksi ja voi sitä onnea!!! [:D]
Emme siis asuneet yhdessä, mutta tietenkin asiaa sitten suunniteltiin. Yks kaks, mies alkoi tekemään ohareita, ei tullut käymään silloin kun oli luvannut, ei edes soittanut. Exällänsä yötä ja mua kohdeltiin kuin mua ei olisikaan. Miehen mielestä asiassa ei ole mitään ongelmaa, vaan minä teen asiasta suuren numeron ja näen kaiken musta-valkoisesti... MITÄ MENI OHI???? [:'(]
Hän on omien sanojensa mukaan onnellinen tulevasta lapsosesta ja haluaa olla mukana kaikessa...mutta...vasta sitten kun lapsi syntyy! Siihen asti minä saan kantaa kaiken yksin ja hän voi hillua missä tahtoo, meistä piittaamatta...ja mua ÄRSYTTÄÄ JA VITUTTAA TUO ASENNE ETTEN TIEDÄ MITEN SUHTAUTUA??? Jep jep...

Kun luin tän, jouduin hetken miettimään, että joko mä olen unissani käyny tälle palstalle "Ongelmiani" vuodattamassa.. sen verran samanlainen tarina löytyy itseltäni. Tosin meillä ei suunniteltu lasta (kummankaan ei edes pitänyt saada lapsia, omista ongelmista johtuen) ja kappas toisin kävi.. Vielä samana iltana kerroin miehelle, että nyt olisi iso juttu käynnissä, meille tulee vauva... Asiaan suhtauduttiin pienten puheiden jälkeen niin, että vauva on tervetullut ja meistä tulee perhe.. Viikko tätä "onneani" kesti ja jäinkin yksin verukkeilla, olin jo jättämässä ennen tätä uutista, vauva ei liity tähän mitenkään. (just joo?!) Sitten sainkin ehdotuksia "ei olla yhteyksissä ennen kun vauva syntyy, sitten voin olla isänä ja tukena" ja "en tahdokaan lasta ollenkaan, ei sovi suunnitelmiini" ..... Tätä jatkui ensimmäiset 3kk..

Nyt tämä mielen muuttaminen ja pompottelu on onneksi ohi, ja jotenkin omalla tavallamme olemme yhdessä ja lapsi on tervetullut.. (sitä päivää odottaen kun kuulen taas sanat "ei sittenkään")  Täysin en luota siihen, ettenkö yksin loppujen lopuksi jää. Joten en turvaudu tähän "hetken onneen" enää uudestaan, ennen kuin olen täysin varma.

-Rv 19+2
 
Täällä alkaa olla odottelu jo ihan mallillaan :) Itsellä parempi olo kuin.... palttiarallaa pariin kuukauteen :) Vähän vielä huolestuttaa tuon masuasukin tila kun np-ultraakin saa odottaa vielä puolitoistaviikkoa :) Alkuraskaus ei sujunut kovin mallikkaasti, keskenmenoa ja tuulimuaa epäiltiin rv 9:lla, sain ajan kaavintaan silloin... Ennen kaavintaa ultrailtiin vielä ja sieltähän se ninja löytyi ihan sydän tykyttäen, tosin yli 2vkoa pienempänä.. Eli yhtäkkiä viikot olivatkin 6+4.. laskettua aikaakaan ei siis tarkkaa ole ja muutenkin vähän sekavissa merkeissä mennyt alku. Nyt on oman päänsä saanut kasaan joten innolla odottelen ultraa ja toivon parasta :)

Vielä en ole kertonut muutakuin kahdelle kaverille tästä tulokkaasta, molemmat kyllä heti sanoivat tulevansa mukaan neuvoloihin ja synnytykseenkin jopa, mutta silti näistä normaali "riennoista" minut lasketaan ulos vaikka mielellään tekisin samoja asioita kuin ennen, vain ilman tupakkaa ja alkoholia. Vanhempani luultavasti hirttävät minut kuullessaan uutisen, mutta onneksi asuvat suht kaukana (300km minusta).

Lapsen isänkin kanssa olen viettänyt aikaa, viimeksi eilen. Tiedän että tämän ihmisen tapailu on ihan tyhmää kun hän ei lapsen kanssa halua olla missään tekemisissä, mutta on mukavaa tuntea olevansa rakastettu vaikkakin vain pari päivää viikosta..

Eli ei se polla ehkä vielä ihan niin selkeä ole mitä voisi toivoa, mutta itsellä alkaa olla jo hyvä mieli kaiken suhteen, ja vahva usko että selviän kuitenkin!
 
Sotkeudun vähä tähä keskusteluun, vaikken ootakkaan muksua, muttaodotin yksin. Nyt likka 6,5kk ja hyvin pärjätään! Tosiaan tiivistettynä: kihloissa oltiin ja 8kk yritettiin saada alulle kunnes tärppäsi, oisko ollu rv 8-9, alko reilun vkon kestäny verinen vuoto, ja km epäilin. Loppu kuitenkin seinään kun ukko pakkasi tavaransa. Helvetinmoista olivat edelliset vkot, olin väsynyt ja huonovoipa, enkä kovin hyväntuulinenkaan, jonka piikkiin ukko pisti ettei viihdy kotona, joten ei näkyny pienimmässä mutkassakaan.

Mutta, raskaus eteni, ukko huuteli pitkin kyliä hakuavansa isä, vaikka parisuhde loppui. Rakenneultrassa löytyi molemminpuoliset kampurajalat ja kummasti yhteys väheni tämän jälkeen..loppui kokonaan 3-4kk ennen laata, vaikkakin siihenkin asti se oli usein ollut minun toimesta. Kaverit meni eikä töissä käynti huvittanut, lopulta olin loppuraskauden useita kuukausia lähes yhtäjaksoisella sairaslomalla. Ukon levittämiä puheita levisi ympäri kyliä joissa ei olllu perää ja ne teki elämästä helvetin. Ite sai hoitaa hevoset viimeiseen asti, vielä samana iltana synnyttämään lähtiessäkin hoidin iltatallin, ennenkun sitten jokunen tunti myöhemmin meni vedet ja eiku sairaalaan..

Nyttemmin tytön synnyttyä isästä on kuulunut sen verran, että huutelee perättömästi tyttöä vammaiseksi, niin vammaiseksi, ettei halua olla missään tekemisissä tämän kanssa. Käytiin asian suhteen poliisin puheillakin, ja kiisti kaiken samalla puhuessaan itsensä pussiin.. Ei ollut puhunut mitään olevina puoleen vuoteen, eli hän oli kuitenkin puhunut, vaikka aiemmin kiisti, että jutut olisivat hänestä lähtöisin.

Mutta: loppu hyvin kaikki hyvin, hyvin pärjättiin likka, minä, hevoset, koira ja pari kissaa ilman ihan heti lähinaapureita. Kampurajalat on oienneet hienosti ja ei o ukosta kuulunu mitään. Uusi mieskin löytyi, joka on ny ollu meidän elämässä 5kk ja hoitaa neitiä kuin omaansa. :) Mutta ehdottomana pidän, mistä sai kuulla ja itkuakin tihrustaa useaan otteeseen, ennenkuin todella suutuin ja sanoin suorat sanat: LAPSEN ETU, kyllä, mutta parasta joskus on että lapsi ei biologista "isäänsä" tunne tai ole yhteyksissäkään jos toinen ei siihen ole valmis. Turhan usein, kuten on huomattu, on kyseessä henkilö, joka ei tiedä mitä itse haluaa, eikä osaa olla lapsen säännöllisesti tarvitsemana tukena. Mutta LAPSEN LISÄKSI on ajateltava myös omaa itseään! Se ei todellakaan ole lapsen etu jos sinä itse et voi hyvin. Itsellä helpotti, kun tein selväksi niin muille kuin itsellenikin, että lapsi voi hyvin, kun minä voin hyvin. Oli hällä isää tai ei. Ja loistavasti on pärjätty! Voimia kehiin ni hyvin on hoitunu niin maatalon hommat ku muksu yyhoona siinä sivussa. Jos meinasi kipee päivä olla jalkojen tai masun kanssa, niin likka rintareppuun ja tallia siivoomaan! Yleensä pienempänä nukkuikin vaunuissa tallissa mukana sillä aikaa kun hoidin ilta ja aamutallit. Et kyllä täällä pärjätään kun ajatellaan realistisesti ja omakohtaisesti, eikä niin että mitä muut ajattelee. Kyl me ja te pärjätään! Tsemppiä kaikille yksin odottamiseen, yrittäkää nauttia raskausajasta kaikintavoin, luokaa me kaks tunnelmat. Itkusia ja haikeita iltoja varmasti on tulossa, mutta ne vahvistaa ja sieltä se joku fiksuhi mies joskus löytyy, kun sen aika on. :) Omani löysin netin kautta ja hyvin pyyhkii. ;) Onnee kaikille matkaan loppuraskauteen, synnytykseen ja elämään vauvan kanssa, kyllä te pärjäätte ilman miestäkin, elkää laittako kaikkea energiaanne niihin kun teillä on tärkeämpiäkin asioita ja huomattavasti mielekkäämpiä alla. :)

Toivottavasti ei kovin sekava teksti tullu, jotakin varmaan unohtukin, mutta alkuu tiivistetysti ja tsemppinä teille! Asiat näyttää ehkä vaikeilta ja tuntuu pitkäänki vaikeilta, mut kliseisesti, riittävästi ku taistelee ni kyl se omaks hyväks kääntyy. ;) Jakselimisia!
 
Takaisin
Top