Raskaaksi 2019

Iiks, ens kierrosta alotan letrot yhdellä tabulla ja kp 3-7. Ei kyl kaipais enempää kuivuutta eikä hermojen kiristymistä :facepalm::nailbiting: Onko noi oireet sit koko kierron vai vaan tabupäivinä?

Kaikille ei välttämättä tuli juuri mitään oireita, et tosiaan yksilöllistä :) Toivotaan ettei sulle tule. Nää on ikäviä sivuharmeja ja läheiset siinä kärsii ja itse myös jos oikeasti lujaa käy hermolle. Mutta tosiaan mitäpä sen pienen nyytin vuoksi ei tekisi, ja tää testaa samalla myös parisuhdetta, jos jotain positiivista hakee tästäkin :P
 
Iiks, ens kierrosta alotan letrot yhdellä tabulla ja kp 3-7. Ei kyl kaipais enempää kuivuutta eikä hermojen kiristymistä :facepalm::nailbiting: Onko noi oireet sit koko kierron vai vaan tabupäivinä?

Ja mulla kestää kyllä koko kierron nuo oireet, toki ehkä hieman laimenee loppupuolella, mut sitten onkin jo menkkaketutus, jos alkamassa :p
 
Mulla tuli kaikki oireet et olin pahalla päällä ja sitte itkin. Kaikki oireet loppu ku seinään nyt viikko sitte lukuunottamatta armotonta väsymystä ja päänsärkyä. Ja kuumat aallot tuli tutuksi ... Nyt on kylmän väreet ilmestynyt kuvioihin. Epäilen että joko toi hormoni määrä ei ole riittävä tai olen raskautunu. Toivon viimeistä koska ens kuussa on sit aukiolotutkimuksiin lähete ja sinne en vain halua yhtään
 
Huh, olipas paljon tekstiä:) mulla on 1 lapsi (nyt 1v2kk) ja sitä tehtiin tunteella kolmatta vuotta, yks nt:ssä todettu tuulimuna oli ennen sitä. Itellä toki voi olla myös ikärasitetta (32), verikokeita kerettiin sillon ottamaan jonkun verran ennen esikoista, niissä ei ainakaan sillon ollut mitään.
Molemmissa raskauksissa ollut selvät oireet jo ennen plussaa. Nyt ollaan oltu marraskuulta ilman ehkäisyä. Ei tärppejä ja kierto mitä sattuu, mm. Just viimeksi sika lyhyt, mut 12 päivää vuotoa. Imetys loppui joku kolme viikkoa takaperin, kattelen nyt ainakin, että onko sen loppumisella vaikutusta kierron normalisoimiseen. Ovistesti on sitä mieltä, et hilkuilla ollaan, mut oon törkeessä kuumeessa ja olo kun jyrän alle jääneellä. Toivottavasti tää douppaus auttais ja huomenna jaksais seksiäkin. Nyt ei kyl pysty.

Tsempit piinailijoille, jännää puuhaa. Koittakaa ottaa rennosti (joo, tiedän, vaikeaa:)) toivotaan plussia.
 
Oma napaa viel se et kauhea atooppinen ihottuma tullu mikä jäi pois ku muutin ulkomaille. Reuma ei nyt vaivaa yhtään...

Jos saan udella niin kuinka moni meistä ekaa yrittää ? Mietin just et paljon on kemiallisia ja keskenmenon kokeneita (itse myös) niin pohdin tässä et kuinka monta meistä on lapseton. Joillakin on ilmeisesti lapsia mitä täällä selannut... Kiinnostaa kovasti mitä oireita plussakierrossa ollu

Täällä kans ekaa yritetään, kesällä tulee kaks vuotta ja ei raskauksia takana.
 
Meillä toinen lapsi toiveissa ja yrityksen alla ja tärppäsiki toisesta kierrosta ilman ehkäsyä, mutta meni kesken. Esikoista yrittäessä tärppäsi heti ekalla, mutta meni kesken ja seuraavaa plussaa odotettiinki 9kk eli lähes vuosi tehtiin esikoista. Jospa nyt ois taas niin hyvä tuuri, että keskenmenon jälkeen onnistuu?

Nyt keskenmenneessä raskaudessa tiesin jo ennen menkkojen poisjääntiä olevani raskaana, kun mm. aiemmin himoitut ruuat ja juomat ällötti ja oli huono olo muutenki koko ajan. Aiemmista raskauksista en muista mitä kaikkia oireita oli, mutta joku on aina saanu testaamaan ennen menkkojen alkua.
 
Mulla tuli kaikki oireet et olin pahalla päällä ja sitte itkin. Kaikki oireet loppu ku seinään nyt viikko sitte lukuunottamatta armotonta väsymystä ja päänsärkyä. Ja kuumat aallot tuli tutuksi ... Nyt on kylmän väreet ilmestynyt kuvioihin. Epäilen että joko toi hormoni määrä ei ole riittävä tai olen raskautunu. Toivon viimeistä koska ens kuussa on sit aukiolotutkimuksiin lähete ja sinne en vain halua yhtään

Samoin ollut noita kuumia ja kylmiä ”aaltoja”, mutta eikös ne aiheutakin juuri noita menopaussin oireita. Mulla tosin ikääkin sen verran, että ei ne enää kaukana oo ne oikeetkaan aallot :0 Vielä jos ehtisi saamaan toisen lapsen sitä ennen, olisin kiitollinen :)Toivottavasti sulla on tärppi käynyt :Heartred Täällä kanssa hermojen rähjähdyksen jälkeen melkein aina tulee poru, että herkillä ollaan :P
 
Samoin ollut noita kuumia ja kylmiä ”aaltoja”, mutta eikös ne aiheutakin juuri noita menopaussin oireita. Mulla tosin ikääkin sen verran, että ei ne enää kaukana oo ne oikeetkaan aallot :0 Vielä jos ehtisi saamaan toisen lapsen sitä ennen, olisin kiitollinen :)Toivottavasti sulla on tärppi käynyt :Heartred Täällä kanssa hermojen rähjähdyksen jälkeen melkein aina tulee poru, että herkillä ollaan :P

Mulla eka clomikuuri oli tosiaan kauhee, kylmä kuuma kylmä kuuma huono olo ja kaikki oireet. Toka oli helppo ei niinkään oireita mut pms oli selkeä itkua ja raivoa
Nyt kolmas kuuri meni ja kuumat aallot ja se mun outo oma oire eli paniikki ja sydämen tykytys tuli ja ovulaatio tapahtuikin sinä yönä Nyt kp8 ja 4 pv sit tuli verta yhdynnän jälkeen, ovismaista limaa ja rihmaista, ei kuivaa kautta.. Kylmyys on nyt se hallitseva oire. Itse pelkäsin menopaussia ensin ku mulla on pco mut testit totesi et se oli vain ku hormonit alko pitkästä aikaa hyrräämään Eli toivottavasti ei oo sinullakaan menopaussi vaan hormonit..itse olen 28,tänä vuonna 29
 
Samoin ollut noita kuumia ja kylmiä ”aaltoja”, mutta eikös ne aiheutakin juuri noita menopaussin oireita. Mulla tosin ikääkin sen verran, että ei ne enää kaukana oo ne oikeetkaan aallot :0 Vielä jos ehtisi saamaan toisen lapsen sitä ennen, olisin kiitollinen :)Toivottavasti sulla on tärppi käynyt :Heartred Täällä kanssa hermojen rähjähdyksen jälkeen melkein aina tulee poru, että herkillä ollaan :P

Ehtii siis sen toisen lapsen varmasti saamaan.. Joo toiveissa olisi kovasti ensimmäinen.. Ollut jo vuosia ja nyt 3n vuoden lapsettomuuden jälkeen ja kesäisen kmn jälkeen rupesivat tutkimaan ja onneksi apu saatiin heti. Aukiolotutkimuksiin en millään tavoin tahdo
 
Ehtii siis sen toisen lapsen varmasti saamaan.. Joo toiveissa olisi kovasti ensimmäinen.. Ollut jo vuosia ja nyt 3n vuoden lapsettomuuden jälkeen ja kesäisen kmn jälkeen rupesivat tutkimaan ja onneksi apu saatiin heti. Aukiolotutkimuksiin en millään tavoin tahdo

Aina pitää toivonpilke säilyttää ja olen kyllä etuoikeutettu siitä, että meille on jo yksi lapsi kuitenkin suotu ja ns.kevyellä tuella, että silloin toisesta Letrokierrosta tärppäsi. Nyt onkin mennyt monta letrokiertoa, johon mahtuu alkanut raskaus ja todettu kkm vko:lla 12. Tämä on nyt toinen letrokierto keskenmenon jälkeen, saa nähdä joudummeko seuraavaksi ivf-jonoon, kun ikä tosiaan siellä kolkuttelee ja mahikset pienenee jos jää odottelemaan. Aukiolotutkimus minusta ei muuten ole ollut paha, mutta ne hartiapistot sen jälkeen oli ilkeitä. Ohimeneviä onneksi :) Sen jälkeen on kuulemma jollain raskaus alkanut, kun käyty ”rassaamassa” :) Tsemppiä sulle siihen jos/kun menossa ja toki hyvä jos selviää onko jotain esteitä siellä.
 
Oma napaa viel se et kauhea atooppinen ihottuma tullu mikä jäi pois ku muutin ulkomaille. Reuma ei nyt vaivaa yhtään...

Jos saan udella niin kuinka moni meistä ekaa yrittää ? Mietin just et paljon on kemiallisia ja keskenmenon kokeneita (itse myös) niin pohdin tässä et kuinka monta meistä on lapseton. Joillakin on ilmeisesti lapsia mitä täällä selannut... Kiinnostaa kovasti mitä oireita plussakierrossa ollu
Lapseton, esikoinen olisi tervetullut heti, kun hän kokee hänen aikansa olevan. Äiti ja isi oottaa täällä jo kovasti. Yk 12 tai 13 siis menossa. Yksi varhainen keskenmeno siis taustalla. Enpä ole enää niin laskenut. Olen yrittänyt minimoida tähän yrittämiseen liittyvät stressitekijät, etten tee mitään muuta ku syö foolihappoa ja kirjaa Flohon kuukautiset.

Silloin, kun tammikuussa 2018 plussasin, oireina oli kipeät nännit (suihkussa käyminenkin sattui) ja meetwurstin sekä appelsiinien tuoksu ällötti. Voitte kuvitella kuinka ihanaa oli käydä kaupan hevi-osastolla...
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä ja voimia teille kaikille yritykseen!:Heartred Kurja miten pitkiä aikoja ootte odottanut raskautumista ja kuinka ootte joutunu kokemaan keskenmenoja.

Mä tein tänään uuden testin pregchecillä ja on se viiva vähän vahvistunut. Eilen olis ollu 14 päivää oviksesta. Teen digitestin muutaman päivän päästä.

Mulla oli tässä kierrossa jotenkin vaan semmonen tunne et nyt voisin olla raskaana. Vaikka olin tosi rennosti muuten. Lievää etovaa oloa on ollu keskiviikosta lähtien aamuisin ja röyhtäyttänyt päivän aikana aika paljon. Alaselkä on myös ollu kipeenä ja jomotellu pari päivää. Koko ajan on tunne et menkat alkaa. Milloinhan lasketunajan ryhmään uskaltaa siirtyä?

Ekassa raskaudessa tein testin paljon myöhemmin ja silloin jotenkin siirsin testin tekemistä vaikka odotettiin raskautumista. En muista muita oireita kuin et olin kipeenä ja mietin et arjen kuormaa pitää vähän keventää et ehtii palautua kunnolla.
 
Olipas tullut tekstiä. Meillä on kolmonen haaveissa. Esikoinen tärppäsi heti kun jätin pillerit pois, toista tehtiin aika tarkalleen vuosi. Nyt en ole näitä yrityskiertoja niin laskenut mutta aikalailla vuosi sitten annettiin lupa tulla ja plussa tulikin mutta meni kesken rv11+?.

Kyllä se tuhruttelu kuitenkin taisi edeltää menkkoja. Nyt vuotaa jo reilummin ja ihan verta. Jos aloitti laskun siitä päivästä kun km vuoto alkoi niin nyt olisi ollut kp32 eli periaatteessa kai se on ihan mahdollista että nyt jo on ensimmäiset menkat. Olkoot nyt siis kp1 ja uuteen yritykseen
 
Meillä sama. Yks sukulainen on puhunu positiivisesti aiheesta, muut syystä tai toisesta erimieltä. Eikä olla edes julkisesti aiheesta puhuttu. Ei anneta kenenkään rajottaa meidän onnea, ja suurinta unelmaa. Jos siitä on pahaa sanottavaa niin suoraan olen sitä mieltä että ei tarvitse kertoa tai jatkossa tulla käymään. :meh: Inhottava tilanne kyllä! Ihan pistää vihaseksi. Ihankun olisi jotenkin hävettävää olla raskaana/yrittää...

Voimia sinne:Heartred samaa mieltä että suututtaa kun miehen sukulaiset eivät ymmärrä että eiväthän he ole saamassa lasta vaan minä ja mieheni eli meidän päätös ja vastuu meillä..
 
Ja paljon onnea Arri vielä!

Tänään kp6 ja ovulaatiotesti odotetusti puhdas nega. Ovulaatiota kohti kumminkin päivä päivältä :)
 
Aina pitää toivonpilke säilyttää ja olen kyllä etuoikeutettu siitä, että meille on jo yksi lapsi kuitenkin suotu ja ns.kevyellä tuella, että silloin toisesta Letrokierrosta tärppäsi. Nyt onkin mennyt monta letrokiertoa, johon mahtuu alkanut raskaus ja todettu kkm vko:lla 12. Tämä on nyt toinen letrokierto keskenmenon jälkeen, saa nähdä joudummeko seuraavaksi ivf-jonoon, kun ikä tosiaan siellä kolkuttelee ja mahikset pienenee jos jää odottelemaan. Aukiolotutkimus minusta ei muuten ole ollut paha, mutta ne hartiapistot sen jälkeen oli ilkeitä. Ohimeneviä onneksi :) Sen jälkeen on kuulemma jollain raskaus alkanut, kun käyty ”rassaamassa” :) Tsemppiä sulle siihen jos/kun menossa ja toki hyvä jos selviää onko jotain esteitä siellä.

Joo kuullut paljon tarinoita et on tärpännyt ku käynyt siinä tutkimuksessa . Mulla aikanaan laittoivat kierukan ja se meni jotenki väärin niin sillä mulla pelottaa kaikki ronklaaminen....
 
Update: lämmöt nousi takas 37. 3 pilleriä vielä ja malttamaton ei vieläkään ole testiin tuhlannut jee!!

Miten muilla?
 
Kaikilla varmaan vaikuttaa yksilöllisesti toki, mulla silti ei ikinä ole voinut ajatella mitään hormonaalista ehkäisyäkään, kun todella voimakkaasti vaikutti päänuppiin. Että oon tullut siihen tulokseen et kaikki hormonaaliset lääkkeet ei vaan oikein noitten voimakkaiden sivuvaikutusten vuoks sovi. Vaan itseä alkaa veetuttaa se, et tietää itse et ei normisti ole tuollainen hermokimppu, vaan oikeesti aivan päinvastainen. Se siinä on tosi raskasta itsellekin kun ei vain voi sille mitään kun ei pysty hillitsemään niitä hermoja niin kuin normisti pystyy :P

Mulla vaikutti ennen noin, migreenin vuoksi pillereitä ei suositella ja clomifen kierto 1 tuskaa ja terolutit myös yhtä oiretta. Mut huomasin et se tasaantuu, toisin ku e pillerit. Niiden avulla olin raivotar 4 vuotta tajuamatta edwa syytä ja migreeni iski aina tiettyyn aikaan kuusta. Sit joku kasvatti aivot ja tuumas et hei toi tyttö polttaa tupakkaa ja sil on aurallinen migreeni ja se syö tätä e pilleriä. Tosi iso riski saada veritulppa Pakko lopettaa heti. Ja ton ois netistä itse saanut heti tietää mut mitä sitä 18 vuotiaana kauheasti ajattelee
 
Takaisin
Top