Raskaaksi 2019

Jostain olen lukenut et 20-25% per kierto jos molemmilla on kaikki ok.
Sit meillä jolla ei ole ni todennäköisyys on tosi pieni varmaan.
Mut Oliko se jotenkin niin myös että 90% raskautuisi ensimmäisen vuoden aikana.
Puolen vuoden kriisi, eikö suhteissakin oo joku 7 vuoden kriisi :nailbiting: oon vähän sellanen kaikki mulle nyt heti tyyppi... mulla on myös ystävä perhe jonka mies oli saannu diaknoosin ei koskaan biologista lasta ja toisin kävi, niin kai mekin joskus... :oops:
 
Jostain olen lukenut et 20-25% per kierto jos molemmilla on kaikki ok.
Sit meillä jolla ei ole ni todennäköisyys on tosi pieni varmaan.
Mut Oliko se jotenkin niin myös että 90% raskautuisi ensimmäisen vuoden aikana.

Vuoden sisään 85% raskautuu ja todennäkösyys per kierto normisti toi noin 20%. Mutta puolen vuoden yrityksen jälkeen prossa tippuu 5% per kierto. Toisaalta vuoden yrityksen jälkeen vielä puolet noista 15% raskautuu seuraavan puolen vuoden vai oliko se vuoden aikana. Mutta on kyllä aika karua tilastoa..
 
Ihmeellistä pyyhintävuotoa tullu koko viikonlopun nyt olis joku bpo 15 huomenna pitäs alkaa menkat kunnolla jos kiertoon on uskominen, alkais kunnolla niin pääsis seuraavaan kiertoon!! Luin yesgril blogista koska kannattaa mennä hedelmöityshoitoihin... järkytyin kun siellä oli todennäköisyys hedelmöittyä yhden kuukautiskierron aikana ja mulla se oli vaan jotain 15% luokkaan (ja joo elän tässä jotain puolen vuoden kriiseilyä) ja joo se voi johtua niin monesta muusta asiasta.. mut silti se on aika sairaan vähän...

Juu, iästä riippuen todennäköisyys parhaimmillaankin 25 % luokkaa, JOS kaikki kunnossa.. Ohessa yks tilasto aiheesta.
Täällä nyt vuoden kriiseilijä :hello
 

Liitteet

  • todennäköisyys_ikä.jpg
    todennäköisyys_ikä.jpg
    19.2 KB · Katsottu: 300
Vuoden sisään 85% raskautuu ja todennäkösyys per kierto normisti toi noin 20%. Mutta puolen vuoden yrityksen jälkeen prossa tippuu 5% per kierto. Toisaalta vuoden yrityksen jälkeen vielä puolet noista 15% raskautuu seuraavan puolen vuoden vai oliko se vuoden aikana. Mutta on kyllä aika karua tilastoa..
Totuus voi joskus kirpasta, joskus sitä miettii että miks ei yrittämistä alottanu aikasemmin olisko silloin mahollisuudet ollu paremmat? Olisko silloin voinnu törpätä nopeemmin? Naisen mieli on vähän tämmönen, mennään kohtii uutta kiertoa, häntä pystyyn kohti uusia pettymyksiä :salut
 
Ainiin, mun nimimerkki ei tuu oikein mistään eikä kerro mistään muhun liittyvästä:hilarious: Joskus tän keksiny ja välillä jossain käyttäny.
 
Vuoden sisään 85% raskautuu ja todennäkösyys per kierto normisti toi noin 20%. Mutta puolen vuoden yrityksen jälkeen prossa tippuu 5% per kierto. Toisaalta vuoden yrityksen jälkeen vielä puolet noista 15% raskautuu seuraavan puolen vuoden vai oliko se vuoden aikana. Mutta on kyllä aika karua tilastoa..

Jep, karuja on. Ohessa vielä yksi hyvä tilasto aiheesta, jossa näkyy tuo ajan + hedelmöittymiseen liittyvien ongelmien vaikutus. Näin vuoden yrittäneenä näyttää hyvin huolestuttavalta... Mutta toisaalta mahdollisia ongelmia on vasta alettu tutkia, joten uskon (ja toivon niin paljon), että apuja löytyy, ja meillekin vauva vielä joskus saadaan :rolleyes:
 

Liitteet

  • todennäköisyys_aika.png
    todennäköisyys_aika.png
    83.5 KB · Katsottu: 329
Nooh, mekin jatkettiin heti toisen lapsen yrittämistä kun esikoinen oli syntynyt 1/16 ja jatkettiin siis 2/16. Esikoisen kohdalla meni 2 vuotta että tärppäsi, mutta silloin jo ennen esikoista tiesin että minussa on jotain vikaa mm. Ovuloimattomuus ja pitkät epäsäännölliset kierrot. Ei kuitenkaan hakeduttu minnekään hoitoihin silloin, kun ylläri luomuplussa tulikin 2 vuoden jälkeen...

Ikää mulla on nyt 26, olin 21 kun mieheni kanssa aloimme seurustella ja siitä asti olemme olleet ilman ehkäisyä. Syksyllä täytän 27.

Jatkossa jos lisää lapsia halutaan, pitää kääntyä yksityisen puoleen. Julkisenpuolen avut on jo käytetty.
 
Lempinimi tuli mun nimestä eli mun lempinimi on Jesbe joten näin anonyymi oon...

Inni tuhannesti onnea! :Heartred

Täällä edelleen särkee päätä oon turvonnut joka paikasta, huimasi istuallaan ja kaikki haisee pahalle ja oksettaa. Hauska pms. Niijoo ja kupla valuu suusta kohta ja joudun juomaan melko paljon auringon alla niin oi oi ku tuntuu et poskella mut yöllä kuiva suu. Outoa
Nukahdan heti ja hiukset on ku lätyt ei kohoa millään Hitto jos ei tuu plussaa niin melkoinen pms sanonpahan vaan . Nolottaa aivan ku naama kiiltää ja nielen koko ajan ja suussa maistuu taas metalli. Normaalia se kyllä
 
Mul on voimakkaat luteaalivaiheen oireet ollu pari viimestä kiertoa mut niissä on ollu kemiallinen! Nyt närästää ja vilu kun heräsin, huimaa. Dpo 4 vasta max.

Hyvät oireet jesbellä!
 
Kyllä tuo tilastojen tuijottelu hiljaiseksi vetää... Kaiketi niissä jotain perääkin on, kun on tää raskautuminen niin hankalaa.

Mutta ei se auta myrkyttää mieltä, leuka rintaan ja uusiin pettymyksiin:)

Ainii, lisää tällaisia maanantaiuutisia. Miehellä piti olla heinäkuu lomaa. Eipäs ookkaan. Että näin:sad001
 
Kp12, eilen illalla nipisteli kunnolla oikealta puolelta, pari päivää oli kunnon himot (toissapäivänä taisi kyllä olla alkoholilla osuutta :hilarious:), vuotokin ehkä vähän limaisempaa kun normaalisti.. Vaikea vaan uskoa et olis ollu ovis näin aikasin, kun mun kierrot ollut nyt yli 40 päivää. Harmi kun unohdin ostaa ovistestit, piti jo alottaa testailut kp10.
Onnea plussanneille ja tarrasukkia :love7
Omalla nimimerkillä ei oo mitään tarinaa, eka joka tuli mieleen mistä ei tunnista
 
Kp12, eilen illalla nipisteli kunnolla oikealta puolelta, pari päivää oli kunnon himot (toissapäivänä taisi kyllä olla alkoholilla osuutta :hilarious:), vuotokin ehkä vähän limaisempaa kun normaalisti.. Vaikea vaan uskoa et olis ollu ovis näin aikasin, kun mun kierrot ollut nyt yli 40 päivää. Harmi kun unohdin ostaa ovistestit, piti jo alottaa testailut kp10.
Onnea plussanneille ja tarrasukkia :love7
Omalla nimimerkillä ei oo mitään tarinaa, eka joka tuli mieleen mistä ei tunnista

Mullakin kp12, ollaan ns. Kiertokaverit :woot:

Mä taas unohdin tikutella toissa päivänä ja eilen oli tosi haalee viiva. Haaveilen hommailuista tänä iltana, kun miehen kipsikin otettiin aamulla pois :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Toivotaan ettei tarvis enää kauvaa kriiseillä!! Onko ajatusta ihan yritellä itsekseen vai miettiä jotain tutkimuksia?

Käytiin siis jo ensikäynnillä yksityisellä toukokuussa. Mut ultrattiin (kaikki muuten kunnossa, mutta hiukan pco-maisuutta munasarjoissa, sillä folleja toisessa muniksessa 13 ja toisessa 15. Yksi johtofolli kuitenkin löytyi, 9 mm ja limakalvo 3-kerroksinen, paksuus oli jotain 5-6 millin tienoilla. Mutta ultraus tosiaan tehty jo kp5, eli ovulaatioon vähän liian pitkä aika, jotta vois limakalvosta tai johtofollista sanoa mitään varmaksi. PCO-kriteerit eivät siis muuten täyty, kun ei mitään muita oireita, paitsi tuo korkea follien määrä).

Lisäksi otettiin verikokeet (kilpirauhasarvot, prolaktiini, AMH, jotka kaikki normaaleita ja "viittaavat hyvään hedelmällisyyteen"). Koska kierrot ovat säännölliset 27-28 päivää ja ovistesti näyttää aina plussaa kp12-13, ei lääkärin mukaan minussa voinut olla vikaa. Halusin kuitenkin itsenäisesti vielä käydä mittauttamassa progesteroniarvon dpo7, jolla voitaisiin varmistaa ovulaation tapahtuneen. No ylläripylläri, sehän oli vähän alle 15, kun pitäisi olla vähintään 25, jos on ovuloinut. No odotettiin siis vielä seuraava (eli nykyinen kierto), ja kävin tänään aamulla siis tuossa progekokeessa, jonka tulokset saan nyt lähipäivinä, niin sitten tiedetään, miten jatketaan.

Miehellä siis jo yksi lapsi (joka tuli "vahingossa" ehkäisyn läpi), joten epätodennäköistä, että hänessä ainakaan suurta vikaa on. Menee kuitenkin vielä spermatestiin lähiaikoina, jos nyt näyttää, että minussa kaikki ok (ja varmaan joka tapauksessa sitten, jos hoitoihin edetään).

Rahat eivät kyllä riitä yksityisiin hoitoihin tämän pidemmälle, eli laitoin jo meidät julkiseen jonoon. Vaikka selitin tilanteen, täytyy meidän mennä perusreittiä, eli vasta joskus elokuussa päästään terveyskeskukseen, josta sitten lähete lapsettomuuspolille. Eli sitä kautta apuja luvassa varmaan loppuvuodesta, jos sitä ennen ei muuten onnistu.
 
Jep, karuja on. Ohessa vielä yksi hyvä tilasto aiheesta, jossa näkyy tuo ajan + hedelmöittymiseen liittyvien ongelmien vaikutus. Näin vuoden yrittäneenä näyttää hyvin huolestuttavalta... Mutta toisaalta mahdollisia ongelmia on vasta alettu tutkia, joten uskon (ja toivon niin paljon), että apuja löytyy, ja meillekin vauva vielä joskus saadaan :rolleyes:

Tää siis pelkkä primary pregnancy, eli ensimmäinen raskaus. Vaihteleekohan tilastot kovasti seuraavien raskauksien kohdalla? Ja tiedätkö missä maassa nämä tilastot kerättiin?

Suomessa, ainakin lapsettomien yhdistyksen simpukan mukaan, joka viides pari kärsii lapsettomuudesta, eli on tuloksetta yrittänyt vuoden. Tässä on kyllä mukana myös sekundääristi lapsettomat. Muistini mukaan neljä viidestä onnistuu saamaan lapsen hoidoilla. Karu tilasto sekin, mutta osa toki lopettaa hoidot omasta tahdostaan, katsomatta ns. Kaikkia kortteja. Enkä tiedä lasketaanko tuohon tilastoon ne, jotka saavat hoitojen aikana tai hoitojen välisellä tauolla luomuplussan.
 
Jännä juttu sinänsä kun miettii että oliko vaikka sata vuotta sitten lapsettomia pareja näin paljon. Vai onko hedelmättömyys lisääntynyt jostain syystä. Vastahan oli juttua siitä että suomalaisten sperman laatu on laskenut dramaattisesti, eikä syytä tiedetä.
 
DeeDee oireet joo on ihan kummat Toivottavasti olis sitä itseään . Joka tapauksessa sit tietää että oireet on muuttunut jos ei ole plus.

Mietin et ku on km taustaa ja tm taustaa ja Pco ni luomusti se on kumminkin tullut joka kerta eli lääkityksen kans ei mitään tulosta. Nyt vaan pelottaa et pysyykö sisällä jos ootan. Mul sattuu paljon oikeaan jalkaan ja lonkkaan mut se on varmaan se yli kasvanut munasarja ja kysta. En oo lukenu mistään et kystat aiheuttaa raskausoireita tai muuttaa Sen sijaan raskaudet voi olla tyystin erilaisia ja jos oon niin sitten käy järkeen Ku ei mul viime km mitenkään muuttunut mikään mihinkään suuntaan. Nytki maha sekasin ja normisti se olisi ihan ummella
 
Jatkan vielä monologiani :hilarious:
Osa hedelmättömyysongelmista johtuu varmasti siitä että lastenteon yritys jää vanhemmalle iälle, mutta kyllä tästäkin ketjusta huomaa että nuoremmillakin on ongelmia. Itse olin 25 kun alettiin esikoista pykätä, silti täytyi turvautua ivf:ään.
 
Jännä juttu sinänsä kun miettii että oliko vaikka sata vuotta sitten lapsettomia pareja näin paljon. Vai onko hedelmättömyys lisääntynyt jostain syystä. Vastahan oli juttua siitä että suomalaisten sperman laatu on laskenut dramaattisesti, eikä syytä tiedetä.
Samaa miettinyt ja ruokavalio sun muut kasvaneet trendit vaikuttaa mun mielestä . Ja yhä enemmän naisia joiden kierto päin honkia tai ei ovuloi. Tai sitten yritetään liikaa ja sperman laatuun vaikuttaa varmaan samat eli lisäaineet sun muut mut ei oo ku arvelua minulta. Ja sit onhan tuo ennenkin ollut et mun isoäiti yritti toista 7 vuotta löi hanskat tiskiin ja siitä 2 vuotta niin tuli toka lapsi...
 
Takaisin
Top